| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Krumtappen? Fra : Thomas Buus Andersen | 
  Dato :  21-05-01 16:59 |  
  |   
            Hejsa..
 
 Det er godtnok min scooter det her drejer sig om, men mekanikken må i da
 kunne finde ud af alligevel.
 
 Jeg havde afmonteret udstødningen fordi den raslede. Jeg monterede den så
 igen, efter at have stramt beslaget. Lige efter havde jeg så mit luftfilter
 afmonteret fordi det sad lidt løst, og jeg ville prøve at sætte det bedre
 fast. Det lykkedes da også. Da jeg så senere på aftenen skal ud og kører en
 tur, triller jeg ud for enden af indkørslen, hvor jeg så holder stille for
 at tage hjelm på. Pludselig sætter motoren ud med et lille "klonk". Det var
 satans tænkte jeg, og prøvede elstarteren, som ikke kunne rokke det ud af
 stedet. Det kunne så være skidt der var smuttet ind i indsugningen tænkte
 jeg. Så jeg afmonterede cylinderen, for at kigge, men der var ikke noget at
 se på stempel eller cylinder. Blæserhjulet er umuligt at dreje mere end 1 cm
 frem og tilbage, så stemplet sidder halvt inde  i motorblokken. Nu er mit
 spørgsmål bare om der er skidt i krumtappen som holder lortet fast, eller om
 der måske er gået et lejre ?
 Hvad vil i skyde på sådan en omgang koster at få lavet, når vi snakker om
 scooter?
 
 Håber på hjælp selv om det er en lille 70 ccm 2-takter !
 
 
 --
 Venlig Hilsen
 Thomas Buus
 t-buus@worldonline.dk
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Armand (22-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  22-05-01 00:36 |  
  |   
            
 Thomas Buus Andersen <t-buus@get2net.dk> skrev i en
 news:9VaO6.209$7l3.8974@news.get2net.dk...
 >
 > ................Blæserhjulet er umuligt at dreje mere end 1 cm
 > frem og tilbage, så stemplet sidder halvt inde  i motorblokken. Nu er
 mit
 > spørgsmål bare om der er skidt i krumtappen som holder lortet fast,
 
 Prøvede ca. det samme på min ungdoms Puch:
 Det var en spændeskive jeg havde tabt ned i indsugningen ved afmontage
 af
 karburator!
 Skiven havde kilet sig fast imellem plejlstangens nedre ende og
 krumtaphuset.
 Rep. = total adskillese => $$$
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Dybdal (22-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Dybdal | 
  Dato :  22-05-01 01:12 |  
  |   
            Armand wrote:
 
 > Prøvede ca. det samme på min ungdoms Puch:
 > Det var en spændeskive jeg havde tabt ned i indsugningen ved afmontage
 > af
 > karburator!
 > Skiven havde kilet sig fast imellem plejlstangens nedre ende og
 > krumtaphuset.
 > Rep. = total adskillese => $$$
 >
 
 Min første (nyrenoverede) 4G Yamaha tabe et skørt ned i krumtappen. Det
 lykkedes mig faktisk at få alle stumperne op med en tang, bagefter var
 lejerne kørt til!
 
 
 
 --
 Morten Dybdal
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Armand (22-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Armand | 
  Dato :  22-05-01 18:20 |  
  |   
            
 Morten Dybdal <morten@dm-data.dk> skrev i en
 news:3B09AED9.CEB928F1@dm-data.dk...
 > Armand wrote:
 >
 > > Prøvede ca. det samme på min ungdoms Puch:
 > > en spændeskive jeg havde tabt ned i indsugningen ved afmontage af
 > > karburator! Skiven havde kilet sig fast imellem plejlstangens nedre
 > > ende og krumtaphuset..... Rep. = total adskillese => $$$
 > Min første (nyrenoverede) 4G Yamaha tabe et skørt ned i krumtappen.
 > Det lykkedes mig faktisk at få alle stumperne op med en tang, bagefter
 > var lejerne kørt til!
 
 Ikke fasttkilede stumper kan man også redde ud v.h.a. at: "køre en
 olievædet klud med rundt" nogle gange!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Morten Dybdal (22-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Dybdal | 
  Dato :  22-05-01 19:33 |  
  |   
            Armand wrote:
 
 > Morten Dybdal <morten@dm-data.dk> skrev i en
 > news:3B09AED9.CEB928F1@dm-data.dk...
 > > Armand wrote:
 > >
 > > > Prøvede ca. det samme på min ungdoms Puch:
 > > > en spændeskive jeg havde tabt ned i indsugningen ved afmontage af
 > > > karburator! Skiven havde kilet sig fast imellem plejlstangens nedre
 > > > ende og krumtaphuset..... Rep. = total adskillese => $$$
 > > Min første (nyrenoverede) 4G Yamaha tabe et skørt ned i krumtappen.
 > > Det lykkedes mig faktisk at få alle stumperne op med en tang, bagefter
 > > var lejerne kørt til!
 >
 > Ikke fasttkilede stumper kan man også redde ud v.h.a. at: "køre en
 > olievædet klud med rundt" nogle gange!
 >
 
 Yes, men faskilet det var de, det kostede næsten et bagdæk!
 
 
 
 --
 Morten Dybdal
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas Buus Andersen (22-05-2001) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Buus Andersen | 
  Dato :  22-05-01 06:52 |  
  |   
            Det slår mig forresten først lige nu, at der har været en raslen de sidste
 2-250 km. Jeg troede det var udstødningen eller stempelringene der raslede
 fordi de var slidte, og havde faktisk bestilt nye.  Det var svært at høre
 hvor det kommer fra. Mon ikke det har været et leje?
 
 
 Hilsen Thomas
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |