| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | hvad kan jeg købe? Fra : bj | 
  Dato :  24-05-05 20:33 |  
  |   
            hej
 
 Jeg ahr ca. 330.000dkr til køb af bil.
 
 krav.
 
 Diesel
 stationcar
 automatgear (ikke et 100% krav).
 automatik til vinduer for og bag
 el-spejle
 viskerpilot
 autopilot
 sædevarme
 
 noget i stil med ovenstående. JEg har ikke så meget forstand på biler og 
 derfor spørger jeg...
 
 bj 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jan W Nielsen (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  24-05-05 20:46 |  
  |  
 
            > Jeg ahr ca. 330.000dkr til køb af bil.
 > Diesel
 > stationcar
 Jeg købte uden tvivl den her:
 http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5579
Kanon motor, rigtig gode køreegenskaber, goddriftsstabilitet og god 
 langtidsholdbarhed - derudover et fedt design, IMO.
 Sort og på et par flotte fælge - så ligner den en million.
 /Jan W Nielsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Morten Fruergaard (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  24-05-05 21:03 |  
  |  
 
            Jan W Nielsen wrote:
 >> Jeg ahr ca. 330.000dkr til køb af bil.
 >> Diesel
 >> stationcar
 >
 > Jeg købte uden tvivl den her:
 Ja, jeg købte uden tvivl den Volvo V70 2,5 Tdi, aut. 2-zonet aut. klima, 
 fartpilot, el-glassoltag, sædevarme, masser af plads, 4 x elruder, 
 fartpilot, bordcomputer mv, som jeg satte på plader i går...    
-- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
 www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
 www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jan W Nielsen (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  24-05-05 21:11 |  
  |  
 
            > Ja, jeg købte uden tvivl den Volvo V70 2,5 Tdi, aut. 2-zonet aut. klima, 
 > fartpilot, el-glassoltag, sædevarme, masser af plads, 4 x elruder, 
 > fartpilot, bordcomputer mv, som jeg satte på plader i går...    
Hvor gammel er den, hvor langt har den kørt, hvad har den kostet, og hvor 
 meget koster reservdelene til sådan en fætter..?
 /Jan W Nielsen 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Brian (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  24-05-05 21:22 |  
  |  
 
            Hejsa!
 Jan W Nielsen skrev:
 >> Ja, jeg købte uden tvivl den Volvo V70 2,5 Tdi, aut. 2-zonet aut.
 >> klima, fartpilot, el-glassoltag, sædevarme, masser af plads, 4 x
 >> elruder, fartpilot, bordcomputer mv, som jeg satte på plader i
 >> går...    
Tillykke med den   
> Hvor gammel er den, hvor langt har den kørt, hvad har den kostet, og
 > hvor meget koster reservdelene til sådan en fætter..?
 Og hvad kører den på en liter benzin   
/Brian
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              KASO (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : KASO | 
  Dato :  25-05-05 06:19 |  
  |   
            
"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
 news:42938cc9$0$79452$14726298@news.sunsite.dk...
 > Hejsa!
 >
 > Jan W Nielsen skrev:
 >
 > >> Ja, jeg købte uden tvivl den Volvo V70 2,5 Tdi, aut. 2-zonet aut.
 > >> klima, fartpilot, el-glassoltag, sædevarme, masser af plads, 4 x
 > >> elruder, fartpilot, bordcomputer mv, som jeg satte på plader i
 > >> går...    
>
 > Tillykke med den   
>
 > > Hvor gammel er den, hvor langt har den kørt, hvad har den kostet, og
 > > hvor meget koster reservdelene til sådan en fætter..?
 >
 > Og hvad kører den på en liter benzin   
Nok ikke ret langt med en dieselmotor   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Morten Fruergaard (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  25-05-05 15:58 |  
  |  
 
            Brian wrote:
 >>> Ja, jeg købte uden tvivl den Volvo V70 2,5 Tdi, aut. 2-zonet aut.
 >>> klima, fartpilot, el-glassoltag, sædevarme, masser af plads, 4 x
 >>> elruder, fartpilot, bordcomputer mv, som jeg satte på plader i
 >>> går...    
>
 > Tillykke med den   
Takker...    
> Og hvad kører den på en liter benzin   
Ikke særlig langt.
 På diesel kører den ca. 14 km/l (140 hk, aut. gear, 1.600 km)
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
 www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
 www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Morten Fruergaard (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  25-05-05 15:55 |  
  |  
 
            Jan W Nielsen wrote:
 >> Ja, jeg købte uden tvivl den Volvo V70 2,5 Tdi, aut. 2-zonet aut.
 >> klima, fartpilot, el-glassoltag, sædevarme, masser af plads, 4 x
 >> elruder, fartpilot, bordcomputer mv, som jeg satte på plader i
 >> går...    
>
 > Hvor gammel er den,
 > 10/98, model 99
 >  hvor langt har den kørt,
 Den er lige kørt til. 194.000 km.
 > hvad har den kostet,
 65.000 kr. + 158.684 indtil videre.
 > hvor meget koster reservdelene til sådan en fætter..?
 Ved det heldigvis ikke endnu, men ikke alverden, hvis de købes de rigtige 
 steder...
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
 www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
 www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jan W Nielsen (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  24-05-05 21:21 |  
  |  
 
            > Ja, jeg købte uden tvivl den Volvo V70 2,5 Tdi, aut. 2-zonet aut. klima, 
 > fartpilot, el-glassoltag, sædevarme, masser af plads, 4 x elruder, 
 > fartpilot, bordcomputer mv, som jeg satte på plader i går...    
Tillykke i øvrigt med den dejlige bil - jeg vil være så fræk at sige, at jeg 
 sgu nok nappede Skoda´en, selvom de kostede det samme.   
/Jan W Nielsen 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Morten Fruergaard (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  25-05-05 15:57 |  
  |  
 
            Jan W Nielsen wrote:
 >> Ja, jeg købte uden tvivl den Volvo V70 2,5 Tdi, aut. 2-zonet aut.
 >> klima, fartpilot, el-glassoltag, sædevarme, masser af plads, 4 x
 >> elruder, fartpilot, bordcomputer mv, som jeg satte på plader i
 >> går...    
>
 > Tillykke i øvrigt med den dejlige bil - jeg vil være så fræk at sige,
 > at jeg sgu nok nappede Skoda´en, selvom de kostede det samme.   
Det er jo så en smagssag...
 Man skal huske på at Volvoen kostede over 500.000 kr fra ny mod 260.000 kr..
 Min ser ud og kører som ny, og mon ikke at der er en grund til nypris 
 forskellen?
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
 www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
 www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Jan W Nielsen (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  25-05-05 17:25 |  
  |  
 
            >> Tillykke i øvrigt med den dejlige bil - jeg vil være så fræk at sige,
 >> at jeg sgu nok nappede Skoda´en, selvom de kostede det samme.   
> Det er jo så en smagssag...
 > Man skal huske på at Volvoen kostede over 500.000 kr fra ny mod 260.000 
 > kr..
 Mnjah - nu er det over 500.000 mod måske knap 400.000, hvis du skal have 
 samme udstyr - men det er ikke så meget det, jeg tænker på - for der kan jo 
 være rigtig mange grunde til, at en vare koster det, som den gør.
 Alene det at Skoda´en ikke selv skal betale sine udviklingsomkostninger, men 
 kan dele dem med en lang række andre mærker betyder jo kollosalt meget. 
 Dernæst VAG prispolitk - rent strategisk - på Skoda.
 > Min ser ud og kører som ny, og mon ikke at der er en grund til nypris 
 > forskellen?
 Nu må du ikke opfatte det som om, jeg ikke mener, du har fået en 
 kanon-lækker bil, for det synes jeg virkelig, du har - en kongevogn - intet 
 mindre.
 Men når det er sagt, så skal man jo huske på, hvad 15 år har betydet for 
 udviklingen i bilbranchen. Første version af V70 er ret beset en faceliftet 
 850, der som bekendt kom lige efter 1990.
 Skoda´en har i direkte sammenligning køreegenskaber, der langt overgår 
 Volvoens, motoren er mindre, og mere økønomisk men samtidig langt mere 
 avanceret og også stærkere. Skoda´en er hurtigere (også selvom man ikke 
 lader den få de flere hk, som motoren har i Passat  - nemlig 170 hk), 
 sikkerheden er vel nærmest den samme, og Skoda´en er formentlig lige så 
 ruststærk som Volvo´en, der som bekendt også er blandt de bedste 
 overhovedet.
 Hvad angår konfort, så tror jeg såmænd heller ikke, at Skoda´en står tilbage 
 for Volvoen - måske tværtimod.
 Med andre ord - hvis valget stod mellem en Volvo, der havde kørt 100.000 
 kilometer, og en ny Skoda Octavia 2,0 TDi 1V, så er der slet ingen tvivl om 
 valget hos mig.
 ....og hvis jeg havde 330.000, som spørgeren i denne tråd, så ville valget 
 stå mellem en ældre Volvo, der havde kørt 4 gange rundt om jorden eller en 
 ny Octavia - så ville valget også falde ud til Skoda´ens formål.
 /Jan W Nielsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Morten Fruergaard (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  25-05-05 20:28 |  
  |  
 
            Jan W Nielsen wrote:
 > Men når det er sagt, så skal man jo huske på, hvad 15 år har betydet
 > for udviklingen i bilbranchen. Første version af V70 er ret beset en
 > faceliftet 850, der som bekendt kom lige efter 1990.
 Korrekt. Den eneste forskel udefra er andre kofanger og lygter...
 Jeg ved intet om undervognen osv også er den samme... Men jeg tror det...
 > Skoda´en har i direkte sammenligning køreegenskaber, der langt overgår
 > Volvoens,
 Ikke enig. Volvoen er langt mere komfortabel - husk på at det ikke er en 
 racer, og kommer an på, hvad man gerne vil...
 > motoren er mindre, og mere økønomisk men samtidig langt mere
 > avanceret og også stærkere.
 De har begge 140 hk. Jeg har ikke lige momentet på Volvoen, men korrekt. 
 Skodaen er mere økonomisk på papireret. Den gamle 1,9 TDi 115 hk jeg havde, 
 kørte 10-11 km/l, den nuværende 2,5 TDi 140 hk kører 14-15 km/L til trods 
 for man. gear mod aut. gear, og  Vægten er den samme.
 > Skoda´en er hurtigere
 Tja. Aut. mod man. gear...
 > sikkerheden er vel nærmest den samme,
 Niks. Jeg vil 10 x hellere sidde i en Volvo ved sammenstød - selvom den er 
 ældre.
 > og Skoda´en er formentlig  lige så ruststærk som Volvo´en, der som bekendt 
 > også er blandt de
 > bedste overhovedet.
 Det er jo så svært at sige. Volvoen har til trods for 6 år intet rust - den 
 er også en tysker, men en anden 850 fra 1996, der havde kørt små 500.000 km 
 i danmark havde intet rust...
 >
 > Hvad angår konfort, så tror jeg såmænd heller ikke, at Skoda´en står
 > tilbage for Volvoen - måske tværtimod.
 Giv et ring, så skal du få en tur - så er jeg sikker på, at du vil blive 
 omvendt...
 Jeg har aldrig været i en bil, hvor jeg sidder så godt og med så meget 
 plads...
 > Med andre ord - hvis valget stod mellem en Volvo, der havde kørt
 > 100.000 kilometer, og en ny Skoda Octavia 2,0 TDi 1V, så er der slet
 > ingen tvivl om valget hos mig.
 Heller ikke hos mig...    
Dog valgte jeg "den anden"...
 > ...og hvis jeg havde 330.000, som spørgeren i denne tråd, så ville
 > valget stå mellem en ældre Volvo, der havde kørt 4 gange rundt om
 > jorden eller en ny Octavia - så ville valget også falde ud til
 > Skoda´ens formål.
 Ikke her.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
 www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
 www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Jan W Nielsen (26-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  26-05-05 11:59 |  
  |   
            > Korrekt. Den eneste forskel udefra er andre kofanger og lygter...
 > Jeg ved intet om undervognen osv. også er den samme... Men jeg tror det...
 
 Den facelifetede 850´er (V70), som du har, er med vilje lagt mere 
 komfortabelt ud end 850´eren oprindeligt var. Der er også nogle andre 
 ændringer - blandt andet en lille smule større bagagerum etc.
 
 >> Skoda´en har i direkte sammenligning køreegenskaber, der langt overgår
 >> Volvoens,
 
 > Ikke enig. Volvoen er langt mere komfortabel
 
 Her tænkte jeg ikke på komfort - men kun på "rå køreegenskaber". Jeg er 110 
 procent sikker på, at den nye Octavia på Golf V-undervogn er bedre i dén 
 disciplin end Volvoen.
 
 > Den gamle 1,9 TDi 115 hk jeg havde, kørte 10-11 km/l, den nuværende 2,5 
 > TDi 140 hk kører 14-15 km/L
 
 Der er SLET ingen tvivl om, at både 1,9 TDi motoren og den nye 2,0 16V TDi 
 er mere økonomisk end deres gamle 2,5, som Volvo fik lov bruge. Momentet er 
 også bedre. I det hele taget er motoren jo en langt nyere konstruktion.
 
 > Tja. Aut. mod man. gear...
 
 Det gælder uanset.
 
 >> sikkerheden er vel nærmest den samme,
 
 > Niks. Jeg vil 10 x hellere sidde i en Volvo ved sammenstød - selvom den er 
 > ældre.
 
 Hvorfor..? Skoda´en er jo totalt up to date og en helt ny konstruktion - du 
 kan få gardinairbags og hele balladen. Selv uden disse airbags scorer den 
 faktisk lidt bedre en Volvo 70 fra 1998 - specielt i frontaldisciplinen.
 
 Læg dertil de formentlig bedre bremser og dynamisk bedre undervogn.
 
 >> og Skoda´en er formentlig  lige så ruststærk som Volvo´en, der som 
 >> bekendt også er blandt de bedste overhovedet.
 
 > Det er jo så svært at sige.
 
 Korrekt - men der er intet der taler for, at den ikke skulle være lige så 
 god.
 
 >> Hvad angår komfort, så tror jeg såmænd heller ikke, at Skoda´en står
 >> tilbage for Volvoen - måske tværtimod.
 
 > Giv et ring, så skal du få en tur - så er jeg sikker på, at du vil blive 
 > omvendt...
 
 Jeg har ikke kørt i en TDi, men til gengæld har jeg kørt i en almindelig 
 turbo-benziner med 200 hk. Det er som sagt en hamrende lækker bil, men man 
 skal heller ikke underkende udviklingen - og den ny Octavia - blot fordi det 
 er en Skoda.
 
 Jeg har ikke kørt i den nye Skoda, men jeg har kørt i den nye Golf - og 
 Golfen taber sammenligningerne med den ny Octavia, der jo altså så må være 
 generelt endnu bedre.
 
 Igen - du har købt en vildt lækker bil med den helt rigtige "stil", IMO. Jeg 
 er selv begyndt at dreje hovedet efter Volvo´er. På den måde er jeg begyndt 
 at holde mere og mere af dem - de er ikke over pralede som Audi, der ellers 
 har været min yngling i mange, mange år.
 
 Med andre ord - god svensk stil.
 
 /Jan W Nielsen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Klaus D. Mikkelsen (26-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  26-05-05 12:10 |  
  |  
 
            Jan W Nielsen skriver:
 >
 > Læg dertil de formentlig bedre bremser og dynamisk bedre undervogn.
 Hvis man har brugt samme system som i Golf V - ja
 
 > Jeg har ikke kørt i den nye Skoda, men jeg har kørt i den nye Golf - og
 > Golfen taber sammenligningerne med den ny Octavia, der jo altså så må være
 > generelt endnu bedre.
 Hvordan "taber" ?
 
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
     Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Jan W Nielsen (26-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  26-05-05 14:25 |  
  |  
 
            > Hvis man har brugt samme system som i Golf V - ja
 Det har man.   
>> Jeg har ikke kørt i den nye Skoda, men jeg har kørt i den nye Golf - og
 >> Golfen taber sammenligningerne med den ny Octavia, der jo altså så må 
 >> være
 >> generelt endnu bedre.
 > Hvordan "taber" ?
 På de fleste punkter - overraskende nok også på lækkerhed og samlekvalitet i 
 kabinen..!
 (hvilket jeg er meget overrasket over).
 /Jan W Nielsen 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Klaus D. Mikkelsen (26-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  26-05-05 14:44 |  
  |  
 
            Jan W Nielsen skriver:
 > 
 > På de fleste punkter - overraskende nok også på lækkerhed og samlekvalitet i
 > kabinen..!
 > 
 > (hvilket jeg er meget overrasket over).
 Hvilken Golf har du været ude i ?
 Og hvilken Skoda ?
 Jeg har været i begge og valgte golfen, den fandt jeg "lækrest".
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
     Modeltog, NE2 internetopsætning, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Jan W Nielsen (26-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  26-05-05 16:48 |  
  |   
            > Hvilken Golf har du været ude i ?
 > Og hvilken Skoda ?
 
 Vi snakker om de nyeste modeller.
 
 > Jeg har været i begge og valgte golfen, den fandt jeg "lækrest".
 
 I Golf IV og Octavia I er der ingen tvivl - der ligner Skoda lort.
 
 /Jan W Nielsen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Brian (26-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  26-05-05 19:30 |  
  |   
            Hejsa!
 
 Jan W Nielsen skrev:
 
 > På de fleste punkter - overraskende nok også på lækkerhed og
 > samlekvalitet i kabinen..!
 
 Synes også jeg kan huske en artikel fra Bilmagasinet (?) hvor de
 sammenlignede alle Golf'erne. Konklusionen var at 4'eren havde den bedste
 kvalitetsfornemmelse i kabinen, men 5'eren kørte bedre.
 
 /Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Morten Fruergaard (26-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  26-05-05 19:29 |  
  |  
 
            Jan W Nielsen wrote:
 > Den facelifetede 850´er (V70), som du har, er med vilje lagt mere
 > komfortabelt ud end 850´eren oprindeligt var. Der er også nogle andre
 > ændringer - blandt andet en lille smule større bagagerum etc.
 OK.
 >>> Skoda´en har i direkte sammenligning køreegenskaber, der langt
 >>> overgår Volvoens,
 >
 >> Ikke enig. Volvoen er langt mere komfortabel
 >
 > Her tænkte jeg ikke på komfort - men kun på "rå køreegenskaber". Jeg
 > er 110 procent sikker på, at den nye Octavia på Golf V-undervogn er
 > bedre i dén disciplin end Volvoen.
 Ja, sikkert. Man kan ikke sammenligne en sportsvogn og en limousine - ikke 
 fordi at den Skodaen er en sportvogn og Volvoen en limousine...
 >
 >> Den gamle 1,9 TDi 115 hk jeg havde, kørte 10-11 km/l, den nuværende
 >> 2,5 TDi 140 hk kører 14-15 km/L
 >
 > Der er SLET ingen tvivl om, at både 1,9 TDi motoren og den nye 2,0
 > 16V TDi er mere økonomisk end deres gamle 2,5, som Volvo fik lov
 > bruge.
 Ikke efter min kørestil...
 Husk på at den gamle 110 hk 1,9 TDi kører en del længere end den nye 1,9 TDi 
 115 hk...
 > Momentet er også bedre. I det hele taget er motoren jo en langt nyere 
 > konstruktion.
 Ja..
 >> Tja. Aut. mod man. gear...
 >
 > Det gælder uanset.
 Sikkert. Men aut. gearet hjælper ikke...    
>>> sikkerheden er vel nærmest den samme,
 >
 >> Niks. Jeg vil 10 x hellere sidde i en Volvo ved sammenstød - selvom
 >> den er ældre.
 >
 > Hvorfor..? Skoda´en er jo totalt up to date og en helt ny
 > konstruktion - du kan få gardinairbags og hele balladen. Selv uden
 > disse airbags scorer den faktisk lidt bedre en Volvo 70 fra 1998 -
 > specielt i frontaldisciplinen.
 Og er V70'eren og Skodaen i samme klasse?
 > Læg dertil de formentlig bedre bremser og dynamisk bedre undervogn.
 Hvorfor tror du det?
 > Korrekt - men der er intet der taler for, at den ikke skulle være
 > lige så god.
 Jeg kender ikke til, hvordan en Skoda fra 1999 ruster...
 >> Giv et ring, så skal du få en tur - så er jeg sikker på, at du vil
 >> blive omvendt...
 >
 > Jeg har ikke kørt i en TDi, men til gengæld har jeg kørt i en
 > almindelig turbo-benziner med 200 hk. Det er som sagt en hamrende
 > lækker bil, men man skal heller ikke underkende udviklingen - og den
 > ny Octavia - blot fordi det er en Skoda.
 Ja, jeg ved stadig godt hvad jeg ville vælge...
 > Igen - du har købt en vildt lækker bil med den helt rigtige "stil",
 Ja, det synes jeg... Den har det, som jeg vil have... Størrelse, attitude, 
 komfort, motor osv.
 > Med andre ord - god svensk stil.
 Jep. Den mangler bare et par fjernlygter...    
-- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
 www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
 www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Jan W Nielsen (26-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  26-05-05 20:02 |  
  |  
 
            > Ja, sikkert. Man kan ikke sammenligne en sportsvogn og en limousine - ikke 
 > fordi at den Skodaen er en sportvogn og Volvoen en limousine...
 Nu kiggede jeg også bare specifikt på de to biler.   
 >> Der er SLET ingen tvivl om, at både 1,9 TDi motoren og den nye 2,0
 >> 16V TDi er mere økonomisk end deres gamle 2,5, som Volvo fik lov
 >> bruge.
 > Ikke efter min kørestil...
 Bilerne og også forskellige - som sagt er der slet ingen tvivl om, at en 
 helt moderne TDi 16V er mere moderne end en ældre 6 cylindret TDi fra samme 
 koncern.
 > Og er V70'eren og Skodaen i samme klasse?
 Nej, desværre - jeg havde set forkert - Octaviaen er testet i samme klasse 
 som S60, og her scorer Octavia bedre i frotalkollision - men lidt dårligere 
 i sidekollision - men med sideiarbags scorer den lige så godt som Volvo´en 
 også i sidekollision.
 > Læg dertil de formentlig bedre bremser og dynamisk bedre undervogn.
 > Hvorfor tror du det?
 Mere dynamisk undervogn- eller bremser..? Den har samme bremser som Golf V, 
 der konstant nedbremser fra 100 km/t på mellem 38 og 35 meter - det er 
 ekstremt kort.
 > Jeg kender ikke til, hvordan en Skoda fra 1999 ruster...
 Det gør den ikke. Den havde en fejl på bagklappen - men jeg taler jo også om 
 den helt nye.
 > Ja, jeg ved stadig godt hvad jeg ville vælge...
 ...og det er jo det, der gør biler så fede. Hvis man kunne måle sig frem til 
 det, så kunne man nøjes med at producere een bil i verden.
 Jeg forstår godt, du har valgt en Volvo V70 til den pris.
  
/Jan W Nielsen 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Morten Fruergaard (26-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Morten Fruergaard | 
  Dato :  26-05-05 20:53 |  
  |  
 
            Jan W Nielsen wrote:
 >> Ja, sikkert. Man kan ikke sammenligne en sportsvogn og en limousine
 >> - ikke fordi at den Skodaen er en sportvogn og Volvoen en
 >> limousine...
 >
 > Nu kiggede jeg også bare specifikt på de to biler.   
Det ved jeg godt. Men du gjorde det udfra en sportsvogn... Ikke udfra en 
 lomousine...
 Hvis du satte komfort højere end race, så så du anderledes på det...
 >> Ikke efter min kørestil...
 >
 > Bilerne og også forskellige - som sagt er der slet ingen tvivl om, at
 > en helt moderne TDi 16V er mere moderne end en ældre 6 cylindret TDi
 > fra samme koncern.
 Tja. Nu er det en 5-benet...
 Og selvfølgelig er den mere moderne - det er jo den vej udviklingen går.
 Dog skal man huske på, at den 2,5 TDi, 5 cyl, der ligger i min næsten ikke 
 kan slides op, mod at efterfølgeren med 2,5 V6 TDi har store problemer med 
 topstykkerne. Så det er ikke altid at det nyeste er det bedste.
 > Nej, desværre - jeg havde set forkert - Octaviaen er testet i samme
 > klasse som S60, og her scorer Octavia bedre i frotalkollision - men
 > lidt dårligere i sidekollision - men med sideiarbags scorer den lige
 > så godt som Volvo´en også i sidekollision.
 Og ligger V70'eren en klasse højere?
 Vi ved jo begge at en 5-stjernet bil i mini klassen ikke er lige så sikker 
 som en 5-stjernet i kæmpe klassen.
 >> Læg dertil de formentlig bedre bremser og dynamisk bedre undervogn.
 >
 >> Hvorfor tror du det?
 >
 > Mere dynamisk undervogn- eller bremser..? Den har samme bremser som
 > Golf V, der konstant nedbremser fra 100 km/t på mellem 38 og 35 meter
 > - det er ekstremt kort.
 Og hvad gør Volvoen det på?
 >
 >> Jeg kender ikke til, hvordan en Skoda fra 1999 ruster...
 >
 > Det gør den ikke. Den havde en fejl på bagklappen - men jeg taler jo
 > også om den helt nye.
 Ja, det ved jeg godt, men det er alt alt for tidligt at kunne sige noget om 
 den, derfor kiggede jeg bagud.
 Men man er helt sikkert blevet bedre til at behandle bilerne, dog mener jeg 
 at Volvo er godt med - selvom bilen er fra 1999...
 >> Ja, jeg ved stadig godt hvad jeg ville vælge...
 >
 > ..og det er jo det, der gør biler så fede. Hvis man kunne måle sig
 > frem til det, så kunne man nøjes med at producere een bil i verden.
 Enig. Og en kvinde....    
> Jeg forstår godt, du har valgt en Volvo V70 til den pris.
 Ja, for den opfylder mine ønsker til en bil - dermed ikke sagt at den 
 opfylder dine ønsker, hvorfor jeg ikke har problem med at du ville vælge en 
 anden - da du vægter anderledes... Det ville sgu også være kedeligt, hvis vi 
 alle kørte i V70...    
-- 
 Mvh. Morten Fruergaard
 www.CF-OFFROAD.DK - Offroadudstyr samt alarmer o. lign
 www.xenonkit.dk - Xenonkit til eftermontering
 www.4x4styling.dk - rustfrit udstyr samt dæk/fælge til 4x4 og SUV 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Jan W Nielsen (26-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  26-05-05 21:51 |  
  |  
 
            >> Bilerne og også forskellige - som sagt er der slet ingen tvivl om, at
 >> en helt moderne TDi 16V er mere moderne end en ældre 6 cylindret TDi
 >> fra samme koncern.
 > Tja. Nu er det en 5-benet...
 Sorry - det vidst ejeg godt - netop fordi, det er den ældre model.
 > Og ligger V70'eren en klasse højere?
 Ja, det gør den. Men den har ikke fem stjerne - den har kun fire - mens en 
 Octavia i klassen med S60 har 5 stjerne med sideairbags.
 Jeg mener ikke, man kan sige, at Octaviaen står tilbage for Volvoen på 
 sikkerhed,
 > Og hvad gør Volvoen det på?
 Med sikkerhed langsommere - ingen gør det bedre end 35-38 meter. Jeg vil 
 tro, Volvoen tager 38-40 meter.
 > Men man er helt sikkert blevet bedre til at behandle bilerne, dog mener 
 > jeg at Volvo er godt med - selvom bilen er fra 1999...
 Absolut - du får ikke noget bedre. Anderledes er det med de småVolvoer - de 
 er ikke gode.
 > Ja, for den opfylder mine ønsker til en bil - dermed ikke sagt at den 
 > opfylder dine ønsker, hvorfor jeg ikke har problem med at du ville vælge 
 > en anden - da du vægter anderledes... Det ville sgu også være kedeligt, 
 > hvis vi alle kørte i V70...    
Det er nu det - men jeg kunne godt finde på at køre Volvo V70 på et 
 tidspunkt - selvom jeg i det konkrete tilfælde tog den nyere Octavia.
  
/Jan W Nielsen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           TDN (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : TDN | 
  Dato :  24-05-05 21:04 |  
  |   
            
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42938485$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Jeg ahr ca. 330.000dkr til køb af bil.
 >> Diesel
 >> stationcar
 >
 > Jeg købte uden tvivl den her:
 >
 >  http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5579
>
 > Kanon motor, rigtig gode køreegenskaber, goddriftsstabilitet og god 
 > langtidsholdbarhed - derudover et fedt design, IMO.
 >
 > Sort og på et par flotte fælge - så ligner den en million.
 >
 > /Jan W Nielsen
 >
 >
 >
 Fuldstændig enig !!!
 Mvh
 Thomas 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Kent Glerup (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Glerup | 
  Dato :  24-05-05 21:03 |  
  |  
 
            >
 >Jeg købte uden tvivl den her:
 >
 > http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5579
>
 >Kanon motor, rigtig gode køreegenskaber, goddriftsstabilitet og god 
 >langtidsholdbarhed - derudover et fedt design, IMO.
 >
 >Sort og på et par flotte fælge - så ligner den en million.
 Den sætter jeg også en stemme på!
 Kunne sagtens blive min næste bil   
MVH
 Kent Glerup
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Rise Christen~ (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Rise Christen~ | 
  Dato :  24-05-05 21:19 |  
  |   
            
> Jeg købte uden tvivl den her:
 >
 >  http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5579
>
 > Kanon motor, rigtig gode køreegenskaber, goddriftsstabilitet og god 
 > langtidsholdbarhed - derudover et fedt design, IMO.
 >
 > Sort og på et par flotte fælge - så ligner den en million.
 >
 > /Jan W Nielsen
 Den mangler bare lige automatgearet - hvilket for mig ville være ret 
 væsentligt - og man får næppe en DSG-gearkasse for 12.000kr.
 Mvh,
 --
 Martin Rise Christensen
 Work is for people that don't know how to ski. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Finn Holmegaard (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Finn Holmegaard | 
  Dato :  24-05-05 21:26 |  
  |   
            
"Jan W Nielsen" <intetsvar@farvelogtobak.dk> wrote in message 
 news:42938485$0$143$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Jeg ahr ca. 330.000dkr til køb af bil.
 >> Diesel
 >> stationcar
 >
 > Jeg købte uden tvivl den her:
 >
 >  http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5579
>
 > Kanon motor, rigtig gode køreegenskaber, goddriftsstabilitet og god 
 > langtidsholdbarhed - derudover et fedt design, IMO.
 Jeg er ikke uenig, men den har ikke El-ruder bag der skal man op i elegance. 
 Men ellers godt bud.
 /Finn 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Jan W Nielsen (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  24-05-05 21:38 |  
  |  
 
            >>  http://www.bilmagasinet.dk/nybilsbasen/show_car.asp?id=5579
> Jeg er ikke uenig, men den har ikke El-ruder bag der skal man op i 
 > elegance.
 Man kan jo bare bestille en Ambiente med elruder bag i - det koster 3.000 
 kroner mere.
 Alternativt kan man jo nappe den dyrere Elegance - så koster den 340K.
 > Men ellers godt bud.
 Absolut.   
/Jan W Nielsen 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus D. Mikkelsen (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  24-05-05 21:15 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Jan W Nielsen (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jan W Nielsen | 
  Dato :  24-05-05 21:22 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Brian (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  24-05-05 21:25 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
            Mark Sandberg (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mark Sandberg | 
  Dato :  24-05-05 21:33 |  
  |   
            "Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse news:42938d9a$0
 
 > Hva dælen er en "skisæk" ?
 
 Stavefejl..! - Det må absolut være en skidesæk, eller et indbygget toilet.
 
 /Mark.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Brian (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  25-05-05 15:50 |  
  |   
            Hejsa!
 
 Mark Sandberg skrev:
 
 > Stavefejl..! - Det må absolut være en skidesæk, eller et indbygget
 > toilet.
 
 Det var også min forhåbning - det ville der være klasse over!
 
 /Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Leonard (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  24-05-05 21:38 |  
  |  
 
            "Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote:
 >Hva dælen er en "skisæk" ?
 En del af bagsædet kan åbnes og deri er indbygget en pose, så ski kan
 ligge frem igennem bagsædets ryglæn uden at grise sæderne.
 -- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
 :::  http://leonard.dk/foredrag/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Brian (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  25-05-05 15:51 |  
  |   
            Hejsa!
 
 Leonard skrev:
 
 > En del af bagsædet kan åbnes og deri er indbygget en pose, så ski kan
 > ligge frem igennem bagsædets ryglæn uden at grise sæderne.
 
 Lyder noget mere avanceret og omtrent ligeså nyttigt som en standard
 skilem, men okay....
 
 /Brian
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Peter Sindrup (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Sindrup | 
  Dato :  25-05-05 18:41 |  
  |   
            "Brian" <briank@vip.cybercity.dk> wrote in message 
 news:42938d9a$0$79458$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Hva dælen er en "skisæk" ? Mon sælger er en københavner med
 > lidt fynsk dialekt tilbage ?
 
 Det er sådan en "ting" (ja nogle ville kalde det et kondom) hvor du kan
 stikke dine ski ind i en "skisæk" mellem bagsæderne, så de ikke 
 sviner/ridser
 din bil indvendig.
 
 Peter 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Jensen (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Jensen | 
  Dato :  24-05-05 21:51 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Jensen (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Jensen | 
  Dato :  24-05-05 21:52 |  
  |   
            Lars Jensen wrote:
 > bj wrote:
 > 
 >> hej
 >>
 >> Jeg ahr ca. 330.000dkr til køb af bil.
 
 > Mit bud:
 
 Dårlige bud.. de er sgu da ikke diesella...
 
 > Lars B
 
 Lars B
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Leonard (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  24-05-05 21:59 |  
  |  
 
            Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote:
 >> krav.
 >> 
 >> Diesel
 >Så vidt jeg kan se, opfylder den vist kravene?
 Gør den?
 -- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
 :::  http://leonard.dk/foredrag/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Lars Jensen (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Jensen | 
  Dato :  24-05-05 21:58 |  
  |   
            Leonard wrote:
 > Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote:
 > 
 > 
 >>>krav.
 >>>
 >>>Diesel
 > 
 > 
 >>Så vidt jeg kan se, opfylder den vist kravene?
 > 
 > 
 > Gør den?
 
 Som du kan se har jeg allerede været efter mig selv, så du skal ikke 
 starte :)
 
 Lars B
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             bj (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : bj | 
  Dato :  24-05-05 22:15 |  
  |   
            
 "Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42939567$0$328$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
 > Leonard wrote:
 >> Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote:
 >>
 >>
 >>>>krav.
 >>>>
 >>>>Diesel
 >>
 >>
 >>>Så vidt jeg kan se, opfylder den vist kravene?
 >>
 >>
 >> Gør den?
 >
 > Som du kan se har jeg allerede været efter mig selv, så du skal ikke 
 > starte :)
 
 fair nok
 
 bj
 >
 > Lars B
 
 
 
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             bj (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : bj | 
  Dato :  24-05-05 22:16 |  
  |   
            tak for alle svarene, det har lige åbnet mine øjne fra at tænke passat, 
 peugeot og så videre.
 
 Det hjalp mig lige til at se at andre biler på markedet også kan være med..
 
 tak for det
 
 bj 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Leonard (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  24-05-05 22:24 |  
  |  
 
            Lars Jensen <fjern_lars@zulfo.dk> wrote:
 >Som du kan se har jeg allerede været efter mig selv, så du skal ikke 
 >starte :)
 OK, så slutter jeg da bare, du kom jo også lige 7 minutter før mig, så
 det er iorden   
-- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
 :::  http://leonard.dk/foredrag/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           bj (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : bj | 
  Dato :  24-05-05 22:14 |  
  |   
            
"Lars Jensen" <fjern_lars@zulfo.dk> skrev i en meddelelse 
 news:429393ba$0$648$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > bj wrote:
 >> hej
 >>
 >> Jeg ahr ca. 330.000dkr til køb af bil.
 >>
 >> krav.
 >>
 >> Diesel
 >> stationcar
 >> automatgear (ikke et 100% krav).
 >> automatik til vinduer for og bag
 >> el-spejle
 >> viskerpilot
 >> autopilot
 >> sædevarme
 >>
 >> noget i stil med ovenstående. JEg har ikke så meget forstand på biler og 
 >> derfor spørger jeg...
 >
 > Mit bud:
 >
 >  http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=4376
>
 > Så vidt jeg kan se, opfylder den vist kravene?
 >
 > Har du 70 Kg mere:
 >
 >  http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=4440
>
 >> bj
 >
 > Lars B
 joo den er nu også meget flot, mend er jo ikke diesel
 jeg synes de andre bud med octaviaen er ret godt, den kunne jeg godt falde 
 for
 bj 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Mikael Antonsen (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mikael Antonsen | 
  Dato :  25-05-05 09:27 |  
  |  
 
            Lars Jensen wrote:
 > bj wrote:
 > 
 >> hej
 >>
 >> Jeg ahr ca. 330.000dkr til køb af bil.
 >>
 >> krav.
 >>
 >> Diesel
 >> stationcar
 >> automatgear (ikke et 100% krav).
 >> automatik til vinduer for og bag
 >> el-spejle
 >> viskerpilot
 >> autopilot
 >> sædevarme
 >>
 >> noget i stil med ovenstående. JEg har ikke så meget forstand på biler 
 >> og derfor spørger jeg...
 > 
 > 
 > Mit bud:
 > 
 >  http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=4376
> 
 > Så vidt jeg kan se, opfylder den vist kravene?
 > 
 > Har du 70 Kg mere:
 70kg. hvad?
 kartofler?
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  25-05-05 09:35 |  
  |   
            
"Mikael Antonsen" <pc@thihi.dk> wrote in message
 news:429436f8$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Lars Jensen wrote:
 > > bj wrote:
 > >
 > >> hej
 > >>
 > >> Jeg ahr ca. 330.000dkr til køb af bil.
 > >>
 > >> krav.
 > >>
 > >> Diesel
 > >> stationcar
 > >> automatgear (ikke et 100% krav).
 > >> automatik til vinduer for og bag
 > >> el-spejle
 > >> viskerpilot
 > >> autopilot
 > >> sædevarme
 > >>
 > >> noget i stil med ovenstående. JEg har ikke så meget forstand på biler
 > >> og derfor spørger jeg...
 > >
 > >
 > > Mit bud:
 > >
 > >  http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=4376
> >
 > > Så vidt jeg kan se, opfylder den vist kravene?
 > >
 > > Har du 70 Kg mere:
 >
 > 70kg. hvad?
 > kartofler?
 nej, bytes
 --
 Tom
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             KASO (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : KASO | 
  Dato :  25-05-05 09:52 |  
  |   
            
"Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
 news:429438ca$0$157$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Mikael Antonsen" <pc@thihi.dk> wrote in message
 > news:429436f8$0$193$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > > Lars Jensen wrote:
 > > > bj wrote:
 > > >
 > > >> hej
 > > >>
 > > >> Jeg ahr ca. 330.000dkr til køb af bil.
 > > >>
 > > >> krav.
 > > >>
 > > >> Diesel
 > > >> stationcar
 > > >> automatgear (ikke et 100% krav).
 > > >> automatik til vinduer for og bag
 > > >> el-spejle
 > > >> viskerpilot
 > > >> autopilot
 > > >> sædevarme
 > > >>
 > > >> noget i stil med ovenstående. JEg har ikke så meget forstand på biler
 > > >> og derfor spørger jeg...
 > > >
 > > >
 > > > Mit bud:
 > > >
 > > >  http://www.bilbasen.dk/biler/fabriksnye/comparecars_1.asp?bilvalg=4376
> > >
 > > > Så vidt jeg kan se, opfylder den vist kravene?
 > > >
 > > > Har du 70 Kg mere:
 > >
 > > 70kg. hvad?
 > > kartofler?
 >
 > nej, bytes
 >
 > --
 > Tom
 Hvor meget vejer en byte?   
(kg = Kilo(tusinde)Gram(vægtenhed) )
 1kb = 1024 bytes (tjah - her blev "kilo" så defineret lidt anderledes     )
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |