|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Wild West Race report Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  27-05-01 22:16
 | 
 |  | Wild West Race report.
 
 Nu, søndag aften, sidder jeg her med et smil på størrelse med et motocross
 styr, og føler mig lidt som om jeg var blevet kørt over af en lastbil.
 Følelsen af glæde og lykke overskygger klart de smerter der er forbundet med
 at rejse mig fra en stol, og når jeg tænker tilbage på detaljerne, glemmer
 jeg helt at min røv er hudløs og mine hænder pyntet med vabler.
 
 Mine forventninger til løbet var ikke så høje; jeg er ikke i særlig god form
 i år for jeg har simpelthen trænet for lidt, og der er huleme kommet mange
 hurtige kørere til i min klasse, har jeg set i sæsonens første to løb. Min
 KTM var jo omsider blevet indregistreret, og jeg har trænet på den tre
 gange - jeg kender den ikke godt nok endnu. Det er ikke ligesom at få ny
 gadecykel, det kan være lidt akavet på første tur, men man kan hurtigt køre
 den. En gadecykel skal man bare kende godt nok til at betjene den, så er der
 fuld køreglæde. En racer kører man hele tiden på marginalerne, så den skal
 man kende ud i krogene, for at kunne køre lige så godt som man kunne på den
 gamle racer. De to træninger på motocross banen havde lært mig at den kunne
 rykke armene af en gorilla, hvis man ukritisk gav gas uden at være i
 balance, og at affjedringen var ganske guddommelig. Trial-løbet i klub-regi
 havde oplyst mig om at den havde problemer med at dreje skarpt, noget min
 gamle Yamaha var god til. Yamaha'en var også kanon god til at køre langsomt,
 den kunne køre så langsomt at man kunne stå af og gå ved siden af. Det lyder
 måske ikke af en kvalitet, men i tæt skov hvor man skal sno sig rundt om
 træerne, er det guld! KTM'en er kanon til alt, den kan bare ikke køre
 langsomt. Jeg indkasserede en satans masse strafpoint til trial'et hver gang
 KTM'en kom så langt ned i fart at den bare sagde "PUW", og gik i stå. Én
 ting er at være klar over at sådan gør den, noget helt andet er at reagere
 rigtigt, og få trukket koblingen i tide hver gang farten bliver for lav -
 det er slet ikke så enkelt som det lyder. Langt det meste af det man gør
 under et race, er reflekser. Der er ikke tid til at tænke over hvad man skal
 gøre, det skal gøres NU, hvis man skal bruge et sekund på at tænke, er det
 allerede gået galt. Jeg skulle køre et 3-timersløb på en cykel jeg ganske
 enkelt ikke kendte ret godt, og det SKAL jo give nogle fejl.
 
 Mit mål var:
 1.  At have det sjovt
 2.  At slutte i top-10
 3.  At undgå at ødelægge noget på cyklen
 4.  At undgå at ødelægge noget på mig selv.
 
 For en gangs skyld kom jeg afsted i tide, og følte mig faktisk udhvilet selv
 om jeg skulle op halv seks for at kunne køre hjemmefra kl. 06.00. Jeg var i
 militærets øvelsesterræn kl. lidt i 8, og havde god tid til at pakke ud,
 sætte pit op og gå rundt og snakke med alle de andre kørere. Der er altid en
 speciel stemning i pitten før et race, en stemning der ikke kan beskrives,
 den skal opleves. Det er SÅ kanon hyggeligt, og der er en hjælpsomhed så man
 tror det er løgn. Jeg elsker det! Efterhånden dukkede de andre rødder fra
 Aalborg Off-Road MC Klub op, og vores pit så helt tjekket ud med parasokl
 und alles. Cyklen blev startet op, og alt var klappet og klart. Ib (kaldet
 Bette Ib) har efter at hans Yamaha blev stjålet, også købt KTM, men han
 havde slet ikke været ude at træne på den endnu - så det løb skulle nok
 blive godt.
 
 Vi trillede hen til startlinien og snart var alle 70 racere linet op. Jeg
 var helt afslappet og havde det dejligt, ikke de sædvanlige nerver, jeg var
 her jo kun for sjov og for at lære cyklen at kende. Min start-taktik var at
 tage det heeelt roligt, og se om jeg overhovedet kunne holde i 3 timer.
 Faktisk skal vi køre 3 timer + en omgang, så alle kører mere end 3 timer,
 nogle 3½ time. Så sænkede stilheden sig, efterhånden som motorerne blev
 slukket. Og pludselig var starten som alle andre starter. Ba-dum, ba-dum,
 ba-dum sagde min puls højlydt i mine ører. BANG, sagde kanonslaget, og så
 kom brølet. Brølet fra 70 racere der starter og får bundgas kan ikke
 beskrives, tro mig - DET skal opleves!
 
 Jeg fik en god start. Der var 4 klasser: Elite, Bredde, Cross og Marathon.
 Elite og Bredde skulle køre 3 timer, cross og marathon 6 timer, men
 cross-klassen er en par-klasse, så de er to kørere der skiftes til at køre,
 så hver kører skal være på banen i ca. 3 timer, de får jo dog pause ind
 imellem mens makkeren er på banen. Hvor mange af de 21 andre i min klasse
 der var foran mig ved jeg ikke, men jeg tror det var få. Det støvede helt
 vildt, så jeg kunne ikke se en skid. Jeg hader at halse afsted med fart på i
 en tyk suppedas sammen med 69 andre overgearede racerhjerner, men slækker
 man gassen bliver man overhalet, og så er der endnu flere foran en til at
 støve. Det var en forfjamsket panikagtig omgang, men der opstod lidt
 spredning i flokken, og pletvis lettede støv-tågen, så man kunne se lidt af
 sporet. Jeg følte mig lidt akavet, og dummede mig af og til. Et par gange
 bremsede jeg KTM'en i stå, og der slap et par kørere forbi mens jeg startede
 den igen. En hel omgang lø jeg og kæmpede med Torben fra sjælland og Martin
 fra Thy, de samme to som jeg kæmpede med hele sidste sæson. Det gik fint,
 jeg kunne følge med og jeg følte mig hjemme på cyklen. Vi skiftedes til at
 føre og det var en fed kamp, men så bremsede jeg den skide lortecykel i stå
 to gange lige efter hinanden, og så slap de fra mig. Satans. Herefter fandt
 jeg ind i en rytme som passede mig fint. Det var nogle steder så snævert at
 det var irriterende at raceren ikke kunne dreje skarpt nok, og jeg bremsede
 den jævnligt i stå, men rytmen var fin, og der var god fart på.
 
 Inden løbet havde jeg snakket pit-strategi med Ole (vores elite-kører) på
 CR500. Han mente han ville tanke hver time, og det syntes jeg lød meget
 fornuftigt. Sporet var 10 km, så et tankstop for hver 30km lød fint. 2.
 omgang gik strygende, og da jeg gik ud på 3. var jeg klar over at min nye
 Camelback manglede en lille justering. En camelback er en drikkedunk man har
 med på ryggen, så man kan få væske mens man kører - genial dims til de lange
 løb, for det kan være svært at drikke nok på de korte pitstop, men slangen
 på min var for kort til at nå ind under hjelmen. Bummer. Da jeg gik i pit
 efter 3. omgang syntes jeg verden var vidunderlig. Min pit-chef tankede
 cyklen mens jeg skovlede bananer og vand ind.
 Bare fyld den op.
 Det kan du køre resten af løbet på!
 Hvad?
 Ja, der er gået halvanden time.
 ?!? . ?!?
 Jeg fløj ud af pitten mens jeg tænkte: For helvede, var der ikke også en der
 sagde at sporet var 16 km i år? Så kan jeg sgu da sagtens holde til mål! De
 næste to omgange gik som de første, det hele spillede bare og jeg syntes det
 gik kanon godt, selvom jeg stadig bremsede i stå jævnligt. På 6. omgang gik
 jeg død. Jeg vidste at jeg var langt fremme, jeg havde passeret flere af
 mine konkurrenter, og pit-crew'ets "Det går fint, du er med helt fremme" gav
 lidt ekstra overskud. Der var 22 i min klasse, så jeg kunne miste rigtig
 mange pladser hvis jeg gik død, og jeg kunne mærke at det var nu. Jeg
 begyndte at lave fejl alle steder, men jeg fik sat tempoet ned, så jeg kunne
 luske af sted uden at styrte. Jeg var klar over at løbet nok var kørt for
 mig, og da jeg ikke havde fået "sidste omgang" skiltet, var der mindst en
 omgang mere før den ternede klud. Jeg havde mødt Niels Pein og Søren
 Lindholt og udvekslet hilsner med dem, og nu mødte jeg Ib. Godt nok var jeg
 tæt på at gå ned med flaget, men Ib lignede en der var gået alvorligt ned.
 Jeg havde ikke luft til at råbe til ham, så jeg nøjedes med at sende ham en
 venlig tanke. Sidste omgang skiltet var ude, da jeg gik i pit, nørj hvor var
 jeg glad for at se det skilt!
 
 Jeg fik tanket bensin og vand, og satte afsted igen. Pludselig havde jeg det
 fint igen, og alting spillede! Underligt. Jeg var altså ikke gået død, jeg
 havde bare drukket for lidt. Fuld knald på, nu skulle slutspurten sættes
 ind. Jeg har aldrig før kørt så stærkt som på første halvdel af den omgang!
 Sporet var 50% tæt skov som krævede finesse og teknik, med lidt væltede
 stammer på tværs, nogle store huller, krydret med masser af træstubbe og
 garneret med hundredevis af grene i finger- og øjenhøjde. De andre 50% er
 dybt løst sand hvor der BARE skal gives gas, og som tager på kræfterne. 5-6
 vandhuller dybe nok til at nogle kører fast og må opgive, og nogle skrænter
 som leverer over 20 styrt. Perfekt spor! Nå, med ca. en halv omgang tilbage
 løb jeg "tør" igen, og måtte igen sænke kadencen for at overleve. Jeg var
 ikke mange sure sild værd da jeg trillede over stregen, men udover vablerne
 og lidt småkramper i et par fingre var jeg okay.
 
 Efter en puster og en liter vand gik jeg rundt og snakkede med de andre, for
 at tjekke hvordan det var gået dem. Der var 4 der var udgået, men mange
 havde haft styrt undervejs. Én fik trukket en 4 cm træsplint ud af benet,
 Torben havde ramt et træ og var udgået, hans fingre lignede en tømrers efter
 et større uheld med en hammer. Ole var i pit. Hans 3 timer var overstået, nu
 jagtede han en sejr i Marathon, og den burde være hjemme, han var MEGA langt
 foran de andre. Men han virkede totalt færdig, og havde ikke spor lyst til
 at køre ud igen. Han klagede over en raslelyd, men vi kunne ikke finde nogen
 fejl på cyklen, så han blev venligt men bestemt sendt ud igen. En omgang
 senere kom han ind med en smadret gearkasse.
 
 Der var total hyggestemning mens alle pakkede sammen, og kiggede på de
 kørere der kørte par-løb. Så kom resultaterne.
 Elite:
 Ole blev 5er. Det burde han være stolt over, men næh, han så lidt skuffet
 ud. Sportens konge Steen Boris vandt, han er en klasse bedre end alle andre.
 Kronprinserne Håkon og Jan blev 2er og 3er som de plejer, de er også
 urørlige. Ole mener han er klart bedre end alle andre (pånær de 3), men der
 er altså 5-6 andre elitekørere som træner mere målrettet end ham, og som har
 mere moderne materiel, så hans 5te plads var bestemt ikke noget at være
 skuffet over!
 Bredde:
 22 startende, 4 udgik. Thomas vandt som ventet. Jeg blev 3er (jubiii). Det
 var langt bedre end jeg havde ventet, den KTM er vist en god investering.
 Niels Pein blev 13er, så nu fik han sine første DM point! Hamrende flot
 resultat, især fordi det bestemt ikke var et af de nemmeste løb, og alt det
 løse sand er noget lort når man kører på en 125er. Der er bare ikke power
 nok til at få løftet forhjulet op af sandet og få noget fart på. Søren
 Lindholt blev 15er, også flot. Han er vist ikke i kanonform (jeg har i hvert
 fald ikke set ham på motocrossbanen i år) men han disponerede kræfterne
 fornuftigt, og holdt sig i DM point'ene. Ib blev 12er, slet ikke dårligt at
 han kunne stage monsteret ind på en respektabel plads, efter at være gået
 ned (pit-crew'et siger han gik ned på 2. omgang, men mon ikke de overdriver
 lidt?). Han er tidligere Elite kører, så han kan mange ting på rutinen.
 
 Turen hjem var lang. Mine øjenlåg var lige så tunge som mine arme, og min
 hudløse røv syntes ikke det var sjovt at sidde i et bilsæde. Men for hulen
 hvor var det dejligt at slappe af med kæresten på sofaen den aften!
 
 Rittig
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Juel (27-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Juel
 | 
 Dato :  27-05-01 22:36
 | 
 |  | 
 
            Hehe fed beretning    Mvh
 Morten
            
             |  |  | 
  Steen S. Schmidt (27-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  27-05-01 23:49
 | 
 |  | [Enduro]
 
 Respekt, Claus!!
 
 Hold kæft hvor får man lyst til at prøve.
 
 Mvh
 Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Pein (27-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pein
 | 
 Dato :  27-05-01 23:29
 | 
 |  | Claus Rittig skrev ...
 >Wild West Race report.
 >
 ** snip (en masse om forberedelse) **
 >
 >Mit mål var:
 >1.  At have det sjovt
 >2.  At slutte i top-10
 >3.  At undgå at ødelægge noget på cyklen
 >4.  At undgå at ødelægge noget på mig selv.
 >
 Den rækkefølge ser bare i orden ud!
 
 ** snip (en masse indledning) **
 
 >
 >Vi trillede hen til startlinien og snart var alle 70 racere linet op.
 >
 Det var også der jeg tænkte "det var sgisme en hulens masse folk" og
 besluttede mig for at klø lidt mere på ind gennem første sving end jeg
 oprindeligt havde planlagt. Det gav bonus.
 
 >Faktisk skal vi køre 3 timer + en omgang, så alle kører mere end 3
 >timer, nogle 3½ time.
 >
 Jeg tror det blev 3:49 for mig. Jeg kom åbenbart rundt på næstsidste
 omgang lige foran ham der førte (bagud med et par omgange selvfølgelig),
 så det blev til en omgang mere end jeg havde beregnet. Bæ.
 
 > BANG, sagde kanonslaget, og så kom brølet. Brølet fra 70
 > racere der starter og får bundgas kan ikke beskrives,
 > tro mig - DET skal opleves!
 >
 Jeg hørte intet. Det hele var for intenst til at jeg ænsede andet end at
 køre.
 
 > Sporet var 10 km, så et tankstop for hver 30km lød fint.
 >
 Ja så kunne du da også nemt have fået brændstofproblemer, hvis du troede
 en omgang kun var 10 km.
 Er der ikke triptæller på sårn en KTM dims?
 
 
 > Jeg havde mødt Niels Pein
 >
 Og der var jeg nærmest helt færdig. Jeg var imponeret over at du stod så
 fint op i pedalerne og holdt stilen. Det kunne jeg ikke længere på det
 tidspunkt.
 
 
 >, og alt det løse sand er noget lort når man kører på en 125er.
 > Der er bare ikke power nok til at få løftet forhjulet op af sandet
 > og få noget fart på.
 >
 Det må jeg give dig ret i.
 Hidtil har jeg ment, at den DT'er må være god nok til mig, for jeg
 udnytter den jo ikke 100% alligevel, men de der sandene langsider var
 seje.
 Jeg lå og fulgte med nogle andre gennem skovstrækningerne, men når vi så
 kom ud på det løse sand, så gav jeg fuld skrue (højre håndtag er helt
 forvredet i dag) og fik den lokket op i 4. gear med røven helt ude over
 bagskærmen (aner ikke hvilken hastighed vi snakker om), men ham/dem foran
 var bare flere hundrede meter foran når langsiden var slut. Surt show. Jeg
 gav den virkelig alt hvad den kunne trække på de langsider, og fik røvfuld
 :-/
 
 >hvor var det dejligt at slappe af med kæresten på sofaen den aften!
 >
 Og jeg skulle videre til svigermors 60 års fødselsdag. Hip hurra.
 
 Pein
 (STOLT over sine 3 point - og øm i kroppen)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Claus Rittig (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  28-05-01 17:17
 | 
 |  | "Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse
 news:l6fQ6.5056$rB3.560260@news010.worldonline.dk...
 
 > Ja så kunne du da også nemt have fået brændstofproblemer, hvis du troede
 > en omgang kun var 10 km.
 
 Ja, man kunne jo også høre efter ved instruktionen, men da havde man alt for
 travlt med at stå og tjekke hende silden der deltog på Kawa'en.
 
 > Er der ikke triptæller på sårn en KTM dims?
 
 Jo, men har du måske tid til at kigge på sådan en? Iøvrigt var jeg jo ikke i
 tvivl, sporet har jo været 10km de sidste par år.
 
 > > Jeg havde mødt Niels Pein
 > >
 > Og der var jeg nærmest helt færdig.
 
 Nå, jeg syntes da du så ret frisk ud? Du skulle have set Ib, han lignede en
 sæk kartofler på en rodeo-tyr. Bagefter har han fortalt mig at cyklen gik ad
 helvede til, så han havde en hård kamp.
 
 > >, og alt det løse sand er noget lort når man kører på en 125er.
 > > Der er bare ikke power nok til at få løftet forhjulet op af sandet
 > > og få noget fart på.
 > >
 > Det må jeg give dig ret i.
 > Hidtil har jeg ment, at den DT'er må være god nok til mig, for jeg
 > udnytter den jo ikke 100% alligevel, men de der sandene langsider var
 > seje.
 
 Inden du græder øjnene helt ud af hovedet, så havde du altså en fed fordel
 inde i skovene, der er intet som en DT til at ligge og luske rundt i det
 snævre stads, en lang Husky 4-takter er et rent mareridt i sådan noget.
 
 > Og jeg skulle videre til svigermors 60 års fødselsdag. Hip hurra.
 
 ROTFLMAO!
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
  Jes Vestervang (27-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  27-05-01 23:03
 | 
 |  | 
 
            Claus Rittig wrote:
 > Wild West Race report.
 > 
 Det var sgu en god beretning, det var jo næsten lige som at være der selv 
 (er dog ikke helt så smadret :).
 Når jeg flytter til Ålborg (om godt et år) skal jeg også ud at orfråwde, 
 det er helt sikkert    Indtil da må jeg bare nøjes med at holde gixxeren på asfalten, og så lige 
 pløje et par marker med TS'eren    Det kribler sq helt i fingrene efter at komme ud og ræse i mudderet    Tilykke med din placering forresten    -- 
 mvh Jes Vestervang -som også vil ud i smadderet    ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk GSXR250 & TS125ER
            
             |  |  | 
  Claus Rittig (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  28-05-01 17:11
 | 
 |  | 
 
            "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
 news:7jtre9.942.ln@jes.etellerandet.com...
 > Det kribler sq helt i fingrene efter at komme ud og ræse i mudderet    Du skal være særdeles velkommen!
 > Tilykke med din placering forresten    Takker, jeg er også lidt stolt.
 Rittig
            
             |  |  | 
   Jes Vestervang (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  28-05-01 21:22
 | 
 |  | 
 
            Claus Rittig wrote:
 > "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
 > news:7jtre9.942.ln@jes.etellerandet.com...
 > 
 > > Det kribler sq helt i fingrene efter at komme ud og ræse i mudderet    > 
 > Du skal være særdeles velkommen!
 > 
 Det glæder jeg mig da til    Ved du forresten hvad der af offroad klubber, 
 baner osv. her nede i nærheden af Nr. Snede? Der er jo en bane ude ved 
 Hampen, men jeg ved hverken hvad der bliver kørt med, eller hvornår de 
 kører :-/
 -- 
 mvh Jes Vestervang    ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk GSXR250 & TS125ER
            
             |  |  | 
    Claus Rittig (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  28-05-01 22:41
 | 
 |  | 
 
            "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
 news:s0cue9.up2.ln@jes.etellerandet.com...
 > Det glæder jeg mig da til    Ved du forresten hvad der af offroad
 klubber,
 > baner osv. her nede i nærheden af Nr. Snede? Der er jo en bane ude ved
 > Hampen, men jeg ved hverken hvad der bliver kørt med, eller hvornår de
 > kører :-/
 Nærmeste off-road klub er nok Århus Off-Road MC Klub, men cross klubben i
 Hampen er også fin, der har jeg været med i Hampen Enduro for nogle år
 siden. Brødrene Tom og Frank Jensen havde en motorcykel-bix i Hampen engang,
 har de stadig det? De var begge top-Elite kørere, og Frank vandt DM, men så
 knuste Tom sin hånd så han ikke kunne køre mere, og så stoppede de. Et par
 meget fine fyre, hils dem fra mig, hvis du render på dem. Mon ikke der er et
 skilt på klubhuset med nogle træningstider? Det er ofte lørdag efter middag
 det sner i cross klubberne. Hampen er en rigtig fin bane, men den er meget
 blød, så den tærer på kræfterne.
 Rittig
            
             |  |  | 
     Jes Vestervang (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  28-05-01 23:14
 | 
 |  | 
 
            Claus Rittig wrote:
 > "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
 > 
 > > Det glæder jeg mig da til    Ved du forresten hvad der af offroad
 > klubber,
 > > baner osv. her nede i nærheden af Nr. Snede? Der er jo en bane ude ved
 > > Hampen, men jeg ved hverken hvad der bliver kørt med, eller hvornår de
 > > kører :-/
 > 
 > Nærmeste off-road klub er nok Århus Off-Road MC Klub, men cross klubben i
 > Hampen er også fin, der har jeg været med i Hampen Enduro for nogle år
 > siden.
 Cross? Det vil sige crossere uden plade og ingen almindelige offroadere, 
 eller hvordan? Mit budget rækker nok højst til en 125cc offroader (min egen 
 nuværende er jo desværre pladeløs    Men jeg kan jo under alle omstændigheder kigge lidt på    > Brødrene Tom og Frank Jensen havde en motorcykel-bix i Hampen
 > engang, har de stadig det?
 >
 Det tror jeg ikke. Der er jo to Hampen'er. Stationsbyen og Gammel Hampen. 
 Jeg har aldrig hørt om nogen mc forretning nogen af steder, og jeg har jo 
 kun omkring 5 kilometer til Hampen (St. en mere til Gl. Hampen). Men nu har 
 jeg jo heller ikke været mc-interesseret i mere end 2-3 -4 år, og kun været 
 aktiv i omkring et :-/
 > De var begge top-Elite kørere, og Frank vandt
 > DM, men så knuste Tom sin hånd så han ikke kunne køre mere, og så stoppede
 > de. 
 Ærgerligt    > Et par meget fine fyre, hils dem fra mig, hvis du render på dem.
 >
 Det skal jeg nok    > Mon
 > ikke der er et skilt på klubhuset med nogle træningstider?
 >
 Jeg var der ude forbi i december og der var der da forresten et skilt. Jeg 
 bed dog ikke lige mærke hvad der stod, da det vist var lidt uden for 
 sæsonen.
 > Det er ofte
 > lørdag efter middag det sner i cross klubberne. Hampen er en rigtig fin
 > bane, men den er meget blød, så den tærer på kræfterne.
 > 
 Ok    Nu må jeg hellere kigge derud og få fundet ud af hvad der sker    -- 
 mvh Jes Vestervang    ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk GSXR250 & TS125ER
            
             |  |  | 
      Søren L Hansen (29-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren L Hansen
 | 
 Dato :  29-05-01 11:07
 | 
 |  | 
 Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> wrote in article
 <2kiue9.ca3.ln@jes.etellerandet.com>...
 > > Nærmeste off-road klub er nok Århus Off-Road MC Klub, men cross klubben
 i
 > > Hampen er også fin, der har jeg været med i Hampen Enduro for nogle år
 > > siden.
 Og så er der jo "enduro-land", lige ved afkørslen (58?) ved Hedensted, en
 stor brakmark med masser af sjov at køre på. Der må man efter sigende køre
 lige så tosset man vil.
 -- 
 Søren
 lindholt@person.dk
http://www.lindholt.person.dk "Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on feeling
 good", J.B. Lenoir
            
             |  |  | 
      Claus Rittig (29-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  29-05-01 17:26
 | 
 |  | 
 
            "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
 news:2kiue9.ca3.ln@jes.etellerandet.com...
 > > Nærmeste off-road klub er nok Århus Off-Road MC Klub, men cross klubben
 i
 > > Hampen er også fin, der har jeg været med i Hampen Enduro for nogle år
 > > siden.
 > Cross? Det vil sige crossere uden plade og ingen almindelige offroadere,
 > eller hvordan?
 Jep, ren cross.
 > > Brødrene Tom og Frank Jensen havde en motorcykel-bix i Hampen
 > > engang, har de stadig det?
 > >
 > Det tror jeg ikke. Der er jo to Hampen'er. Stationsbyen og Gammel Hampen.
 > Jeg har aldrig hørt om nogen mc forretning nogen af steder, og jeg har jo
 > kun omkring 5 kilometer til Hampen (St. en mere til Gl. Hampen). Men nu
 har
 > jeg jo heller ikke været mc-interesseret i mere end 2-3 -4 år, og kun
 været
 > aktiv i omkring et :-/
 Det var ikke inde i Hampen, men lidt udenfor på en gammel gård. Spørg mig
 ikke lige hvor, det er nogen år siden jeg sidst var der.
 > > De var begge top-Elite kørere, og Frank vandt
 > > DM, men så knuste Tom sin hånd så han ikke kunne køre mere, og så
 stoppede
 > > de.
 > Ærgerligt    Jep. Det var lige et Grand National for meget. Motorsport er desværre ikke
 ufarligt.
 Rittig
            
             |  |  | 
  Søren L Hansen (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren L Hansen
 | 
 Dato :  28-05-01 08:46
 | 
 |  | 
 Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
 <9err3c$ivm$1@news.inet.tele.dk>...
 > Wild West Race report.
 Ja, jeg kan kun tilslutte mig, dog skal min placering også henføres til:
 (jep, det er (dårlig) undskyldnings-tid igen    - punkteret forhjul efter to omgange, og en masse fjumren med at få dækskum
 i, og senere måtte jeg stoppe og lukke tryk ud igen, da forhjulet dansede
 rundt. Og senere var det halvfladt igen. Den styrer som en gryde kartofler
 uden luft i forhjulet.
 - min naturlige høflighed der gør at jeg ikke kører henover andre der
 sidder fast i mudderhuller osv, 
 - min indbyggede frygt for at køre over 60 henad et sandet kampvognsspor. 
 Ellers var det da tæt ved det bedste og sjoveste løb jeg har prøvet, et
 mega sjovt terræn. Brødrene Ove og Claus var der også og kørte lidt
 kranhjælp rundt omkring. Vi (jeg) troede vi skulle offroade lidt bagefter
 løbet. Det skulle jeg IKKE!!! MEn søndag gik det løs igen   )) og i dag er
 jeg træt.
 Og fortjent ros til klubkammeraterne for flotte resultater, og alle andre
 for en dejlig dag.
 Jeg har postet et par billeder, bl.a. af den kære 3. plads. på binaer.motor
 -- 
 Søren
 lindholt@person.dk
http://www.lindholt.person.dk "Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on feeling
 good", J.B. Lenoir
            
             |  |  | 
  Pein (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pein
 | 
 Dato :  28-05-01 09:36
 | 
 |  | 
 
            "Søren L Hansen" wrote ...
 >
 > (jep, det er (dårlig) undskyldnings-tid igen    >
 > - min naturlige høflighed der gør at jeg ikke kører henover
 > andre der sidder fast i mudderhuller osv,
 >
 Det var der da vist ingen der gjorde, efter hvad jeg så.
 Der var da plads udenom.
 Jeg så til gengæld 2 der kom op at skændes i et harmløst sving hvor den ene
 lige ville lave en overhaling indenom med alt for meget fart på. Smask.
 > - min indbyggede frygt for at køre over 60 henad et sandet
 > kampvognsspor.
 >
 Efterhånden som jeg lærte det der sandkørsel, så fik jeg næsten en frygt for
 at køre for langsomt.
 Jeg synes det blev klart lettere at styre når jeg først fik den op omkring
 4. gear. Lidt noget skidt på den omgang hvor jeg kørte økonomikørsel.
 > Ellers var det da tæt ved det bedste og sjoveste løb jeg har prøvet,
 > et mega sjovt terræn.
 >
 Det kan jeg kun tilslutte mig. Det var et kanon fedt løb.
 Jeg roste også Johnny (løbsarrangør) for sporet. Sjovt og afvekslende.
 Det her enduro er sgisme da sjovt.
 /Pein
            
             |  |  | 
   Søren L Hansen (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren L Hansen
 | 
 Dato :  28-05-01 10:44
 | 
 |  | 
 Pein <niels@pein.dk> wrote in article <9et2l4$ov3$1@salsa>...
 Jeg synes det blev klart lettere at styre når jeg først fik den op omkring
 > 4. gear. Lidt noget skidt på den omgang hvor jeg kørte økonomikørsel.
 > 
 > > Ellers var det da tæt ved det bedste og sjoveste løb jeg har prøvet,
 > > et mega sjovt terræn.
 > >
 > Det kan jeg kun tilslutte mig. Det var et kanon fedt løb.
 > Jeg roste også Johnny (løbsarrangør) for sporet. Sjovt og afvekslende.
 > 
 > Det her enduro er sgisme da sjovt.
 Enig enig. Men jeg har dog stadig en frygt for for store hastigheder i
 bulet terræn med sigt på 2 meter pga støv, det må være det der tøver mig.
 Og særlig træstammen i starten af det ene skovstræk gav kødannelser foran
 mig på første omgang. Og indrømmet, det "lodrette mudderhul" dragede min DT
 ved et par lejligheder...
 -- 
 Søren
 lindholt@person.dk
http://www.lindholt.person.dk "Feeling good, feeling good, all the money in the world is spent on feeling
 good", J.B. Lenoir
            
             |  |  | 
    Claus Rittig (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  28-05-01 17:25
 | 
 |  | "Søren L Hansen" <lindholt@person.dk> skrev i en meddelelse
 news:01c0e75a$b81cc520$127110ac@pc4148...
 
 > Og indrømmet, det "lodrette mudderhul" dragede min DT
 > ved et par lejligheder...
 
 Mon ikke næsten alle røg i der undervejs? Jeg har ihvertfald et skide godt
 billede af Ib på vej i dybet!
 Selv fandt jeg ved et tilfælde (cyklen tog den retning) ud af at lyngen lige
 ved siden af var ganske meget bedre at køre i. Problemet var bare at komme
 derop, jeg fandt aldrig rigtig ud af hvordan det lykkedes første gang.
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
     Pein (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pein
 | 
 Dato :  28-05-01 18:06
 | 
 |  | 
 
            Claus Rittig skrev ...
 >"Søren L Hansen" skrev...
 >
 >> Og indrømmet, det "lodrette mudderhul" dragede min DT
 >> ved et par lejligheder...
 >
 >Mon ikke næsten alle røg i der undervejs? Jeg har ihvertfald et skide
 >godt billede af Ib på vej i dybet!
 >Selv fandt jeg ved et tilfælde (cyklen tog den retning) ud af at lyngen
 >lige ved siden af var ganske meget bedre at køre i. Problemet var bare
 >at komme derop, jeg fandt aldrig rigtig ud af hvordan det lykkedes
 >første gang.
 >
 Jeg røg også ud i lyngen det sted på første omgang. I højre side, delvist
 med vilje, for ellers havde jeg kørt nogen ned. Der var perfekt bid, men
 det var også der jeg kom snævert rundt om en lille skyttehul, da jeg
 svingede for at komme ind på sporet igen. Spændende!
 De følgende omgange kørte jeg lige præcis midt i sporet. Det så drabeligt
 ud nedefra, men der var godt med bid lige i midten.
 Og det er jo en lærdom man kan tage med sig til mange andre mudderhuller
 også.
 Fedt spor. Synd man var for træt til at køre marathon. Hvis jeg får taget
 mig sammen til at begynde på noget løbetræning, vil jeg køre
 marathonklasse der næste gang.
 Og du har ret i at DT'eren er fiks i den snævre skov, men jeg formår ikke
 at udnytte det (endnu). Den kan køres helt ned til næsten stilstand uden
 at gå i stå, og den hopper let og ubesværet over træstammerne der ligger
 på tværs.
 Jeg regner med at køre samme DT'er næste år også, og det har næsten ikke
 noget med økonomi at gøre    /Pein
            
             |  |  | 
   Claus Rittig (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  28-05-01 17:23
 | 
 |  | "Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse news:9et2l4$ov3$1@salsa...
 
 > > - min naturlige høflighed der gør at jeg ikke kører henover
 > > andre der sidder fast i mudderhuller osv,
 > >
 > Det var der da vist ingen der gjorde, efter hvad jeg så.
 > Der var da plads udenom.
 
 Ja, men der er nu skide godt bid i sådan en vandret Husaberg!
 
 > Jeg så til gengæld 2 der kom op at skændes i et harmløst sving hvor den
 ene
 > lige ville lave en overhaling indenom med alt for meget fart på. Smask.
 
 Det kan man kun grine af. Et 3 timers løb kan IKKE vindes ved EN tæt
 overhaling. Men det kan tabes sådan...
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
  Per Kofoed (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per Kofoed
 | 
 Dato :  28-05-01 13:21
 | 
 |  | Fed beskrivelse, man bliver helt misundelig, men nu er der kun to dage
 tilbage... Skal du med til Nakskov? (Nej, jeg skal desværre ikke ;( )
 
 /Per K
 TT350, der har stået stille AAALT for længe, helt uden at fejle noget...
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |