|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Suzuki GS 500E Fra : Mikkel L. Winther
 | 
 Dato :  26-05-01 13:57
 | 
 |  | Hej
 
 Da jeg lige har købt en motorcykel af overnævnte model, er jeg nysgerrig med
 hensyn til andres erfaringer med en sådan cykel:
 
 - Er der noget man skal være særligt opmærksom på?
 - Er der nogle der ligger inde med anmeldelser, beskrivelser eller lignende
 af denne cykel, ville jeg være meget taknemmelig for at må lov til at se
 disse.
 - Er der nogle der har erfaringer med at montere bagagebærer og topbox på en
 GS 500? Hvilken bagagebærer passer til cyklen? (Er der evt. en der ligger
 inde med en sådan og vil sælge den...)
 
 Alle informationer modtages taknemmeligt, da det kun er min anden cykel og
 jeg derfor stadig er "grøn" på området.
 
 Mange venlige hilsner
 
 
 Mikkel Winther
 mlw@gadget-aps.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
  Pemo (26-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pemo
 | 
 Dato :  26-05-01 21:09
 | 
 |  | Jeg har også lige købt en ny GS500, da jeg stillede erfarne mc-kørere det
 samme spørgsmål fik jeg svaret:
 Det er en gennemprøvet model, det eneste man skal være opmærksom på at
 boltene ved forskærmen og forlygten ruster.
 ....og det kunne jo være meget værre....
 
 Pemo
 
 
 Mikkel L. Winther <mlw@gadget-aps.dk> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:9eo958$1tuu$1@news.cybercity.dk...
 > Hej
 >
 > Da jeg lige har købt en motorcykel af overnævnte model, er jeg nysgerrig
 med
 > hensyn til andres erfaringer med en sådan cykel:
 >
 > - Er der noget man skal være særligt opmærksom på?
 > - Er der nogle der ligger inde med anmeldelser, beskrivelser eller
 lignende
 > af denne cykel, ville jeg være meget taknemmelig for at må lov til at se
 > disse.
 > - Er der nogle der har erfaringer med at montere bagagebærer og topbox på
 en
 > GS 500? Hvilken bagagebærer passer til cyklen? (Er der evt. en der ligger
 > inde med en sådan og vil sælge den...)
 >
 > Alle informationer modtages taknemmeligt, da det kun er min anden cykel og
 > jeg derfor stadig er "grøn" på området.
 >
 > Mange venlige hilsner
 >
 >
 > Mikkel Winther
 > mlw@gadget-aps.dk
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Claus Rittig (27-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  27-05-01 12:22
 | 
 |  | "Mikkel L. Winther" <mlw@gadget-aps.dk> skrev i en meddelelse
 news:9eo958$1tuu$1@news.cybercity.dk...
 
 > - Er der noget man skal være særligt opmærksom på?
 
 Næh.
 
 > - Er der nogle der ligger inde med anmeldelser, beskrivelser eller
 lignende
 > af denne cykel, ville jeg være meget taknemmelig for at må lov til at se
 > disse.
 
 Hvad med DMCN, har du kigget der?
 
 > - Er der nogle der har erfaringer med at montere bagagebærer og topbox på
 en
 > GS 500? Hvilken bagagebærer passer til cyklen? (Er der evt. en der ligger
 > inde med en sådan og vil sælge den...)
 
 Jeg har sat Givi Wingrack på min, til tasker og topbox, beslagene lavede jeg
 selv, det er ikke ret svært.
 Se pics i DK.binaer.motor under "GS500 Wingrack"
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
  Claus Rittig (27-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  27-05-01 15:31
 | 
 |  | 
 
 > Se pics i DK.binaer.motor under "GS500 Wingrack"
 
 Byggevejledning:
 
 Tværliggeren, som bærer hele vægten af taskerne har jeg lavet i en stang
 30mm x 4mm, og boltet på der hvor passager-bøjlen var monteret (den er jo
 ikke nødvendig længere). Det er nøglen til at få wingracket til at sidde
 meget stabilt. Den boltes direkte på bagstellet med 8mm bolte, og jeg har
 sat låsemøtrikker på bagsiden, for at jeg ikke behøver efterspænde noget i
 løbet af ferieturen (som sidste gang gik rundt i østrigske bjergpas og til
 Rom).
 Så har jeg 2 beslag fra Wingrack'ets forkant til lave punkter på cyklen, and
 that's it! Og taskerne kan lastes tungt, og stadig sidde klipperoligt. På
 højre side går beslaget ned til ophænget til udstødningen, på venstre måtte
 jeg desværre bore et 6mm hul i passagerfodhvilerophænget, for der er ikke
 noget at spænde beslaget fast i. De to små stivere er i 20mm x 3mm, så vidt
 jeg husker.
 På min første model beslagsæt lod jeg venstre forkant-stiver gå op til
 sædelåsen, for at undgå at bore huller i cyklen, men det bliver bare ikke
 stabilt nok, og når een taske duver, så forplanter det sig til den anden, og
 så vugger hele cyklen... Og det er noget skidt! Jeg havde også en stiver
 bagom nr.pladen, for at stive Wingrack'et yderligere af, men det hjalp
 overhovedet ikke.
 
 Rittig
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Thomas (27-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  27-05-01 18:37
 | 
 |  | Du er smed, eller?
 Så lige de billeder der ligger i binær gruppen og det ser bestemt ikke
 hjemmelavet ud, det du har præsteret! FLOT!
 
 Jeg tvivler dog på at vi er mange, der ville have samme held med sagerne,
 såfremt vi forsøgte os :-/
 
 
 
 
 |  |  | 
    Claus Rittig (27-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  27-05-01 22:18
 | 
 |  | "Thomas" <feeling@home.now> skrev i en meddelelse
 news:CUaQ6.4431$rB3.487953@news010.worldonline.dk...
 > Du er smed, eller?
 
 Næh, programmør.
 
 > Så lige de billeder der ligger i binær gruppen og det ser bestemt ikke
 > hjemmelavet ud, det du har præsteret! FLOT!
 
 Tak.
 
 > Jeg tvivler dog på at vi er mange, der ville have samme held med sagerne,
 > såfremt vi forsøgte os :-/
 
 Vrøvl. Så svært er det ikke, det er bare nogle bug og et par huller.
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
     Søren L Hansen (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren L Hansen
 | 
 Dato :  28-05-01 10:46
 | 
 |  | 
 Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
 <9err3e$ivm$2@news.inet.tele.dk>...
 > "Thomas" <feeling@home.now> skrev i en meddelelse
 > news:CUaQ6.4431$rB3.487953@news010.worldonline.dk...
 > > Du er smed, eller?
 > 
 > Næh, programmør.
 Snipper
 > Vrøvl. Så svært er det ikke, det er bare nogle bug og et par huller.
 > 
 Som din svigerfar lavede. Eller ??
 Og buk staves med k. En bug er noget en programmør laver.. GRILLLLL
 -- 
 Søren
 lindholt@person.dk
http://www.lindholt.person.dk "Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on feeling
 good", J.B. Lenoir
            
             |  |  | 
      Jesper Prior Larsen (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Prior Larsen
 | 
 Dato :  28-05-01 11:57
 | 
 |  | 
 
            Vær opmærksom på at oliepinden ikke skal skues i for at måle olie ! bare
 lægges oven på blokken, ellers kommer der en fejlvisning ! Og husk at tjekke
 olien ofte !
 "Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
 news:01c0e75a$ffe58a40$127110ac@pc4148...
 >
 > Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
 > <9err3e$ivm$2@news.inet.tele.dk>...
 > > "Thomas" <feeling@home.now> skrev i en meddelelse
 > > news:CUaQ6.4431$rB3.487953@news010.worldonline.dk...
 > > > Du er smed, eller?
 > >
 > > Næh, programmør.
 >
 > Snipper
 >
 > > Vrøvl. Så svært er det ikke, det er bare nogle bug og et par huller.
 > >
 > Som din svigerfar lavede. Eller ??
 >
 > Og buk staves med k. En bug er noget en programmør laver.. GRILLLLL
 > --
 > Søren
 > lindholt@person.dk
 > http://www.lindholt.person.dk > "Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on
 feeling
 > good", J.B. Lenoir
 >
            
             |  |  | 
       Thomas (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  28-05-01 12:38
 | 
 |  | > Og husk at tjekke
 > olien ofte !
 
 Hvorfor egentlig? Vil olielampen ikke lyse op i god tid..? eller gør den sig
 først bemærket i det det ER for sent?
 
 
 
 
 |  |  | 
        Mads Lund (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Lund
 | 
 Dato :  28-05-01 12:52
 | 
 |  | > Hvorfor egentlig? Vil olielampen ikke lyse op i god tid..? eller gør den
 sig
 > først bemærket i det det ER for sent?
 
 Olkielampen er en tryk indikator, og når den begynder at lyse er olietrykket
 væk. Motoren kan sagtens køre et lille (læs 10 sekunder) uden smørretryk, da
 der jo stadig er oliefilm i lejerne. Men man skal stoppe hurtigst muligt
 (koble ud og slukke motoren). Problemet er nærmere at man så holder midt i
 ingenting og mangler en liter olie.
 
 En anden og meget værre ting, er at de sidste mange km kørsel før
 olieniveauet bliver så lavt at pumpen ikke kan nå det. Vil foregå med
 relativt lidt olie, hvorfor oliens temperatur stiger hvilket resulterer i en
 dårligere smørring.
 
 Og for lige at slutte mulighederne af, så er for meget olie heller ikke
 sagen. Dels vil der nu gå længere tid før olie en driftsvarm og smørre
 optimalt, og dels vil de bevægeligedele kunne pladre rundt i olien hvilket
 ikke lige er sagen for eks koblingen, som kun lige skal være fugtig.
 
 Så løsningen hedder tjeck ofte, niveauet skal være mellem min og max.
 
 Mads Lund
 Ninja9RT
 
 
 
 
 |  |  | 
      Armand (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  28-05-01 16:12
 | 
 |  | 
 Søren L Hansen <lindholt@person.dk> skrev i en
 news:01c0e75a$ffe58a40$127110ac@pc4148...
 >
 > Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
 > <9err3e$ivm$2@news.inet.tele.dk>...
 > > "Thomas" <feeling@home.now> skrev i en meddelelse
 > > news:CUaQ6.4431$rB3.487953@news010.worldonline.dk...
 > > > Du er smed, eller?
 > > Næh, programmør.
 > > Så svært er det ikke, det er bare nogle bug og et par huller.
 > ... buk staves med k. En bug er noget en programmør laver.. GRILLLLL
 
 
 Jup:  GRILL!
 
 --
 Aramand.
 
 
 
 
 |  |  | 
      Claus Rittig (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  28-05-01 17:05
 | 
 |  | "Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
 news:01c0e75a$ffe58a40$127110ac@pc4148...
 
 > > Vrøvl. Så svært er det ikke, det er bare nogle bug og et par huller.
 > >
 > Som din svigerfar lavede. Eller ??
 
 Nul, han lavede kun halvdelen. Men indrømmet, hullerne blev lavet på noget
 dejligt udstandsningsmaskineri. De er nu lige så flotte når man bare bruger
 en boremaskine, men svigerfar skal altid blære sig med sit legetøj.
 
 > Og buk staves med k. En bug er noget en programmør laver.. GRILLLLL
 
 AAAAARGHH, ikke nu igen!
 BUK, BUK, BUK, BUK....
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
       Jens U (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens U
 | 
 Dato :  28-05-01 23:51
 | 
 |  | 
 
            Claus Rittig skrev ...
 >"Søren L Hansen" skrev ...
 >
 >> > Vrøvl. Så svært er det ikke, det er bare nogle bug og et par huller.
 >> >
 >> Som din svigerfar lavede. Eller ??
 >
 >Nul, han lavede kun halvdelen. Men indrømmet, hullerne blev lavet på noget
 >dejligt udstandsningsmaskineri. De er nu lige så flotte når man bare bruger
 >en boremaskine, men svigerfar skal altid blære sig med sit legetøj.
 >
 >> Og buk staves med k. En bug er noget en programmør laver.. GRILLLLL
 >
 >AAAAARGHH, ikke nu igen!
 >BUK, BUK, BUK, BUK....
 >
 >Rittig
 >
 *LOL*
 Tja, tænke højt kan man næsten ikke undgås    I hvilken forbindelse vil du da bruge alle de buk til ?    men med den rette instruktion kan man lave alt, Claus
 jeg kan også programmere selv om jeg har brev for at være smed.    --
 Hilsen Jens, HONDA Revere
 E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<<  Fjern/Remove X
http://www.geocities.com/MotorCity/Pit/8811/  (tip til NTV/Revere ejer)
 Studmc#, DMCN#, MCTC#, ÅRL#.  V2-Power.
            
             |  |  | 
 |  |