|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Skoda felicia tabt effekt Fra : tb
 | 
 Dato :  20-08-05 01:13
 | 
 |  | Har en felicia 1.3 97 med 240.000 på klokken
 
 Jeg har følelsen af at der mangler lidt effekt i den nedre halvddel. Når jeg
 accelererer mangler der noget. Lige så snart den kommer op på det sted hvor
 jeg egenligt ville skifte gear, kommer alt effekt.  Var det en karbonade
 version ville jeg sige at den fik for fed blanding ?
 Endvidere sker det nogle gange ved start, at den vil have lidt speederfod
 for at starte i 1. hug,
 
 Kører fint ellers.  Klarer topfart 170 akkurat som da den var yngre, så
 effekten er stadig tilstede
 
 Har fået nyt benzin + luftfilter, men tændrør er vist lidt gamle.  Nogle
 input ?
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (20-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  20-08-05 10:26
 | 
 |  | 
 > Jeg har følelsen af at der mangler lidt effekt i den nedre halvddel. Når 
 > jeg accelererer mangler der noget. Lige så snart den kommer op på det sted 
 > hvor jeg egenligt ville skifte gear, kommer alt effekt.  Var det en 
 > karbonade version ville jeg sige at den fik for fed blanding ?
 > Endvidere sker det nogle gange ved start, at den vil have lidt speederfod 
 > for at starte i 1. hug,
 >
 > Kører fint ellers.  Klarer topfart 170 akkurat som da den var yngre, så 
 > effekten er stadig tilstede
 >
 > Har fået nyt benzin + luftfilter, men tændrør er vist lidt gamle.  Nogle 
 > input ?
 Hvis du mener den får for meget.
 Måske en indsprøjningsdyse der "savler" lidt.
 Dvs. slidt eller beskidt så den ikke lukker tæt.
 -- 
 /Claus
www.vwfanatic.dk |  |  | 
  tb (20-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : tb
 | 
 Dato :  20-08-05 15:07
 | 
 |  | >> Kører fint ellers.  Klarer topfart 170 akkurat som da den var yngre, så
 >> effekten er stadig tilstede
 >>
 >> Har fået nyt benzin + luftfilter, men tændrør er vist lidt gamle.  Nogle
 >> input ?
 >
 > Hvis du mener den får for meget.
 > Måske en indsprøjningsdyse der "savler" lidt.
 > Dvs. slidt eller beskidt så den ikke lukker tæt.
 
 kan du beskrive hvordan jeg tjekker det?
 
 
 
 
 |  |  | 
   Ukendt (20-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  20-08-05 15:26
 | 
 |  | 
 "tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse 
 news:de7dfa$2ovf$1@newsbin.cybercity.dk...
 >>> Kører fint ellers.  Klarer topfart 170 akkurat som da den var yngre, så 
 >>> effekten er stadig tilstede
 >>>
 >>> Har fået nyt benzin + luftfilter, men tændrør er vist lidt gamle.  Nogle 
 >>> input ?
 >>
 >> Hvis du mener den får for meget.
 >> Måske en indsprøjningsdyse der "savler" lidt.
 >> Dvs. slidt eller beskidt så den ikke lukker tæt.
 >
 > kan du beskrive hvordan jeg tjekker det?
 Start med at give den en tur "indsprøtningsrens"
 F.eks. denne fra www.biltema.dk Art.nr: 36-1103  til kr: 22,90
 -- 
 Hilsen    Dennis Hellan Pedersen
 Citroën C5 HDi Prestige '03
            
             |  |  | 
   Claus Petersen (21-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Petersen
 | 
 Dato :  21-08-05 21:47
 | 
 |  | 
 "tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in message 
 news:de7dfa$2ovf$1@newsbin.cybercity.dk...
 >>> Kører fint ellers.  Klarer topfart 170 akkurat som da den var yngre, så 
 >>> effekten er stadig tilstede
 >>>
 >>> Har fået nyt benzin + luftfilter, men tændrør er vist lidt gamle.  Nogle 
 >>> input ?
 >>
 >> Hvis du mener den får for meget.
 >> Måske en indsprøjningsdyse der "savler" lidt.
 >> Dvs. slidt eller beskidt så den ikke lukker tæt.
 >
 > kan du beskrive hvordan jeg tjekker det?
 Det kan man vel ret beset ikke, enten får man dysen renset eller man skifter 
 den.
 Så se man om det hælper.
 -- 
 Claus.
 Billeder af den nye Golf R32: www.vwfanatic.dk |  |  | 
    tb (22-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : tb
 | 
 Dato :  22-08-05 18:08
 | 
 |  | 
 
            >>> Hvis du mener den får for meget.
 >>> Måske en indsprøjningsdyse der "savler" lidt.
 >>> Dvs. slidt eller beskidt så den ikke lukker tæt.
 >>
 >> kan du beskrive hvordan jeg tjekker det?
 >
 > Det kan man vel ret beset ikke, enten får man dysen renset eller man 
 > skifter den.
 > Så se man om det hælper.
 "så ser man om det hjælper".  Hmm, så er det vist relevant og spørge om vi 
 taler få hundrede eller > 1000kr for sådan en dims    Min ABS gik i stykker en gang.  Det var en sensor, men computeren kunne ikke 
 se noget, så han startede fra en ende (og de var så rustne, at dem han tog 
 ud ikke var til at rede).  Han fandt den på 3. forsøg a 1200kr/stykket.  Det 
 var ikke sjovt :-/ 
            
             |  |  | 
     Martin Johansen [600~ (22-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  22-08-05 20:01
 | 
 |  | 
 
            "tb" <skodskod@yahoo.com> wrote in
 news:ded0oj$22q5$1@newsbin.cybercity.dk: 
 > "så ser man om det hjælper".  Hmm, så er det vist relevant og spørge
 > om vi taler få hundrede eller > 1000kr for sådan en dims    Nok tættere på det sidste end det første :)
 Den skal også skiftes og med dit spørgsmål om hvordan man tjekker det, så 
 vil jeg tro du skal på værksted med det og så ryger der lige så meget oveni 
 alene til arbejdsløn :(
 -- 
 Martin "CST" Johansen [6000]
 NYSYNET (gerne grim) bil søges - MAX 10000,-!
 Billigt brugt crap til salg:
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
     Brian (22-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  22-08-05 20:08
 | 
 |  | 
 
            tb wrote:
 > "så ser man om det hjælper".  Hmm, så er det vist relevant og spørge
 > om vi taler få hundrede eller > 1000kr for sådan en dims    Hvis jeg var dig ville jeg finde noget dyserens, f.eks Bell Add som din 
 lokale
 VAG pusher sikkert har, og blæse den godt ud på motorvejen.
 Det gjorde underværker på min forrige bil.
 /Brian 
            
             |  |  | 
     Jørgen M. Rasmussen (22-08-2005) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  22-08-05 21:38
 | 
 |  | 
 "tb" <skodskod@yahoo.com> skrev i en meddelelse
 
 >> Det kan man vel ret beset ikke, enten får man dysen renset eller man
 >> skifter den.
 >> Så se man om det hælper.
 >
 
 Kør lidt rundt med Injektorrens, gerne den billige fra Biltema, eller
 V.Power,Nitro2000.
 
 , men computeren kunne ikke
 > se noget, så han startede fra en ende (og de var så rustne, at dem han tog
 > ud ikke var til at rede).
 
 Sæ'følig' gjorde han det, det gav omsætning i "butikken". Men den kunne nok
 findes med et af de billige multimetre; en ABSsensor er ~1kOhm og "pulser"
 når hjulet drejes.
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |