|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Millen Fra : m.grewy
 | 
 Dato :  15-06-01 14:46
 | 
 |  | 
 
            Hej alle sammen
 Jeg syntes lige i skulle høre at jeg har været ude at køre på millen R
 (2001)i dag ved ks motor i vejle.
 Det startede med at jeg skulle have et visir til min hjelm og jeg stod at
 snakkede lidt med forhandleren om at han lige skulle reserver en tur til mig
 i morgen da der er åben hus hvor de har italiener weekend.
 ja men ved du sagde han, jeg kan ta en kopi af dit kørekort nu så kan du
 bare ta en tur så er du fri for at stå i kø i morgen og det sagde jeg
 selvfølgelig ikke nej til.
 Men jeg blev positiv overrasket da jeg aldrig har været hel vild med de
 italiener.
 Nå ja lidt om køreturen første gear ja hvad kan man sige gi gas og den går
 helsikkert på baghjul, og man fik den lige ned, så skiftede man hurtigt til
 anden gear og forhjulet var deroppe igen.
 Og folk kiggede da også lidt når man overhalede dem på bagfætteren.
 Men spedometert er ret afslørende da man kan se max hastigheden (253)
 Ja der manglede sku ikke noget på den.
 Jeg kørte i ca 1 time.
 Men en ting er jeg blevet enig med mig selv om at den er ikke så glad for at
 bruge forhjulet.
 Men billigt i fordæk.
 Måske min næste maskine.
 Fed maskine Sådan en Aprilia
 Der kommer sikkert et eller andet moral herinde fra men kom bare med det jeg
 kan klare    Michael (CBR600F4 der ikke går på baghjul så let)
            
             |  |  | 
  Steen S. Schmidt (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  15-06-01 16:04
 | 
 |  | > Fed maskine Sådan en Aprilia
 
 Ja den er sgu fed - og ret billig i forhold til hvad du får.
 
 Jeg kunne godt finde på at anskaffe sådan en som den næste MC.
 
 Mvh
 Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Michael K.S. (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael K.S.
 | 
 Dato :  15-06-01 15:15
 | 
 |  | On Fri, 15 Jun 2001 16:03:50 +0100, "Steen S. Schmidt"
 <SSchmidt@nospam.dk> wrote:
 
 
 >Ja den er sgu fed - og ret billig i forhold til hvad du får.
 
 *LOL* ja lige indtil du skal have dele til den....bremsegreb 1000,-
 f.eks.
 
 -M
 
 
 |  |  | 
   m.grewy (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : m.grewy
 | 
 Dato :  15-06-01 15:48
 | 
 |  | 
 "Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> wrote in message >
 >
 > >Ja den er sgu fed - og ret billig i forhold til hvad du får.
 >
 > *LOL* ja lige indtil du skal have dele til den....bremsegreb 1000,-
 > f.eks.
 >
 > -M
 Man skal fohåbelig ikke ha reservedele.
 Men ja det er nogle hamper priser.
 
 Michael
 
 
 
 
 |  |  | 
    origo@earthling.net (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : origo@earthling.net
 | 
 Dato :  15-06-01 16:09
 | 
 |  | 
 "m.grewy" <m.grewy@cykel.dk> wrote in message
 news:9gd6ua$1j60$1@news.cybercity.dk...
 > Man skal fohåbelig ikke ha reservedele.
 Tror du selv på det?    JS
            
             |  |  | 
     m.grewy (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : m.grewy
 | 
 Dato :  15-06-01 17:34
 | 
 |  | 
 <origo@earthling.net> wrote in message news:9gd8eh$npc$1@sunsite.dk...
 >
 ....
 > > Man skal fohåbelig ikke ha reservedele.
 >
 > Tror du selv på det?    >
 > JS
 Næ egentlig ikke    Michael
            
             |  |  | 
   Steen S. Schmidt (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  15-06-01 16:57
 | 
 |  | > *LOL* ja lige indtil du skal have dele til den....bremsegreb 1000,-
 > f.eks.
 
 Ups!! Ja det havde jeg lige glemt - hvis jeg nu lader være med at vælte så?
 Jeg skal hverken det ene eller andet. Hvis jeg skal køre ræs, så bliver det
 med en kart på fire hjul - 2 hjul er for farligt for mig til den slags.
 Dette betyder også at mit kørselsbehov nok ville være bedre dækket med en
 stor BMW - jeg synes bare Millen er så fed at se på. En BMW skal jeg nok
 have engang. Mærkeligt, ikke?
 
 Mvh
 Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
    Mikkel Christensen (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mikkel Christensen
 | 
 Dato :  15-06-01 16:09
 | 
 |  | 
 
            Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> wrote in article
 <pnpW6.2925$VQ4.296988@news010.worldonline.dk>...
 >
 > Dette betyder også at mit kørselsbehov nok ville være bedre dækket med en
 > stor BMW - jeg synes bare Millen er så fed at se på. En BMW skal jeg nok
 > have engang. Mærkeligt, ikke?
 Næh egenligt ikke. Jeg har det lidt på samme måde (og jeg er ihvertfald
 *ikke* mærklig    Når jeg engang bliver voksen vil jeg ha' et ordenligt lokum af en Pan
 European eller lign. køre 750.000 Km på den og være glad og afslappet.
 Indtil da forbeholder jeg mig retten til at være en drengerøv, og tilslutte
 mig koret der gerne vil ha' en Mille R.
   -- 
 Mikkel
            
             |  |  | 
    origo@earthling.net (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : origo@earthling.net
 | 
 Dato :  15-06-01 16:11
 | 
 |  | 
 "Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
 news:pnpW6.2925$VQ4.296988@news010.worldonline.dk...
 
 > jeg synes bare Millen er så fed at se på.
 
 Skide være hvordan den ser ud, hvordan den kjører er det avgjørende. Etter å
 i weekenden ha prøvet en '01 Mille R på Nürburgring, er jeg meget, meget
 fristet. Jeg kan få den billigere enn Gixxer 1000, og den eneste den har
 bruk for, er en lettere udstødning, en racekåpe og et sett sliders, så er
 den klar.
 
 JS
 
 
 
 
 |  |  | 
     Steen S. Schmidt (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  15-06-01 17:44
 | 
 |  | 
 
            > Skide være hvordan den ser ud, hvordan den kjører er det avgjørende.
 For dig sikkert - ikke for mig. Andre ting jeg finder betydende, er
 kraftoverskud og lethed. Maskinen skal føles let (én af de ting jeg godt
 kunne lide ved SV'eren) og kunne manøvrere godt. Dét er jeg ikke i tvivl om
 at Millen opfylder. Kraftoverskud har den også - dette er en ting som
 SV'eren ikke havde ret meget af (derfor overveje jeg en TL1000S'er på et
 tidspunkt). Hvis hvordan den kører er afgørende, så ville en maskine som MV
 Agusta F4 ikke kunne sælges - maskiner som Gixxer 750/1000, 'Blade 929, Duc
 996R og Mille R/SPS har alle flere kræfter på banen, koster mindre og kører
 bedre. R1'eren er i dette selskab en børste med masser af kræfter, og ZX9R
 blot en touringmaskine (ikke at der er noget i vejen med den!).
 For mit vedkommende er SV'eren endda mere end jeg ville kunne magte når det
 går rigtigt stærkt, så jeg er ikke i tvivl om at alle de maskiner jeg har
 nævnt, og mange flere til, ville være totalt overkill for mig. Jeg kunne
 heller ikke finde på at køre på Nurburgring, da jeg ikke vil byde min
 familie den risiko det er med så mange blandede køretøjer dér (det er ikke
 sikkert den risiko er reel, men i mit hoved er den - det er det der tæller i
 praksis). Trackdays på mellemholdet kunne det måske også blive til, men 99%
 af tiden ville foregå med mig selv helt alene på de små snoede kørende måske
 30-50% af hvad maskinen kan klare, hvilket ville svare til 80-90% af mit
 maks. Efter at have kørt ture med stud-MCs race-hold her i Århus et års tid,
 har jeg besluttet at den slags ture skal holdes på et minimum. 95% af de
 gange hvor jeg har haft overnaturlige superredninger grundet mine ringe
 evner på MC, er sket på disse ture - jeg siger ikke at det er stud-MC
 folkene der er noget galt med, men jeg kan slet ikke administrere de høje
 hastigheder iblandt andre trafikanter.
 > Etter å
 > i weekenden ha prøvet en '01 Mille R på Nürburgring, er jeg meget, meget
 > fristet. Jeg kan få den billigere enn Gixxer 1000, og den eneste den har
 > bruk for, er en lettere udstødning, en racekåpe og et sett sliders, så er
 > den klar.
 I mit tilfælde ville det eneste ekstra min Mille R skulle have, for at køre
 på ringen, være en anden chauffør    Mvh
 Steen
            
             |  |  | 
      origo@earthling.net (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : origo@earthling.net
 | 
 Dato :  15-06-01 17:15
 | 
 |  | 
 "Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
 news:i3qW6.2939$VQ4.300712@news010.worldonline.dk...
 >Andre ting jeg finder betydende, er
 > kraftoverskud og lethed. Maskinen skal føles let (én af de ting jeg godt
 > kunne lide ved SV'eren) og kunne manøvrere godt.
 Er ikke det nettopp en beksrivelse av hvordan den kjører?
 >Hvis hvordan den kører er afgørende, så ville en maskine som MV
 > Agusta F4 ikke kunne sælges
 Hva er det for noe sluder? Agustaen kjører formidabelt, det var en
 fornøyelse å få lov til å prøve en tur på den for noe tid siden. Du har
 visst misforstått helt hva jeg mente med "hvordan den kjører".
 > I mit tilfælde ville det eneste ekstra min Mille R skulle have, for at
 køre
 > på ringen, være en anden chauffør    Deg om det.
 JS
            
             |  |  | 
       Steen S. Schmidt (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  15-06-01 22:18
 | 
 |  | 
 
            > Er ikke det nettopp en beksrivelse av hvordan den kjører?
 Tjoo, men vi har en forskellig opfattelse af "kører godt". Jeg synes den
 kører godt når den er let at køre, ikke nødvendigvis når den kører hurtige
 omgangstider. Under alle omstændigheder er det prioriteret langt under
 udseendet til en vis grænse.
 > Hva er det for noe sluder? Agustaen kjører formidabelt
 Du mener den kører bedre end Gixxer 750? Så er du den eneste jeg har læst om
 der har den mening.
 > Du har visst misforstått helt hva jeg mente med "hvordan den kjører".
 Det tror jeg ikke - det ser ud til at det er dig der ikke kan forstå at jeg
 har en anden mening end dig. Det er ikke alle der bruger en MC til ræs, vel?
 > > I mit tilfælde ville det eneste ekstra min Mille R skulle have, for at
 > køre
 > > på ringen, være en anden chauffør    > Deg om det.
 Hvad mener du her? Jeg konstaterer blot at jeg ikke har intention om at køre
 på ringen - kan du ikke acceptere det? (Det er muligt jeg ikke forstår dig
 ret)
 Mvh
 Steen
            
             |  |  | 
        origo@earthling.net (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : origo@earthling.net
 | 
 Dato :  15-06-01 21:30
 | 
 |  | 
 "Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
 news:K3uW6.3014$VQ4.327871@news010.worldonline.dk...
 > > Er ikke det nettopp en beksrivelse av hvordan den kjører?
 >
 > Tjoo, men vi har en forskellig opfattelse af "kører godt".
 Hvordan kan du si det, all den tid jeg ikke konkretiserte hva jeg la i
 uttrykket?
 > Du mener den kører bedre end Gixxer 750? Så er du den eneste jeg har læst
 om
 > der har den mening.
 LOL - hvornår har jeg sammenlignet med Gixxer 750? Jeg skriver blot at
 Agustaen kjører godt, og det gjør den. Om den så er hurtigere eller
 langsommere enn en GSX-R, har forsåvidt ikke noe med saken å gjøre. Jeg har
 forøvrig kjørt begge maskiner, og de er formidable begge to.
 > Det tror jeg ikke - det ser ud til at det er dig der ikke kan forstå at
 jeg
 > har en anden mening end dig. Det er ikke alle der bruger en MC til ræs,
 vel?
 Klart nok, men som jeg startet med å skrive; jeg har ikke konkretisert hva
 jeg la i uttrykket. Blot kommenterte jeg at jeg fant det at en maskine
 kjører godt, viktigere enn utseendet. Og det er så min mening, du har
 selvsagt lov til å ha en annen. Er du litt muggen i dag?    > Hvad mener du her?
 Deg om det? Med det mener jeg, at det er opp til deg, og det samme for meg.
 JS
            
             |  |  | 
         Steen S. Schmidt (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  15-06-01 22:53
 | 
 |  | 
 
            > Hvordan kan du si det, all den tid jeg ikke konkretiserte hva jeg la i
 > uttrykket?
 Tjaa, det har du nok ret i - jeg havde jo heller ikke konkretiseret noget
 som helst    > > Du mener den kører bedre end Gixxer 750? Så er du den eneste jeg har
 læst
 > > om der har den mening.
 > LOL - hvornår har jeg sammenlignet med Gixxer 750? Jeg skriver blot at
 > Agustaen kjører godt, og det gjør den.
 Dét gør den garanteret. Jeg skrev blot at hvis det kun kom an på hvad der
 kørte bedst, så ville der vel kun køre én motorcykel på Nurburgring. Hvis
 man går efter det, så var det i hvert fald ikke Agustaen der kørte rundt
 dernede, da den koster en halv gang mere end bedre maskiner - altså er der
 andre der også mener at det ind imellem er udseendet det kommer an på.
 > Om den så er hurtigere eller
 > langsommere enn en GSX-R, har forsåvidt ikke noe med saken å gjøre.
 Jo, hvis hurtigere betyder at den kører godt. Det går det for nogen, men
 ikke for andre. Så er det bare at jeg har misforstået dig - det må du
 undskylde.
 > Klart nok, men som jeg startet med å skrive; jeg har ikke konkretisert hva
 > jeg la i uttrykket. Blot kommenterte jeg at jeg fant det at en maskine
 > kjører godt, viktigere enn utseendet.
 Jeg forstod det ikke som at *du* mente at køreegenskaberne var vigtigere,
 men som om at det bare var sådan i alle tilfælde. Du skrev: "Skide være
 hvordan den ser ud, hvordan den kjører er det avgjørende.". Dette gælder
 altså kun dig så (eller sikkert også en masse andre, men ikke alle, hvad jeg
 troede du mente...).
 > Og det er så min mening, du har
 > selvsagt lov til å ha en annen. Er du litt muggen i dag?    Nej nej, jeg troede blot du ville presse din mening ned over hovedet på mig.
 Jeg var helt klart for hurtigt ude - sorry    > > Hvad mener du her?
 > Deg om det? Med det mener jeg, at det er opp til deg, og det samme for
 meg.
 Ja ok - det var en gradsbøjning. "Dig om det" på dansk har en lidt negativ
 betydning - som om at jeg da var godt dum hvis jeg mente sådan. Jeg forstår
 det ikke var sådan du mente - helt ok    Mvh
 Steen
            
             |  |  | 
          origo@earthling.net (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : origo@earthling.net
 | 
 Dato :  15-06-01 22:08
 | 
 |  | 
 "Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
 news:mAuW6.1707$hi6.209991@news000.worldonline.dk...
 > Jeg forstod det ikke som at *du* mente at køreegenskaberne var vigtigere,
 > men som om at det bare var sådan i alle tilfælde. Du skrev: "Skide være
 > hvordan den ser ud, hvordan den kjører er det avgjørende.".
 Når jeg skriver noe, er det selvsagt kun et uttrykk for egne meninger. Jeg
 kan ikke bestemme hva andre skal synes, men det hadde selvsagt vært rart, om
 man til tider kunne   )
 JS
            
             |  |  | 
        Armand (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  16-06-01 09:11
 | 
 |  | 
 Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
 news:K3uW6.3014$VQ4.327871@news010.worldonline.dk...
 >
 > Tjoo, men vi har en forskellig opfattelse af "kører godt". Jeg synes
 den
 > kører godt når den er let at køre, ikke nødvendigvis når den kører
 hurtige
 > omgangstider. Under alle omstændigheder er det prioriteret langt under
 > udseendet til en vis grænse.
 Hæ!
 "langt under" og: "Til en vis grænse" i én og samme sætning, falder vist
 ikke helt i hak sammen :-/
 Useendet?
 Prøv at spørge din bedstefar om den Nye MV er pæn; men bered dig
 forinden på et negativt svar    Det pæne i de nye vilde designs ligger primært i at de er kastet på
 sindsygt dyre modeller og derfor i sig selv bliver et signal om $$ - Det
 er altså blærerøvseffekten og deraf følgende "wanna have" -følelse der
 får sagerne til at blive "pæne".
 Sidenhen bliver sådant design ofte en hverdagsbegivenhed, netop fordi vi
 forbrugere er så lette at narre og producenterne derfor lever højt på
 "wanna have"-suget!
 Ikke at ville sammenligne med MV eller Ducati 916-996 -designet; men da
 Honda omkring '80 lancerede Bol D'or -designet med sammenløbende
 tank-underkant og sideskjold i ét glat design, var der måske flere
 (forstokkede?) der væmmedes over det nye, end der var folæk der i
 grunden syntes at den var æstætisk pæn.
 Bol D'oren var på det tidspunkt fin at sammenligne med andre af nutidens
 banebrydende superbikes(!), og derfor blev designet også hurtigt et
 udtryk for superbikens "wanna have" image, og blev følgelig hurtigt
 implementeret på Honda's mindre modeller!
 Lige så hurtig fremstod de øvrige fabrikanter med deres brug af samme
 design-trick, hvorved det i dag er hverdag at se på og nye "wanna
 have"-designs er påkrævet!
 --
 Armand.
            
             |  |  | 
         m.grewy (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : m.grewy
 | 
 Dato :  16-06-01 13:07
 | 
 |  | 
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
 news:9gfhk0$el3$1@news.cybercity.dk...
 > Armand.
 Hej Armand
 Det var også på tide at du kom med et svar,
 Du er faldet lidt af på den i dine gamle dage    Jeg var begyndt at savne dig    Michael
            
             |  |  | 
          Armand (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  16-06-01 21:49
 | 
 |  | 
 m.grewy <m.grewy@cykel.dk> skrev i en
 >
 > Hej Armand
 > Det var også på tide at du kom med et svar,
 > Du er faldet lidt af på den i dine gamle dage    > Jeg var begyndt at savne dig    Jamen vi ses vel næste weekend, som værter til endnu en
 Karoline-session??
 --
 Armand.
            
             |  |  | 
           m.grewy (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : m.grewy
 | 
 Dato :  17-06-01 01:17
 | 
 |  | 
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
 news:9ggngl$28fu$2@news.cybercity.dk...
 >
 > m.grewy <m.grewy@cykel.dk> skrev i en
 > >
 >
 > Jamen vi ses vel næste weekend, som værter til endnu en
 > Karoline-session??
 >
 > --
 > Armand.
 
 Ja da jeg skal bare lige ud til min mormor og spise det har jeg lovet (mig
 og min store kæft)
 
 Michael
 
 
 
 
 |  |  | 
         Claus Rittig (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  16-06-01 14:38
 | 
 |  | 
 
            "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
 news:9gfhk0$el3$1@news.cybercity.dk...
 > "langt under" og: "Til en vis grænse" i én og samme sætning, falder vist
 > ikke helt i hak sammen :-/
 Nej, den tyggede jeg også lidt på. Men hva faen, når Jørund kan udtrykke sig
 kluntet, hvorfor så ikke også Steen...
 > Useendet?
 > Prøv at spørge din bedstefar om den Nye MV er pæn; men bered dig
 > forinden på et negativt svar    Eller spørg en tilfældig fra den generation om et tilfældigt moderne design
 er flot, og bered dig på at opdage, at mennesker er konservative og ældre
 mennesker sjældent bryder sig om helt dugfrisk design.
 Hvad har du så lært om hvad det er flot? Ingenting.
 > Det pæne i de nye vilde designs ligger primært i at de er kastet på
 > sindsygt dyre modeller og derfor i sig selv bliver et signal om $$ - Det
 > er altså blærerøvseffekten og deraf følgende "wanna have" -følelse der
 > får sagerne til at blive "pæne".
 Jeg tror det er direkte omvendt. Man ofrer ikke en milliard på at kæle for
 designet på en hverdagsmodel, det gør man på topmodellerne, både det
 "tekniske" (fx. snuden på en Hayabusa) og det æstetiske design som senere
 bliver nedarvet til andre modeller, opstår på topmodellerne fordi det er på
 dem man vil vise det ypperste af sin formåen.
 > Ikke at ville sammenligne med MV eller Ducati 916-996 -designet; men da
 > Honda ...
 Nej, please, lad være med det. Personligt har jeg en del mere respekt for et
 design der kan værer kanonflot uden at være afhængig af en masse
 farvelade-sjask og kinky streger.
 Rittig
            
             |  |  | 
          origo@earthling.net (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : origo@earthling.net
 | 
 Dato :  16-06-01 15:00
 | 
 |  | 
 "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
 news:9gfnik$dsu$2@news.inet.tele.dk...
 > Nej, den tyggede jeg også lidt på. Men hva faen, når Jørund kan udtrykke
 sig
 > kluntet, hvorfor så ikke også Steen...
 Har jeg nu også uttrykket meg kluntet? Det er godt, Rittig    JS
            
             |  |  | 
           Armand (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  16-06-01 21:46
 | 
 |  | 
 <origo@earthling.net> skrev i en news:9gfop2$lcg$1@sunsite.dk...
 > "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
 > news:9gfnik$dsu$2@news.inet.tele.dk...
 > > Nej, den tyggede jeg også lidt på. Men hva faen, når Jørund kan
 udtrykke
 > > sig kluntet, hvorfor så ikke også Steen...
 > Har jeg nu også uttrykket meg kluntet? Det er godt, Rittig    Rittig tog fejl:
 Som normann "klynter" du     --
 Armand.
            
             |  |  | 
            origo@earthling.net (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : origo@earthling.net
 | 
 Dato :  16-06-01 23:59
 | 
 |  | 
 "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message
 news:9ggnge$28fu$1@news.cybercity.dk...
 > Rittig tog fejl:
 Ja, ja, det er jo ikke første gang    |  |  | 
           Claus Rittig (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  17-06-01 22:02
 | 
 |  | 
 
            <origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9gfop2$lcg$1@sunsite.dk...
 >
 > "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
 > news:9gfnik$dsu$2@news.inet.tele.dk...
 > > Nej, den tyggede jeg også lidt på. Men hva faen, når Jørund kan udtrykke
 > sig
 > > kluntet, hvorfor så ikke også Steen...
 >
 > Har jeg nu også uttrykket meg kluntet? Det er godt, Rittig    Ja, sådan så jeg det. Og I måtte da også mundhugges lidt for at finde ud af
 hvem der lige mente hvad.
 Næh, du - jeg kan se når folk falder over tungen, it takes one to know one.
 Rittig
            
             |  |  | 
            origo@earthling.net (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : origo@earthling.net
 | 
 Dato :  17-06-01 22:04
 | 
 |  | 
 "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
 news:9gj5si$onf$3@news.inet.tele.dk...
 > it takes one to know one.
 Ja, det har du ihvertfall rett i, tenkt at det skulle en nordmann til for å
 forklare en kommafeil for deg     JS
            
             |  |  | 
             Claus Rittig (18-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  18-06-01 13:08
 | 
 |  | 
 
            <origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9gj5vh$io$1@sunsite.dk...
 > > it takes one to know one.
 > Ja, det har du ihvertfall rett i, tenkt at det skulle en nordmann til for
 å
 > forklare en kommafeil for deg     1. Jeg er ikke nordmand.
 2. Jeg har aldrig kunnet sætte kommaer
 3. Jeg gider ikke slås om det, så skal vi ikke bare stoppe her?
 4. I fald det SKAL afgøres på normal DFM vis, så foreslår jeg vi kører ræs
 på en pløjemark om det.
 Rittig
 PS: Hvad mener du med at du deler garage med en bilist? Har du cyklen
 stående permanent dernede ved banen? Hvad slags omkostninger snakker vi?
 Hvad skal man være medlem af? Hvad bruger du på det årligt (undtaget på
 motorcyklen)?
            
             |  |  | 
              origo@earthling.net (18-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : origo@earthling.net
 | 
 Dato :  18-06-01 13:46
 | 
 |  | 
 "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
 news:9gkqt3$le8$3@news.inet.tele.dk...
 > <origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9gj5vh$io$1@sunsite.dk...
 > 4. I fald det SKAL afgøres på normal DFM vis, så foreslår jeg vi kører ræs
 > på en pløjemark om det.
 * LOL *
 > PS: Hvad mener du med at du deler garage med en bilist?
 Det gjeldende garageanlæg eies av en gut som kjører i det tyske DTM
 mesterskap, Fords DTM team har også en garage i samme bygning. Anders, som
 eieren av Porschen heter, var interessert i en garage, og det var jeg også.
 Garagen ligger kun få minutters kjørsel fra banen, så det er helt perfekt.
 Jeg har plass til MC, verktøy og noen ekstra dekk. Lukket med en solid port
 ut til hovedveien, alarm og oppvarming. Kan ikke bli bedre    I tilslutning til garageannlegget ligger en større leilighet, hvor en
 kamerat fra Köln bor i weekenden. Dermed er det også et sted tilgjengelig
 hvor vi kan spise og slappe av.
 >Har du cyklen stående permanent dernede ved banen?
 Jeps. Typisk fra slutten av mai til slutten av september.
 >Hvad slags omkostninger snakker vi?
 Mener at garagen kostet 1600 per måned. Min andel er naturlig nok vesentlig
 mindre.
 > Hvad skal man være medlem af?
 Ovenstående er ikke organisert gjennom en klubb, men via bekjentskaper.
 Hvad bruger du på det årligt (undtaget på
 > motorcyklen)?
 Vanskelig å si helt presist. Noen ganger tar jeg nattog, andre ganger kjører
 jeg sammen med andre i bil. Sålenge sykkelen står der nede, skal jeg nok
 regne med 2-2500 kroner for transport, overnatting og mat i 3 dager. Kommer
 dog an på om jeg bor privat eller ei.
 JS
            
             |  |  | 
               Claus Rittig (18-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  18-06-01 15:04
 | 
 |  | <origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9gkt5t$hf1$1@sunsite.dk...
 
 > Mener at garagen kostet 1600 per måned. Min andel er naturlig nok
 vesentlig
 > mindre.
 
 > Vanskelig å si helt presist. Noen ganger tar jeg nattog, andre ganger
 kjører
 > jeg sammen med andre i bil. Sålenge sykkelen står der nede, skal jeg nok
 > regne med 2-2500 kroner for transport, overnatting og mat i 3 dager.
 Kommer
 > dog an på om jeg bor privat eller ei.
 
 Ja, det er ikke gratis at have det sjovt.
 
 Jeg har kørt race i Danmark i mange år efterhånden, og er nået dertil at jeg
 godt ved jeg ikke bliver meget hurtigere end jeg er nu. Når nu der ikke er
 den store udvikling i de sportslige mål, så begynder man at gå efter
 oplevelserne. I det sidste års tid er jeg begyndt at snakke med vennerne for
 at finde ud af om der er flere der er med på at køre nogle af de større
 udenlandske løb, for jeg er ved at have lyst til at være med i noget større.
 Det ser faktisk også ud til at et eller to af løbene i Enduro DM bliver i
 Sverige og Tyskland i 2002.
 
 Motorsport har lissom bedre kår i vore nabolande, og en EU starttilladelse
 koster jo kun en hund, så nu skal det prøves! Jeg forventer at det nok er en
 større oplevelse at deltage i løb i lande hvor motorsport er mere velanset
 end her i forbuds-danmark. Ringen lyder spændende, men det er nok ikke der
 jeg skal satse først, jeg går efter noget mere griset. Jeg gætter på at det
 også er kulturen omkring Ringen der rykker i dig? Der er sikkert et større
 og mere progressivt miljø omkring motorcykelrace, så der er mere at hente i
 pit-snakken end på en typisk dansk track-day?
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
                origo@earthling.net (18-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : origo@earthling.net
 | 
 Dato :  18-06-01 15:36
 | 
 |  | 
 "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
 news:9gl1mk$m3k$1@news.inet.tele.dk...
 
 > Motorsport har lissom bedre kår i vore nabolande, og en EU starttilladelse
 > koster jo kun en hund, så nu skal det prøves!
 Forstår jeg godt. Jeg har også tenkt på å delta i et løp eller to på GP
 banen, bare for sjov.
 
 >Ringen lyder spændende, men det er nok ikke der
 > jeg skal satse først, jeg går efter noget mere griset.
 Ringen er jo uansett for gatesykler. Kjøretøyet skal være registrert og
 forsikret. I bunn og grunn er det ikke en racebane i vanlig forstand. De
 fleste almindelige trafikkregler er gjeldende. Man må f.eks. ikke overhale
 folk på deres høyre side (mange gir dog plass så man kan komme forbi til
 høyre, men skjer det et uhell som følge herav, får man selv skylden). Det er
 dog ingen hastighetsbegrensning, og de fleste kjører hva remmer og tøy kan
 holde. Det er også helt i orden ifølge reglende, all den tid man utviser
 respekt for de som er langsommere enn en selv.
 
 >Jeg gætter på at det
 > også er kulturen omkring Ringen der rykker i dig? Der er sikkert et større
 > og mere progressivt miljø omkring motorcykelrace, så der er mere at hente
 i
 > pit-snakken end på en typisk dansk track-day?
 Presis. Det var jeg ikke inne på tidligere, men det er unektelig meget sjovt
 med alle de eksklusive kjøretøyer som kommer derned - både biler og MC'ere.
 Sjovt er det når man får en prøvetur i en Porsche som i DK ville kostet 3
 mio, og som på Ringen kjøres som var det en gammel spand til race på
 Striben. Sjovt er det også når man blir tilbudt å kjøre alt av det nyeste på
 MC fronten. Det er unektelig noe annet med en runde på Ringen på f.eks. en
 Gixxer 1000 eller Mille R, enn det er å prøvekjøre samme sykkel til åpent
 hus i 10 minutter lørdag formiddag. Utenom weekenden benyttes Ringen  i
 dagtimene som teststrekke for firmaer som BMW, Yamaha, Metzeler, Mercedes
 osv. osv. Man kan få utrolig meget informasjon ut av en samtale med noen av
 disse menneskene etter at deres arbeidsdag er over. F.eks fikk jeg hjelp av
 teknikere fra Metzeler, ettar at jeg hadde problemer med et bakdekk som ble
 spist i stykker. De stillet opp og hjalp til med chassisoppsett og råd om
 lufttrykk, og resultatet ble en sykkel som kjørte formidabelt, og reduserte
 dekkslidet betraktelig. Hver eneste tur er en opplevelse, og når man har
 vært der noen ganger og folk begynner å gjenkjenne en, er det spesielt
 hyggelig.
 
 Får du sjansen, så bør du absolutt prøve noen runder. Det kan kanskje virke
 litt skremmende i starten, idet det er så utrolig mange kurver man skal
 huske, og man blir overhalt av alt og alle. Har man forberedt seg litt,
 kikket på video fra banen og forsøkt å memorere de "verste" kurvene, kan man
 imidlertid få meget glede ut av blot en enkelt dag.
 
 JS
 
 
 
 
 |  |  | 
                 Claus Rittig (18-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  18-06-01 16:28
 | 
 |  | 
 
            <origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9gl3ke$k5d$1@sunsite.dk...
 > >Ringen lyder spændende, men det er nok ikke der
 > > jeg skal satse først, jeg går efter noget mere griset.
 > Ringen er jo uansett for gatesykler. Kjøretøyet skal være registrert og
 > forsikret. I bunn og grunn er det ikke en racebane i vanlig forstand.
 Hvorfor kører du egentlig ikke RR? Jeg forstår godt din fascination af
 Ringen, men det virker nærliggende for mig at flirte lidt med "rigtige" løb
 også? Jeg ved godt at der er lidt mere bureaukrati og planlægning
 involveret, og det er heller ikke helt samme stemning, men det ville vel
 alligevel være et naturligt supplement?
 Jeg får lidt det samme af motocross - jeg kører stort set ingen løb, men jeg
 kender efterhånden en masse andre der kører (eller træner) på mit niveau, og
 vi får lige så meget ud af at træne med hinanden, som hvis vi havde kørt
 løb. Alligevel ville jeg ikke misse et Enduro-løb hvis jeg kunne undgå det.
 Og så kender jeg måske alligevel godt svaret, for en del af grunden til at
 jeg ikke kører ret mange motocross løb er, at jeg synes løb på så korte
 baner er en anelse kedeligt, mens de lange enduro-spor på op til 35
 kilometer med meget større afveksling er meget, meget sjovere at køre race
 på. Til gengæld synes jeg de kortere motocross baner er kanon til at træne
 på, for hvis der er en kurve man ikke kører hurtigt nok, så varer det kun 2
 minutter før man er der igen, så man kan prøve noget andet.
 > Sjovt er det når man får en prøvetur i en Porsche som i DK ville kostet 3
 > mio, og som på Ringen kjøres som var det en gammel spand til race på
 > Striben.
 > Utenom weekenden benyttes Ringen  i
 > dagtimene som teststrekke for firmaer som BMW, Yamaha, Metzeler, Mercedes
 > osv. osv. Man kan få utrolig meget informasjon ut av en samtale med noen
 av
 > disse menneskene etter at deres arbeidsdag er over.
 Jep, her er jeg lidt misundelig! Jeg HAR prøvet at blive trænet af en svensk
 tidligere 6 x Enduro VM vinder, og det rykkede mere end 6 års træning, så
 jeg forstår hvad du mener. Proffer der VED hvad de taler om, er guld.
 > Får du sjansen, så bør du absolutt prøve noen runder. Det kan kanskje
 virke
 > litt skremmende i starten, idet det er så utrolig mange kurver man skal
 > huske, og man blir overhalt av alt og alle.
 Ha. Jeg kører på 10km endurospor 8-9 gange om året, det er ikke lige den
 slags der volder mig problemer. Det vil nok snarere være mine overvældende
 evner på asfalt som vil skille mig lidt ud fra mængden.    Men du har nok
 ret. Det skal prøves.
 Rittig
            
             |  |  | 
                  origo@earthling.net (18-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : origo@earthling.net
 | 
 Dato :  18-06-01 17:36
 | 
 |  | 
 "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
 news:9gl6he$ec9$1@news.inet.tele.dk...
 > Hvorfor kører du egentlig ikke RR? Jeg forstår godt din fascination af
 > Ringen, men det virker nærliggende for mig at flirte lidt med "rigtige"
 løb
 > også? Jeg ved godt at der er lidt mere bureaukrati og planlægning
 > involveret, og det er heller ikke helt samme stemning, men det ville vel
 > alligevel være et naturligt supplement?
 Jo, det er vel riktig nok. Ser jeg på min rundetid på f.eks Knutstorp, så
 burde jeg også kunne klare meg noenlunde fornuftig. Dog er de faste rammer -
 og da tenker jeg på tidspunktene - for RR arrangementenem, ikke så forenlig
 med hva jeg ellers har av forpliktelser. Fordelen med Ringen, er at jeg kan
 ta avsted når som helst, noen ganger som en forlenget weekend i forbindelse
 med mitt arbeide. Når dette er sagt, så vil jeg i år, eller aller senest
 neste år, ha kjøpt en ekstra MC som ikke blir registrert i DK. Denne vil bli
 bygget om så den kan godkjennes til deltagelse i løp. Heretter har jeg da
 tenkt å delta i et par arrangementer, for sjovs skyld. Jeg tok den fornødne
 teori til til RR licens sist år, så det er blot et spørsmål om å betale
 avgiften, samt å ombygge MC'en. Det gider jeg dog ikke å gjøre med R1'er på
 danske plater.
 > Jep, her er jeg lidt misundelig! Jeg HAR prøvet at blive trænet af en
 svensk
 > tidligere 6 x Enduro VM vinder, og det rykkede mere end 6 års træning, så
 > jeg forstår hvad du mener. Proffer der VED hvad de taler om, er guld.
 Jeps. Jeg har kjørt MC i mange år, men det er først i 90'erne at jeg har
 begynt å kjøre på rr-baner. Der er masser av viden som skal samles opp, og
 det blir det nok ved med inntil jeg går på pension    JS
            
             |  |  | 
                   Claus Rittig (18-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  18-06-01 18:10
 | 
 |  | 
 
            <origo@earthling.net> skrev i en meddelelse news:9glake$d54$1@sunsite.dk...
 > Når dette er sagt, så vil jeg i år, eller aller senest
 > neste år, ha kjøpt en ekstra MC som ikke blir registrert i DK. Denne vil
 bli
 > bygget om så den kan godkjennes til deltagelse i løp. Heretter har jeg da
 > tenkt å delta i et par arrangementer, for sjovs skyld.
 Så vælg lige den klasse som kører sammen med Motard (jeg kan desværre ikke
 huske hvilken), så vi kan køre mod hinanden, vi har vist lidt samme
 indstilling til tingene, (kører kun løbet for sjov). Men jeg lover ikke at
 jeg giver plads hvis du vil overhale...
 > Det gider jeg dog ikke å gjøre med R1'er på
 > danske plater.
 Nå? Hvorfor ikke?    Som enduro-kører er jeg faktisk tvunget til at betale afgift af min racer -
 det er SUVERÆNT den største ulempe ved enduro!
 > Jeps. Jeg har kjørt MC i mange år, men det er først i 90'erne at jeg har
 > begynt å kjøre på rr-baner. Der er masser av viden som skal samles opp, og
 > det blir det nok ved med inntil jeg går på pension    Me too.
 Jeg regner med at tage dommerlicens når jeg ikke kan holde til at køre mere,
 så kan jeg fortsætte i miljøet til de låser mig inde på plejehjemmet.
 Rittig
            
             |  |  | 
                    origo@earthling.net (18-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : origo@earthling.net
 | 
 Dato :  18-06-01 18:13
 | 
 |  | 
 "Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
 news:9glcjf$dah$5@news.inet.tele.dk...
 > Så vælg lige den klasse som kører sammen med Motard (jeg kan desværre ikke
 > huske hvilken), så vi kan køre mod hinanden, vi har vist lidt samme
 > indstilling til tingene, (kører kun løbet for sjov). Men jeg lover ikke at
 > jeg giver plads hvis du vil overhale...
 Jeg vet ikke hvilken klasse det er, men det blir nok neppe den samme. I
 Tyskland f.eks., vil en klasse som Seriensport passe meg fint.
http://www.seriensport.com Der kjøres på Hockenheim, Nürburgring og Oschersleben.
 JS
            
             |  |  | 
          Armand (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  16-06-01 23:17
 | 
 |  | 
 Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
 news:9gfnik$dsu$2@news.inet.tele.dk...
 > "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
 > news:9gfhk0$el3$1@news.cybercity.dk...
 >
 > > Ikke at ville sammenligne med MV eller Ducati 916-996 -designet; men
 da
 > > Honda ...
 > Nej, please, lad være med det. Personligt har jeg en del mere respekt
 for et
 > design der kan værer kanonflot uden at være afhængig af en masse
 > farvelade-sjask og kinky streger.
 
 Mnjaeh :-/
 
 Datidens design taget i betragtning (Guzzi Le Mans II, Duc 900 SS med
 "vandret" ½-kåbe og lige før at BMW kom med boxer-RS/RT'erne), så regner
 jeg Bol D'oren for et kvantespring i design i forhold til forgængeren á
 CB 750 FI !!
 Den oprindelige Bol D'ors farveudlægning á metallic-blå med sølvgrå
 tågede stafferinger ligger da også langt fra begrebet: "farveladesjask"
 :-/
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 |  |  | 
         Steen S. Schmidt (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  16-06-01 18:53
 | 
 |  | > > Under alle omstændigheder er det prioriteret langt under
 > > udseendet til en vis grænse.
 >
 > Hæ!
 > "langt under" og: "Til en vis grænse" i én og samme sætning, falder vist
 > ikke helt i hak sammen :-/
 
 Jo da - en forklaring:
 
 Jeg prioriterer køreegenskaber og kraftoverskud langt under udseendet - lige
 indtil vi kommer til det punkt hvor kraftoverskuddet er så ikkeeksisterende
 at modellen knapt kan slæbe sig selv, eller at køreegenskaberne er så ringe
 at jeg vælter på hvert gadehjørne. Heraf stammer "til en vis grænse". Jeg
 prioriterer "langt under" "til en vis grænse" - ikke "langt under til en vis
 grænse", som jo er selvmodsigende.
 
 Mvh
 Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
          origo@earthling.net (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : origo@earthling.net
 | 
 Dato :  16-06-01 18:57
 | 
 |  | 
 "Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
 news:_9MW6.1957$hi6.271183@news000.worldonline.dk...
 >Heraf stammer "til en vis grænse". Jeg
 > prioriterer "langt under" "til en vis grænse" - ikke "langt under til en
 vis
 > grænse", som jo er selvmodsigende.
 
 Med andre ord, det var blot en kommafeil.
 
 JS
 
 
 
 
 |  |  | 
           Steen S. Schmidt (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  17-06-01 00:24
 | 
 |  | 
 
            > Med andre ord, det var blot en kommafeil.
 Ja, det var jo der den lå.
 Tak, Jørund    Mvh
 Steen
            
             |  |  | 
           Armand (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  16-06-01 23:30
 | 
 |  | 
 <origo@earthling.net> skrev i en news:9gg6li$flr$1@sunsite.dk...
 >
 > "Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
 > news:_9MW6.1957$hi6.271183@news000.worldonline.dk...
 > >Heraf stammer "til en vis grænse":
 > >  Jeg prioriterer "langt under" "til en vis grænse" - ikke "langt
 > > under til en vis grænse", som jo er selvmodsigende.
 > Med andre ord, det var blot en kommafeil.
 I den sidste ende, nok nærmere flueknepperi fra min side!?     --
 Armand.
            
             |  |  | 
            Steen S. Schmidt (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  17-06-01 00:52
 | 
 |  | 
 
            > I den sidste ende, nok nærmere flueknepperi fra min side!?     Man skal aldrig lade sig afskrække fra en ordentlig omgang flueknepperi -
 det sætter kulør på tilværelsen    Mvh
 Steen
            
             |  |  | 
   Peder Eskildsen (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peder Eskildsen
 | 
 Dato :  15-06-01 17:49
 | 
 |  | On Fri, 15 Jun 2001 16:15:06 +0200, Michael K.S. <MichaelKS@image.dk>
 wrote:
 
 >>Ja den er sgu fed - og ret billig i forhold til hvad du får.
 >
 >*LOL* ja lige indtil du skal have dele til den....bremsegreb 1000,-
 >f.eks.
 
 Til gengæld er der ingen bøvl med den.
 Jeg har haft min (ikke en "R") i 2 år og 17.500 km. uden problemer af
 nogen art. Og min er endda en '98 model - dvs. den første af slagsen,
 hvor man ellers kunne forvente børnesygdomme...
 
 Køb!
 
 Men lad være med at ævle om benzinøkonomi. Jeg tror aldrig jeg har
 været over 13 km/l.
 --
 Peder
 m/Mille
 
 
 |  |  | 
    origo@earthling.net (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : origo@earthling.net
 | 
 Dato :  15-06-01 17:55
 | 
 |  | 
 "Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> wrote in message
 news:60fkitcd1abvtufni0omva2gktjal5e12v@4ax.com...
 > Men lad være med at ævle om benzinøkonomi. Jeg tror aldrig jeg har
 > været over 13 km/l.
 Bensinøkonomi er vel uansett ikke et argument for en Mille?    PS: Peder, jeg fikk svaret jeg sendte på din mail i dag i retur: "User
 unknown".
            
             |  |  | 
     Peder Eskildsen (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peder Eskildsen
 | 
 Dato :  15-06-01 18:01
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 15 Jun 2001 18:55:26 +0200, <origo@earthling.net> wrote:
 >
 >"Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> wrote in message
 >news:60fkitcd1abvtufni0omva2gktjal5e12v@4ax.com...
 >> Men lad være med at ævle om benzinøkonomi. Jeg tror aldrig jeg har
 >> været over 13 km/l.
 >
 >Bensinøkonomi er vel uansett ikke et argument for en Mille?      Derfor ordvalget "ævle"
 Der er blot en del, der ser på motorcykler med stor vægt på
 benzinøkonomien. Bare ikke mig  ; -)
 Til gengæld kan jeg ikke genkende ideen om udeblevent slid på forhjul
 (omend det kun var i teorien). Mit sidste fordæk holdt lige så kort
 som bagdækket. Sliddet var dog ovedsagligt på siderne
 Men det kan selvfølgelig have med min kørestil i sving at gøre....
 >PS: Peder, jeg fikk svaret jeg sendte på din mail i dag i retur: "User
 >unknown".
 Mystifystisk
 Men: Det er min arbejdsadresse og vi har lige skiftet fra DSL til ADSL
 og har bedt om ændring af MX record. Måske den er trådt i kraft nu...
 Gider du gensende på eskildsen@email.dk ?
 --
 Peder
 m/Mille
            
             |  |  | 
      origo@earthling.net (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : origo@earthling.net
 | 
 Dato :  15-06-01 18:07
 | 
 |  | 
 "Peder Eskildsen" <eskildsen@email.dk> wrote in message
 news:2gfkit0qo00hfqae1fv2a8pv3ebhhih0f2@4ax.com...
 > Til gengæld kan jeg ikke genkende ideen om udeblevent slid på forhjul
 > (omend det kun var i teorien).
 Ikke jeg heller.
 
 >Mit sidste fordæk holdt lige så kort
 > som bagdækket. Sliddet var dog ovedsagligt på siderne
 > Men det kan selvfølgelig have med min kørestil i sving at gøre....
 Det jeg likte så godt med Millen, både den '00 Mille R jeg kjørte i mai, og
 den '01 jeg kjrøte i weekenden, var den stabilitet. R1'en er etil tider et
 problem på bane, idet den alt for lett vil på hjul. Millen hadde ikke det
 problem, den kunne kjøres hurtig over ujevne partier uten det minste
 problem. Selvsagt kan den trekke på hjul i 1. gir, og sikkert også i 2. hvis
 man prøver, men en wheeliesmaskin vil jeg ikke kalle den. Det er en stabil
 roadracer.
 
 > Gider du gensende på eskildsen@email.dk ?
 OK
 
 JS
 
 
 
 
 |  |  | 
      Steen S. Schmidt (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  15-06-01 22:13
 | 
 |  | > Men: Det er min arbejdsadresse og vi har lige skiftet fra DSL til ADSL
 
 Hvad mener du med det? ADSL er blot en afart af xDSL. DSL er der ikke noget
 der hedder.
 
 Mvh
 Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
       Peder Eskildsen (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peder Eskildsen
 | 
 Dato :  15-06-01 22:26
 | 
 |  | On Fri, 15 Jun 2001 22:12:33 +0100, "Steen S. Schmidt"
 <SSchmidt@nospam.dk> wrote:
 
 >> Men: Det er min arbejdsadresse og vi har lige skiftet fra DSL til ADSL
 >
 >Hvad mener du med det? ADSL er blot en afart af xDSL. DSL er der ikke noget
 >der hedder.
 
 Wanna bet?
 
 Oprindeligt talte man blot om DSL (Digital Subscriber Line) som fast
 digital linie - underforstået synkron DSL. xDSL begrebet er kommet til
 siden, da den asynkrone version dukkede op...
 Skulle jeg benytte xDSL termen ville det blive SDSL, men det findes
 mig bekendt ikke. Istedet nøjes man med DSL...
 
 --
 Peder
 m/Mille
 
 
 |  |  | 
        Steen S. Schmidt (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  16-06-01 08:23
 | 
 |  | > >Hvad mener du med det? ADSL er blot en afart af xDSL. DSL er der ikke
 noget
 > >der hedder.
 >
 > Oprindeligt talte man blot om DSL (Digital Subscriber Line) som fast
 > digital linie - underforstået synkron DSL. xDSL begrebet er kommet til
 > siden, da den asynkrone version dukkede op...
 
 DSL var i tidernes morgen brugt for ISDN, hvilket i sagens natur er ok.
 
 > Skulle jeg benytte xDSL termen ville det blive SDSL, men det findes
 > mig bekendt ikke.
 
 Jo, det findes skam. HDSL var den første officielle type xDSL, og SDSL
 bliver brugt om enkeltleder HDSL (symmetrisk HDSL). I virkelighededen ville
 synkron ADSL passe bedre, hvilket er selvmodsigende, ja, men dækker blot
 over at almindelige ADSL chips køres synkront på én linie op/ned. Der findes
 nu masser af typer xDSL - heriblandt også HDSL & HDSL2, VHDSL, VSDL, ISDL,
 RADSL, MDSL osv.
 
 DSL er ISDN.
 
 Mvh
 Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
         Fætter Højben (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fætter Højben
 | 
 Dato :  16-06-01 22:31
 | 
 |  | KLIP
 
 > DSL er ISDN.
 >
 
 Er du sikker på at det dækker over en bestemt teknologi. Det betyder bare
 Digital Subscriber Line ikke? Så alt hvad der kan kaldes en digital
 "subscriber line", kan vel med rette kaldes DSL ikke?
 
 Diskussionen er vist løbet af sporet.
 
 
 
 
 |  |  | 
          Steen S. Schmidt (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  17-06-01 00:30
 | 
 |  | 
 
            > Er du sikker på at det dækker over en bestemt teknologi.
 Nej, det var blot det DSL i tidernes morgen blev brugt til at beskrive
 (inden al det andet DSL halløj).
 > Det betyder bare
 > Digital Subscriber Line ikke?
 Jo.
 > Så alt hvad der kan kaldes en digital
 > "subscriber line", kan vel med rette kaldes DSL ikke?
 Jo - men xDSL blev opfundet da der kom andre digitale subscriber lines til.
 Hvis Peder så siger at de har skiftet fra synkron til asynkron DSL, så er
 det fra SDSL til ADSL. Hvis det derimod er fra DSL til ADSL, så er det fra
 ISDN til ADSL (hvilket lyder mere fornuftigt i mine øre, da ganske få endnu
 har brugt SDSL i Danmark).
 > Diskussionen er vist løbet af sporet.
 Jeps, det var derfor jeg tilføjede "[OT]" i emnelinien    Mvh
 Steen
            
             |  |  | 
           Peder Eskildsen (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peder Eskildsen
 | 
 Dato :  17-06-01 20:44
 | 
 |  | On Sun, 17 Jun 2001 00:29:53 +0100, "Steen S. Schmidt"
 <SSchmidt@nospam.dk> wrote:
 
 >Jo - men xDSL blev opfundet da der kom andre digitale subscriber lines til.
 >Hvis Peder så siger at de har skiftet fra synkron til asynkron DSL, så er
 >det fra SDSL til ADSL. Hvis det derimod er fra DSL til ADSL, så er det fra
 >ISDN til ADSL (hvilket lyder mere fornuftigt i mine øre, da ganske få endnu
 >har brugt SDSL i Danmark).
 >
 2 MBit ISDN?
 
 --
 Peder
 m/Mille
 
 
 |  |  | 
            Steen S. Schmidt (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  17-06-01 22:13
 | 
 |  | > 2 MBit ISDN?
 
 Jeps - ISDN30
 
 Mvh
 Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Michael K.S. (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael K.S.
 | 
 Dato :  15-06-01 15:18
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 15 Jun 2001 15:45:31 +0200, "m.grewy" <m.grewy@cykel.dk>
 wrote:
 >Der kommer sikkert et eller andet moral herinde fra men kom bare med det jeg
 >kan klare    Det er jo lidt svært så,vi ved jo ikke hvor meget du kan klare
  )..og vi vil jo så nødig såre dig,bare fordi du kan li' at køre på
 baghjul ....
 -M
            
             |  |  | 
  Claus Rittig (15-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  15-06-01 15:29
 | 
 |  | 
 
            "m.grewy" <m.grewy@cykel.dk> skrev i en meddelelse
 news:9gd38j$1d2m$1@news.cybercity.dk...
 > Og folk kiggede da også lidt når man overhalede dem på bagfætteren.
 > Men spedometert er ret afslørende da man kan se max hastigheden (253)
 > Der kommer sikkert et eller andet moral herinde fra men kom bare med det
 jeg
 > kan klare    Ikke fra mig.    Rittig
 (Som prøvede Triumph'er tidligere på året)
            
             |  |  | 
 |  |