| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Billig dieselbil -- Hvilken? Fra : emil | 
  Dato :  01-06-05 17:38 |  
  |   
            Hej.
 
 Jeg har lige fået nyt job og skal ligge op pendle ca. 100 km. om
 dagen. Dertil kommer vel et forbrug på 10-20 km. om dagen i det løse.
 Jeg er 25 år og har kun 3 års erfaring med motorcykel som jeg regner
 med at kunne få flyttet over til bilforsikringen. Derfor skal
 forsikringspræmien også tages med i overvejelsen ved valg af model.
 
 Jeg går ud fra at en deisel vil være det mest økonomiske fordi jeg
 skal køre forholdsvist langt, men hvilken model skal jeg dog vælge?
 
 Den skal koste mellem 15 og 30.000 kr.
 Jeg sætter pris på økonomien og holdbarheden. Den må gerne være på
 gule plader.
 Håber virkelig i har nogle gode forslag!!
 
  Med venlig hilsen Emil
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jacob Madsen (02-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jacob Madsen | 
  Dato :  02-06-05 11:06 |  
  |   
            En VW Golf II med en 1,6 D motor er svaret på dit spørgsmål.
 Den er billig, driftsikker og kan fåes til de penge du nævner.
 Reservedele koster næsten ingenting.
 
 Jacob
 
 
 "emil" <emilpaulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:665eaf40.0506010837.66c5cb5d@posting.google.com...
 > Hej.
 >
 > Jeg har lige fået nyt job og skal ligge op pendle ca. 100 km. om
 > dagen. Dertil kommer vel et forbrug på 10-20 km. om dagen i det løse.
 > Jeg er 25 år og har kun 3 års erfaring med motorcykel som jeg regner
 > med at kunne få flyttet over til bilforsikringen. Derfor skal
 > forsikringspræmien også tages med i overvejelsen ved valg af model.
 >
 > Jeg går ud fra at en deisel vil være det mest økonomiske fordi jeg
 > skal køre forholdsvist langt, men hvilken model skal jeg dog vælge?
 >
 > Den skal koste mellem 15 og 30.000 kr.
 > Jeg sætter pris på økonomien og holdbarheden. Den må gerne være på
 > gule plader.
 > Håber virkelig i har nogle gode forslag!!
 >
 > Med venlig hilsen Emil 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ole Frederiksen (02-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Frederiksen | 
  Dato :  02-06-05 15:44 |  
  |   
            
 "Jacob Madsen" <d@.dk> skrev i en meddelelse 
 news:429ed9ec$0$63688$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 
 > En VW Golf II med en 1,6 D motor er svaret på dit spørgsmål.
 > Den er billig, driftsikker og kan fåes til de penge du nævner.
 > Reservedele koster næsten ingenting.
 >
 > Jacob
 
 Helt enig. Golf 2 er lige sagen til den pris. Gå efter en 5, gears hvis du 
 kan finde en inden for prisen. En TD/GTD vil også være super, men koster nok 
 lidt mere, min inden for 30.000kr skulle du kunne finde en GTD (som altid 
 har 5 gear).
 
 M.v.h.  Ole Frederiksen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim (03-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim | 
  Dato :  03-06-05 13:42 |  
  |   
            
 "Jacob Madsen" <d@.dk> skrev i en meddelelse 
 news:429ed9ec$0$63688$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 > En VW Golf II med en 1,6 D motor er svaret på dit spørgsmål.
 > Den er billig, driftsikker og kan fåes til de penge du nævner.
 > Reservedele koster næsten ingenting.
 >
 > Jacob
 >
 >
 > "emil" <emilpaulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 > news:665eaf40.0506010837.66c5cb5d@posting.google.com...
 >> Hej.
 >>
 >> Jeg har lige fået nyt job og skal ligge op pendle ca. 100 km. om
 >> dagen. Dertil kommer vel et forbrug på 10-20 km. om dagen i det løse.
 >> Jeg er 25 år og har kun 3 års erfaring med motorcykel som jeg regner
 >> med at kunne få flyttet over til bilforsikringen. Derfor skal
 >> forsikringspræmien også tages med i overvejelsen ved valg af model.
 >>
 >> Jeg går ud fra at en deisel vil være det mest økonomiske fordi jeg
 >> skal køre forholdsvist langt, men hvilken model skal jeg dog vælge?
 >>
 >> Den skal koste mellem 15 og 30.000 kr.
 >> Jeg sætter pris på økonomien og holdbarheden. Den må gerne være på
 >> gule plader.
 >> Håber virkelig i har nogle gode forslag!!
 >>
 >> Med venlig hilsen Emil
 >
 >
 Også enig
 Man kan være heldig at finde en importeret Golf 2 uden rust og på gule 
 plader til 30000,- kan du nok finde en fin GL  TD
 Mvh.  Kim 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Brian (03-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  03-06-05 19:08 |  
  |   
            Kim wrote:
 
 > Man kan være heldig at finde en importeret Golf 2 uden rust og på gule
 > plader til 30000,- kan du nok finde en fin GL  TD
 
 Sindsyg pris - man skal da være lettere uvenner med sine penge
 eller fanatisk VW mand, for at give så meget for en G2 på gule plader!
 
 /Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             JS (03-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : JS | 
  Dato :  03-06-05 19:22 |  
  |   
            
 "Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42a09c6e$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...
 > Kim wrote:
 >
 >> Man kan være heldig at finde en importeret Golf 2 uden rust og på gule
 >> plader til 30000,- kan du nok finde en fin GL  TD
 >
 > Sindsyg pris - man skal da være lettere uvenner med sine penge
 > eller fanatisk VW mand, for at give så meget for en G2 på gule plader!
 
 Hvad mener du er bedre at købe, når kravene er komfort, driftsikkerhed, 
 økonomi (diesel + reparationer) og høj gensalgsværdi? 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Brian (03-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  03-06-05 19:42 |  
  |   
            JS wrote:
 
 > Hvad mener du er bedre at købe, når kravene er komfort,
 > driftsikkerhed, økonomi (diesel + reparationer) og høj gensalgsværdi?
 
 Udover en fornuftig brændstoføkonomi, synes jeg nu ikke nogen af kravene
 bliver særlig opfyldt af en G2.
 Jeg er dog enig i, at i dén prisklasse, er der ikke så mange åbenlyse 
 alternativer.
 Det gør dog ikke G2 priserne mindre sindsyge.
 
 /Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               JS (03-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : JS | 
  Dato :  03-06-05 21:13 |  
  |   
            
 "Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42a0a46e$0$18647$14726298@news.sunsite.dk...
 > JS wrote:
 >
 >> Hvad mener du er bedre at købe, når kravene er komfort,
 >> driftsikkerhed, økonomi (diesel + reparationer) og høj gensalgsværdi?
 >
 > Udover en fornuftig brændstoføkonomi, synes jeg nu ikke nogen af kravene
 > bliver særlig opfyldt af en G2.
 > Jeg er dog enig i, at i dén prisklasse, er der ikke så mange åbenlyse 
 > alternativer.
 > Det gør dog ikke G2 priserne mindre sindsyge.
 
 Betragt merprisen som et depositum som du får igen ved salg, og du har en 
 fed bil til prisen. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Brian (03-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  03-06-05 21:24 |  
  |   
            JS wrote:
 
 > Betragt merprisen som et depositum som du får igen ved salg, og du
 > har en fed bil til prisen.
 
 Måske - måske ikke.
 Det er de færreste der vil give +30K for en +10 år gammel skøjte, når
 en ny Alto "kun" koster lidt over 100K - på hvide plader.
 
 /Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 JS (04-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : JS | 
  Dato :  04-06-05 10:58 |  
  |   
            
 "Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42a0bc45$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...
 > JS wrote:
 >
 >> Betragt merprisen som et depositum som du får igen ved salg, og du
 >> har en fed bil til prisen.
 >
 > Måske - måske ikke.
 > Det er de færreste der vil give +30K for en +10 år gammel skøjte, når
 > en ny Alto "kun" koster lidt over 100K - på hvide plader.
 
 For folk der fokuserer på totalpris pr. kørt km er Golf 2 stadig et af de 
 bedste bud. Laaangt bedre end Alto. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Thomas Rasmussen (04-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Rasmussen | 
  Dato :  04-06-05 11:24 |  
  |  
 
            Brian wrote:
 > JS wrote:
 > 
 > 
 >>Betragt merprisen som et depositum som du får igen ved salg, og du
 >>har en fed bil til prisen.
 > 
 > 
 > Måske - måske ikke.
 > Det er de færreste der vil give +30K for en +10 år gammel skøjte, når
 > en ny Alto "kun" koster lidt over 100K - på hvide plader.
 njaa... hvis der ikke var nogen der ville give 30k for en 15-20 år 
 gammel bil, så ville prisen ikke være så høj. Men jeg vil give JS ret i 
 at de 30k får du langt de fleste igen hvis ellers bilen forbliver pæn og 
   rimelig rustfri. En alto du giver 100k for, den vil du ikke kunne 
 sælge om 2 år uden at have mistet mindst 20-30k bare i afskrivning.
 En fornuftig G2'er vil holde prisen meget pænt de næste 2 år. Samtidig 
 kan man (afhængig af alder mv.) spare en del i forsikringen ved at købe 
 en gammel bil og nøjes med ansvarsforsikring... en 100k bil vil jeg mene 
 man burde have en kasko på også (og for nogle betyder det så en merpris 
 på 5-7k ekstra om året).
 Et par gode bud umiddelbart:
 http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=309900588&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=412301024&page=1
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=145400182&page=2
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=596900173&page=2
Kig evt. efter nogle der er importeret fra tyskland indenfor de sidste 
 5-7 år, de plejer at være i væsentlig bedre stand. Der findes også et 
 par forhandlere der har dem nyimporteret (dvs. u. afgift) som så først 
 lige skal synes og betale afgift på. (så har du selv valget mellem gule 
 eller hvide plader)
 Thomas
 (der kører i en 1.6'er benziner fra 84 på 4. år nu, uden de store grumme 
 udgifter.)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Ukendt (04-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  04-06-05 12:21 |  
  |   
            
"Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42a0bc45$0$18649$14726298@news.sunsite.dk...
 > JS wrote:
 >
 >> Betragt merprisen som et depositum som du får igen ved salg, og du
 >> har en fed bil til prisen.
 >
 > Måske - måske ikke.
 > Det er de færreste der vil give +30K for en +10 år gammel skøjte, når
 > en ny Alto "kun" koster lidt over 100K - på hvide plader.
 Så prøv lige at tælle hvor mange import Golf TD'ere der kører rundt kontra 
 Alto'er på hvide plader.
 Jeg tror at interessen for G2 er størrer end for Alto deraf nok den høje 
 pris - og jo jeg synes også det er vildt, men det bare som om at sådan en 
 bil ikke kommer under 15.000 kr. uanset hvor ringe den end måtte være. Og 
 det er jo også en væsentlig pointe for total økonomien.
 Selv har jeg kørt over 100.000 i en Pasat TD på gule plader for 25.000 kr. 
 der er da OK.
 -- 
 /Claus
 HUSK VW TRÆF I TIRSTRUP, 5.-7. AUGUST 2005
 www.vwfanatic.dk/Info/CGDmeeting2005.pdf
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Kim (03-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim | 
  Dato :  03-06-05 20:18 |  
  |   
            
 "Brian" <briank@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42a09c6e$0$18648$14726298@news.sunsite.dk...
 > Kim wrote:
 >
 >> Man kan være heldig at finde en importeret Golf 2 uden rust og på gule
 >> plader til 30000,- kan du nok finde en fin GL  TD
 >
 > Sindsyg pris - man skal da være lettere uvenner med sine penge
 > eller fanatisk VW mand, for at give så meget for en G2 på gule plader!
 >
 > /Brian
 
 Det kommer vel an på hvor god stand bilen er i , om den er rustfri og om 
 hvor mange km den har gået, jeg har selv haft en årg. 91 Golf GL TD på hvide 
 plader som jeg var uheldig at få totalskadet i februar2004, jeg fik faktisk 
 56K af forsikringen for den.
 Mvh.  Kim 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Brian (03-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  03-06-05 21:27 |  
  |  
 
            Kim wrote:
 > Det kommer vel an på hvor god stand bilen er i , om den er rustfri og
 > om hvor mange km den har gået
 Selvfølgelig, men generalt er gamle Golf'er prissat helt ude i skoven.
 > jeg har selv haft en årg. 91 Golf GL
 > TD på hvide plader som jeg var uheldig at få totalskadet i
 > februar2004, jeg fik faktisk 56K af forsikringen for den.
 Hvad man får af forsikringen siger mere om ens forhandlings-gen, end
 hvad bilen er værd. Jeg har fået udbetalt 60K for en bil jeg gav 38,5K
 for 6 måneder tidligere.
 Det var forøvrigt uden at forhandle overhovedet - jeg skyndte mig bare at få
 pengene udbetalt   
Jeg ved da godt at priserne på Golf 2 TD/GTD er relativt høje - det er
 netop dén pris jeg har svært ved at se det fornuftige i.
 /Brian
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |