| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Mazda 626 `87 Fra : Martin Bak | 
  Dato :  15-05-05 20:17 |  
  |   
            på grund af pludselig større familieforøgelse, skal jeg ud og se på en bil 
 nr. 2 i morgen. Det er en 626 ér 4 d sedan fra 87. Den har efter det oplyste 
 kun kørt ca. 150.000 km. Jeg har fået oplyst, at den skal have nye 
 støddæmpere bag. Jeg er klar over, at rusten er den største fjende på denne 
 bil, men er der kritiske steder i vanger eller andet vitalt, jeg skal være 
 særlig opmærksom på? Bilen er meget billig, men skal synes snart.
 
 -- 
 Martin
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Sørup (15-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Sørup | 
  Dato :  15-05-05 21:20 |  
  |   
            
 "Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:d68780$aqn$1@newsbin.cybercity.dk...
 > på grund af pludselig større familieforøgelse, skal jeg ud og se på en bil
 > nr. 2 i morgen. Det er en 626 ér 4 d sedan fra 87. Den har efter det
 oplyste
 > kun kørt ca. 150.000 km. Jeg har fået oplyst, at den skal have nye
 > støddæmpere bag. Jeg er klar over, at rusten er den største fjende på
 denne
 > bil, men er der kritiske steder i vanger eller andet vitalt, jeg skal være
 > særlig opmærksom på? Bilen er meget billig, men skal synes snart.
 
 Er det en GC(83-87) model eller en tidlig GD(88) model ?
 
 For begge gælder se efter rust overalt - specielt i bund, vanger, hjulkasser
 og paneler.
 --
 Brian Sørup
 Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jan W Nielsen (15-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  15-05-05 21:33 |  
  |   
            > For begge gælder se efter rust overalt - specielt i bund, vanger, 
 > hjulkasser
 > og paneler.
 
 Tårnene er meget mere sarte på 626´erne end vangerne. De skal altid skiftes, 
 når bilen er så gammel - hvis de da ikke allerede ér lavet.
 
 /Jan W Nielsen
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Brian Sørup (15-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Sørup | 
  Dato :  15-05-05 21:32 |  
  |   
            
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse
 news:4287b135$0$177$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > For begge gælder se efter rust overalt - specielt i bund, vanger,
 > > hjulkasser
 > > og paneler.
 >
 > Tårnene er meget mere sarte på 626´erne end vangerne. De skal altid
 skiftes,
 > når bilen er så gammel - hvis de da ikke allerede ér lavet.
 >
 Jeg regnede med at tårne og hjulkasser er under et *matrikelnummer* - men
 det er helt fint det bliver skåret ud i pap
  
--
 Brian Sørup
 Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Bak (15-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Bak | 
  Dato :  15-05-05 21:34 |  
  |   
            
 "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4287aef4$0$79457$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >
 > Er det en GC(83-87) model eller en tidlig GD(88) model ?
 >
 > For begge gælder se efter rust overalt - specielt i bund, vanger, 
 > hjulkasser
 > og paneler.
 > --
 
 Tak
 
 Jeg er ikke helt klar over, hvilken model det er. Jeg ved ikke engang 
 hvilken motor. Men jeg har en ret stor tillid til mekanikken i 626, så hvad 
 det angår er jeg rolig. og jeg er også mere til mekanik, end til plade.  Men 
 måske ved du, om der er særlige steder eller hjørner i vangerne der bliver 
 specielt angrebet, som jeg måske kan kigge særligt nidkært på?
 
 Martin 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jan Hansen (16-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan Hansen | 
  Dato :  16-05-05 00:09 |  
  |   
            
 "Martin Bak" <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse 
 news:d68boe$csk$1@newsbin.cybercity.dk...
 >.  Men måske ved du, om der er særlige steder eller hjørner i vangerne der 
 >bliver specielt angrebet, som jeg måske kan kigge særligt nidkært på?
 >
 > Martin
 
 Ja, de bagerste støddæmpertårne kan være fuldstændig rådnet væk. Så du er 
 nødt til at fjerne måtter og afdækninger og anden tingeltangel så du kan 
 checke den.
 
 Mvh Jan 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Finn Guldmann (16-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Finn Guldmann | 
  Dato :  16-05-05 01:28 |  
  |   
            Martin Bak wrote:
 > "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:4287aef4$0$79457$14726298@news.sunsite.dk...
 > 
 >>
 >>Er det en GC(83-87) model eller en tidlig GD(88) model ?
 >>
 >>For begge gælder se efter rust overalt - specielt i bund, vanger, 
 >>hjulkasser
 >>og paneler.
 >>--
 > 
 > 
 > Tak
 > 
 > Jeg er ikke helt klar over, hvilken model det er. Jeg ved ikke engang 
 > hvilken motor. Men jeg har en ret stor tillid til mekanikken i 626, så hvad 
 > det angår er jeg rolig. og jeg er også mere til mekanik, end til plade.  Men 
 > måske ved du, om der er særlige steder eller hjørner i vangerne der bliver 
 > specielt angrebet, som jeg måske kan kigge særligt nidkært på?
 > 
 Da jeg købte en 626 CC '86 for tre år siden var det første jeg gjorde at 
 køre den til mekanikeren og høre hans mening. Og det første sted han 
 kiggede efter var oppe i hjørnerne under bagruden i bagagerummet.
 
 Derudover var der noget med en styrekugle.
 
 Som det ser ud i dag vil jeg foreslå dig at kigge efter i bunden af 
 dørene og så skærmkanterne.
 
 Og så se om motoren lækker olie. (Det gør min. Og det er nok det der 
 giver den dødsstødet inden længe.)
 
 -- 
 MVH Finn
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Martin Bak (16-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Bak | 
  Dato :  16-05-05 10:13 |  
  |   
            
 "Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:4287e8c6$0$78287$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > Martin Bak wrote:
 >> "Brian Sørup" <camaroFJERNpower454@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 >> news:4287aef4$0$79457$14726298@news.sunsite.dk...
 >>
 >>>
 >>>Er det en GC(83-87) model eller en tidlig GD(88) model ?
 >>>
 >>>For begge gælder se efter rust overalt - specielt i bund, vanger, 
 >>>hjulkasser
 >>>og paneler.
 
 Nu har jeg set på bilen. Det er en GC. Den er faktisk ret pæn, alderen taget 
 i betragtning, men ganske rigtigt, tårnene var rustet næsten helt op. Det en 
 var faktisk flækket så meget i svejsningerne, at det stort set ikke sad 
 sammen med bilen. Men jeg køber den og får det lavet, så håber jeg ikke der 
 er alt for meget andet..
 Jeg kunne ikke umiddelbart finde identifikation på motor størrelse/type. Men 
 jeg har reddet mig stelnummeret. Kan jeg noget sted på nettet få detaljer 
 ved hjælp af det? Jeg har ledt, men synes ikke jeg kan finde noget.
 
 Martin 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Karsten Frederiksen (16-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten Frederiksen | 
  Dato :  16-05-05 10:16 |  
  |   
            Martin Bak <m_bak@vip.cybercity.dk> skrev:
 >på grund af pludselig større
 >familieforøgelse, skal jeg ud og se på en bil 
 >nr. 2 i morgen. Det er en 626 ér 4 d
 >sedan fra 87. Den har efter det oplyste 
 >kun kørt ca. 150.000 km. Jeg har fået
 >oplyst, at den skal have nye 
 >støddæmpere bag. Jeg er klar over, at
 >rusten er den største fjende på denne 
 >bil, men er der kritiske steder i
 >vanger eller andet vitalt, jeg skal være 
 >særlig opmærksom på? Bilen er meget
 >billig, men skal synes snart.
 >
 >-- 
 >Martin
 jeg mener at du skal kikke der vor stødemperen sider fast i 
 kaossen foran vis der er rust og gemtering skal hele pladen vor 
 den sider på skiftes
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |