|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Viderestilling Fra : Webwoman
 | 
 Dato :  10-06-01 08:02
 | 
 |  | VED NOGEN...... Hvis man bruger funktionen viderestilling fra sin mobil,
 kommer man så til at betale minuttakst (eller andet) for de viderestillede
 opkald?
 
 Venlige hilsner
 Lisbeth
 
 
 
 
 |  |  | 
  jan steen  sørensen (10-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan steen  sørensen
 | 
 Dato :  10-06-01 09:15
 | 
 |  | 
 
            Webwoman > skrev i meddelelsen <9fv6al$6su$1@sunsite.dk>...
 >VED NOGEN...... Hvis man bruger funktionen viderestilling fra sin mobil,
 >kommer man så til at betale minuttakst (eller andet) for de viderestillede
 >opkald?
 Hvis du viderestiller til din mobils telefonsvare er det normalt gratis.
 Alle andre viderestillinger er normalt noget du betaler for - ring til de
 udbyder for priser!
 Telia's havde gratis viderestilling til alle fastnet- og egne mobil-numre
 engang - desværre ikke mere.
 Idag skal jeg betale 50 øre i minuttet for viderestilling til min
 fastnettelefon. Hrrmmmm.    Man kan jo undre sig over hvorfor når nogen skal betale for at ringe til dit
 mobil-nummer, hvorfor du også skal betale for at route kaldet vidre??
 Var der nogen der sagde "dobbeltaksering"?
 Jan
            
             |  |  | 
  Bertel Lund Hansen (10-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen
 | 
 Dato :  10-06-01 12:15
 | 
 |  | 
 
            jan steen  sørensen skrev:
 >Man kan jo undre sig over hvorfor når nogen skal betale for at ringe til dit
 >mobil-nummer, hvorfor du også skal betale for at route kaldet vidre?
 Det spørgsmål undrer mig. Der benyttes to 'telefonlinjer'. Det er
 da logisk at det koster en pris for hver. Hvis der kunne laves en
 tjeneste hvor 'mellemstationen' blev hægtet af, var det noget
 andet, men det findes ikke (og kommer næppe heller).
 -- 
 Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/    FIDUSO: http://fiduso.dk/ |  |  | 
   Martin Højriis Krist~ (10-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  10-06-01 12:23
 | 
 |  | "Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
 news:shl6it4rk2ti64qe11hpi9h6u3207jvkl7@sunsite.auc.dk...
 > Hvis der kunne laves en
 > tjeneste hvor 'mellemstationen' blev hægtet af, var det noget
 > andet, men det findes ikke (og kommer næppe heller).
 
 Det kan laves med IN. Duet er et eksempel herpå.
 Desværre er IN heller ikke helt billigt, men man undgår dobbelt linjebrug.
 
 --
 Med Venlig Hilsen
 
 Martin Højriis Kristensen
 Svar bedes baseret på RFC1855
 Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
 
 
 
 |  |  | 
   jan steen  sørensen (12-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan steen  sørensen
 | 
 Dato :  12-06-01 07:13
 | 
 |  | Bertel Lund Hansen skrev i meddelelsen ...
 >jan steen  sørensen skrev:
 >
 >>Man kan jo undre sig over hvorfor når nogen skal betale for at ringe til
 dit
 >>mobil-nummer, hvorfor du også skal betale for at route kaldet vidre?
 >
 >Det spørgsmål undrer mig. Der benyttes to 'telefonlinjer'. Det er
 >da logisk at det koster en pris for hver. Hvis der kunne laves en
 >tjeneste hvor 'mellemstationen' blev hægtet af, var det noget
 >andet, men det findes ikke (og kommer næppe heller).
 
 
 Jeg forsøger:
 
 Og hvordan forståes > der benyttes to "telefonliner" <?
 Prisen debiteret A abonnenten er typisk kalkuleret ud fra følgende:
 
 1. opkaldet starter hos A abonnenten. (hvilken type telefon, opkaldsafgift
 etc.)
 2. routningen (forbindelsen) fra A abonnenten til B abonnenten.
 (omkostninger for at route trafikken)
 3. nummeret tilhørende B abonnenten. (indringningsprisen, her bærer
 mobilnumre langt den største del af omkostningen)
 
 såfremt kaldet ændres i routningen til C abonnenten (her tænkes på:
 telefonsvarer, fastnet- eller egen operatørs mobilnummer), er det jo blot
 routningen (trafikken) der routes videre til C. Og der er ingen ekstra
 omkostninger med indringningsprisen.
 
 Dette burde ikke koste ekstra, derved ville flere bruge funktionen =>
 tilgængelighed!
 - og vil det iøvrigt ikke også være en udmærket forretning for
 teleselskaberne at tillade dette, - de lever jo af at sælge trafik
 (minutter)?
 
 Jan
 
 
 
 
 |  |  | 
    Martin Højriis Krist~ (12-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  12-06-01 07:49
 | 
 |  | "jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
 news:3b25b379$0$1546$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
 > Og hvordan forståes > der benyttes to "telefonliner" <?
 > såfremt kaldet ændres i routningen til C abonnenten (her tænkes på:
 > telefonsvarer, fastnet- eller egen operatørs mobilnummer), er det jo blot
 > routningen (trafikken) der routes videre til C. Og der er ingen ekstra
 > omkostninger med indringningsprisen.
 
 Der skal ske to opslag og kaldet skal på en betydelig omvej. Det koster
 næppe det dobbelte, men noget mere.
 Anderledes er scenariet hvis en fastnet er viderestillet til en
 mobiltelefon. Her er omkostningerne væsentligt højere.
 At A betaler taksten til B og B betaler til C er den klart mest enkle og
 logiske beregningsmåde.
 Tilsvarende ved udlandsproblematikken. Omkostningerne er for store til at
 teleudbyderen blot kan sluge dem, og de valgte beregningsformer er dem der
 giver mest mening.
 
 --
 Med Venlig Hilsen
 
 Martin Højriis Kristensen
 Svar bedes baseret på RFC1855
 Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
 
 
 
 |  |  | 
     Kim Bjoern (13-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim Bjoern
 | 
 Dato :  13-06-01 20:01
 | 
 |  | 
 > Der skal ske to opslag og kaldet skal på en betydelig omvej. Det koster
 > næppe det dobbelte, men noget mere.
 Jeg har valgt at "nøjes" med ovenstående udklip til mit svar.
 Det som måske frustrerer mange kunder er vel, hvorfor det skal koste ekstra,
 når der omstilles inden for samme takstgruppe - jeg mener - sammenlignet
 med, når der er f.eks viderestilling fra een hjemmeside til en anden.
 Fungerer det ikke sådan på telefoni også?  Alt er jo i dag adressering som
 på internet (eller?) og omdirigeringer burde IMHO ikke give anledning til
 ligefrem dobbelttaksering.
 Det er ikke sikkert, vi bliver enige i denne sag - jeg ved nok for lidt om
 den tekniske side af sagen,,.....    Kim
            
             |  |  | 
      Martin Højriis Krist~ (13-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  13-06-01 20:40
 | 
 |  | 
 
            "Kim Bjoern" <antispam@nospam.com> skrev i en meddelelse
 news:QMOV6.230$hi6.26807@news000.worldonline.dk...
 > > Der skal ske to opslag og kaldet skal på en betydelig omvej. Det koster
 > > næppe det dobbelte, men noget mere.
 > Alt er jo i dag adressering som
 > på internet (eller?)
 Nej
 > jeg ved nok for lidt om
 > den tekniske side af sagen,,.....    Det kunne lyde til at du ved for lidt.
 Du kan evt starte med at læse lidt om SS7 (signaleringssystem 7)
 --
 Med Venlig Hilsen
 Martin Højriis Kristensen
 Svar bedes baseret på RFC1855
 Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
            
             |  |  | 
      jan steen  sørensen (14-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan steen  sørensen
 | 
 Dato :  14-06-01 11:02
 | 
 |  | 
 
            >Det som måske frustrerer mange kunder er vel, hvorfor det skal koste
 ekstra,
 >når der omstilles inden for samme takstgruppe - jeg mener - sammenlignet
 >med, når der er f.eks viderestilling fra een hjemmeside til en anden.
 Enig!
 Kaldene routes idag, og det er mindre vigtigt om et kald routes via
 København eller Esbjerg - blot kapasiteten er tilstrækkelig.
 Viderestilles eller omstilles kaldet bør det kunne gøres uden
 meromkostninger.
 Tænk blot på personen der ringer til min mobil, han betaler jo netop
 indringningspris pr. minut til min mobil-operatør, som en del af den
 mobiltakst han skal betale, hvorfor skal jeg så betale for at få den
 vidrestillet til min fastnettelefon?
 For Teleselskaberne er det da klart en bedre forretning at kaldet går via et
 mobilnummer end et fastnetnummer! - men for kunden....
 >Fungerer det ikke sådan på telefoni også?  Alt er jo i dag adressering som
 >på internet (eller?) og omdirigeringer burde IMHO ikke give anledning til
 >ligefrem dobbelttaksering.
 også enig!
 det giver blot en mulighed for at fakturere ekstra.
 >Det er ikke sikkert, vi bliver enige i denne sag - jeg ved nok for lidt om
 >den tekniske side af sagen,,.....    Det er heller ikke nødvendigt at vide voldsomt meget om teknikken, det
 handler jo kun om at hvad bør / skal samtalen koste fra A til B.
 Priser kan kalkuleres på mange forskellige måder - det er ofte volumen der
 afgør stk. pris (eks. pr. minut eller pr. Mega)
 Jan
            
             |  |  | 
       Martin Højriis Krist~ (14-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  14-06-01 11:56
 | 
 |  | "jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
 news:3b288c36$0$1553$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
 > Det er heller ikke nødvendigt at vide voldsomt meget om teknikken, det
 > handler jo kun om at hvad bør / skal samtalen koste fra A til B.
 
 Prisen er i høj grad afhængig af teknikken.
 Hvorfor tror folk at det er gratis at route telefoni-kald?
 
 --
 Med Venlig Hilsen
 
 Martin Højriis Kristensen
 Svar bedes baseret på RFC1855
 Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
 
 
 
 |  |  | 
        jan steen  sørensen (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan steen  sørensen
 | 
 Dato :  15-06-01 09:31
 | 
 |  | >> Det er heller ikke nødvendigt at vide voldsomt meget om teknikken, det
 >> handler jo kun om at hvad bør / skal samtalen koste fra A til B.
 
 
 Fra kundens synspunkt!
 
 >Prisen er i høj grad afhængig af teknikken.
 
 
 ja klart, men det var bare ikke det, der blev kommenteret her....
 
 >Hvorfor tror folk at det er gratis at route telefoni-kald?
 
 
 Tror de det?
 
 Typisk koster selve routningen kun en meget lille del (specielt når det
 foregår i "eget net", eller i købt/lejet kapacitet )
 Kostpriserne er meget afhængigt af hvilket udbyder der routes hos, og
 hvordan routningen foregår.
 Kan ikke kommentere disse (fortrolige) pris-oplysninger yderligere...
 
 Jan
 
 
 
 
 |  |  | 
   _=Tojo=_ (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : _=Tojo=_
 | 
 Dato :  16-06-01 12:42
 | 
 |  | Jeg er ikke sikker på der bruges 2 (to) telefon linier.
 
 Ved kald til en mobil der er omstillet til et hvilket som helst nummer står
 i computeren eller osse kaldet telefoncentralen og derfra rutes opkaldet
 videre, men da opkaldet er til en mobil takseres opkalderen for mobil takst,
 er opkaldet til en fastnet som er videre stillet takteres opkalderen for en
 fastnet opkald - viderestilleren betaler opkaldet til det nummer - så der er
 tale om dobbelt takst, men dobbelt linie forbrug det passer ikke.
 
 Venlig hilsen
 Torben Johansen
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Højriis Krist~ (10-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Højriis Krist~
 | 
 Dato :  10-06-01 11:12
 | 
 |  | "jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
 news:3b232d16$0$1545$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
 > Man kan jo undre sig over hvorfor når nogen skal betale for at ringe til
 dit
 > mobil-nummer, hvorfor du også skal betale for at route kaldet vidre??
 > Var der nogen der sagde "dobbeltaksering"?
 
 Var der nogen der sagde "dobbelt-portblokering"?
 
 --
 Med Venlig Hilsen
 
 Martin Højriis Kristensen
 Svar bedes baseret på RFC1855
 Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
 
 
 
 |  |  | 
  Niels Teglsbo (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Teglsbo
 | 
 Dato :  17-06-01 23:52
 | 
 |  | 
 
            "jan steen  sørensen" <jss@private.dk> wrote:
 > Hvis du viderestiller til din mobils telefonsvare er det normalt gratis.
 > Alle andre viderestillinger er normalt noget du betaler for - ring til de
 > udbyder for priser!
 Hos Telmore koster det også for mobilsvar.
 "Ja, det koster 1,25 pr min når der er nogen der lægger en besked på din
 mobilsvare.
 [...]
 Venlig hilsen
 TELMORE-Support   Susanne "
 -- 
 Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo |  |  | 
   Lasse Hedegaard (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lasse Hedegaard
 | 
 Dato :  17-06-01 23:57
 | 
 |  | Niels Teglsbo skrev:
 
 >Hos Telmore koster det også for mobilsvar.
 >
 >"Ja, det koster 1,25 pr min når der er nogen der lægger en besked på din
 >mobilsvare.
 
 Hmm, det undrer mig - det er de vist de eneste der tager penge for...
 
 Hmm, Frank! Er det korrekt? Det ville jeg ikke være så glad for...
 
 venligst,
 Lasse Hedegaard
 
 --
 Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
 Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
 Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap).
 
 
 |  |  | 
    Lars Christensen (21-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Christensen
 | 
 Dato :  21-06-01 15:01
 | 
 |  | On Mon, 18 Jun 2001 00:56:46 +0200, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
 wrote:
 
 >Niels Teglsbo skrev:
 >
 >>"Ja, det koster 1,25 pr min når der er nogen der lægger en besked på din
 >>mobilsvare.
 >
 >Hmm, det undrer mig - det er de vist de eneste der tager penge for...
 >
 >Hmm, Frank! Er det korrekt? Det ville jeg ikke være så glad for...
 >
 >venligst,
 >Lasse Hedegaard
 
 Et eller andet sted skal de jo tjene penge
 
 
 Lars
 
 
 |  |  | 
     Lasse Hedegaard (21-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lasse Hedegaard
 | 
 Dato :  21-06-01 15:07
 | 
 |  | Lars Christensen skrev:
 
 >Et eller andet sted skal de jo tjene penge
 
 Jeg har lige snakket med en supporter hos Telmore der kunne fortælle,
 at man IKKE betaler for viderestilling til sin mobilsvarer (den man
 får hos Telmore).
 
 venligst,
 Lasse Hedegaard
 
 --
 Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
 Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
 Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap).
 
 
 |  |  | 
   jan steen  sørensen (18-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan steen  sørensen
 | 
 Dato :  18-06-01 20:17
 | 
 |  | >> Hvis du viderestiller til din mobils telefonsvare er det normalt gratis.
 >> Alle andre viderestillinger er normalt noget du betaler for - ring til de
 >> udbyder for priser!
 >
 >Hos Telmore koster det også for mobilsvar.
 >
 >"Ja, det koster 1,25 pr min når der er nogen der lægger en besked på din
 >mobilsvare.
 >[...]
 >Venlig hilsen
 >TELMORE-Support Susanne "
 
 
 Det vil jeg nu lige undersøge en ekstra gang !!
 - ikke engang Debitel vil tillade at tage betaling (på din konto) for opkald
 der stilles videre til Mobilens telefonsvarer - Den der tilringer DIG skal
 selvfølgelig betale gældende (mobil)takst hos SIN operatør, men se det er et
 ganske andet eventyr.
 
 Jan
 
 
 
 
 |  |  | 
    Lasse Hedegaard (18-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lasse Hedegaard
 | 
 Dato :  18-06-01 20:24
 | 
 |  | jan steen  sørensen skrev:
 
 >Det vil jeg nu lige undersøge en ekstra gang !!
 
 Jeg undrede mig også over det.
 
 >- ikke engang Debitel vil tillade at tage betaling (på din konto) for opkald
 >der stilles videre til Mobilens telefonsvarer - Den der tilringer DIG skal
 >selvfølgelig betale gældende (mobil)takst hos SIN operatør, men se det er et
 >ganske andet eventyr.
 
 Ja, men hvis man viderestiller til alle andre nummer end sit
 telefonsvarernummer så får man nu selv lov at betale for det! Så vidt
 jeg ved er ens telefonsvarernummer den eneste der er gratis at
 viderestille til - andet vil også være tosset - så Frank, vi venter
 lige på en udmelding...
 
 venligst,
 Lasse Hedegaard
 
 --
 Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
 Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.
 Ericsson T10 opdateres til T18! (Dog uden aktiv klap).
 
 
 |  |  | 
    Claus E Beyer (20-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus E Beyer
 | 
 Dato :  20-06-01 05:41
 | 
 |  | "jan steen sørensen" <jss@private.dk> skrev i en meddelelse
 news:3b2e544a$0$4655$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
 > >> Hvis du viderestiller til din mobils telefonsvare er det normalt
 gratis.
 > >> Alle andre viderestillinger er normalt noget du betaler for -
 ring til de
 > >> udbyder for priser!
 > >
 > >Hos Telmore koster det også for mobilsvar.
 > >
 > >"Ja, det koster 1,25 pr min når der er nogen der lægger en besked
 på din
 > >mobilsvare.
 > >[...]
 > >Venlig hilsen
 > >TELMORE-Support Susanne "
 
 Så skal jeg godt nok aldrig have mig en Telmore.
 
 Claus
 
 
 
 |  |  | 
   Niels Teglsbo (24-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Teglsbo
 | 
 Dato :  24-06-01 15:50
 | 
 |  | 
 
            Niels@fabel.dk (Niels Teglsbo) wrote:
 > "Ja, det koster 1,25 pr min når der er nogen der lægger en besked på din
 > mobilsvare.
 > [...]
 > Venlig hilsen
 > TELMORE-Support   Susanne "
 Jeg har prøvet at lægge en besked på telefonsvareren fra en anden
 telefon. Og opkaldet er ikke dukket op i opkaldslisten på forbrugssiden.
 Det er nu over 24 timer siden og andre senere opkald er på listen.
 Så måske er det alligevel gratis når folk lægger besked på ens
 Telmore-telefonsvarer.
 -- 
 Niels, The Offspring Mailinglist www.image.dk/~teglsbo |  |  | 
  Kasper Sone-Lund (10-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kasper Sone-Lund
 | 
 Dato :  10-06-01 11:37
 | 
 |  | > VED NOGEN...... Hvis man bruger funktionen viderestilling fra sin mobil,
 > kommer man så til at betale minuttakst (eller andet) for de viderestillede
 > opkald?
 
 
 det koster alm. samtale pris... altså det som det ville koste at ringe fra
 din tlf. til det det nr. som der viderestilles til..
 
 --
 -sone.2001-
 sone@person.dk
 cogito, ergo sum.
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |