|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | sindsyg bilist!! Fra : Allan jørgensen
 | 
 Dato :  31-05-01 22:42
 | 
 |  | jeg skulle ud og trille en tur idag, og fik startet dyret op og trillede ud
 på gaden. 200 m længere fremme er der et svagt sving, hvor jeg ser der
 ligger oliepletter midt på vejbanen jeg tager så svinget længst til højre
 for at undgå olien, da et sindsforvirret kvindemenneske synes at hun bare
 skal trække ud fra kantstenen lige foran mig. jeg undgår hende lige ved at
 køre mellem oliepletterne og vifter kraftigt med min højre hånd (ingen
 fingertegn). da der bliver rødt i krydset længere fremme stopper jeg op for
 at snakke med hende om, at hun vist lige skulle kigge lidt i hendes
 sidespejl inden hun lægger fra land. jeg gjorde også opmærksom på at hun
 havde fået hele skylden hvis jeg var baldret ind i hende. Det kunne da godt
 være at hun havde fået hele skylden men jeg skulle bare passe lidt mere på
 når jeg var ude at køre for jeg kunne jo se at hun blinkede og skulle ud.
 PAF sagde det, det var en kvinde på ca 30-35 år, vad f..... er der sket med
 færdselsloven.
 
 --
 -- Allan(FZR600US)som stadig er dybt forundret over at så ung en kvinde ikke
 kender færdselsloven, og som var så paf at jeg ikke fik hendes nr-plade.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Bo Thomsen (31-05-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo Thomsen
 | 
 Dato :  31-05-01 23:08
 | 
 |  | anarki styrer traffikken i dag.
 jeg var ude i nødsporet og køre for et par dage siden.
 på en motortrafikvej i et langt halvblødt venstresving kommer der en lastbil
 modkørende i sin egen bane - intet galt i det.
 MEN  der var også en idiot der overhalede ham i sneglefart så det ud som.
 jeg passerede ham mens han stadigvæk var ude på siden af lastvognen, så han
 fik også lige lidt horn og knytnæve.
 jeg vil dog ikk kun gi ham skylden på trods af overhaling af en lastbil i et
 uoverskueligt sving, da jeg kørte ca. 100% for hurtigt.
 så er det jo klart han ikke kan nå det. men alligevel sikke en knold
 bo thomsen
 vfr750f - til salg
 bbt@worldonline.dk
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Steen S. Schmidt (01-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  01-06-01 01:47
 | 
 |  | > jeg vil dog ikk kun gi ham skylden på trods af overhaling af en lastbil i
 et
 > uoverskueligt sving, da jeg kørte ca. 100% for hurtigt.
 
 Så er det sgu godt du kigger efter en banecykel! ca. 180 km/t på en
 motortrafikvej (som altså er uden midterrabat) er da for sygt. Vi må ikke
 håbe en politiker så dig :-/
 
 > så er det jo klart han ikke kan nå det.
 
 Ja.
 
 > men alligevel sikke en knold
 
 Hvorfor dog det? Jeg har aldrig set et virkeligt uoverskueligt sving på en
 motortrafikvej. Hvis der ikke er modkørende trafikanter at se i de kæmpe
 (bløde) sving der er, så er det normalt sikkert at overhale. Måske har det
 været den eneste chance for at komme forbi lastbilen? Så kom der jo liiige
 en MC med 180 i timen...klart nok....
 
 Mvh
 Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
   Niels Drewes (01-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Drewes
 | 
 Dato :  01-06-01 07:40
 | 
 |  | 
 "Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
 news:IIAR6.9253$dS3.582451@news010.worldonline.dk...
 Så kom der jo liiige
 > en MC med 180 i timen...klart nok....
 >
 Er hastigheden på motortrafikvej ikke 80 km/t hvis intet andet er skiltet?
 Så Bo kørte "kun" 160 km/t?
 
 Vh
 
 Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
    Steen S. Schmidt (01-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  01-06-01 14:20
 | 
 |  | > Så kom der jo liiige
 > > en MC med 180 i timen...klart nok....
 > >
 > Er hastigheden på motortrafikvej ikke 80 km/t hvis intet andet er skiltet?
 > Så Bo kørte "kun" 160 km/t?
 
 Jo, det er rigtigt, men alle motortrafikveje jeg har set herovre i Jylland
 er skiltet til 90 km/t. Hvad var grænsen, Bo?
 
 Mvh
 Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
     Bo Thomsen (02-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo Thomsen
 | 
 Dato :  02-06-01 15:10
 | 
 |  | > Hvad var grænsen, Bo?
 
 90 km/t jeg gætter på min fart var mellem 180 og 190 km/t
 
 mvh
 Bo Thomsen
 vfr750f-g - til salg
 bbt@worldonline.dk
 
 
 
 
 
 |  |  | 
      Steen S. Schmidt (02-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  02-06-01 18:12
 | 
 |  | > 90 km/t jeg gætter på min fart var mellem 180 og 190 km/t
 
 Ok, så passer mine beregninger nedenfor jo nogenlunde.
 
 Mvh
 Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
      Pein (02-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Pein
 | 
 Dato :  02-06-01 18:30
 | 
 |  | Bo Thomsen skrev ...
 >> Hvad var grænsen, Bo?
 >
 >90 km/t jeg gætter på min fart var mellem 180 og 190 km/t
 >
 Så må man jo også forvente at der kan ske nogle småting udover det
 sædvanlige.
 Og hvis du så oven i købet i det bløde venstresving har ligget helt inde
 ved midterstriben (?) så har du yderligere gjort det vanskeligt for
 bilisten at bedømme situationen (du kommer tættere på før han kan se dig).
 
 Da I passerede hinanden kunne bilisten have tænkt "nåda, der var een der
 kørte friskt til", men du giver ham horn og knytnæve, så han har sikkert
 tænkt "sikken et fjols".
 
 Ovenstående med forbehold for at jeg kun kender situationen som beskrevet
 her i tråden.
 
 Pein
 Honda TransAlp
 Yamaha DT125R  (kun til offroad)
 
 
 
 
 |  |  | 
   Henrik Nielsen - Rap~ (01-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Nielsen - Rap~
 | 
 Dato :  01-06-01 09:11
 | 
 |  | 
 
            "Jeg har aldrig set et virkeligt uoverskueligt sving på en motortrafikvej".
 Prøv at tage en tur ud af Grenåvej (v. Århus). Der synes jeg det er svært at
 overhale i bil, den er for uoverskuelig. På MC er det dog ikke noget
 problem.
 Lastbilerne er tilgengæld flinke til at give plads og/eller signal om fri
 bane.
 --
 Mvh.
 Henrik
http://RaptorMC.dk/ Fjern x i mailadr. ved svar på mail
            
             |  |  | 
    Steen S. Schmidt (01-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  01-06-01 14:22
 | 
 |  | > Prøv at tage en tur ud af Grenåvej (v. Århus).
 
 Jeps - kører der tit.
 
 > Der synes jeg det er svært at
 > overhale i bil, den er for uoverskuelig.
 
 Jeg synes ikke det er så slemt at se om der kan overhales, men der er ofte
 en del trafik når jeg kører der, så giver det jo sig selv.
 
 Mvh
 Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
    Brian Lænø (01-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Lænø
 | 
 Dato :  01-06-01 17:16
 | 
 |  | 
 "Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" skrev
 > Prøv at tage en tur ud af Grenåvej (v. Århus). Der synes jeg det er svært
 at
 > overhale i bil, den er for uoverskuelig. På MC er det dog ikke noget
 > problem.
 > Lastbilerne er tilgengæld flinke til at give plads og/eller signal om fri
 > bane.
 De er nogen gange "for" flinke, jeg prøvede en gang (på samme strækning) at
 en bus trak ind i nødsporet for at give plads.
 Resultatet var at den smed en masse løse sten efter mig, så det var bare om
 at komme forbi i en fart.
 Måske troede han at det var en politi motorcykel der kom, mange bilister
 reagerer som om jeg var mc-betjent, bare fordi min mc er høj, bred og hvid.
 
 --
 Brian
 Cagiva Elefant 750
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Thomas (01-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  01-06-01 10:43
 | 
 |  | > Hvorfor dog det? Jeg har aldrig set et virkeligt uoverskueligt sving på en
 > motortrafikvej. Hvis der ikke er modkørende trafikanter at se i de kæmpe
 > (bløde) sving der er, så er det normalt sikkert at overhale. Måske har det
 > været den eneste chance for at komme forbi lastbilen? Så kom der jo liiige
 > en MC med 180 i timen...klart nok....
 
 Lad os sige at mc er 500 meter længere fremme på vejen i det overhalingen
 begyndes. Med lovlig hastighed fra alle parter vil det så tage mc og bil 0,5
 km/(80 km/t+80 km/t)11 sek at mødes.. det er tiden man har at overhale i,
 derefter skal man være forbi lastbilen.
 Kører mc 160 km/t, så er tiden 0,5 km/(80 km/t+160 km/t) = 8 sek
 
 En forskel på 3 sekunder.. hm...overhalingen skal altså afsluttes på 3
 sekunder kortere tid.. det er egentlig ikke ret meget.
 Så billisten er alligevel en bøv. De tre sekunder ekstra havde vist ikke
 været nok til at han kunne komme af vejen, så lovlig mc eller ej, så havde
 han ikke nået det.
 
 Mit visir dugger jævnligt til fordi jeg må råbe lidt af dem (bilisterne)..
 ikke at de kan høre noget, men det letter da.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
    Steen S. Schmidt (01-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  01-06-01 14:39
 | 
 |  | > En forskel på 3 sekunder.. hm...overhalingen skal altså afsluttes på 3
 > sekunder kortere tid.. det er egentlig ikke ret meget.
 
 Lad os sige hastighedsgrænsen var 90 km/t, lastbilen må kun køre 70 km/t,
 lad os sige han kørte 80. Lad os sige at bilen kørte 100 km/t for at
 overhale lastbilen, og starter overhalingen 5 meter før lastbilen, som er 18
 m lang, og afslutter den 10 m efter lastbilen. Dette ville tage 5,94 s, og
 bruge 165 m. Lad os så sige at motorcyklen kører 100 km/t, så vil den også
 køre 165 m på de 5,94 s. Altså skulle der fra starten være mere end 330
 meter fra bilen til motorcyklen. Kører motorcyklen nu 180 km/t, i stedet for
 100 km/t, så kommer motorcyklen lige 2,64 s for tidligt, hvor bilen stadig
 mangler 73 m. Hvis motorcyken kørte 180 km/t i stedet for de 100 km/t, så
 skulle der pludselig være 462 m imellem motorcyklen og bilen når
 overhalingen af lastbilen påbegyndes. Er det let på 400 meters afstand at
 bedømme at en motorcykel køre 100% for hurtigt?
 
 > Så billisten er alligevel en bøv. De tre sekunder ekstra havde vist ikke
 > været nok til at han kunne komme af vejen, så lovlig mc eller ej, så havde
 > han ikke nået det.
 
 3 sekunder er nok til halvdelen af overhalingen, så jo, det havde
 sandsynligvis været nok.
 
 > Mit visir dugger jævnligt til fordi jeg må råbe lidt af dem (bilisterne)..
 > ikke at de kan høre noget, men det letter da.
 
 Ja, det er så en anden sag, men 100% for hurtigt er ikke acceptabelt på en
 motortrafikvej i mine øjne.
 
 Mvh
 Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
     Thomas (01-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  01-06-01 16:58
 | 
 |  | 
 "Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
 news:31MR6.13445$dS3.675685@news010.worldonline.dk...
 > > En forskel på 3 sekunder.. hm...overhalingen skal altså afsluttes på 3
 > > sekunder kortere tid.. det er egentlig ikke ret meget.
 >
 > Lad os sige hastighedsgrænsen var 90 km/t, lastbilen må kun køre 70 km/t,
 > lad os sige han kørte 80. Lad os sige at bilen kørte 100 km/t for at
 > overhale lastbilen, og starter overhalingen 5 meter før lastbilen, som er
 18
 > m lang, og afslutter den 10 m efter lastbilen. Dette ville tage 5,94 s, og
 > bruge 165 m. Lad os så sige at motorcyklen kører 100 km/t, så vil den også
 > køre 165 m på de 5,94 s. Altså skulle der fra starten være mere end 330
 > meter fra bilen til motorcyklen. Kører motorcyklen nu 180 km/t, i stedet
 for
 > 100 km/t, så kommer motorcyklen lige 2,64 s for tidligt, hvor bilen stadig
 > mangler 73 m. Hvis motorcyken kørte 180 km/t i stedet for de 100 km/t, så
 > skulle der pludselig være 462 m imellem motorcyklen og bilen når
 > overhalingen af lastbilen påbegyndes. Er det let på 400 meters afstand at
 > bedømme at en motorcykel køre 100% for hurtigt?
 Den vil jeg lige regne igennem efter aftensmaden, når sulten ikke giver mig
 tåger for øjnene.
 Forresten... hvis man er mc'ist, så gør som politikerne og lav de mest
 favorable regnestykker.. sgu da!   )
            
             |  |  | 
   Bo Thomsen (01-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo Thomsen
 | 
 Dato :  01-06-01 10:51
 | 
 |  | > Hvorfor dog det? Jeg har aldrig set et virkeligt uoverskueligt sving >på
 en motortrafikvej.
 når du ligger bag en lastbil ( der var skov på bilens højre side )
 er der et temmlig stort hul du ikke kan se når vejen drejer til højre.
 og det ku lige så godt have været en tysker i hans bimmer på vej til rødby.
 det var på lolland-falster strækningen mellem motorvej-motorvej til rødby.
 Bo Thomsen
 vfr750f-g - til salg
 bbt@worldonline.dk
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Armand (01-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  01-06-01 23:37
 | 
 |  | 
 Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
 news:IIAR6.9253$dS3.582451@news010.worldonline.dk...
 >
 > Hvorfor dog det? Jeg har aldrig set et virkeligt uoverskueligt sving
 på en
 > motortrafikvej. Hvis der ikke er modkørende trafikanter at se i de
 kæmpe
 > (bløde) sving der er, så er det normalt sikkert at overhale.
 Hva' mæ' motortrafikvejen ud på Djursland fra slutningen af
 motorvejsstrækket NØ for Århus og næsten til Tirstrup?
 Den er pænt bugtet i sin anlægning; men bugtene er netop så krasse at
 man ikke kan overskue stykket fremme foran et medkørende tungt køretøj
 når vejen kurver mod højre (= ½-delen af strækningen!) uden at skulle
 helt over i modgående spor - og dér er det jo forsent at opdage
 modgående trafik, ikke mindst fordi den bagvedkørende (og ligeså
 utålmodige) hurtigt er trukket op på den efterladte plads =   Bedste tip, og især for motorcyklister der jo ikke mangler punch i
 accelerationen, er forøvrigt at lade være med at spærre for sin egen
 udsigt ved at placere sig helt oppe bag den "medkørende tunge"; men
 derimod lægge sig så langt tilbage at strækningen kan overskues inden (=
 højre) om den medkørende    --
 Armand.
            
             |  |  | 
  Brian (01-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  01-06-01 17:03
 | 
 |  | Hmm " Kvinder og teknik = Høns i Traffik" ??????????
 
 --
 **** W.A.F ****
 "Allan jørgensen" <allan.c.jorgensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
 news:sVyR6.872$1K4.24865@news.get2net.dk...
 > jeg skulle ud og trille en tur idag, og fik startet dyret op og trillede
 ud
 > på gaden. 200 m længere fremme er der et svagt sving, hvor jeg ser der
 > ligger oliepletter midt på vejbanen jeg tager så svinget længst til højre
 > for at undgå olien, da et sindsforvirret kvindemenneske synes at hun bare
 > skal trække ud fra kantstenen lige foran mig. jeg undgår hende lige ved at
 > køre mellem oliepletterne og vifter kraftigt med min højre hånd (ingen
 > fingertegn). da der bliver rødt i krydset længere fremme stopper jeg op
 for
 > at snakke med hende om, at hun vist lige skulle kigge lidt i hendes
 > sidespejl inden hun lægger fra land. jeg gjorde også opmærksom på at hun
 > havde fået hele skylden hvis jeg var baldret ind i hende. Det kunne da
 godt
 > være at hun havde fået hele skylden men jeg skulle bare passe lidt mere på
 > når jeg var ude at køre for jeg kunne jo se at hun blinkede og skulle ud.
 > PAF sagde det, det var en kvinde på ca 30-35 år, vad f..... er der sket
 med
 > færdselsloven.
 >
 > --
 > -- Allan(FZR600US)som stadig er dybt forundret over at så ung en kvinde
 ikke
 > kender færdselsloven, og som var så paf at jeg ikke fik hendes nr-plade.
 >
 >
 >
 >
 >
 >
 >
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
  Susanne Lund Pederse~ (01-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Susanne Lund Pederse~
 | 
 Dato :  01-06-01 17:10
 | 
 |  | "Brian" <brian.W@mail.stofanet.dk> skrev
 > Hmm " Kvinder og teknik = Høns i Traffik" ??????????
 
 Nå, så kan man jo også generalisere om mænds evner til at begå sig i
 trafikken...
 
 --
 Susanne
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (02-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  02-06-01 01:03
 | 
 |  | 
 Brian <brian.W@mail.stofanet.dk> skrev i en
 news:3b17bd2b$0$22380$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
 > Hmm " Kvinder og teknik = Høns i Traffik" ??????????
 
 "Kvinder kører som kællinger!"
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |