|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Volvo v70 2,4 T ... chip Fra : Johnny B [2000]
 | 
 Dato :  02-08-05 18:45
 | 
 |  | hvor meget kan der rives ud af sådan en fætter med chip og evt. udstødning ?
 
 og hvor i Kbh. gøres det ?
 
 --
 Johnny   [2000 Frb.]
 "all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
 ¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
 slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail
 
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morgan Jones (02-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morgan Jones
 | 
 Dato :  02-08-05 19:13
 | 
 |  | http://www.bsrab.se/
 Er STEDET. Find nogen der monterer deres grej. Elelrs smut en tur til 
 Sverige. ;)
 Mvh Morgan :)
 > hvor meget kan der rives ud af sådan en fætter med chip og evt. udstødning 
 > ?
 >
 > og hvor i Kbh. gøres det ?
            
             |  |  | 
  Mogens (02-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens
 | 
 Dato :  02-08-05 19:25
 | 
 |  | 
 
            On Tue, 2 Aug 2005 20:12:51 +0200, "Morgan Jones" <morgan@jones.dk>
 wrote:
 >www.bsrab.se  Er STEDET. 
 Det er Bjørn næppe enig (Volvo T6). Han svarer nok ikke idag, da han
 er i Holland. Jég har gode erfaringer med dette firma:
www.samsteffansson.se   - som Volvo i Dk har arbejdet sammen med.
 Mvh 
 Mogens
            
             |  |  | 
   Morgan Jones (02-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morgan Jones
 | 
 Dato :  02-08-05 19:50
 | 
 |  | 
 >Han svarer nok ikke idag, da han
 > er i Holland.
 Det forklarer hvorfor han ikke svarer på mine mails.    M 
            
             |  |  | 
  Johnny B [2000] (02-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Johnny B [2000]
 | 
 Dato :  02-08-05 19:04
 | 
 |  | 
 
            fandt dette sted : http://www.turbo-teknik.dk/Chipliste/volvo.html ,em 2,4T er ikke på listen ???
 -- 
 Johnny   [2000 Frb.]
 "all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
 ¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
 slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail
            
             |  |  | 
  Niels Bengaard (02-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Bengaard
 | 
 Dato :  02-08-05 21:00
 | 
 |  | 
 
            > hvor meget kan der rives ud af sådan en fætter med chip og evt. udstødning 
 > ?
 >
 > og hvor i Kbh. gøres det ?
 >
 > -- 
 > Johnny   [2000 Frb.]
 > "all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"
 > ¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤~¤
 > slet FJERNDETTE i mailadr. for direkte mail
 Jeg ville satse på
http://web.atechmotor.com/webshop/categories.asp?cID=60&c=25434 Havde jeg råd og ikke automatgear kunne jeg få denne til en Volvo 850.
 Steg 7 400hk/570Nm
 Renovering motor inkl verdi vevstakar, autotech kolvar, Mod block, 3" avgas 
 inkl racekat, Byte turbo, Alu intercooler, Sportkoppling, Spridare, Lmm, 
 Bränslepump, Mappning, Övr mtrl
 139.995,00 kr
 Niels 
            
             |  |  | 
  Torben E (03-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben E
 | 
 Dato :  03-08-05 16:24
 | 
 |  | 
 "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42efd0ca$0$76169$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Jeg ville satse på
 > http://web.atechmotor.com/webshop/categories.asp?cID=60&c=25434 >
 > Havde jeg råd og ikke automatgear kunne jeg få denne til en Volvo 850.
 > Steg 7 400hk/570Nm
 > Renovering motor inkl verdi vevstakar, autotech kolvar, Mod block, 3" 
 > avgas inkl racekat, Byte turbo, Alu intercooler, Sportkoppling, Spridare, 
 > Lmm, Bränslepump, Mappning, Övr mtrl
 > 139.995,00 kr
 >
 >
 > Niels
 >
 Så er den nu billigere at køre saab     Stage 6 - 400 Hp, 540 Nm Saab 9000 2.3T Aero 225 Hk 94-98
 Price: 5 924.87 EUR (excl. VAT) (Stage 6 excl. mounting)
 Torben E
            
             |  |  | 
   Niels Bengaard (03-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Bengaard
 | 
 Dato :  03-08-05 17:20
 | 
 |  | 
 
            >> Jeg ville satse på
 >> http://web.atechmotor.com/webshop/categories.asp?cID=60&c=25434 >>
 >> Havde jeg råd og ikke automatgear kunne jeg få denne til en Volvo 850.
 >> Steg 7 400hk/570Nm
 >> Renovering motor inkl verdi vevstakar, autotech kolvar, Mod block, 3" 
 >> avgas inkl racekat, Byte turbo, Alu intercooler, Sportkoppling, Spridare, 
 >> Lmm, Bränslepump, Mappning, Övr mtrl
 >> 139.995,00 Skr
 >>
 >>
 >> Niels
 >>
 >
 >
 > Så er den nu billigere at køre saab    > Stage 6 - 400 Hp, 540 Nm Saab 9000 2.3T Aero 225 Hk 94-98
 > Price: 5 924.87 EUR (excl. VAT) (Stage 6 excl. mounting)
 >
 > Torben E
 Man får hvad man betaler for er min erfaring. Hvad indeholder det sæt du 
 refererer til af udstyr og arbejde?
 Autotechs trimmede Volvo 850 modeller er mig bekendt hurtigst i forhjulstræk 
 med turbo i Sverige, 10,91 og 226 kmh. Ret mig hvis jeg tager fejl, tiderne 
 forbedres jo løbende.
 Ved mildere tuninger tilbyder eks. BSR samme effekt med færre ændringer end 
 Autotech på mange produkter, så kan man undre sig over hvordan det kan lade 
 sig gøre, men effekten er der nok kun kortvarigt og holdbarheden derefter. 
 Effekttal er taknemmelige at arbejde med.
 Niels 
            
             |  |  | 
    Torben E (03-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben E
 | 
 Dato :  03-08-05 20:36
 | 
 |  | 
 "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse 
 news:42f0eed1$0$22981$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Man får hvad man betaler for er min erfaring. Hvad indeholder det sæt du 
 > refererer til af udstyr og arbejde?
 Nok til at det holder    spøg til side så er prisforskellen pga. saaben 
 ikke
 skal have krumtap /pejlstænger /stempler skiftet for at klare 400 hk,
 forøvrigt skal de heller ikke skiftes for 500 hk sættet til under 10 000 
 euro.
 Du kan se specs på maptun´s hjemmeside.
www.maptun.com > Autotechs trimmede Volvo 850 modeller er mig bekendt hurtigst i 
 > forhjulstræk med turbo i Sverige, 10,91 og 226 kmh. Ret mig hvis jeg tager 
 > fejl, tiderne forbedres jo løbende.
 Det gør du, sidste år var hurtigste FWD en 93ng med 10.88, i år kørte
 den 10.71 ved første arrangement, og det var med en brækket
 hånd på gearskiftet.
 > Ved mildere tuninger tilbyder eks. BSR samme effekt med færre ændringer 
 > end Autotech på mange produkter, så kan man undre sig over hvordan det kan 
 > lade sig gøre, men effekten er der nok kun kortvarigt og holdbarheden 
 > derefter. Effekttal er taknemmelige at arbejde med.
 Det er de.
 Torben E 
            
             |  |  | 
    jakob (04-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jakob
 | 
 Dato :  04-08-05 10:39
 | 
 |  |  |  |  | 
     Niels Bengaard (04-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Bengaard
 | 
 Dato :  04-08-05 16:13
 | 
 |  | 
 
            >> Autotechs trimmede Volvo 850 modeller er mig bekendt hurtigst i
 > forhjulstræk
 >> med turbo i Sverige, 10,91 og 226 kmh. Ret mig hvis jeg tager fejl,
 > tiderne
 >> forbedres jo løbende.
 >>
 >
 > Nordictuning, der tuner saab, har slået ovenstående med et par
 > hundrededele... 10.88 s
 > http://ftp.nordictuning.com/src/movies/saab_93_25t_gt-04_spon.wmv >
 > http://www.nordictuning.se/se/9-3_25t_gt_concept-nordic.htm Er det mig der tager fejl, eller kører den ikke i samme klasse, som den 
 Volvo jeg hentyder til?
 Volvoen kører i  forhjulstræk med turbo for "standardbiler" som er 
 indregistreret og kører med E godkendte dæk osv. Den Saab ser mere ud som en 
 dragster på slicks.
 Volvoen kører normalt mod PA Johannsons Saab, og han er mig bekendt ikke 
 kommet under 11 sek endnu.
 Niels 
            
             |  |  | 
      Torben E (04-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben E
 | 
 Dato :  04-08-05 22:14
 | 
 |  | 
 "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:42f23072$0$76167$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 > Er det mig der tager fejl, eller kører den ikke i samme klasse, som den
 > Volvo jeg hentyder til?
 > Volvoen kører i  forhjulstræk med turbo for "standardbiler" som er
 > indregistreret og kører med E godkendte dæk osv. Den Saab ser mere ud som
 > en dragster på slicks.
 
 Der bliver jeg dig et svar skyldig, jeg mener den kører i
 klassen "Max street" , men jeg vil næsten garantere dig for
 at volvoen ikke kørte på mønstrede dæk.
 
 Torben E
 
 
 
 
 |  |  | 
       Niels Bengaard (04-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Bengaard
 | 
 Dato :  04-08-05 22:26
 | 
 |  | >> Er det mig der tager fejl, eller kører den ikke i samme klasse, som den
 >> Volvo jeg hentyder til?
 >> Volvoen kører i  forhjulstræk med turbo for "standardbiler" som er
 >> indregistreret og kører med E godkendte dæk osv. Den Saab ser mere ud som
 >> en dragster på slicks.
 >
 > Der bliver jeg dig et svar skyldig, jeg mener den kører i
 > klassen "Max street" , men jeg vil næsten garantere dig for
 > at volvoen ikke kørte på mønstrede dæk.
 >
 > Torben E
 
 I den klasse Volvoen er med i skal dækkene være E godkendte og altså
 godkendte til gadebrug, så lidt mønster er der. Samme regler gælder ved DHB.
 Man kan jo købe slicks med mønster idag hvis man vil, men de er jo lidt
 halvdyre.
 
 Men ok, der er tæt løb mellem Volvo og Saab i de forskellige klasser. Det er
 måske ikke så meget et spørgsmål om 500 eller 550 hk længere, men hvem der
 kan lave den bedste start.
 
 Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
        Henrik B. (08-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  08-08-05 14:04
 | 
 |  | 
 "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:42f287e6$0$22507$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 
 > I den klasse Volvoen er med i skal dækkene være E godkendte og altså
 > godkendte til gadebrug, så lidt mønster er der. Samme regler gælder ved
 > DHB.
 > Man kan jo købe slicks med mønster idag hvis man vil, men de er jo lidt
 > halvdyre.
 
 Saab'en kører på gadeslick's = også E-godkendte.
 
 --
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |