| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | 1997 gulpladebil til max 150.000 kr. - hvi~ Fra : Thomas | 
  Dato :  24-05-05 22:18 |  
  |   
            Hallo gruppe,
 
 hvad mener i om subj.?  Jeg har selv set på følgende bilmodeller:
 - Audi A4 2,8 30v avant
 - BMW 528iA touring
 - BMW 328i touring (bliver nok for dyr pga. totalvægt under 2 ton)
 - Camaro Z28
 
 Jeg har indsendt forhåndsvurdering til ToldSkat - afventer dog svar. 
 Afgiften på varebiler m. totalvægt over 2 ton er kun 30% mod 95% for 
 totalvægt under 2 ton.  Dette har naturligvis væsentlig indflydelse på 
 prisen.
 
 Kravene er:
 - min. 6 cylindre
 - gerne automatgear
 - gerne en udstyrsmodel m. alt udstyr (klima etc.)
 - max. 125-150.000 kr.
 - max. 150.000 km
 - skal være en 1997'er
 - bilmodel der er kendt for ikke at ruste
 
 Jeg har set på lidt go-kart værk, så sådan en må der også godt være plads 
 til, hvilket udelukker en Camaro Z28.
 
 -- 
 Thomas Krath
 SÆLGES:  1992 Ford Sierra Cosworth 4x4 Final Edition
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Basil (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Basil | 
  Dato :  24-05-05 22:25 |  
  |   
            Thomas wrote:
 >
 > Jeg har set på lidt go-kart værk
 
 For satan hvor jeg misunder dig, hvis du gør mere end at se på det.
 God jagt på bil, og held og lykke med cart'en.
 Kai
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  24-05-05 22:35 |  
  |   
            >> Jeg har set på lidt go-kart værk
 >
 > For satan hvor jeg misunder dig, hvis du gør mere end at se på det.
 > God jagt på bil, og held og lykke med cart'en.
 > Kai
 
 Jeg har pt. kun forhørt mig lidt om det, men skal tale med en imorgen, som 
 har helt styr på det.  Jeg er blevet inviteret til at prøve hans 125ccm 
 Energi cart - den skulle køre rimelig godt ;)  MEN jeg skal lige ha' styr på 
 økonomien i det før jeg går igang med at købe noget udstyr ind!  Ligeledes 
 hvilke mærker og hvilke motorstørrelser, bremser, rammer etc. man skal holde 
 sig til.  Go-kart er alt andet lige væsentlig billigere end deltagelse i HMS 
 med en Sierra Cosworth 2wd ;)
 
 -- 
 Thomas Krath 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Basil (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Basil | 
  Dato :  24-05-05 22:42 |  
  |   
            Thomas wrote:
 >>> Jeg har set på lidt go-kart værk
 >>
 >> For satan hvor jeg misunder dig, hvis du gør mere end at se på det.
 >> God jagt på bil, og held og lykke med cart'en.
 >> Kai
 >
 > Jeg har pt. kun forhørt mig lidt om det, men skal tale med en imorgen, som
 > har helt styr på det.  Jeg er blevet inviteret til at prøve hans 125ccm
 > Energi cart - den skulle køre rimelig godt ;)  MEN jeg skal lige ha' styr
 på
 > økonomien i det før jeg går igang med at købe noget udstyr ind!  Ligeledes
 > hvilke mærker og hvilke motorstørrelser, bremser, rammer etc. man skal
 holde
 > sig til.  Go-kart er alt andet lige væsentlig billigere end deltagelse i
 HMS
 > med en Sierra Cosworth 2wd ;)
 
 Så lav en gammel Taunus eller Cortina og deltag i 71-76 klassen, som netop
 er blevet introduceret i DK, eller Klubrace-klassen med noget nyere.
 Kai
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Thomas (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  24-05-05 22:45 |  
  |   
            > Så lav en gammel Taunus eller Cortina og deltag i 71-76 klassen, som
 > netop er blevet introduceret i DK, eller Klubrace-klassen med noget
 > nyere.
 
 Det bliver for dyrt ifht. en helt ny go-kart, som sandsynligvis er mindst 
 lige så sjov og som jeg selv kan skrue på :)
 
 -- 
 Thomas Krath 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Leonard (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  24-05-05 22:41 |  
  |  
 
            "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> wrote:
 >> Jeg har set på lidt go-kart værk
 >For satan hvor jeg misunder dig, hvis du gør mere end at se på det.
 Hvorfor gør du så ikke selv noget ved det?
 -- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
 :::  http://leonard.dk/foredrag/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Basil (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Basil | 
  Dato :  24-05-05 22:41 |  
  |  
 
            Leonard wrote:
 > "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> wrote:
 >
 >>> Jeg har set på lidt go-kart værk
 >
 >> For satan hvor jeg misunder dig, hvis du gør mere end at se på det.
 >
 > Hvorfor gør du så ikke selv noget ved det?
 >
 >>>> Never drive faster than Your Angels can fly :::
 >>>>  http://leonard.dk/foredrag/
Når man bor på 3. så sætter det en grænse for hvad man kan gøre   
Jeg kører alt det race jeg kan, bare i skala 1:24 og 1:32.
 Kai
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Thomas (24-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  24-05-05 22:47 |  
  |  
 
            > Når man bor på 3. så sætter det en grænse for hvad man kan gøre   
Man har normalt et kælder/depotrum, hvor det kan stå ;)
 > Jeg kører alt det race jeg kan, bare i skala 1:24 og 1:32.
 Scalextric, Fly, Ninco, SCX osv.?? :)
 -- 
 Thomas Krath 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Basil (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Basil | 
  Dato :  25-05-05 05:55 |  
  |  
 
            Thomas wrote:
 >> Når man bor på 3. så sætter det en grænse for hvad man kan gøre   
>
 > Man har normalt et kælder/depotrum, hvor det kan stå ;)
 >
 >
 >> Jeg kører alt det race jeg kan, bare i skala 1:24 og 1:32.
 >
 > Scalextric, Fly, Ninco, SCX osv.?? :)
 Ja, når vi snakker 1:32, men det er kun basis for vores ombygning.
 1:24 er noget mere avanceret.
 Vi bruger 1:24 byggesæt eller resin til bodyer, og har forskellige temmelig
 avancerede chassiser vi sætter på.
 Du kan kigge på  www.hmcracing.dk som er klubben jeg er formand for
 (hjemmesiden er ikke så fiks    ), eller
 http://users.cybercity.dk/~ccc68457/index.html som er en af mine venners ene
 bane.
 Nu fik jeg hijacket din tråd, det var ikke meningen, så jeg håber en anden
 giver dig svar på dit oprindelige spørgsmål.
 Kai
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Thomas (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  25-05-05 08:24 |  
  |  
 
            > Ja, når vi snakker 1:32, men det er kun basis for vores ombygning.
 > 1:24 er noget mere avanceret.
 > Vi bruger 1:24 byggesæt eller resin til bodyer, og har forskellige
 > temmelig avancerede chassiser vi sætter på.
 > Du kan kigge på  www.hmcracing.dk som er klubben jeg er formand for
 > (hjemmesiden er ikke så fiks    ), eller
 >  http://users.cybercity.dk/~ccc68457/index.html som er en af mine
 > venners ene bane.
 Det ser sgu fedt ud - måske du kender en Flemming Grand####??  Vi har "kun" 
 en 4-spors bane i Scalextric på et sæt bukke og en stor plade.  Det er et 
 stort 8-tal med en lang langside, men ret sjovt at køre med! :)
 -- 
 Thomas Krath 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Basil (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Basil | 
  Dato :  25-05-05 08:36 |  
  |  
 
            Thomas wrote:
 >> Ja, når vi snakker 1:32, men det er kun basis for vores ombygning.
 >> 1:24 er noget mere avanceret.
 >> Vi bruger 1:24 byggesæt eller resin til bodyer, og har forskellige
 >> temmelig avancerede chassiser vi sætter på.
 >> Du kan kigge på  www.hmcracing.dk som er klubben jeg er formand for
 >> (hjemmesiden er ikke så fiks    ), eller
 >>  http://users.cybercity.dk/~ccc68457/index.html som er en af mine
 >> venners ene bane.
 >
 > Det ser sgu fedt ud - måske du kender en Flemming Grand####??  Vi har
 "kun"
 > en 4-spors bane i Scalextric på et sæt bukke og en stor plade.  Det er et
 > stort 8-tal med en lang langside, men ret sjovt at køre med! :)
 Nej, Flemming Grand siger mig ikke lige noget.
 Selv en plastbane være rigtig god underholdning, men når først man har kørt
 lidt på træ, så daler interessen for plastbaner og biler   
Kai
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Thomas (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  25-05-05 17:13 |  
  |  
 
            > Nej, Flemming Grand siger mig ikke lige noget.
 Okay - det er en tidligere nabo.  Han går vildt op i det og har flere 
 hundrede biler, bl.a. nogle en række specielle modeller der kun findes 
 ganske få eksemplarer af.
 > Selv en plastbane være rigtig god underholdning, men når først man
 > har kørt lidt på træ, så daler interessen for plastbaner og biler   
Det tror jeg gerne :)
 -- 
 Thomas Krath 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Leonard (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  25-05-05 08:46 |  
  |  
 
            "Basil" <Kunta@starmail.spam.co.za> wrote:
 >Når man bor på 3. så sætter det en grænse for hvad man kan gøre   
Jeg har lige været på besøg i et enormt kælderanlæg et sted i Kbh,
 hvor der findes garager i alle størrelser. I den ene er der indrettet
 et komplet autoværksted, i en anden er det lidt mere hobbybetonet, men
 der står vel 6 sjældne biler, der også holdes vedlige der.
 Lignende findes sikkert også i nærheden af din lejlighed.
 Men OK, man kan ikke alt det man gerne vil, ikke på samme tid i hvert
 fald, og du har tilsyneladende gang i noget legetøj i en skala der
 passer bedre til dine forhold. 
 Min kommentar var mest ment som en provokation til at komme igang med
 noget, hvis du bare sad og var misundelig ...   
-- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
 :::  http://leonard.dk/foredrag/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jonas R. (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jonas R. | 
  Dato :  25-05-05 08:15 |  
  |   
            Thomas wrote:
 > Hallo gruppe,
 >
 > hvad mener i om subj.?  Jeg har selv set på følgende bilmodeller:
 > - Audi A4 2,8 30v avant
 > - BMW 528iA touring
 > - BMW 328i touring (bliver nok for dyr pga. totalvægt under 2 ton)
 > - Camaro Z28
 >
 
 Tja du kender jo godt mit svar :)
 
 Jeg ville tage audien :) 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik B. (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  25-05-05 09:19 |  
  |   
            
"Jonas R." <hihi@hihi.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42942613$0$258$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > Thomas wrote:
 >> Hallo gruppe,
 >>
 >> hvad mener i om subj.?  Jeg har selv set på følgende bilmodeller:
 >> - Audi A4 2,8 30v avant
 >
 > Tja du kender jo godt mit svar :)
 >
 > Jeg ville tage audien :)
 Ville jeg også - blot en A6'er.....    
-- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed! 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Leonard (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  25-05-05 09:00 |  
  |  
 
            "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote:
 >Jeg har set på lidt go-kart værk, så sådan en må der også godt være plads 
 >til, hvilket udelukker en Camaro Z28.
 En gokart er meget bred, så det er vist de færreste st.car der kan
 have sådan en indeni, men de ses da transporteret på tagbagagebærere.
 Jeg går udfra at du ikke vil have en trailer på slæb.
 -- 
 Leonard
 ::: Never drive faster than Your Angels can fly :::
 :::  http://leonard.dk/foredrag/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  25-05-05 09:28 |  
  |   
            
 
 > Jeg har set på lidt go-kart værk, så sådan en må der også godt være plads
 > til, hvilket udelukker en Camaro Z28.
 
 Hvorfor? En trailer kan da fås for 4-5.000 Kr
 
 --
 Tom
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mogens (25-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mogens | 
  Dato :  25-05-05 17:43 |  
  |  
 
            On Wed, 25 May 2005 10:28:20 +0200, "Tom"
 <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:
 >> hvilket udelukker en Camaro Z28.
 >Hvorfor? En trailer kan da fås for 4-5.000 Kr
 At køre med trailer efter en Camaro Z28 er at sammenligne med tagbox
 på en Jaguar XJ6 eller campingvogn efter en BMW 850CSI. Jeg har set
 begge dele -> blasfemi   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas (26-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  26-05-05 07:11 |  
  |   
            > Kravene er:
 > - min. 6 cylindre
 > - gerne automatgear
 > - gerne en udstyrsmodel m. alt udstyr (klima etc.)
 > - max. 125-150.000 kr.
 > - max. 150.000 km
 > - skal være en 1997'er
 > - bilmodel der er kendt for ikke at ruste
 
 Det var ikke mange forslag i kunne komme med??
 
 -- 
 Thomas Krath 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (26-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  26-05-05 07:43 |  
  |   
            
 "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> wrote in message
 news:42956889$0$78286$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 > > Kravene er:
 > > - min. 6 cylindre
 > > - gerne automatgear
 > > - gerne en udstyrsmodel m. alt udstyr (klima etc.)
 > > - max. 125-150.000 kr.
 > > - max. 150.000 km
 > > - skal være en 1997'er
 > > - bilmodel der er kendt for ikke at ruste
 >
 > Det var ikke mange forslag i kunne komme med??
 
 Netop fordi jeg tvivler på at mange biler vil være i stand til at kunne
 fragte en gokart i kabinen. Hvis du ikke vil have den på en anhænger, så
 ville JEG kigge mig om efter en kassevogn.
 Ellers er en Mondeo ST-200 da også en mulighed, men jeg tror heller ikke du
 kan få en gokart ind i sådan en.
 
 --
 Tom
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Thomas (27-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  27-05-05 19:13 |  
  |   
            > Ellers er en Mondeo ST-200 da også en mulighed, men jeg tror heller
 > ikke du kan få en gokart ind i sådan en.
 
 Man kan jo bare smide den på taget!  Det kan man ikke på en Camaro...
 
 -- 
 Thomas Krath 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (26-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  26-05-05 07:54 |  
  |  
 
            On Thu, 26 May 2005 08:11:22 +0200, "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com>
 wrote:
 >> Kravene er:
 >> - min. 6 cylindre
 >> - gerne automatgear
 >> - gerne en udstyrsmodel m. alt udstyr (klima etc.)
 >> - max. 125-150.000 kr.
 >> - max. 150.000 km
 >> - skal være en 1997'er
 >> - bilmodel der er kendt for ikke at ruste
 >
 >Det var ikke mange forslag i kunne komme med??
 Der må da være nogle Volvo'er, der opfylder kravene. Gad vide om ikke
 850 T5 (den skriggule) kan registreres på gule skilte. Så er det da
 lige før, go-karten også kan være der   
-- 
 Ivan Madsen,
 Xsara Week-end HDI
 Med chippet hund   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Thomas (27-05-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  27-05-05 19:13 |  
  |  
 
            > Der må da være nogle Volvo'er, der opfylder kravene. Gad vide om ikke
 > 850 T5 (den skriggule) kan registreres på gule skilte. Så er det da
 > lige før, go-karten også kan være der   
Jep, men det er 5 cyl. og turbo og forhjulstræk :(
 -- 
 Thomas Krath 
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |