|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Rep. af knaster Fra : Christian Andreasen
 | 
 Dato :  27-05-01 16:35
 | 
 |  | Hej
 
 Jeg har brug for lidt hjælp, da mine knastaksler er ved at være slidte. De
 er slidt under minimumsmål og de er også slidt lidt ujævne.
 Jeg kan huske at der har været et indlæg om et firma der kan reparere
 knaster, vistnok ved at de svejser nye belægninger på og drejer dem op igen.
 Er der nogen der har disse oplysninger?
 Hvad vil det evt. koste?
 Kan vippearmene også repareres og skal de det?
 
 
 Håber at NG kan hjælpe.
 --
 Mvh
 Christian Andreasen
 chrand@mail1.stofanet.dk
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jes Vestervang (27-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  27-05-01 17:49
 | 
 |  | 
 
            Christian Andreasen wrote:
 > Jeg har brug for lidt hjælp, da mine knastaksler er ved at være slidte. 
 -klip-
 Det vil være en fordel, hvis du fortæller hvilken mc det drjer sig om    -- 
 mvh Jes Vestervang    ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk GSXR250 & TS125ER
            
             |  |  | 
  Christian Andreasen (27-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Andreasen
 | 
 Dato :  27-05-01 18:57
 | 
 |  | 
 
            > > Jeg har brug for lidt hjælp, da mine knastaksler er ved at være slidte.
 > -klip-
 > Det vil være en fordel, hvis du fortæller hvilken mc det drjer sig om    Det er en Suz. GSX-R 750 årg. '89
            
             |  |  | 
  Henry (27-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henry
 | 
 Dato :  27-05-01 19:12
 | 
 |  | > Jeg har brug for lidt hjælp, da mine knastaksler er ved at være slidte. De
 > er slidt under minimumsmål og de er også slidt lidt ujævne.
 > Jeg kan huske at der har været et indlæg om et firma der kan reparere
 > knaster, vistnok ved at de svejser nye belægninger på og drejer dem op
 igen.
 > Er der nogen der har disse oplysninger?
 > Hvad vil det evt. koste?
 > Kan vippearmene også repareres og skal de det?
 Jeps, begge dele er slidt og skal skiftes (eller reps). Hvis du ikke skifter
 sætvis vil den nye del slides hurtigere, ligesom hvis du skifter kæde uden
 at skifte tandhjul.
 
 Undersøg hvad skidtet koster i england, det er tvivlsomt om det kan svare
 sig at reparerer dem.
 
 Når du alligevel er igang, så overvej om der er andet der er klar til
 udskiftning, f.eks. knastkæden, kædestrammeren (skinnen) osv. Det er surt at
 skulle åbne den igen om 5000km.
 
 mvh
 Henry
 
 
 
 
 |  |  | 
  Christian Andreasen (27-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Christian Andreasen
 | 
 Dato :  27-05-01 21:25
 | 
 |  | 
 Henry <henry@mail.removethis.dk> skrev i en
 nyhedsmeddelelse:9ergau$che$1@news.inet.tele.dk...
 > Undersøg hvad skidtet koster i england, det er tvivlsomt om det kan svare
 > sig at reparerer dem.
 
 Hvor i England kan man købe knaster?
 Er der evt. nogen der kender hjemmesider?
 
 
 
 
 |  |  | 
   Henry (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henry
 | 
 Dato :  28-05-01 09:32
 | 
 |  | 
 
            > Hvor i England kan man købe knaster?
 > Er der evt. nogen der kender hjemmesider?
 hej Christian
 Prøv og se om de har dem her, kik under "bike parts", hvis du har det
 originale reservedels nr. kan du søge på det. jeg fandt en exhaust camshaft
 til 122£ (122*12.06=dkr) billigt / dyrt ??? jeg ved det ikke. Jeg ville
 ringe til dem hvis jeg skulle bestille, bare for at være HELT sikker, noget
 med stelnummer og årgang osv.
http://www.robinsonsfoundry.co.uk/ mvh
 Henry
            
             |  |  | 
    Henrik Larsen (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Larsen
 | 
 Dato :  28-05-01 17:47
 | 
 |  | 
 
            > hej Christian
 >
 >
 > Prøv og se om de har dem her, kik under "bike parts", hvis du har det
 > originale reservedels nr. kan du søge på det. jeg fandt en exhaust
 camshaft
 > til 122£ (122*12.06=dkr) billigt / dyrt ??? jeg ved det ikke. Jeg ville
 > ringe til dem hvis jeg skulle bestille, bare for at være HELT sikker,
 noget
 > med stelnummer og årgang osv.
 >
 > http://www.robinsonsfoundry.co.uk/ >
 > mvh
 > Henry
 >
 >
 Der var engang en der postede et link til en side med "eksplosionstegninger"
 af en masse cykler, med de originale reservedels nr.
 Jeg kan dog ikke finde linket igen, så hvis der er en der har det ville jeg
 blive glad for en genpost.
 Henrik
 GSX750F
            
             |  |  | 
     Mureren (29-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mureren
 | 
 Dato :  29-05-01 11:30
 | 
 |  | 
 
            > Der var engang en der postede et link til en side med
 "eksplosionstegninger"
 > af en masse cykler, med de originale reservedels nr.
 > Jeg kan dog ikke finde linket igen, så hvis der er en der har det ville
 jeg
 > blive glad for en genpost.
www.bikebandit.com Mureren
            
             |  |  | 
      Biker Mike (30-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Biker Mike
 | 
 Dato :  30-05-01 15:43
 | 
 |  |  |  |  | 
  Armand (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  28-05-01 00:32
 | 
 |  | 
 Henry <henry@mail.removethis.dk> skrev i en
 news:9ergau$che$1@news.inet.tele.dk...
 > >
 > Jeps, begge dele er slidt og skal skiftes (eller reps). Hvis du ikke
 > skifter sætvis vil den nye del slides hurtigere, ligesom hvis du
 skifter kæde
 > uden at skifte tandhjul.
 
 Ikke helt rigtigt!
 Vipearmene er belagt med et cromlag på trædefladen. Og dette lag slides
 ikke så meget i normal forstandd, som at det "flåes" af i flager af den
 slidte
 knast.
 Derfor er det tydeligt at se om vippearmene har taget skade og bør
 skiftes!
 
 Netop GSXR 750 skulle det være til at finde tuningsknaster til, og det
 er disse der i kraft af "ombytningsprincip" i praksis er renoverede
 originalknaster!
 I forhold til originalknaster er de ikke væsentligt dyrere, og holder
 formodentligt bedre en Suzuki's originale bras.
 
 Henvisning:
 Holtug MC!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Henry (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henry
 | 
 Dato :  28-05-01 09:08
 | 
 |  | > > Jeps, begge dele er slidt og skal skiftes (eller reps). Hvis du ikke
 > > skifter sætvis vil den nye del slides hurtigere, ligesom hvis du
 > skifter kæde
 > > uden at skifte tandhjul.
 >
 > Ikke helt rigtigt!
 > Vipearmene er belagt med et cromlag på trædefladen. Og dette lag slides
 > ikke så meget i normal forstandd, som at det "flåes" af i flager af den
 > slidte knast.
 > Derfor er det tydeligt at se om vippearmene har taget skade og bør
 > skiftes!
 Mit gæt (har ju ikke set grejet) er at hvis knasterne er _under_ minimum
 mål, så er vippearmene også klar til udskiftning, min holdning er at det bør
 udskiftes samtidigt, det er ærgeligt at spare de sidste "få" kroner for blot
 at skulle skifte dem (og knasterne) efter yderligere 5-10000 km.
 
 > Netop GSXR 750 skulle det være til at finde tuningsknaster til, og det
 > er disse der i kraft af "ombytningsprincip" i praksis er renoverede
 > originalknaster!
 Nu kunne jeg jo altså ikke lige se at det var en suzuki der var tale om, det
 stod der ikke noget om. (nu gør der) Jeg gættede lidt på at der var tale om
 en honda, måske en model VF.
 
 > I forhold til originalknaster er de ikke væsentligt dyrere, og holder
 > formodentligt bedre en Suzuki's originale bras.
 helt sikkert, hvis du siger det.
 
 
 mvh
 Henry
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |