|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Omlakering, rep. af kåbe Fra : Henrik Olsen
 | 
 Dato :  28-05-01 12:05
 | 
 |  | Hvad er mulighederne for at få repareret en kåbe med en flænge / revne i?
 Det er topkåben på en overtaget K100RS, som har en revne i kåben langs
 glasset / visiret, samt dybere skræmmer på sidespejl og sidekåbe, vist efter
 en væltetur op ad en garageport.
 
 Kan man få limet eller genopbygget kåben, så revnen og skræmmer fyldes ud og
 pudses, for derefter at få lakeret det igen, så det er holdbart og med
 korrekt farve? Et bud på en pris, og gerne steder som kan lave det?
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mads Lund (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Lund
 | 
 Dato :  28-05-01 12:45
 | 
 |  | > Kan man få limet eller genopbygget kåben, så revnen og skræmmer fyldes ud
 og
 > pudses, for derefter at få lakeret det igen, så det er holdbart og med
 > korrekt farve? Et bud på en pris, og gerne steder som kan lave det?
 
 Jeg har med stort held repareret RS'erens kåbe med glasfiberspartel. Det er
 noget epoxystas med glasfibertråde i. Og ved de seneste par styrt er
 kåben/bagenden revnet nye steder, og ikke i samlingerne. Der er meget let at
 arbejde med, og kan slibes når det er hærdet. Husk dog at slibestøvet
 indeholder glasfiber = maske.
 
 Mads Lund
 RS125RR, der af og til kræver en kåbereparation.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Søren Johansen (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Johansen
 | 
 Dato :  28-05-01 12:57
 | 
 |  | "Mads Lund" skrev:
 > Jeg har med stort held repareret RS'erens kåbe med glasfiberspartel. Det
 er
 > noget epoxystas med glasfibertråde i. Og ved de seneste par styrt er
 > kåben/bagenden revnet nye steder, og ikke i samlingerne.
 
 Er det "Plastic Padding"s produkt du refererer til?
 Er der "plastic"-kåbe på RS'eren?
 
 Jeg spørger fordi sønnens kåbe på YSR 80'eren også tager nogle skrub i
 øjeblikket, og jeg ikke synes at glasfiber og epoxy klæber ordentligt. Vi
 har endda gjort meget ud af forarbejdet med slibning af overfladen osv.
 
 Mvh,
 Søren (og Janus)
 888  (+  YSR 80)
 
 
 
 
 |  |  | 
   Mads Lund (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Lund
 | 
 Dato :  28-05-01 13:07
 | 
 |  | 
 
            > Jeg spørger fordi sønnens kåbe på YSR 80'eren også tager nogle skrub i
 > øjeblikket,
   boyz are boyz, skaderne bliver bare større med tiden.
 > og jeg ikke synes at glasfiber og epoxy klæber ordentligt. Vi
 > har endda gjort meget ud af forarbejdet med slibning af overfladen osv.
 Der er glasfiberkåbe på RS'eren. På plastic kan tagrendelim være en løsning,
 evt kombineret med glasfiber. Under alle omstændigheder er det et hit, at
 slibe fugen spids fra bagsiden, så man har et større areal at binde på.
 Desuden kan man bore en række 5mm huller ca 2 am fra revnen på begge sidder,
 så reparationen får ordentlig bid. Husk desuden at bore et 10mm hul i enden
 af revnen, så spændingskoncentrationer undgåes.
 > Søren (og Janus)
 > 888  (+  YSR 80)
 Lækker kværn far har. Husk der er Italiener træf på Egholm sidst i Juli, der
 mangler vi besøg af nogle 888'ere
 Mads Lund (som også kører italiener hver tirsdag)
 Ninja9RT
            
             |  |  | 
    Søren Johansen (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Søren Johansen
 | 
 Dato :  28-05-01 13:18
 | 
 |  | 
 
            "Mads Lund" skrev:
 >    boyz are boyz, skaderne bliver bare større med tiden.
 Det er jeg klar over! Men han lærer forhåbentlig selv at reparere det med
 tiden...     > På plastic kan tagrendelim være en løsning,
 > evt kombineret med glasfiber.
 Det er præcis, hvad vi har prøvet! Men som nævnt har det en tendens til at
 "slippe" nogle steder ved næste styrt. Måske skulle vi se at få lavet en
 afstøbning (af plastic-kåben) medens det stadig kan lade sig gøre.
 > Under alle omstændigheder er det et hit, at
 > slibe fugen spids fra bagsiden, så man har et større areal at binde på.
 > Desuden kan man bore en række 5mm huller ca 2 am fra revnen på begge
 sidder,
 > så reparationen får ordentlig bid. Husk desuden at bore et 10mm hul i
 enden
 > af revnen, så spændingskoncentrationer undgåes.
 Det prøver vi.
 > Lækker kværn far har. Husk der er Italiener træf på Egholm sidst i Juli,
 der
 > mangler vi besøg af nogle 888'ere
 Tak, jeg er også glad for den...    Jeg må med skam melde, at jeg ikke ved noget om Egholm i Juli. Hvad er det
 og hvem står for det?
 Mvh,
 Søren
 888
            
             |  |  | 
     Mikkel Christensen (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  28-05-01 13:24
 | 
 |  | 
 
            Søren Johansen <sjohansen@vip.cybercity.dk> wrote in article
 <9etfk7$2qu3$1@news.cybercity.dk>...
 > "Mads Lund" skrev:
 > >    boyz are boyz, skaderne bliver bare større med tiden.
 > 
 > Det er jeg klar over! Men han lærer forhåbentlig selv at reparere det med
 > tiden...     Lyt til Mads... Han ved lige præcis på dette område ret meget...    -- 
 Mikkel
            
             |  |  | 
      Armand (29-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  29-05-01 20:18
 | 
 |  | 
 Mikkel Christensen <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> skrev i en
 news:01c0e771$2d43e980$977110ac@pc2651...
 > > "Mads Lund" skrev:
 > > >    boyz are boyz, skaderne bliver bare større med tiden.
 > Lyt til Mads... Han ved lige præcis på dette område ret meget...    Jup!
 Mads er godtnok voksen; men MEGET drenget når det kommer dertil!
 --
 Armand.
            
             |  |  | 
       Mads Lund (30-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Lund
 | 
 Dato :  30-05-01 09:34
 | 
 |  | 
 
            > Mads er godtnok voksen; men MEGET drenget når det kommer dertil!
 Når det kommer hvortil ?
   altså det med at være voksen.
 Mads Lund
 Ninja9RT
            
             |  |  | 
     Mads Lund (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Lund
 | 
 Dato :  28-05-01 14:48
 | 
 |  | > Jeg må med skam melde, at jeg ikke ved noget om Egholm i Juli. Hvad er det
 > og hvem står for det?
 
 Det er et lille hyggeligt træf (ca 100 deltagere) hvoraf ca 80% kommer på
 deres kærligste italienske eje (vi taler entusiaster med ganske velplejede
 og specialbyggede cykler).
 
 Dertil har vi så en gammel skole på Egholm (ø midt i limfjorden ved Ålborg)
 sammen med noget fed musik, øl til en flad femmer og både indendørs og
 udendørs overnatning. Fællesturen foregår pr traktor, rundt på øen, tja og
 så er der jo masser af Guzzi, Ducati , Laverda osv. snak.
 
 Datoen er 20/21/22 Juli så vidt jeg erindre (men det er ikke min stærke
 side) så skriv evt. til Gryn & Ove på Egholm@Image.dk for yderligere og mere
 korrekt info.
 
 Mads Lund
 Ninja9RT (der står i skammekrogen til vores eget træf)
 RS125RR der naturligvis kommer med.
 
 
 
 
 |  |  | 
     Steen Gruby (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen Gruby
 | 
 Dato :  28-05-01 20:55
 | 
 |  | 
 
            On Mon, 28 May 2001 14:18:28 +0200, "Søren Johansen"
 <sjohansen@vip.cybercity.dk> wrote:
 Hej søren.
 Tak for sidst - smadder hyggeligt som sædvanligt    >
 >Det er præcis, hvad vi har prøvet! Men som nævnt har det en tendens til at
 >"slippe" nogle steder ved næste styrt. Måske skulle vi se at få lavet en
 >afstøbning (af plastic-kåben) medens det stadig kan lade sig gøre.
 >
 Glasfiberkåberne giver sig selv - reparer med glasfiber og polyester
 indefra.
 Slib fladerne indvendigt med sandpapir og læg et eller to lag måtte på
 bagsiden.
 Spartel skrammerne på ydersiden med glasfiberspartelmasse.
 Jeg bruger det grønne stads fra plasticpadding.
 Det går godt hver gang.
 Plastickåberne er noget skidt at reparere på.
 Jeg har med held limet dem med tagrendelim direkte i flængen, ladet
 det tørre og lagt et lag glasfiber på indersiden for at forstærke
 området omkring bruddet.
 Her gælder det ligeledes at der skal slibes godt med meget groft
 sandpapir på hele det areal der skal dækkes af glasfiber og polyester.
 Jeg har set kåber jeg har repareret på den måde der senere har været
 en tur i jorden igen.
 De er knækket alle andre steder end der hvor de er repareret.
 Så det kan bringes til at holde.
 Forresten er min Psao's nederste kåbedele også af plastic og er
 repareret på samme måde - og det holder da endnu    Steen Gruby
 Suzuki XN85 Turbo
 Yamaha XS500
 Ducati Paso 750
 oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk |  |  | 
    Armand (29-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  29-05-01 15:57
 | 
 |  | 
 Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> skrev i en
 news:1crQ6.90$va2.13089@news.get2net.dk...
 >
 > På plastic kan tagrendelim være en løsning....Under alle
 omstændigheder er det
 > et hit, at slibe fugen spids fra bagsiden, så man har et større areal
 at binde på.
 > Desuden kan man bore en række 5mm huller ca 2 am fra revnen på begge
 > sider så reparationen får ordentlig bid.
 Heey!
 Tillægs procedure til mit gamle trick, der lyder ligeså velfungerende
 som det er enkelt    --
 Armand.
 (smed, der dog vil afholde sig fra at benytte fidusen omkring
 svejsening)
            
             |  |  | 
     Mads Lund (30-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Lund
 | 
 Dato :  30-05-01 09:35
 | 
 |  | 
 
            > Heey!
 >
 > Tillægs procedure til mit gamle trick, der lyder ligeså velfungerende
 > som det er enkelt    Produktudvikling !!
 Mads Lund
 Ninja9RT
            
             |  |  | 
      Armand (30-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  30-05-01 18:25
 | 
 |  | 
 Mads Lund <Mads.L@Martin.dk> skrev i en
 news:ai2R6.51$2U3.6562@news.get2net.dk...
 > > Heey!
 > >
 > > Tillægs procedure til mit gamle trick, der lyder ligeså
 > > velfungerende som det er enkelt    > Produktudvikling !!
 Det er ganske vist!
 --
 Armand.
            
             |  |  | 
  Jesper Rune Larsen (28-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jesper Rune Larsen
 | 
 Dato :  28-05-01 18:40
 | 
 |  | 
 
            Hej Henrik,
 Jeg fik lappet en flækket kåbedel hos Holtug MC (www.holtugmc.dk).  Det
 kostede 300,- og resultatet var helt fantastisk. De kan virkelig deres kram.
 Mvh,
 Jesper
 Honda vfr750f
 Inferno rød <mums>
 "Henrik Olsen" <ho_maps@e-box.dk> wrote in message
 news:9etbc8$3sv$1@news.inet.tele.dk...
 > Hvad er mulighederne for at få repareret en kåbe med en flænge / revne i?
 > Det er topkåben på en overtaget K100RS, som har en revne i kåben langs
 > glasset / visiret, samt dybere skræmmer på sidespejl og sidekåbe, vist
 efter
 > en væltetur op ad en garageport.
 >
 > Kan man få limet eller genopbygget kåben, så revnen og skræmmer fyldes ud
 og
 > pudses, for derefter at få lakeret det igen, så det er holdbart og med
 > korrekt farve? Et bud på en pris, og gerne steder som kan lave det?
 >
 >
            
             |  |  | 
 |  |