|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | VF500 - Nå-Nå-Nå Fra : john-pilely
 | 
 Dato :  16-06-01 12:23
 | 
 |  | Nu må jeg til det.....
 Tusind tak for alle de velmenende råd ang. Vf´eren.
 Enkelte bemærkninger:
 Gearskift:
 Gearskiftearmen er direkte monteret på skifteaksel. Det er således ikke
 muligt, at vende trækarmen.
 At vende gearskiftearmen 180° betyder at skostørrelse 54 skal monteres
 for at kunne nå skiftet.
 Ræs:
 Og hva´så. Hvis lortet havde kørt ræs skulle moteren jo minimum havde været
 skiftet 5 gange efter div. udsagn.
 I øvrigt vidner firkantede dæk, ingen "skrab" på fodhvilerbolte osv.  ikke om ræs i mine øjne.
 "Kontrolleret" ræs er jeg tilbøjelig til at finde mere attraktivt, med hyppige oliecheck/skift,
 omhyggelig motorvedligeholdelse mv. end de nørder som ofte ses - specielt høres - holde håndtaget i
 bund ved stilstand og lade omdrejningsbegrænseren klare presset. Varm i knolden, med kold motor...
 Umuligt at konstatere.
 
 Til sidst er jeg naturligvis bedrøvet over at skuffe dig ARMAND. Men at du skulle have så stor
 indflydelse på folks beslutninger om hvilke motorcykler som anskaffes, er måske at skyde lidt over
 målet. Der er naturligvis forskel på, at høre folks (ARMAND´S) mening om forskellige modeller, og
 så sidenhen blindt rette sig efter disse advarsler. Det var dog en uhyggelig tanke. Smag er
 forskellig, det er derfor alt mad bliver ædt - og alle kvinder bliver gift. Uanset femtidige
 omkostninger.
 Måske netop derfor har jeg valgt en Suzuki TL1000S.
 Med venlig hilsen
 "Ham Selv"
 John
 PS: Men bare rolig, vi skal nok, med ærbødig respekt, læse og på
 den ene eller anden måde forholde os til kommentarerne.
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Michael K.S. (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael K.S.
 | 
 Dato :  16-06-01 12:56
 | 
 |  | On Sat, 16 Jun 2001 13:23:01 +0200, "john-pilely"
 <john-pilely@post.tele.dk> wrote:
 
 >At vende gearskiftearmen 180° betyder at skostørrelse 54 skal monteres
 >for at kunne nå skiftet.
 
 Hvis det virkelig er det eneste problem,hvorfor så ikke fremskaffe det
 originale system fra en hugger,det kan da umuligt koste ret meget.....
 
 -M
 
 
 |  |  | 
  Claus Rittig (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  16-06-01 14:41
 | 
 |  | "john-pilely" <john-pilely@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:9gffer$8k1$1@sunsite.dk...
 
 > Måske netop derfor har jeg valgt en Suzuki TL1000S.
 > Med venlig hilsen
 > "Ham Selv"
 
 Nå?!?
 Har du solgt din Savage?
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
  john-pilely (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : john-pilely
 | 
 Dato :  16-06-01 15:19
 | 
 |  | 
 Claus Rittig skrev i meddelelsen <9gfnik$dsu$3@news.inet.tele.dk>...
 >"john-pilely" <john-pilely@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 >news:9gffer$8k1$1@sunsite.dk...
 >
 >> Måske netop derfor har jeg valgt en Suzuki TL1000S.
 >> Med venlig hilsen
 >> "Ham Selv"
 >
 >Nå?!?
 >Har du solgt din Savage?
 
 >
 >Rittig
 >
 >Tillykke !
 Du har nu på allerbedste vis fremhævet og understreget den nedladende/bedrevidende
 tone som enkelte på DfM anvender.
 John
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Mads Stetter (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mads Stetter
 | 
 Dato :  16-06-01 16:05
 | 
 |  | 
 "john-pilely" <john-pilely@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:9gfpoj$r2b$1@sunsite.dk...
 >
 > Claus Rittig skrev i meddelelsen <9gfnik$dsu$3@news.inet.tele.dk>...
 > >"john-pilely" <john-pilely@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 > >news:9gffer$8k1$1@sunsite.dk...
 > >
 > >> Måske netop derfor har jeg valgt en Suzuki TL1000S.
 > >> Med venlig hilsen
 > >> "Ham Selv"
 > >
 > >Nå?!?
 > >Har du solgt din Savage?
 >
 > >
 > >Rittig
 > >
 > >Tillykke !
 > Du har nu på allerbedste vis fremhævet og understreget den
 nedladende/bedrevidende
 > tone som enkelte på DfM anvender.
 > John
 
 
 Hej hej...
 
 Hmmm, John... Den fangede jeg ikke lige!
 
 Hva sagde Rittig forkert her?
 
 --
 Med Venlig Hilsen
 Mads Stetter
 Yamaha DT125R
 
 
 
 
 |  |  | 
    Claus Rittig (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  17-06-01 21:56
 | 
 |  | "Mads Stetter" <stetzo@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
 news:cCKW6.3292$VQ4.413087@news010.worldonline.dk...
 >
 > "john-pilely" <john-pilely@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 > news:9gfpoj$r2b$1@sunsite.dk...
 > >
 > > Claus Rittig skrev i meddelelsen <9gfnik$dsu$3@news.inet.tele.dk>...
 > > >"john-pilely" <john-pilely@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
 > > >news:9gffer$8k1$1@sunsite.dk...
 > > >
 > > >> Måske netop derfor har jeg valgt en Suzuki TL1000S.
 > > >> Med venlig hilsen
 > > >> "Ham Selv"
 > > >
 > > >Nå?!?
 > > >Har du solgt din Savage?
 > >
 > > >
 > > >Rittig
 > > >
 > > >Tillykke !
 > > Du har nu på allerbedste vis fremhævet og understreget den
 > nedladende/bedrevidende
 > > tone som enkelte på DfM anvender.
 > > John
 >
 >
 > Hej hej...
 >
 > Hmmm, John... Den fangede jeg ikke lige!
 >
 > Hva sagde Rittig forkert her?
 
 Undskyld min quoting er lidt omfattende denne gang, men jeg er også lidt
 hægtet af, hvad var det lige jeg gjorde forkert? Ham Selv plejer at have en
 Savage (LS650) stående i sin sig, og nu snakker han TL1000S, hvordan er det
 bedrevidende at spørge til skiftet? (Jeg kører ikke selv sportscykel, ej
 heller cruiser, men det har jeg gjort engang).
 
 Rittig
 
 
 
 
 |  |  | 
     Jes Vestervang (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  17-06-01 22:31
 | 
 |  | 
 
            Claus Rittig wrote:
 -///-
 > Undskyld min quoting er lidt omfattende denne gang, men jeg er også lidt
 > hægtet af, hvad var det lige jeg gjorde forkert? Ham Selv plejer at have
 > en Savage (LS650) stående i sin sig, og nu snakker han TL1000S, hvordan er
 > det bedrevidende at spørge til skiftet? (Jeg kører ikke selv sportscykel,
 > ej heller cruiser, men det har jeg gjort engang).
 > 
 Der er nok to Ham Selv'er. Der er den gamle, som vist hedder "Hamselv" ud i 
 en køre. "Ham Selv"'en som vi har her, er en anden. Dvs. "Ham Selv" nok i 
 virkeligheden burde hedde "Ham Den Anden". Det er jo lidt noget rod, når 
 folk ikke bruger deres rigtige navn. Dette er ment til "Hamselv" og ikke 
 "Ham Selv" aka John Pilely    Men hvad pokker John Pilely bliver så mopset over, ved jeg ikke :-/ Det har 
 jo nok noget med at man læser teksten, som ens humør er i    En almindelig 
 sætning som Rittigs kunne man jo vælge (ubevidst) at læse som en hånlig 
 kommentar, selvom det jo bare var et uskyldigt spørgsmål    ....men ham om det. Han bliver vel glad igen, og på et eller andet tidspunkt 
 indser han jo nok at det meste herinde skrives i godt humør    -- 
 mvh Jes Vestervang    ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk GSXR250 & TS125ER
            
             |  |  | 
      Claus Rittig (18-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus Rittig
 | 
 Dato :  18-06-01 12:53
 | 
 |  | 
 
            "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
 news:nh7jg9.5f9.ln@jes.etellerandet.com...
 > Der er nok to Ham Selv'er. Der er den gamle, som vist hedder "Hamselv" ud
 i
 > en køre. "Ham Selv"'en som vi har her, er en anden. Dvs. "Ham Selv" nok i
 > virkeligheden burde hedde "Ham Den Anden".
 Nåh.
 > En almindelig
 > sætning som Rittigs kunne man jo vælge (ubevidst) at læse som en hånlig
 > kommentar, selvom det jo bare var et uskyldigt spørgsmål    Ja, det VAR nu bare et spørgsmål affødt af at jeg syns det er to ret
 forskellige motorcykler. Men hvis der også er tale om to ret forskellige
 mennesker er det jo ikke så mærkeligt.
 Jeg kan nu stadig ikke lige se noget hånligt, men sådan er der jo så
 meget...
 Rittig
            
             |  |  | 
       Armand (18-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  18-06-01 16:20
 | 
 |  | 
 Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en
 news:9gkqt2$le8$1@news.inet.tele.dk...
 > "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse
 > news:nh7jg9.5f9.ln@jes.etellerandet.com...
 >
 > > En almindelig
 > > sætning som Rittigs kunne man jo vælge (ubevidst) at læse som en
 hånlig
 > > kommentar, selvom det jo bare var et uskyldigt spørgsmål    > Ja, det VAR nu bare et spørgsmål affødt af at jeg syns det er to ret
 > forskellige motorcykler. Men hvis der også er tale om to ret
 forskellige
 > mennesker er det jo ikke så mærkeligt.
 > Jeg kan nu stadig ikke lige se noget hånligt, men sådan er der jo så
 > meget...
 Måske man skal til at få præciseret at tonen er oprigtig og kammeratlig
 på nyhedsgrupper, og at nye brugere bør træde ind med den indstilling,
 og ikke som skeptiker med paraderne oppe :-/
 --
 Armand.
            
             |  |  | 
       Jes Vestervang (18-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jes Vestervang
 | 
 Dato :  18-06-01 23:47
 | 
 |  | 
 
            Claus Rittig wrote:
 > "Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev:
 > 
 > > Der er nok to Ham Selv'er. Der er den gamle, som vist hedder "Hamselv"
 > > ud
 > i
 > > en køre. "Ham Selv"'en som vi har her, er en anden. Dvs. "Ham Selv" nok
 > > i virkeligheden burde hedde "Ham Den Anden".
 > 
 > Nåh.
 > 
 > > En almindelig
 > > sætning som Rittigs kunne man jo vælge (ubevidst) at læse som en hånlig
 > > kommentar, selvom det jo bare var et uskyldigt spørgsmål    > 
 > Ja, det VAR nu bare et spørgsmål affødt af at jeg syns det er to ret
 > forskellige motorcykler. Men hvis der også er tale om to ret forskellige
 > mennesker er det jo ikke så mærkeligt.
 >
 Nemlig    > Jeg kan nu stadig ikke lige se noget hånligt, men sådan er der jo så
 > meget...
 > 
 Det kan jeg skam heller ikke, men ting kan jo misforstås på de utroligste 
 måder .-/
 -- 
 mvh Jes Vestervang - med htx-hue idag    ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk GSXR250 & TS125ER
            
             |  |  | 
  Armand (16-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  16-06-01 23:36
 | 
 |  | 
 john-pilely <john-pilely@post.tele.dk> skrev i en
 news:9gffer$8k1$1@sunsite.dk...
 > Nu må jeg til det.....
 > Tusind tak for alle de velmenende råd ang. Vf´eren.
 Selv tak for at du vitterligt har taget dem til dig som velmenenende    > Gearskift:
 > Gearskiftearmen er direkte monteret på skifteaksel. Det er således
 ikke
 > muligt, at vende trækarmen.
 > At vende gearskiftearmen 180° betyder at skostørrelse 54 skal monteres
 > for at kunne nå skiftet.
 Ergo:
 Eftersom at Michael K.S. står inde for at den skulle have et
 "trækstangs-system", må det være en (for) billig reperation af et skadet
 trækstangs-system, ved blot at montere en alm. gearpedal bagudvendt!
 Dette forklarer også at sælger ikke har kunnet vende sagen!
 > Ræs:
 > Og hva´så. Hvis lortet havde kørt ræs skulle moteren jo minimum havde
 > været skiftet 5 gange efter div. udsagn.
 Tjaeh - Hva' mæ' 5½ gang =   > I øvrigt vidner firkantede dæk, ingen "skrab" på fodhvilerbolte osv.
 > ikke om ræs i mine øjne.
 Godt observeret soldat!
 Meen: Dæk tager blot en halv sæson på gaden at slide firkantede, og det
 siger jo intet om tidligere brug :-/
 Den beregnende sælger camouflerer sikkert også tidl. RR-brug ved at
 sætte friske fodhvilere på :-/ Forøvrigt er det sandsynligt at den til
 race har fået skåret så meget af fodhvilernes længde, at de ikke er
 komfortable til daglig brug og derfor er blevet fornyet (evt. fået
 påskruet de originale).
 Jeg hælder dog ikke til at den har kørt race, hvad Michael egentlig
 heller ikke gjorde (men kun nævnte muligheden)!
 > "Kontrolleret" ræs er jeg tilbøjelig til at finde mere attraktivt, med
 > hyppige oliecheck/skift, omhyggelig motorvedligeholdelse mv. end de
 > nørder som ofte ses - specielt høres - holde håndtaget i bund ved
 stilstand
 > og lade omdrejningsbegrænseren klare presset.
 > Umuligt at konstatere.
 Korrekt!
 Men race medfører også en risiko for at modellen á nogle gange har
 ligget på siden med motoren igang og oliespejlet langt fra pumpens
 sugeområde =   > Til sidst er jeg naturligvis bedrøvet over at skuffe dig ARMAND. Men
 > at du skulle have så stor indflydelse på folks beslutninger om hvilke
 > motorcykler som anskaffes, er måske at skyde lidt over målet. Der er
 > naturligvis forskel på, at høre folks (ARMAND´S) mening om forskellige
 > modeller, og så sidenhen blindt rette sig efter disse advarsler. Det
 var dog
 > en uhyggelig tanke. Smag er forskellig, det er derfor alt mad bliver
 ædt -
 > og alle kvinder bliver gift. Uanset femtidige omkostninger.
 > Måske netop derfor har jeg valgt en Suzuki TL1000S.
 > Med venlig hilsen
 > "Ham Selv"
 > John
 > PS: Men bare rolig, vi skal nok, med ærbødig respekt, læse og på
 > den ene eller anden måde forholde os til kommentarerne.
 Hæ!
 Sanne har sgu' li'godt fået lokket farmand til tastaturet    Jeg ved udemærket at min bredde her i gruppen, samt at jeg sjældent
 holder bladet for munden har medført megen skepsis over min person -
 faktisk har det i nogle tilfælde endda medført at jeg er blevet lovet
 tæsk
 over min egen mailadresse    Men jeg er langfra så selvhøjtidelig (faktisk regner jeg mig selv for
 umådelig selv-ironisk!), at jeg ikke regner andres synspunkter for
 noget!!
 Men magtesløsheden over jævnligt at skulle opleve at forelskelsen over
 en model, blænder for visse fakta, som jeg i enkelte situationer regner
 for sikre (dårlige knaster i 'Zukis oliekølede motorer og NGK-rør der
 svigter uden advarsler, er et skepsis'er jeg har udover min totale
 antipati imod VF-seriens motorkvalitet), har ført mig til at lade
 frustrationen slippe løs i denne streng, hvor jeg nok havde gjort bedst
 ved at have holdt mig til min kortfattede mening om VF'eren :-/
 --
 Armand.
            
             |  |  | 
  Steen S. Schmidt (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  17-06-01 00:50
 | 
 |  | 
 
            > faktisk har det i nogle tilfælde endda medført at jeg er blevet lovet
 > tæsk over min egen mailadresse    ???
 Det var dog den stiveste...   Mvh
 Steen
            
             |  |  | 
   boe (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : boe
 | 
 Dato :  17-06-01 16:26
 | 
 |  | 
 Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> wrote in message
 news:noRW6.3397$VQ4.451186@news010.worldonline.dk...
 > > faktisk har det i nogle tilfælde endda medført at jeg er blevet lovet
 > > tæsk over min egen mailadresse    >
 > ???
 >
 > Det var dog den stiveste...   <humor>
 Herregud, så længe tæskene foregår pr. mail, så overlever Armand vel.
 Desuden er det da også pisse irriterende at læse om alt hans utidige ævl
 vedrørende VF motoren, når nu enhver ved, at der ikke er lavet en mere solid
 motor i MC'ens historie. Se selv under min signatur, hvor ganske få og
 billige dele jeg indtil nu har fået skiftet.....og jeg har da trods alt
 snart haft cyklen i 2 år!
 Desuden har Armand jo selv købt en Honda, så han er jo fuldstændig
 utroværdig   )
 </humor>
 Bo, VF1000F
 <ikke humor>
 (2 vippearme, 2 knaster incl. 2 nye knastkæder, knastkædestrammere,
 knastkædeskinner, diverse filtre, olie og småstumper = kr. 10.389,- + indkøb
 af oil mod. kit fra Canada, kr. 2.850,-)
 </ikke humor>
            
             |  |  | 
    Henry (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henry
 | 
 Dato :  17-06-01 16:53
 | 
 |  | > <ikke humor>
 > (2 vippearme, 2 knaster incl. 2 nye knastkæder, knastkædestrammere,
 > knastkædeskinner, diverse filtre, olie og småstumper = kr. 10.389,- +
 indkøb
 > af oil mod. kit fra Canada, kr. 2.850,-)
 > </ikke humor>
 
 Men måske også et slående eksempel på at et værksted _kan_ skræmme livet af
 enhver VF ejer ved at sige "tikker den ikke lidt fra topstykket" uha se der
 er et lille mærke (surprise efter 60.000km) der vi må hellere skifte hele
 skidtet....... og så skrive en regning på 10.389,-
 
 Desuden bør du IMHO ikke medregne knastkæder, knastkæde strammer og
 timelønen for den udskiftning i sammen regnestykke, det er vist meget
 normalt for mange MC'er at de skal skiftes ved 70 - 80.000 km. og har intet
 med de omtalte knastproblemer at gøre.
 
 I min tid som VF ejer lærte jeg bla. fra augusta mc.
 
 1. Hold tomgangen oppe, ikke noget med 500rpm i tomgang selvom det lyder
 godt.
 2. Brug ordentlig olie.
 3. Brug originalt oliefilter eller et kvalitetsfilter der ikke reducere
 olietrykket for meget (relativt)
 4. Lad være med at holde i tomgang en halv time for at varme det helt op,
 køre hellere lidt tidligere men kør pænt.
 5. Vil man være ekstra god ved den så kan man jo montere et oliekit.
 
 pkt. 1-4 er vel gældende for alle MC'er, men for en VF'er der det mere
 kritisk hvis man ikke følger det...?
 
 mvh
 Henry
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     Michael K.S. (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael K.S.
 | 
 Dato :  17-06-01 17:13
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 17 Jun 2001 17:53:05 +0200, "Henry" <henry@mail.removethis.dk>
 wrote:
 >pkt. 1-4 er vel gældende for alle MC'er, men for en VF'er der det mere
 >kritisk hvis man ikke følger det...?
 Det du beskriver der er mest af alt gældende for knastakselproblemet
 ,og dette optræder først og fremmest på 750'erne og 1000'erne og
 opstod p.g.a manglende smøretryk p.g.a for tykke føderør.400 og
 500'erne var slet-slet ikke ramt i samme grad af dette men overtog
 dette rygte fra de største søstre,ingen af mine havde antydning af
 skade på knasterne,derimod er 500'erens problem i bunden først og
 fremmest,specielt krumfætteren og lejer,og det er absolut håbløst at
 begynde at reppe på det med mindre man laver det selv.Problemet med
 500'eren er også at den er udlagt som en pocket-rocket og sådan har
 mange også kørt den,red-mist n' all...og det holder den simpelthen
 ikke til i længden.....men derudover er det en dejlig cykel,jeg
 "vidste" længe før den gik i stykker at det var et spørgsmål om
 tid,men hvilken dejlig tid   )
 -M
            
             |  |  | 
     boe (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : boe
 | 
 Dato :  17-06-01 17:34
 | 
 |  | 
 Henry <henry@mail.removethis.dk> wrote in message
 news:9giju6$1ns$1@news.inet.tele.dk...
 <snip> en masse fornuftige råd og lidt forsvar for VF1000
 Ja ja, Henry, jeg ved det, jeg følger også alle rådene   Mit humoristisk mente indlæg var nu mest ment som et skulderklap til Armand
 om at blive ved med at øse af sin store viden og ikke lade sig gå på af
 nogle tåbelige trusler (hvilket han åbenbart heller ikke gør).
 Der var ikke en skjult dagsorden á la "jeg tror, jeg er blevet snydt da jeg
 købte min mc". Det tror jeg ABSOLUT ikke, Henry...
 Bo, VF1000F
 PS: til dem, som måtte undre sig over meningen med dette indlæg, lige en
 kort forklaring:
 Jeg købte min VF1000F af Henry, så mit tidligere indlæg kunne måske godt
 tolkes som om jeg var bitter over at skulle skifte knaster ved første
 eftersyn efter købet. Sandheden er imidlertid, at jeg havde lejlighed til at
 besøge det værksted, som normalt ydede service på mc'en inden købet, og de
 sagde god for den. Så jeg føler mig ikke snydt - men heller ikke særlig
 heldig   Jeg kan jo lige citere en kendt sætning: "Do you feel lucky? Punk?" - Næh,
 men jeg er himmel henrykt over min motorcykel   |  |  | 
      Henry (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henry
 | 
 Dato :  17-06-01 18:07
 | 
 |  | 
 
             <snip> en masse fornuftige råd og lidt forsvar for VF1000
 Jeps, det var bare det jeg ville, at jeg så ikke ikke ramte rigtigt mht.
 VF500's problemer med "krumfætteren" er jo lidt ærgeligt, jeg troede at de
 havde samme problem som de større søskende der blev hentydet til tidligere,
 men det er åbenbart mindre udtalt. Så lærte jeg det.
 > Ja ja, Henry, jeg ved det, jeg følger også alle rådene   Godt Bo, så vil du også have glæde af den cykel i mange år endnu.    > Mit humoristisk mente indlæg var nu mest ment som et skulderklap til
 Armand
 > om at blive ved med at øse af sin store viden og ikke lade sig gå på af
 > nogle tåbelige trusler (hvilket han åbenbart heller ikke gør).
 Fint nok Bo, det godt at bakke lidt op....    > Der var ikke en skjult dagsorden á la "jeg tror, jeg er blevet snydt da
 jeg
 > købte min mc". Det tror jeg ABSOLUT ikke, Henry...
 Det troede jeg heller ikke! For så havde du vel ringet.
 Jeg skrev, det var egentligt mere fordi jeg jeg synes at "folk" sommetider
 har så pissetravlt med at rakke ned på VF'erne og at nogle værksteder
 overreagere på småslitage på samme modeller. At det lige skulle være det
 samme værksted som jeg ellers brugte og var/er glad for er lidt ærgeligt,
 men måske havde de en lidt ivrig mekkker på det tidspunkt.
 Og så var der lige regnestykket, der IMHO skulle have være delt i to. Et til
 knaster og et til kæde, blot udfra det synspunkt at den ene operation er
 rimelig normal.
 Jeg synes at VF'ere er noget af det fedeste, og havde man kunne købe en helt
 ny VF1000F med mindre fedt på sidebenene, ja så ville jeg ikke være i tvivl.
 mvh
 Henry (der må nøjes med en VFR800 indtil da)
            
             |  |  | 
   Armand (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  17-06-01 23:25
 | 
 |  | 
 Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
 news:noRW6.3397$VQ4.451186@news010.worldonline.dk...
 > > faktisk har det i nogle tilfælde endda medført at jeg er blevet
 > > lovet tæsk over min egen mailadresse    > Det var dog den stiveste...   Tjaeh :-/
 Men det er vel hvad der sker nå folk kaster sig over tastaturet istedet
 for at sparke hunden: Man er for ømtålelig når det gælder ens model og
 kan derfor let hidses op over "den nar der regner med at have svar på
 alt".
 De seneste to tilfælde har været inden for de sidste par måneder, hvoraf
 det ene var en simpel mekanisk rådgivning, hvor jeg måske lød for
 bagklog, hvilket spørgeren tog som nedladende og hiiidsede sig op og
 forsøgte at belære mig om alle de ting jeg havde fejlet med, bare i dét
 ene indlæg (hva' spørger manden for hvis han ved det hele i forvejen?) !
 Senest kom jeg tilsyneladende lidt for tæt på i mine tørre vurderinger
 af
 en nærmere models evner, og det førte også til ophidsede trusler!
 Egentlig tager jeg det ikke så alvorligt, for man er sågu' da for dum
 hvis man langer øretæver ud som man under navngivning har truet
 skriftligt med tidligere :-/
 Men det ér sgu' en sur oplevelse på egen (og fruens) mailkonto, blot som
 følge af et ønske om at hjælpe    --
 Armand.
            
             |  |  | 
    Steen S. Schmidt (18-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  18-06-01 08:55
 | 
 |  | 
 
            > Senest kom jeg tilsyneladende lidt for tæt på i mine tørre vurderinger
 > af
 > en nærmere models evner, og det førte også til ophidsede trusler!
 Det skulle vel aldrig være en VF500?
 > Egentlig tager jeg det ikke så alvorligt, for man er sågu' da for dum
 > hvis man langer øretæver ud som man under navngivning har truet
 > skriftligt med tidligere :-/
 Jo deeet....
 > Men det ér sgu' en sur oplevelse på egen (og fruens) mailkonto, blot som
 > følge af et ønske om at hjælpe    Ja, jeg forstår absolut heller ikke den handlemåde - godt nok kan jeg da
 misforstå ting osv, men jeg kommer *aldig* til det punkt at jeg lover tæsl
 ud :-/ (jeg er for øvrigt også ret lille, såee...   Mvh
 Steen
            
             |  |  | 
     Armand (18-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  18-06-01 15:28
 | 
 |  | 
 Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
 news:8BhX6.2512$hi6.391052@news000.worldonline.dk...
 > > Senest kom jeg tilsyneladende lidt for tæt på i mine tørre
 vurderinger
 > > af en nærmere models evner, og det førte også til ophidsede trusler!
 > Det skulle vel aldrig være en VF500?
 Nope!
 Men lad nu omtalte ligge i al anonymitet - Jeg stopper med at afkræfte
 herfra så det ikke kan blive en "kredsen ind"!
 > Ja, jeg forstår absolut heller ikke den handlemåde - godt nok kan jeg
 da
 > misforstå ting osv, men jeg kommer *aldig* til det punkt at jeg lover
 tæsl
 > ud :-/ (jeg er for øvrigt også ret lille, såee...   Hvilket forøvrigt beskriver den dobbelte dumhed: Vedkommende ved
 velsagtens ikke noget til min størrelse, endsamt evner udi bøllebank
 :-/
 --
 Armand.
            
             |  |  | 
      Steen S. Schmidt (18-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Steen S. Schmidt
 | 
 Dato :  18-06-01 18:51
 | 
 |  | > Men lad nu omtalte ligge i al anonymitet - Jeg stopper med at afkræfte
 > herfra så det ikke kan blive en "kredsen ind"!
 
 Ok.
 
 > Hvilket forøvrigt beskriver den dobbelte dumhed: Vedkommende ved
 > velsagtens ikke noget til min størrelse, endsamt evner udi bøllebank
 > :-/
 
 Næh, og det er jo utroligt at man behøver tænke i de baner :-/
 
 Mvh
 Steen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Michael K.S. (17-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael K.S.
 | 
 Dato :  17-06-01 00:12
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 17 Jun 2001 00:36:23 +0200, "Armand"
 <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:
 >Eftersom at Michael K.S. står inde for at den skulle have et
 >"trækstangs-system", må det være en (for) billig reperation af et skadet
 >trækstangs-system, ved blot at montere en alm. gearpedal bagudvendt!
 >Dette forklarer også at sælger ikke har kunnet vende sagen!
 Det må være noget i den stil der er sket,temmelig kluntet må man
 sige,men som sagt det må være en smal sag at fremskaffe det
 oprindelige fra en hugger,det originale system kan ses på flere af
 billederne her :
http://members.home.net/v4-bros/pics/pics_VF500F.htm -M
            
             |  |  | 
 |  |