|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hvilken bil til 200.000 Fra : franksorensen@gmail.~
 | 
 Dato :  12-08-05 09:11
 | 
 |  | 
 
            Hej alle
 Jeg står overfor snartligt at skulle anskaffe ny bil. Har pt en toyota
 corolla fra 92, som jeg har været yderst glad for, så bilen der er
 mest i søgelyset lige nu er osse en toyota.
 Nærmere betegnet en Toyota Avensis 1,8 Vvt-i fra 2002 med 60.000 km
 på klokken til 180.000,-.
 Har osse kørt i en af slagsen og var meget tilfreds, men det ville jo
 være synd at gå glip af andre fremragende til samme pris hvis jeg
 ikke fik dem prøvet.
 Mit kriterie er at komforten skal være i højsædet så lange ture
 osse er behagelige. Klima er osse et must da jeg har savnet dette
 længe. Prisen skal max ligge på de 200.000 og under 100.000 km på
 klokken, efter dette så selvfølgelig så ny som mulig    Har I nogle bud på andre i samme klasse som kan matche avensisen eller
 måske slå den?
 Mvh
 Frank
            
             |  |  | 
  franksorensen@gmail.~ (12-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : franksorensen@gmail.~
 | 
 Dato :  12-08-05 10:08
 | 
 |  | Hej Dennis
 
 Bestemt et fornuftigt bud, kunne godt tænkes at jeg lige vil prøve
 sådan en, men umiddelbart er jeg stadig mest til avensisen, men måske
 fordi jeg er vant til toyotas design.
 
 Andre der har nogle gode bud på andre relavante mærker/modeller?
 
 Mvh
 Frank
 
 
 
 |  |  | 
  Charlotte (12-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Charlotte
 | 
 Dato :  12-08-05 10:22
 | 
 |  | 
 
            Hejsa
 Hvad med en peugeot 406 st. car? Har selv en jeg kører som taxa, den kører
 altid og har masser af udstyr og de er ikke ret dyre nu hvor de nye 407
 modeller er kommet..
 <franksorensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
 news:1123837663.130446.245860@g49g2000cwa.googlegroups.com...
 Hej Dennis
 Bestemt et fornuftigt bud, kunne godt tænkes at jeg lige vil prøve
 sådan en, men umiddelbart er jeg stadig mest til avensisen, men måske
 fordi jeg er vant til toyotas design.
 Andre der har nogle gode bud på andre relavante mærker/modeller?
 Mvh
 Frank
 --
 Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
 Den har indtil videre sparet mig for at få 2020 spam-mails.
 Betalende brugere får ikke denne besked i deres e-mails.
 Hent gratis SPAMfighter her: www.spamfighter.dk |  |  | 
  Brian Binnerup (12-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian Binnerup
 | 
 Dato :  12-08-05 10:24
 | 
 |  | >Bestemt et fornuftigt bud, kunne godt tænkes at jeg lige vil prøve
 >sådan en, men umiddelbart er jeg stadig mest til avensisen, men måske
 >fordi jeg er vant til toyotas design.
 
 Den gamle Avensis' design er efter min mening noget af de kedeligste....
 
 Lækker bil - men kedelig.
 
 Mvh
 
 Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
   Smølferne lever! (12-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Smølferne lever!
 | 
 Dato :  12-08-05 11:53
 | 
 |  | Frank for søren da.
 
 Hvis du har været glad for din Toyota, så hold dig til Toyota nu og i al
 fremtid.
 Du kan hver dag glædes over en fornuftig og driftsikker bil. Lidt kedelig
 ja, men yderst fornuftig.
 Toyota er ikke en bil der står og brænder helt umotiveret på en
 parkeringsplads og serviceregningerne er til at overse.
 
 Peugeut og Citroën er fine biler med masser af komfort, men det er en
 elendig kvalitet. Du kommer til at fortryde det.
 Og tro mig - der er virkelig forskel på kvaliteten. Jeg har altid været
 total fan af VW. Kørt rigtig mange kilometer i de biler ( jeg kører 70-80000
 om året).
 Så skulle jeg prøve noget nyt og købte en Sportsvan 2,2 TD. Lidt kønsløs,
 men driftsikker som bare fanden. Jeg har kørt 100000 km i den nu og service
 har udelukkende været skift af olie og diverse filtre. Nu kommer der så en
 tandrem, der skal skiftes, men det skal den jo på de fleste biler.
 
 Køb Toyota - du får ikke mere driftsikker bil.
 
 Hilsen Jacob, som ikke sælger biler, men vægte.
 
 
 
 
 |  |  | 
    KASO (12-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  12-08-05 13:57
 | 
 |  | 
 
            "Smølferne lever!" skrev d. 12-08-05 11:53 dette indlæg :
 > Frank for søren da.
 > 
 > Hvis du har været glad for din Toyota, så hold dig til Toyota nu og i
 al 
 > fremtid.
 > Du kan hver dag glædes over en fornuftig og driftsikker bil. Lidt
 kedelig 
 > ja, men yderst fornuftig.
 > Toyota er ikke en bil der står og brænder helt umotiveret på en 
 > parkeringsplads og serviceregningerne er til at overse.
 > 
 > Peugeut og Citroën er fine biler med masser af komfort, men det er en 
 > elendig kvalitet. 
 Hvilket du bygger på at du aldrig selv har kørt/ejet dem? 
 "Elendig" er noget vrøvl - kvalitetsmæssigt er de generelt fuldt på
 højde med VAG - hver gruppe har deres problemer og styrker.  VW er gode
 til at lave pæne (men ikke holdbare) kabiner, men de har nøjagtigt lige
 så mange (eller rettere - få) fejl og problemer som PSA iflg. mine
 erfaringer. Det reelle antal fejl er dog så få, at det ikke har
 betydning i praksis - måske får man 1-2 fejl mere i bilens levetid ifht.
 en Toyota - men det er det værd, hvis bilen iøvrigt passer bedre til ens
 ønsker og behov.
 > Du kommer til at fortryde det.
 > Og tro mig - der er virkelig forskel på kvaliteten. Jeg har altid
 været 
 > total fan af VW. Kørt rigtig mange kilometer i de biler ( jeg kører
 70-80000 
 > om året).
 > Så skulle jeg prøve noget nyt og købte en Sportsvan 2,2 TD. Lidt
 kønsløs, 
 > men driftsikker som bare fanden. Jeg har kørt 100000 km i den nu og
 service 
 > har udelukkende været skift af olie og diverse filtre. Nu kommer der
 så en 
 > tandrem, der skal skiftes, men det skal den jo på de fleste biler.
 > 
 > Køb Toyota - du får ikke mere driftsikker bil.
 Rigtigt - en Toyota kan køre mange km uden fejl - men det føles som
 endnu flere    Mao.: De fleste Toyota'er - og i særdeleshed den gl. Avensis - er så
 kedelig, at det aldrig bliver en fornøjelse at køre i bilen. De opfylder
 et transportbehov - men der er intet, der højner glæden. Køreegenskaber,
 indretning, komfort, fleksibilitet - alt er "på det jævne" - intet at
 glæde sig over - kun at kede sig over. 
 Heldigvis er det jo smag og behag - og når mange vælger japansk aht.
 pålideligheden, er det med til at trække kvaliteten på bl.a. europæiske
 biler op, hvilket ses tydeligt på de fremskridt der er sket. Tilsvarende
 har europæernes fokus på sikkerhed tvunget Toyota til at højne
 sikkerheden (til flotte resultater) i deres nye modeller.
 Den nye Avensis er faktisk en bil, som jeg umiddelbart syntes var
 rimeligt vellykket og som jeg havde store forventninger til før en
 prøvetur. Jeg prøvede en 2.0 m. læderkabine etc. og kabinen var faktisk
 ganske lækker. Affjedningskomforten var også overraskende god, mens
 støjniveauet var højere end forventet. Totalt set var jeg dog lidt
 skuffet over bilen og dens lidt "løse" undervogn - bilen blev stadig
 aldrig rigtigt spændende - desværre. Måske med den nye D4D 2.2 motor at
 bilen er lidt sjovere (hvis undervognen er strammet op til de flere
 kræfter) - men prisen er desværre urealistisk. (Den ligger ihvertfald
 udenfor trådens budget).
 Skulle jeg vælge en brugt bil i denne (pris-)klasse, ville jeg nok se
 efter en Laguna i Dynamique-versionen. De holder ikke prisen vanvittigt
 godt, hvorfor man som brugtkøber kan gøre et godt køb. Det kræver dog,
 at man forventer at beholde bilen til den skal skrottes - ellers får man
 jo igen "glæde" af afskrivningen. Lagunaen er flot (efter min smag),
 velkørende, komfortabel og sikker. Den får sikkert en fejl eller 2 mere
 undervejs end en Avensis, men til gengæld er den langt bedre
 rustbeskyttet - og det er heller ikke gratis at reparere rustskader.
 Skulle man komme ud for et uheld, er den langt sikrere at opholde sig i
 end en gl. Avensis.
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
     Henrik B. (12-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  12-08-05 15:45
 | 
 |  | 
 "KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
 news:42fc9df9$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > "Elendig" er noget vrøvl - kvalitetsmæssigt er de generelt fuldt på
 > højde med VAG - hver gruppe har deres problemer og styrker.  VW er gode
 > til at lave pæne (men ikke holdbare) kabiner, men de har nøjagtigt lige
 > så mange (eller rettere - få) fejl og problemer som PSA iflg. mine
 > erfaringer. Det reelle antal fejl er dog så få, at det ikke har
 > betydning i praksis - måske får man 1-2 fejl mere i bilens levetid ifht.
 > en Toyota - men det er det værd, hvis bilen iøvrigt passer bedre til ens
 > ønsker og behov.
 
 Det er ikke det indtryk jeg har. Om C5 skrev FDM jo f.eks.: Den bil vi har
 testet med flest fejl. Og så kom der en alenlang liste over mest
 forekommende fejl på bilen.
 
 --
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
 
 
 
 
 |  |  | 
      KASO (12-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  12-08-05 22:08
 | 
 |  | 
 "Henrik B." <saab@_NOSPAM_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:42fcb5e4$0$28354$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > "KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
 > news:42fc9df9$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 >> "Elendig" er noget vrøvl - kvalitetsmæssigt er de generelt fuldt på
 >> højde med VAG - hver gruppe har deres problemer og styrker.  VW er gode
 >> til at lave pæne (men ikke holdbare) kabiner, men de har nøjagtigt lige
 >> så mange (eller rettere - få) fejl og problemer som PSA iflg. mine
 >> erfaringer. Det reelle antal fejl er dog så få, at det ikke har
 >> betydning i praksis - måske får man 1-2 fejl mere i bilens levetid ifht.
 >> en Toyota - men det er det værd, hvis bilen iøvrigt passer bedre til ens
 >> ønsker og behov.
 >
 > Det er ikke det indtryk jeg har. Om C5 skrev FDM jo f.eks.: Den bil vi har
 > testet med flest fejl. Og så kom der en alenlang liste over mest
 > forekommende fejl på bilen.
 
 Enig fsva. de første årgange C5, men franskmændene har lavet en hel del
 andre biler en C5 - og man kan ikke skære alle over en kam. Jeg mener også
 at der var forfærdelig mange børnesygdomme på en serie Saab 9-3, men derfor
 tror jeg ikke, at du vil sige at alle Saab'er er elendige, vel? Saab fik
 bare ikke så megen omtale, da antal solgte eksemplarer var mange gange
 lavere end for C5 - så det blev ikke så synligt.
 
 Selv Toyota har sine "smuttere" (f.eks. visse Yaris 1.3, hvor motoren er
 slidt op efter 100-120.000km)  - men nu blev der talt generelt!
 
 
 
 
 |  |  | 
       Henrik B. (15-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  15-08-05 10:15
 | 
 |  | 
 "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse
 news:42fd0f9d$0$651$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 > Selv Toyota har sine "smuttere" (f.eks. visse Yaris 1.3, hvor motoren er
 > slidt op efter 100-120.000km)  - men nu blev der talt generelt!
 
 Det var Autobilds "Holdning", til den motor de adskilte efter deres 100.000
 test. Har aldrig hørt om nogen med en yaris der måtte have ny motor efter
 100.000 km. Tværtimod kører de uden problemer meget mere.
 
 --
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
 
 
 
 
 |  |  | 
        KASO (15-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  15-08-05 13:53
 | 
 |  | 
 
            "Henrik B." skrev d. 15-08-05 10:15 dette indlæg :
 > 
 > "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:42fd0f9d$0$651$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 > 
 > > Selv Toyota har sine "smuttere" (f.eks. visse Yaris 1.3, hvor
 motoren er 
 > > slidt op efter 100-120.000km)  - men nu blev der talt generelt!
 > 
 > Det var Autobilds "Holdning", til den motor de adskilte efter deres
 100.000 
 > test. Har aldrig hørt om nogen med en yaris der måtte have ny motor
 efter 
 > 100.000 km. Tværtimod kører de uden problemer meget mere.
 Hmm - det var vist ikke et enestående eksempel - og det er da pudsigt,
 at den adskilte sig fra de øvrige biler, de har testet. Desuden
 indrømmede Toyota vist også, at der var et problem, så lidt er der nok
 om snakken. 
 Ellers kan man jo blot nævne 1.8motoren med stort olieforbrug,  - eller
 du kan læse:
http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/tilbagekaldelser/Tilbagekald_mrk2.a sp?Maerke=TO
 - listen er ikke helt tom. Pointen var ikke, at Toyota er ringe - det er
 de bestemt ikke - men de er ikke så ufejlbarlige, som man kunne få
 opfattelsen af ind imellem. Jeg synes da f.eks. også, at det er ganske
 sympatisk, at de er på vej tilbage til kædetræk istedet for tandrem -
 det sparer mange penge gennem årene. Er det lavet rigtigt (og det plejer
 de jo), kan det holde problemfrit bilens levetid istedet for en tandrem,
 der skal skiftes (mindst) hver 4. år. På min gl. MB, der var 22år, da
 jeg solgte den, kørte kæden problemfrit - efter 280.000km (ja-ja - den
 var kun lige tilkørt, men den havde levet en beskyttet tilværelse, da
 jeg købte den     ).
 Kunne jeg købe en Toyota, der passede til mine ønsker og behov, ville
 jeg gøre det - men det har jeg endnu tilgode. Senest købte jeg en
 "midi-MPV" - dvs. en "5+2"-sæders MPV for at få et stort bagagerum, der
 i en snæver vending kunne forvandles til et par ekstra pladser med god
 sikkerhed. Toyota Corolla Verso var her et bud - på papiret, men et
 meget beskedent bagagerum samt bagerste bagsæder i betænkelig nærhed af
 bagklappen diskvalificerede den. Trist, da den egentlig virkede
 tiltalende på andre områder.
 Eneste fornuftige bud var faktisk Renault Grand Scénic og VW Touran
 (Mazda 5 og ZafiraII var ikke ankommet på det tidspunkt). Renault'en
 vandt en kneben sejr (hos os) - bl.a. pgra. indretning, design og sæder.
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
         Henrik B. (15-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  15-08-05 17:26
 | 
 |  | 
 "KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse 
 news:430091a4$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >> Det var Autobilds "Holdning", til den motor de adskilte efter deres
 > 100.000
 >> test. Har aldrig hørt om nogen med en yaris der måtte have ny motor
 > efter
 >> 100.000 km. Tværtimod kører de uden problemer meget mere.
 >
 > Hmm - det var vist ikke et enestående eksempel - og det er da pudsigt,
 > at den adskilte sig fra de øvrige biler, de har testet. Desuden
 > indrømmede Toyota vist også, at der var et problem, så lidt er der nok
 > om snakken.
 Gå ind på f.eks. bilbasen. Der er massere af Yaris til salg med km over 
 150 - 200.000 km.
 > Ellers kan man jo blot nævne 1.8motoren med stort olieforbrug,  - eller
 > du kan læse:
 > http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/tilbagekaldelser/Tilbagekald_mrk2.a > sp?Maerke=TO
 Det har intet med Yaris at gøre, eller dens motor for den sags skyld. Men nu 
 du nævner det, så er det jo et cadeu til Toyota, at de skifter motoren u/b 
 for kunden, når dette opstår. Selv når de er ude over garantien på de 3 
 år/100.000 km. Det er vist mere end der kan siges om de franske og tyske 
 producenter.
 -- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
 > - listen er ikke helt tom. Pointen var ikke, at Toyota er ringe - det er
 > de bestemt ikke - men de er ikke så ufejlbarlige, som man kunne få
 > opfattelsen af ind imellem. Jeg synes da f.eks. også, at det er ganske
 > sympatisk, at de er på vej tilbage til kædetræk istedet for tandrem -
 > det sparer mange penge gennem årene. Er det lavet rigtigt (og det plejer
 > de jo), kan det holde problemfrit bilens levetid istedet for en tandrem,
 > der skal skiftes (mindst) hver 4. år. På min gl. MB, der var 22år, da
 > jeg solgte den, kørte kæden problemfrit - efter 280.000km (ja-ja - den
 > var kun lige tilkørt, men den havde levet en beskyttet tilværelse, da
 > jeg købte den     ).
 >
 > Kunne jeg købe en Toyota, der passede til mine ønsker og behov, ville
 > jeg gøre det - men det har jeg endnu tilgode. Senest købte jeg en
 > "midi-MPV" - dvs. en "5+2"-sæders MPV for at få et stort bagagerum, der
 > i en snæver vending kunne forvandles til et par ekstra pladser med god
 > sikkerhed. Toyota Corolla Verso var her et bud - på papiret, men et
 > meget beskedent bagagerum samt bagerste bagsæder i betænkelig nærhed af
 > bagklappen diskvalificerede den. Trist, da den egentlig virkede
 > tiltalende på andre områder.
 > Eneste fornuftige bud var faktisk Renault Grand Scénic og VW Touran
 > (Mazda 5 og ZafiraII var ikke ankommet på det tidspunkt). Renault'en
 > vandt en kneben sejr (hos os) - bl.a. pgra. indretning, design og sæder.
 >
 > -- 
 > Leveret af:
 > http://www.kandu.dk/ > "Vejen til en hurtig løsning"
 > 
            
             |  |  | 
          KASO (16-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KASO
 | 
 Dato :  16-08-05 08:27
 | 
 |  | 
 
            "Henrik B." skrev d. 15-08-05 17:26 dette indlæg :
 > 
 > "KASO" <KASO.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:430091a4$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > 
 > >> Det var Autobilds "Holdning", til den motor de adskilte efter deres
 > > 100.000
 > >> test. Har aldrig hørt om nogen med en yaris der måtte have ny motor
 > > efter
 > >> 100.000 km. Tværtimod kører de uden problemer meget mere.
 > >
 > > Hmm - det var vist ikke et enestående eksempel - og det er da
 pudsigt,
 > > at den adskilte sig fra de øvrige biler, de har testet. Desuden
 > > indrømmede Toyota vist også, at der var et problem, så lidt er der
 nok
 > > om snakken.
 > 
 > Gå ind på f.eks. bilbasen. Der er massere af Yaris til salg med km
 over 
 > 150 - 200.000 km.
 > 
 Jo-jo- og jeg kender flere med med Peugeot 307 der ikke er brændt
 (endnu)    > > Ellers kan man jo blot nævne 1.8motoren med stort olieforbrug,  -
 eller
 > > du kan læse:
 > >
http://www.fdm.dk/altombiler/bilbase/tilbagekaldelser/Tilbagekald_mrk2.a > > sp?Maerke=TO
 > 
 > Det har intet med Yaris at gøre, eller dens motor for den sags skyld. 
 Næh - men emnet - og pointen - var bare, at alle bilfabrikker har biler
 med fejl - selv Toyota! Det var ikke specielt omkring Yaris, men omkring
 Toyota.
 > Men nu 
 > du nævner det, så er det jo et cadeu til Toyota, at de skifter motoren
 u/b 
 > for kunden, når dette opstår. Selv når de er ude over garantien på de
 3 
 > år/100.000 km.
 Ja - nogle gange - og kun hvis olieforbruget er meget højt. Det er
 bestemt ikke alle værksteder, der er lige motiveret for at udskifte! Til
 gengæld var de ikke villige til at ændre Corolla'en selv om den smed
 dækkene i kritiske manøvrer - så det er ikke altid, at de er 112%
 "flinke"...
 > Det er vist mere end der kan siges om de franske og tyske producenter.
 Jeps - specielt Opel har været mere end almindeligt uvillige til at tage
 ansvar for deres dårlige tandremme!
 Jeg har dog haft 3 x "kulance" på min Coupé: Nye tændspoler (generel
 fejl - sjovt nok også hos samtidige VW og Opel med samme
 tændingssystem), total Pava-behandling (indkaldelse, da bilen var 4 år
 gl. - og aldrig havde været serviceret autoriseret) og skift af
 vacuumslange (ligeledes indkaldelse efter 4-5 år). Udfra disse
 oplevelser har jeg været positivt overrasket over Renaults service
 ligesom det da er positivt, at da de indførte 2 års garanti, gjorde de
 det med tilbagevirkende kraft. Jeg er ikke i tvivl om at det er presset
 fra bl.a. Toyota og deres 3 års garanti, der har fået de europæiske
 producenter til at stramme sig lidt an....
 -- 
 Leveret af:
http://www.kandu.dk/ "Vejen til en hurtig løsning"
            
             |  |  | 
   Klaus D. Mikkelsen (12-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  12-08-05 12:59
 | 
 |  |  |  |  | 
  Ukendt (12-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  12-08-05 09:29
 | 
 |  | 
 <franksorensen@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1123834282.686734.104740@g43g2000cwa.googlegroups.com...
 Hej alle
 Har I nogle bud på andre i samme klasse som kan matche avensisen eller
 måske slå den?
 Hej Frank.
 Hvad med en Citroën C5, den kan i hvertfald godt matche med hensyn til pris, 
 hvis du kikker dig godt for skulle det være muligt at finde en 2003 model 
 (20i Pristige) til lige under 200K, den har masser af udstyr og en kanon 
 komfort, men den skal være så ny som muligt C5 havde mange fejl i de første 
 årgange, de må formodes at være rettet på nyere årgange, vi har i hvert fald 
 ikke haft nogle problemer med vores    -- 
 Hilsen    Dennis Hellan Pedersen
 Citroën C5 HDi Prestige '03
 BMW K1200 RS '99 
            
             |  |  | 
  franksorensen@gmail.~ (12-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : franksorensen@gmail.~
 | 
 Dato :  12-08-05 10:46
 | 
 |  | 
 
            Hej Charlotte
 Har osse kigget på en sådan, men bryder mig ikke om bilen invendig,
 bilens udvendige design er egentlig ok, men det er jo trods alt inde i
 bilen jeg skal sidde    Mvh
 Frank
            
             |  |  | 
  franksorensen@gmail.~ (12-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : franksorensen@gmail.~
 | 
 Dato :  12-08-05 11:51
 | 
 |  | 
 
            Hej brian
 Vil delvist give dig ret. Jeg har en sølvmetal farvet i tankerne og
 hvis du indfarver lister og dørhåndtag + smækker nogle lækre fælge
 og en tte sækning på (Hvilket jeg har tænkt mig    Så ser den sgu
 ret lækker ud efter min mening    Mvh
 Frank
            
             |  |  | 
  Henrik B. (12-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  12-08-05 15:46
 | 
 |  | 
 <franksorensen@gmail.com> skrev i en meddelelse
 news:1123834282.686734.104740@g43g2000cwa.googlegroups.com...
 Hej alle
 
 Jeg står overfor snartligt at skulle anskaffe ny bil. Har pt en toyota
 corolla fra 92, som jeg har været yderst glad for, så bilen der er
 mest i søgelyset lige nu er osse en toyota.
 
 Nærmere betegnet en Toyota Avensis 1,8 Vvt-i fra 2002 med 60.000 km
 på klokken til 180.000,-.
 
 Hold dig til den. Og find så en der stadig har en måned eller to af
 restgaranti, så er du rimelig sikret. Garantien er også noget du ikke får på
 de øvrigt nævnte biler.
 
 --
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
 
 
 
 
 |  |  | 
  Lars L. Hansen (12-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars L. Hansen
 | 
 Dato :  12-08-05 22:45
 | 
 |  | Henrik B. wrote:
 
 > Hold dig til den. Og find så en der stadig har en måned eller to af
 > restgaranti, så er du rimelig sikret. Garantien er også noget du ikke får på
 > de øvrigt nævnte biler.
 
 Hold nu op med at lyve om den garanti. Jeg har flere gange gjort
 opmærksom på at det ikke er sandt. Der ER garanti på alle de franske -
 et eller to år.
 
 --
 Sugemotorer suger!
 '00 Citroën Xantia 2.0 HDi Weekend
 '87 Citroën CX 25 GTi Turbo2
 
 
 |  |  | 
   Henrik B. (15-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  15-08-05 10:17
 | 
 |  | 
 "Lars L. Hansen" <hop_i_havet@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:42fd1853$0$18645$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Hold dig til den. Og find så en der stadig har en måned eller to af 
 >> restgaranti, så er du rimelig sikret. Garantien er også noget du ikke får 
 >> på de øvrigt nævnte biler.
 >
 > Hold nu op med at lyve om den garanti. Jeg har flere gange gjort opmærksom 
 > på at det ikke er sandt. Der ER garanti på alle de franske - et eller to 
 > år.
 Følg nu lidt med i tråden ik'.     Eller i det mindste blot i det der skrives! Manden kigger på en bil fra 
 2002. Og du får ikke fabriksgaranti på nogen som helst fransk (eller tysk 
 eller svensk) bil, der er fra 2002.
 -- 
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed! 
            
             |  |  | 
  Basil (12-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Basil
 | 
 Dato :  12-08-05 17:27
 | 
 |  | 
 
            franksorensen@gmail.com wrote:
 > Hej alle
 >
 > Jeg står overfor snartligt at skulle anskaffe ny bil. Har pt en toyota
 > corolla fra 92, som jeg har været yderst glad for, så bilen der er
 > mest i søgelyset lige nu er osse en toyota.
 >
 > Nærmere betegnet en Toyota Avensis 1,8 Vvt-i fra 2002 med 60.000 km
 > på klokken til 180.000,-.
 >
 > Har osse kørt i en af slagsen og var meget tilfreds, men det ville jo
 > være synd at gå glip af andre fremragende til samme pris hvis jeg
 > ikke fik dem prøvet.
 >
 > Mit kriterie er at komforten skal være i højsædet så lange ture
 > osse er behagelige. Klima er osse et must da jeg har savnet dette
 > længe. Prisen skal max ligge på de 200.000 og under 100.000 km på
 > klokken, efter dette så selvfølgelig så ny som mulig    >
 > Har I nogle bud på andre i samme klasse som kan matche avensisen eller
 > måske slå den?
 >
 > Mvh
 > Frank
 Jeg kan kun anbefale en prøvetur i en Suzuki Liana.
 Den er stor og komfortabel, fåes i øjeblikket med klima osv.
 Når du er vant til Toyota, bliver du ikke overrasket over denne Japaner, kun
 over den billigere indkøbspris.
 Mit første service kostede kr. 2040, hvilket jeg synes er helt ok.
 Jeg er 112% tilfreds med min, og til 180k for en helt ny bil der er temmelig
 stor indvendig klager jeg ikke.
 Kai
            
             |  |  | 
  Henrik B. (15-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  15-08-05 10:19
 | 
 |  | 
 "Basil" <but@but.com> skrev i en meddelelse
 news:42fcce29$0$78282$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 
 > Jeg kan kun anbefale en prøvetur i en Suzuki Liana.
 > Den er stor og komfortabel, fåes i øjeblikket med klima osv.
 > Når du er vant til Toyota, bliver du ikke overrasket over denne Japaner,
 > kun
 > over den billigere indkøbspris.
 
 En Suzuki skal dog som det allerførste rustbeskyttes, da de har fået en
 mildest talt elendig beskyttelse fra fabrikken. Derudover, er der sparet på
 ting som f.eks. maling m.v.
 
 > Mit første service kostede kr. 2040, hvilket jeg synes er helt ok.
 > Jeg er 112% tilfreds med min, og til 180k for en helt ny bil der er
 > temmelig
 > stor indvendig klager jeg ikke.
 
 En Avensis koster under 2.000,- hver anden gang den er til service. Og godt
 3.000,- hver anden gang.
 
 --
 ----------------------------------------------------------
 Saab - Fordi livet er for kort til biler med dårlig sikkerhed!
 
 
 
 
 |  |  | 
  RP (13-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : RP
 | 
 Dato :  13-08-05 20:42
 | 
 |  | 
 
            > Skulle jeg vælge en brugt bil i denne (pris-)klasse, ville jeg nok se
 > efter en Laguna i Dynamique-versionen. De holder ikke prisen vanvittigt
 > godt, hvorfor man som brugtkøber kan gøre et godt køb. Det kræver dog,
 > at man forventer at beholde bilen til den skal skrottes - ellers får man
 > jo igen "glæde" af afskrivningen. Lagunaen er flot (efter min smag),
 > velkørende, komfortabel og sikker. Den får sikkert en fejl eller 2 mere
 > undervejs end en Avensis, men til gengæld er den langt bedre
 > rustbeskyttet - og det er heller ikke gratis at reparere rustskader.
 > Skulle man komme ud for et uheld, er den langt sikrere at opholde sig i
 > end en gl. Avensis.
 enig i det hele, også værdi tabet, ser ud til at gælde mange renault
 modeller. Lidt ufortjent efter min mening.
 Kører selv i en laguna 1.9 dCi, fantastisk som langturs vogn. Skal man
 have en laguna, så sørg for at få den med klima, dellæder sæder og
 fartpilot.
 f.eks.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=662234&page=2
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=257705451&page=4 |  |  | 
  RP (13-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : RP
 | 
 Dato :  13-08-05 20:52
 | 
 |  | 
 
            > Skulle jeg vælge en brugt bil i denne (pris-)klasse, ville jeg nok se
 > efter en Laguna i Dynamique-versionen. De holder ikke prisen vanvittigt
 > godt, hvorfor man som brugtkøber kan gøre et godt køb. Det kræver dog,
 > at man forventer at beholde bilen til den skal skrottes - ellers får man
 > jo igen "glæde" af afskrivningen. Lagunaen er flot (efter min smag),
 > velkørende, komfortabel og sikker. Den får sikkert en fejl eller 2 mere
 > undervejs end en Avensis, men til gengæld er den langt bedre
 > rustbeskyttet - og det er heller ikke gratis at reparere rustskader.
 > Skulle man komme ud for et uheld, er den langt sikrere at opholde sig i
 > end en gl. Avensis.
 enig i det hele, også værdi tabet, ser ud til at gælde mange renault
 modeller. Lidt ufortjent efter min mening. Er vist heller ikke den
 billigste i rep.
 Plastik forskærme, motorhjelm i alu, rustfri udstødning, er placeret
 i toppen i en svensk (tror jeg det var) rust undersøgelse jeg læste
 for nylig.
 Kører selv i en laguna 1.9 dCi, fantastisk som langturs vogn. Skal man
 have en laguna, så sørg for at få den med klima, dellæder sæder og
 evt. fartpilot. (aircon er standard på alle modeller, såvidt jeg ved)
 f.eks.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=662234&page=2 (uden dellæder)
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/show.asp?id=257705451&page=4 |  |  | 
  franksorensen@gmail.~ (15-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : franksorensen@gmail.~
 | 
 Dato :  15-08-05 11:36
 | 
 |  | 
 
            Tror valget falder på en avensis, da jeg er "faldet" lidt for den    Og syntes ikke middelbart de andre nævnte biler vakte samme følelse
 for mig da jeg så dem, så tror det er den bil jeg bliver mest glad
 for i længden.
 Men jeg vil gerne takke jer alle for jeres inputs.
 Mvh
 Frank Sørensen
            
             |  |  | 
 |  |