| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Ford Sierra, revnet topstykke, hvad nu? Fra : Anders | 
  Dato :  07-06-05 15:39 |  
  |   
            Hej alle
 
 Min Ford Sierra 2.0 (kaburator) CL fra 1990's topstykker er desværre revnet, 
 så hvad gør jeg nu....?
 
 Har førsøgt at finde et brugt topstykke, men uden held indtil vidre... Fandt 
 et hos en hugger, men det viste sig at det IKKE var i orden, efter en tur 
 hos topstykkemanden :(
 
 Et nyt topstykke fra ford koster 8849 + moms.
 
 Hvad er det smarteste at gøre? brugt motor? var ladt mig fortælle at man 
 burde kunne få en til en 4000 - 5000 kr.
 
 Har lade mig fortælle at de nærmest er at kunne forvente at sådan et 
 topstykke kun holder 200.000 km......
 
 Er der nogen af jer med erfaringer med sierra'er der kan give mig et godt 
 råd?
 
 På forhånd tak
 
 Anders 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Q (07-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Q | 
  Dato :  07-06-05 17:16 |  
  |   
            
"Anders" <anmDONTSPAMMEPLEASE@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:42a5b180$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej alle
 >
 > Min Ford Sierra 2.0 (kaburator) CL fra 1990's topstykker er desværre
 revnet,
 > så hvad gør jeg nu....?
 >
 > Har førsøgt at finde et brugt topstykke, men uden held indtil vidre...
 Fandt
 > et hos en hugger, men det viste sig at det IKKE var i orden, efter en tur
 > hos topstykkemanden :(
 Prøv lige at efterlyse et i dk.marked.privat.bil
 kig på dba.dk
 Kig på ebay.de
 >
 > Et nyt topstykke fra ford koster 8849 + moms.
 Kan nok ikke svare sig, men det kommer vel an på hvor glad du er for den   
> Hvad er det smarteste at gøre? brugt motor? var ladt mig fortælle at man
 > burde kunne få en til en 4000 - 5000 kr.
 Jeg fandt en motor til min Volvo 340 1.4 til 2500,- hos en hugger for godt 5
 år siden, så det skulle nok kunne lade sig gøre..
 > Er der nogen af jer med erfaringer med sierra'er der kan give mig et godt
 > råd?
 Der er et par Sierra-ejere herinde, og der er vist også nogen der har en god
 stak stumper liggende, så det kan være at de kan hjælpe dig på vej..
 /peter
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Uffe Bærentsen (07-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen | 
  Dato :  07-06-05 17:21 |  
  |   
            
"Anders" <anmDONTSPAMMEPLEASE@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42a5b180$0$200$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hej alle
 >
 > Min Ford Sierra 2.0 (kaburator) CL fra 1990's topstykker er desværre 
 > revnet, så hvad gør jeg nu....?
 >
 > Har førsøgt at finde et brugt topstykke, men uden held indtil vidre... 
 > Fandt et hos en hugger, men det viste sig at det IKKE var i orden, efter 
 > en tur hos topstykkemanden :(
 >
 > Et nyt topstykke fra ford koster 8849 + moms.
 >
 > Hvad er det smarteste at gøre? brugt motor? var ladt mig fortælle at man 
 > burde kunne få en til en 4000 - 5000 kr.
 >
 > Har lade mig fortælle at de nærmest er at kunne forvente at sådan et 
 > topstykke kun holder 200.000 km......
 Køb en 'død' Sierra.
 De burde kunne fås fra 500,- og opefter.
 Det eneste du skal sikre dig er at motoren er ok.
 Så det er bare med at komme i gang   
Søg på nettet, der er 'en-hel-del'
 -- 
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Per Beer Hansen (07-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  07-06-05 18:17 |  
  |  
 
            Anders wrote:
 > Hej alle
 >
 > Min Ford Sierra 2.0 (kaburator) CL fra 1990's topstykker er desværre
 > revnet, så hvad gør jeg nu....?
 Jeg går ud fra at det er en DOHC'er vi taler om ?
 >
 > Har førsøgt at finde et brugt topstykke, men uden held indtil
 > vidre... Fandt et hos en hugger, men det viste sig at det IKKE var i
 > orden, efter en tur hos topstykkemanden :(
 >
 > Et nyt topstykke fra ford koster 8849 + moms.
 >
 > Hvad er det smarteste at gøre? brugt motor? var ladt mig fortælle at
 > man burde kunne få en til en 4000 - 5000 kr.
 >
 > Har lade mig fortælle at de nærmest er at kunne forvente at sådan et
 > topstykke kun holder 200.000 km......
 >
 > Er der nogen af jer med erfaringer med sierra'er der kan give mig et
 > godt råd?
 Afhængigt af hvor i landet du bor, så kunne det måske svare sig at finde en 
 hel bil i Tyskland.
 De fås fra ca. 100 Euro og opefter, i køreklar stand.
 -- 
 Mvh  Per
 www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer   
Mindre end 7 GB video online    
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Brian Sørup (07-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Sørup | 
  Dato :  07-06-05 18:50 |  
  |   
            
 "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i en meddelelse
 news:2Ekpe.2592$YX3.1790@news.get2net.dk...
 > Anders wrote:
 > > Hej alle
 > >
 > > Min Ford Sierra 2.0 (kaburator) CL fra 1990's topstykker er desværre
 > > revnet, så hvad gør jeg nu....?
 >
 > Jeg går ud fra at det er en DOHC'er vi taler om ?
 >
 
 Er den lavet med Karbs ? - jeg troede kun den var med sprøjt.......
 --
 Brian Sørup
 Ford Scorpio 2,9i Ghia Aut. St Car
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Per Beer Hansen (07-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Beer Hansen | 
  Dato :  07-06-05 19:13 |  
  |  
 
            Brian Sørup wrote:
 >>
 >
 > Er den lavet med Karbs ? - jeg troede kun den var med sprøjt.......
 Jeps, det er dog ret sjældent at se dem, da DOHC'eren blev indført i 
 (vistnok) 9. måned '89 og lovkravet om kat kom i løbet af '90.
 -- 
 Mvh  Per
 www.perbeer.dk - ingen Formel 1 videoer   
Mindre end 7 GB video online    
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Anders (07-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders | 
  Dato :  07-06-05 19:20 |  
  |   
            >> Er den lavet med Karbs ? - jeg troede kun den var med sprøjt.......
 >
 > Jeps, det er dog ret sjældent at se dem, da DOHC'eren blev indført i 
 > (vistnok) 9. måned '89 og lovkravet om kat kom i løbet af '90.
 
 Ja, kun 105 (eller 109) hk, derfor virker en "ny" motor lidt mere 
 tillokkende på mig, men med den er der jo også en chance for at få en ny 
 motor med en top der snart går... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Uffe Bærentsen (07-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen | 
  Dato :  07-06-05 20:11 |  
  |   
            
"Anders" <anmDONTSPAMMEPLEASE@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42a5e542$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Jeps, det er dog ret sjældent at se dem, da DOHC'eren blev indført i 
 >> (vistnok) 9. måned '89 og lovkravet om kat kom i løbet af '90.
 >
 > Ja, kun 105 (eller 109) hk, derfor virker en "ny" motor lidt mere 
 > tillokkende på mig, men med den er der jo også en chance for at få en ny 
 > motor med en top der snart går...
 Snart går?
 Må jeg nu bede om mine himmelblå.
 Vores har da kørt 333.333+ km, uden vanvittigt meget vrøvl.
 Så den med 200kkm, det vil jeg vove at tvivle på   
-- 
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Troels Pedersen (07-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Troels Pedersen | 
  Dato :  07-06-05 21:18 |  
  |  
 
            "Uffe Bærentsen" <leitiNOSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:42a5f147$0$261$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 > "Anders" <anmDONTSPAMMEPLEASE@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:42a5e542$0$258$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >> Ja, kun 105 (eller 109) hk, derfor virker en "ny" motor lidt mere 
 >> tillokkende på mig, men med den er der jo også en chance for at få en ny 
 >> motor med en top der snart går...
 >
 > Snart går?
 > Må jeg nu bede om mine himmelblå.
 > Vores har da kørt 333.333+ km, uden vanvittigt meget vrøvl.
 > Så den med 200kkm, det vil jeg vove at tvivle på   
Ja og mit eksemplar har snart gået 250.000 og ingen problemer...
 (Uffe, du må da have et topstykke liggende som du ikke skal bruge    )
 Det der kan være problemer med med den motor er toppakningen, hvilket Ford 
 er klar over og derfor sælger en forstærket pakning. Skiftes denne ikke i 
 tide (hvis altså den går), kan det gå ud over topstykket - Men så er man 
 også selv ude om det!
 -- 
 MVH Troels
 Ford Sierra 2.0i DOHC '92
 www.broendbjerg.dk 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Fly Christensen (07-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Fly Christensen | 
  Dato :  07-06-05 22:25 |  
  |  
 
            On Tue, 7 Jun 2005 22:17:43 +0200, "Troels Pedersen"
 <troels_p[fjern]@[fjern]12mail.dk> wrote:
 [snip]
 >Ja og mit eksemplar har snart gået 250.000 og ingen problemer...
 >(Uffe, du må da have et topstykke liggende som du ikke skal bruge    )
 Der er en af jer, der har en hel motor liggende.    Med cirka 210-220
 tusinde kilometer.
 >
 >Det der kan være problemer med med den motor er toppakningen, hvilket Ford 
 >er klar over og derfor sælger en forstærket pakning. Skiftes denne ikke i 
 >tide (hvis altså den går), kan det gå ud over topstykket - Men så er man 
 >også selv ude om det!
 Det er vist også det eneste, den motor, I har liggende, fejler.
 Fly
 -- 
 In space nobody will hear your cream
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Uffe Bærentsen (08-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Bærentsen | 
  Dato :  08-06-05 18:42 |  
  |   
            
"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse 
 news:1118179531.2f2577e5aa2bdc9aa08caf4a043b764e@teranews...
 >>Ja og mit eksemplar har snart gået 250.000 og ingen problemer...
 >>(Uffe, du må da have et topstykke liggende som du ikke skal bruge    )
 Jeg har 1 stk. motor stående.
 (ok, 2 stk. en i bilen og en løs)
 > Der er en af jer, der har en hel motor liggende.    Med cirka 210-220
 > tusinde kilometer.
 Skyldig   
Den står skam oprejst, regner med at 'bøvle løs' igen inden alt for længe 
  
>>Det der kan være problemer med med den motor er toppakningen, hvilket Ford
 >>er klar over og derfor sælger en forstærket pakning. Skiftes denne ikke i
 >>tide (hvis altså den går), kan det gå ud over topstykket - Men så er man
 >>også selv ude om det!
 >
 > Det er vist også det eneste, den motor, I har liggende, fejler.
 Er lagervare   
Men det var vist paraplyerne det var galt med og de er udskiftet.
 -- 
 mvh Uffe
 Sierra 2,0i DOHC 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Nygaard \(4330\) (07-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nygaard \(4330\) | 
  Dato :  07-06-05 18:23 |  
  |   
            
> Har førsøgt at finde et brugt topstykke, men uden held indtil vidre... 
 > Fandt
 > et hos en hugger, men det viste sig at det IKKE var i orden, efter en tur 
 > hos topstykkemanden :(
 Har du prøvet her:
 http://www.dataophug.dk/
/tue 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Anders (07-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders | 
  Dato :  07-06-05 20:51 |  
  |  
 
            > Har du prøvet her:
 >
 >  http://www.dataophug.dk/
>
 Ja, det var der (eller den andet onlíne lager der findes i dk) jeg fandt den 
 før nævte top fra en hugger.
 Heldigvis lovede han mig penge tilbage hvis det viste sig ikke at være i 
 orden. Hvordan han nogensinde kunne tror den var i orden ved jeg ikke; 
 metallet i gevindet til tændrøren ved cylinder 1 og 4 var fuldstændig ædt op 
 og hele topstykket var skæv som en flitsbue. Jeg skal ringe til ham i 
 morgen, så hvis der bliver noget rod med ham, skal jeg nok offentliggøre 
 hvor jeg købe den....
 - Anders 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (07-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  07-06-05 20:55 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
             Anders (07-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders | 
  Dato :  07-06-05 21:14 |  
  |   
            
>
 > Hvis Sverige er en mulighed så prøv her :  http://www.bildelsbasen.se/
>
 Jeg ved ikke engang hvad sådan en fætter hedder på svensk....
 - Anders 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Nygaard \(4330\) (07-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nygaard \(4330\) | 
  Dato :  07-06-05 21:29 |  
  |   
            > Jeg ved ikke engang hvad sådan en fætter hedder på svensk....
 
 
 topplock/bensin såmænd. Der er en hel del at vælge imellem, men det ser ud 
 til at der hovedsageligt tale om injection-modeller.
 
 
 /tue 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Brian Fogh (08-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian Fogh | 
  Dato :  08-06-05 06:53 |  
  |   
            Hejsa
 
 Min smed toppen efter 170000 km. Satte nyt topstykke på fra Ford. Jeg skulle 
 nu kun give 6125 +m for det. Den pris du har fået er da vist med dato og det 
 hele.
 
 Men det er sg det værd. Jeg vil ikke sætte en anden motor i da det er  meget 
 sandsynligt at den du sætter i smider toppen igen. De dohc maskiner kan ikke 
 tåle at stå stille i ret lang tid.
 
 Hygge
 Brian
 VW T4 2.4D
 Ford Sierra 2.0i DOHC
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Ukendt (08-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  08-06-05 09:29 |  
  |   
            
 "Brian Fogh" <brian@sprit.dk> wrote in message
 news:42a6879a$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Hejsa
 >
 > Min smed toppen efter 170000 km. Satte nyt topstykke på fra Ford. Jeg
 skulle
 > nu kun give 6125 +m for det. Den pris du har fået er da vist med dato og
 det
 > hele.
 >
 > Men det er sg det værd. Jeg vil ikke sætte en anden motor i da det er
 meget
 > sandsynligt at den du sætter i smider toppen igen. De dohc maskiner kan
 ikke
 > tåle at stå stille i ret lang tid.
 
 Så slemt er det ikke nødvendigvis. Min DOHC har kørt med eftermonteret turbo
 0,5 bar i 7-8 år uden at toppen tog skade af det. Den har ikke engang fået
 sænket kompressionen for at kunne holde til trykket.
 
 Jeg ville finde en top på ebay, jeg har set dem til salg adskillige gang, da
 Sierra'en ikke er attraktiv i tyskland mere.
 Ellers findes der også firmaer som KAN reparere alu-toppe ved at svejse
 dem.....og det koster ikke nær så meget som en ny. De giver også GARANTI for
 deres reparationer så det kunne også være en mulighed.
 
 --
 Tom
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Anders Nordentoft-Ma~ (09-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Nordentoft-Ma~ | 
  Dato :  09-06-05 12:43 |  
  |   
            
 > Ellers findes der også firmaer som KAN reparere alu-toppe ved at svejse
 > dem.....og det koster ikke nær så meget som en ny. De giver også GARANTI 
 > for
 > deres reparationer så det kunne også være en mulighed.
 >
 
 Har du nogen adresser/steder på det, sådan lige umidbart?'
 
 - Anders 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Ukendt (09-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  09-06-05 13:11 |  
  |   
            
 "Anders Nordentoft-Madsen" <anm@DONTSPAMMEmail.dk> wrote in message
 news:42a82b41$0$73217$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > > Ellers findes der også firmaer som KAN reparere alu-toppe ved at svejse
 > > dem.....og det koster ikke nær så meget som en ny. De giver også GARANTI
 > > for
 > > deres reparationer så det kunne også være en mulighed.
 > >
 >
 > Har du nogen adresser/steder på det, sådan lige umidbart?'
 
 næh, men det er der sikkert andre her i gruppen. Jeg har set 2 af disse
 firmaer på den sidste "Biler for alle" messe i Herning.
 
 Så kom frem, Jer der måtte kende adressen
 
 --
 Tom
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   John Sahl (09-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : John Sahl | 
  Dato :  09-06-05 14:14 |  
  |  
 
            Tom wrote:
 > Så kom frem, Jer der måtte kende adressen
 Iversens Cylinderservice I/S. Finlandsvej 6, Tlf. 75625299. 8700 Horsens 
 kunne være et godt bud. De har et godt ry.
 Jeg har også hørt godt om :
       Sønderborg Topstykke Renovering
       Ellegårdvej 15
       6400 Sønderborg
       Tlf. 74 43 56 10
       Fax. 74 43 56 11
       E-mail str@str.dk
 -- 
 John Sahl,
 www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd! 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Anders Nordentoft-Ma~ (10-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Nordentoft-Ma~ | 
  Dato :  10-06-05 03:16 |  
  |   
            
"John Sahl" <spamnet@mandezonen.dk> wrote in message 
 news:42a8409a$0$67256$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 > Tom wrote:
 >> Så kom frem, Jer der måtte kende adressen
 >
 > Iversens Cylinderservice I/S. Finlandsvej 6, Tlf. 75625299. 8700 Horsens 
 > kunne være et godt bud. De har et godt ry.
 >
 > Jeg har også hørt godt om :
 >      Sønderborg Topstykke Renovering
 >      Ellegårdvej 15
 >      6400 Sønderborg
 >      Tlf. 74 43 56 10
 >      Fax. 74 43 56 11
 >      E-mail str@str.dk
 >
 >
 > -- 
 > John Sahl,
 >  www.bilstereobladet.dk / Lad der være lyd!
 Hvis der er nogen der kender nogen steder i storkøbehavn, så ville jeg være 
 meget taknemelig.
 -Anders 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Anders Nordentoft-Ma~ (11-06-2005) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders Nordentoft-Ma~ | 
  Dato :  11-06-05 20:52 |  
  |   
            Hej alle
 
 Nu er det endelig lykkes af finde et topstykke der er i orden. Nu skal den 
 bare hen til Ford på mandag og have stillet knaster, så kører den igen :)
 
 Mange tak for al jeres feedback og foreslag.
 
 Tilbage er der så bare at få den hugger der solgte mig et defekt topstykke 
 til at give mig pengene tilbage, men mere herom nå jeg kommer der til.
 
 Mange tak til alle :)
 
 - Anders 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |