| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Har vasket bilen, nu er der noget galt Fra : Hagman | 
  Dato :  06-08-06 19:17 |  
  |   
            Hej Geni'er.
 
 Jeg har idag vasket bilen og motoren med en højtrykspuler.
 Nu køre bilen temmelig dårligt, det tager den lang tid fra femte gear fra 80 
 km/t til 120 km/t.
 
 Jeg prøvede at fræse motoren på motorvejen, og kørte 130 km/t i en 30 
 minutters tid med temmelig høje omdrejninger, men det har ikke hjulpet.
 
 Hvad er der galt ?
 ....det store problem ligger i, at bilen skal til syn imorgen kl. 12,00 :(
 
 Bilen er en Citroen Xantia st. car fra 11/97
 
 Med venlig hilsen,
 Michael Petersen. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Freddy O. Christense~ (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Freddy O. Christense~ | 
  Dato :  06-08-06 19:22 |  
  |  
 
            Hvordan kan nogen finde på at rense motoren med en højtryksspuler?? Jeg gør 
 aldrig min motor ren. Højst tørre lidt olie af og ved en benziner tørre 
 tændingssystemet af.
 Men du har vel spulet vand i alle stik. Og med lidt held i elektronikken. 
  
Så mit råd er at skille alt ad. Dog kun en ledning af gangen. Tjek især 
 tænding og omkring tændrør.
 FOCs
 Hagman wrote:
 > Hej Geni'er.
 >
 > Jeg har idag vasket bilen og motoren med en højtrykspuler.
 > Nu køre bilen temmelig dårligt, det tager den lang tid fra femte gear
 > fra 80 km/t til 120 km/t.
 >
 > Jeg prøvede at fræse motoren på motorvejen, og kørte 130 km/t i en 30
 > minutters tid med temmelig høje omdrejninger, men det har ikke
 > hjulpet.
 > Hvad er der galt ?
 > ...det store problem ligger i, at bilen skal til syn imorgen kl.
 > 12,00 :(
 > Bilen er en Citroen Xantia st. car fra 11/97
 >
 > Med venlig hilsen,
 > Michael Petersen.Hvordan 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Hagman (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hagman | 
  Dato :  06-08-06 19:27 |  
  |   
            
"Freddy O. Christensen" <focSLET@x-plan.dk> skrev i en meddelelse
 > Hvordan kan nogen finde på at rense motoren med en højtryksspuler?? Jeg 
 > gør aldrig min motor ren. Højst tørre lidt olie af og ved en benziner 
 > tørre tændingssystemet af.
 >
 Jeg spurgte en kammerat om jeg kunne, og han sagde det kan man sagtens :(
 ....er selv ret uvidende omkring biler.
 > Men du har vel spulet vand i alle stik. Og med lidt held i elektronikken. 
 >   
Vi satte en pose for tændrør, hvis det kan ha' noget at sige.
 > Så mit råd er at skille alt ad. Dog kun en ledning af gangen. Tjek især 
 > tænding og omkring tændrør.
 >
 Øv... det har jeg slet ikke erfaring til :(
 ....mon bilen kan synes pga. dette ?
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            martin (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : martin | 
  Dato :  06-08-06 19:33 |  
  |   
            
 > Øv... det har jeg slet ikke erfaring til :(
 > ...mon bilen kan synes pga. dette ?
 > 
 > 
 > 
 
 Sagtens, den SKAL jo ikke være hurtig.
 Bare forbrændingen er god nok (ikke ryger/målbar forurening).
 
 Mvh
 Martin
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Hagman (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hagman | 
  Dato :  06-08-06 20:09 |  
  |   
            
 >
 > Sagtens, den SKAL jo ikke være hurtig.
 > Bare forbrændingen er god nok (ikke ryger/målbar forurening).
 >
 
 Jeg har lige haft snakket med min svoger, han siger at det sikkert er 
 tændrør'ne der skal skiftes.
 ....kan dette være korrekt ?
 
 Med venlig hilsen,
 Michael Petersen. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Kent Glerup (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Glerup | 
  Dato :  06-08-06 20:27 |  
  |   
            On Sun, 6 Aug 2006 21:08:55 +0200, "Hagman"
 <michael@FJERN-DETTEmpetersen.dk> wrote:
 
 >
 >>
 >> Sagtens, den SKAL jo ikke være hurtig.
 >> Bare forbrændingen er god nok (ikke ryger/målbar forurening).
 
 Hvis motoren ikke trækker rent, er jeg bange for at den forurener en
 del for meget!
 
 >Jeg har lige haft snakket med min svoger, han siger at det sikkert er 
 >tændrør'ne der skal skiftes.
 >...kan dette være korrekt ?
 
 Nej...
 Men det kan være galt næsten _alle_ andre steder..
 
 /Kent Glerup
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Preben Riis Sørensen (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  06-08-06 20:17 |  
  |   
            
 "martin" <wee@wee.wee.org> skrev
 > Sagtens, den SKAL jo ikke være hurtig.
 > Bare forbrændingen er god nok (ikke ryger/målbar forurening).
 
 Det dumper den næsten med sikkerhed på. Selv vedligeholdte (og vandfrie)
 biler døjer med at leve op til kravene.
 
 Du har sikkert vand i det stik der går hen til den elektroniske tænding,
 eller den 'æske' der muligvis sidder udfor/ved denne, Men jeg kan
 naturligvis ikke guide dig rundt, da jeg ikke kender bilen.
 --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Hagman (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hagman | 
  Dato :  06-08-06 20:23 |  
  |   
            
 
 > Det dumper den næsten med sikkerhed på. Selv vedligeholdte (og vandfrie)
 > biler døjer med at leve op til kravene.
 >
 > Du har sikkert vand i det stik der går hen til den elektroniske tænding,
 > eller den 'æske' der muligvis sidder udfor/ved denne, Men jeg kan
 > naturligvis ikke guide dig rundt, da jeg ikke kender bilen.
 > --
 >           M.V.H.
 > Preben Riis Sørensen
 >  preben@esenet.dk
 >
 >
 >
 
 Men hvad skal jeg gøre ?
 ....er det tændrør der skal skiftes ?
 
 Den skal jo synes imorgen :( 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Mikkel Lund (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mikkel Lund | 
  Dato :  06-08-06 20:35 |  
  |   
            Hagman skrev:
 > 
 > Men hvad skal jeg gøre ?
 > ...er det tændrør der skal skiftes ?
 > 
 > Den skal jo synes imorgen :( 
 > 
 > 
 
 Jeg ville pille et stik af af gang og tørre den (måske bruge en silikone 
 spray), dvs alle stik til motoren og tændingen.
 
 Mikkel
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Kent Glerup (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent Glerup | 
  Dato :  06-08-06 20:37 |  
  |   
            On Sun, 6 Aug 2006 21:23:28 +0200, "Hagman"
 <michael@FJERN-DETTEmpetersen.dk> wrote:
 
 >Men hvad skal jeg gøre ?
 
 Tage minus af batteriet.
 Adskille stikkene i motorrummet og få dem helt tørre indvendigt,
 f.eks. med konens føntørrer.
 Hiv tændrørshætterne af, en for en, og sørg for at det er helt tørt
 ved tændrørene. Du skal _ikke_ løsne dem! Husk at ledningerne skal
 sidde på samme måde bagefter.
 På med minus igen og testkør.
 
 >...er det tændrør der skal skiftes ?
 
 Nej!
 
 >Den skal jo synes imorgen :( 
 
 Sørgeligt med sandt...
 
 /Kent Glerup
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Hagman (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hagman | 
  Dato :  06-08-06 20:40 |  
  |   
            
 "Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
 > Tage minus af batteriet.
 > Adskille stikkene i motorrummet og få dem helt tørre indvendigt,
 > f.eks. med konens føntørrer.
 > Hiv tændrørshætterne af, en for en, og sørg for at det er helt tørt
 > ved tændrørene. Du skal _ikke_ løsne dem! Husk at ledningerne skal
 > sidde på samme måde bagefter.
 > På med minus igen og testkør.
 >
 
 Kan det tænkes, at den natten over vil "tørre", så den måske var iorden 
 imorgen ?
 ....eller er det komplet drømmeønskning ? 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Brian (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  06-08-06 20:43 |  
  |   
            Hagman skrev:
 
 > Kan det tænkes, at den natten over vil "tørre", så den måske var
 > iorden imorgen ?
 > ...eller er det komplet drømmeønskning ?
 
 Hvis det er dovenskaben/tidsnød der bider, kan du finde en dåse pronto, og 
 gå amok i motorrummet - det skulle gerne fortrænge fugten.
 
 /Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Hagman (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hagman | 
  Dato :  06-08-06 20:52 |  
  |   
            >
 > Hvis det er dovenskaben/tidsnød der bider, kan du finde en dåse pronto, og 
 > gå amok i motorrummet - det skulle gerne fortrænge fugten.
 >
 > /Brian
 
 Jeg har ingen carport eller noget, og det er blevet mørkt, så det kniber 
 lidt :(
 Sikke uheldig/dum jeg er :(
 ÆV. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 alexbo (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : alexbo | 
  Dato :  06-08-06 21:00 |  
  |   
            
 "Hagman"  skrev
 
 > Kan det tænkes, at den natten over vil "tørre", så den måske var iorden 
 > imorgen ?
 > ...eller er det komplet drømmeønskning ?
 
 Nej der er altid en chance.
 Du skriver at du satte en pose på tændrørende, men derfor kan der godt havde 
 sneget sig noget vand ned til dem, de sidder i et dybt hul og derfra kommer 
 vandet ikke væk fra af sig selv.
 Så i morgen når det er lyst kigger du til dem inden du forsøger at starte, 
 og det skal være inden fordi det tændrør der evt. ikke virker p.g.a. vand, 
 vil blive ringere for hver gang det blivet sjasket til med bensin uden at 
 tænde.
 Det når forhåbentlig at tørre i nat.
 
 vmh
 Alex Christensen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Hagman (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hagman | 
  Dato :  06-08-06 21:13 |  
  |   
            
 "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
 > Det når forhåbentlig at tørre i nat.
 >
 > vmh
 > Alex Christensen
 >
 
 Er det 'kun' en tørrings-procces der måske skal til ?
 
 Jeg takker iøvrigt for alle de gode svar.
 
 Med venlig hilsen,
 Michael Petersen. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Leonard (07-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  07-08-06 09:08 |  
  |  
 
            "Hagman" <michael@FJERN-DETTEmpetersen.dk> wrote:
 >Jeg spurgte en kammerat om jeg kunne, og han sagde det kan man sagtens :(
 >...er selv ret uvidende omkring biler.
 Og det har du så lært at han også er   
-- 
 Leonard
 Aldrig mere holde i kø:  http://oy-blu.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Stefan Jacobsen (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Stefan Jacobsen | 
  Dato :  06-08-06 21:28 |  
  |   
            
"Freddy O. Christensen" <focSLET@x-plan.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44d6335c$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
 > Hvordan kan nogen finde på at rense motoren med en højtryksspuler?? Jeg 
 > gør aldrig min motor ren. Højst tørre lidt olie af og ved en benziner 
 > tørre tændingssystemet af.
 >
 Det er da ikke noget problem, heller ikke med en damprenser.....hvis man 
 altså kører diesel   
Stef 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Michael Kirkegaard (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Michael Kirkegaard | 
  Dato :  06-08-06 21:35 |  
  |   
            
"Stefan Jacobsen" <stefware@email.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44d650be$0$67264$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 >
 > "Freddy O. Christensen" <focSLET@x-plan.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:44d6335c$0$15788$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Hvordan kan nogen finde på at rense motoren med en højtryksspuler?? Jeg 
 >> gør aldrig min motor ren. Højst tørre lidt olie af og ved en benziner 
 >> tørre tændingssystemet af.
 >>
 > Det er da ikke noget problem, heller ikke med en damprenser.....hvis man 
 > altså kører diesel   
>
 Jo, det kan det hurtigt blive. Hvis dieslen altså er bare lidt ny. Jeg ved 
 godt at en diesel fra et middelrustent russisk handelsskib kan fungere på 
 bunden af øresund.
 Men har prøvet fugtigheder på en diesel....ikke sjovt
 Michael 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Stefan (08-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Stefan | 
  Dato :  08-08-06 18:33 |  
  |   
            > Jo, det kan det hurtigt blive. Hvis dieslen altså er bare lidt ny. Jeg ved 
 > godt at en diesel fra et middelrustent russisk handelsskib kan fungere på 
 > bunden af øresund.
 > Men har prøvet fugtigheder på en diesel....ikke sjovt
 
 Jo jo, men en rigtig diesel er jo også fra før alt det moderne stas de 
 propper i idag. Han forresten engang kørt gennem ca. 100 meter i 40-50 cm 
 vand med vores Mitsu SpaceStar 1,3'er, hvor der stod vand ud af alle 
 åbninger i motorrummet, det tog den ikke synderlig notits af!
 
 Stef 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Freddy O. Christense~ (06-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Freddy O. Christense~ | 
  Dato :  06-08-06 21:48 |  
  |  
 
            >> Hvordan kan nogen finde på at rense motoren med en højtryksspuler??
 >> Jeg gør aldrig min motor ren. Højst tørre lidt olie af og ved en
 >> benziner tørre tændingssystemet af.
 >>
 > Det er da ikke noget problem, heller ikke med en damprenser.....hvis
 > man altså kører diesel   
>
 Hvilket er en årsag til at 4x4 bør være diesel hvis man mener det seriøst. 
 Og kører lidt i vand altså. Men alt moderne er sart. Trist at det går den 
 vej.
 FOCs 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Jørgen M. Rasmussen (07-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  07-08-06 07:23 |  
  |   
            
 "Freddy O. Christensen" <focSLET@x-plan.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44d65566$0$15794
 
 > Hvilket er en årsag til at 4x4 bør være diesel hvis man mener det seriøst. 
 > Og kører lidt i vand altså. Men alt moderne er sart. Trist at det går den 
 > vej.
 >
 Det hjælper ikke meget hvis den sluger vandet, og div. sikkerheds og 
 komfortudstyr ombord kan ikke fordrage vand ;). 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hagman (07-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hagman | 
  Dato :  07-08-06 09:22 |  
  |   
            Der ser ikke ud til at være problemer her til morgen.
 ....da jeg skulle køre mine børn i børnehave, kørte den som den plejer.
 Så håber jeg bare der ikke er nogen 'bivirkninger', og bilen går igennemsyn 
 her om 2 timers tid :)
 
 
 "Hagman" <michael@FJERN-DETTEmpetersen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44d63217$0$3478$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Hej Geni'er.
 >
 > Jeg har idag vasket bilen og motoren med en højtrykspuler.
 > Nu køre bilen temmelig dårligt, det tager den lang tid fra femte gear fra 
 > 80 km/t til 120 km/t.
 >
 > Jeg prøvede at fræse motoren på motorvejen, og kørte 130 km/t i en 30 
 > minutters tid med temmelig høje omdrejninger, men det har ikke hjulpet.
 >
 > Hvad er der galt ?
 > ...det store problem ligger i, at bilen skal til syn imorgen kl. 12,00 :(
 >
 > Bilen er en Citroen Xantia st. car fra 11/97
 >
 > Med venlig hilsen,
 > Michael Petersen.
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Paulin \(6310\) (07-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) | 
  Dato :  07-08-06 09:39 |  
  |  
 
            Hagman skrev:
 > Der ser ikke ud til at være problemer her til morgen.
 > ...da jeg skulle køre mine børn i børnehave, kørte den som den plejer.
 > Så håber jeg bare der ikke er nogen 'bivirkninger', og bilen går
 > igennemsyn her om 2 timers tid :)
 Det gør du *aldrig* mere!   
Jeg "rensede" engang mine forreste bremsecalibre på min Yamaha XS 650 med en 
 højtryksrenser - de skulle jo være *rene* ! - bagefter var funktionen 
 "on/off"   
Tillykke med at du tilsyneladende slap med skrækken!   
-- 
    Med venlig hilsen
             Hans
 http://kortlink.dk/2hsd
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Hagman (07-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hagman | 
  Dato :  07-08-06 09:50 |  
  |   
            
"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse
 >
 > Det gør du *aldrig* mere!   
>
 Nope - de ord står nu printet i mit hoved :)
 > Tillykke med at du tilsyneladende slap med skrækken!   
> -- 
 Puuha, ja det håber jeg... men nu skal den jo lige synes først... håber ikke 
 der kan være noget 'skulte' fejl efter det der er sket.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Hans Paulin \(6310\) (07-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) | 
  Dato :  07-08-06 09:53 |  
  |  
 
            Hagman skrev:
 > håber ikke der kan være noget 'skulte' fejl efter det der er sket.
 Hvis den ellers går rent i motoren så går det nok.
 Den har nok stået og fordampet i nattens løb.
 Kan huske min gamle Kadett E - kørte man igennem en større vandpyt var den 
 osse gal - dét kunne en del postbude snakke med om   
-- 
    Med venlig hilsen
             Hans
 http://kortlink.dk/2hsd 
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Thomas Rasmussen (07-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas Rasmussen | 
  Dato :  07-08-06 10:00 |  
  |  
 
            Hagman wrote:
 > Puuha, ja det håber jeg... men nu skal den jo lige synes først... håber ikke 
 > der kan være noget 'skulte' fejl efter det der er sket.
 Når du har et par timer (sikkert efter den er synet   ) så vil jeg 
 foreslå dig lige at løbe alle stik igennem og så give noget kontaktrens 
 eller lign. på dem. Hvis der er kommet vand i stikkene så kan de begynde 
 at irre noget så grusomt, og det vil på et tidspunkt ende med dårlig/løs 
 forbindelse og deraf følgende dårlig motorgang (som du jo selv har 
 oplevet). Der er også nogen der sværger til at give stik et sprøjt 
 silikone _efter_ de er renset og samlet, for at danne en vandtæt hinde 
 rundt om stikket.
 (Nyere) Biler er generelt ikke så voldsomt begejstret for vand i 
 motorrummet... bare se på Pug 307 der kan brænde pga. vand i motorrummet :-|
 Thomas
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Hagman (07-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hagman | 
  Dato :  07-08-06 11:40 |  
  |   
            Så fik jeg synet bilen, og den gik igennem uden fejl :)
 
 
 "Hagman" <michael@FJERN-DETTEmpetersen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44d63217$0$3478$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Hej Geni'er.
 >
 > Jeg har idag vasket bilen og motoren med en højtrykspuler.
 > Nu køre bilen temmelig dårligt, det tager den lang tid fra femte gear fra 
 > 80 km/t til 120 km/t.
 >
 > Jeg prøvede at fræse motoren på motorvejen, og kørte 130 km/t i en 30 
 > minutters tid med temmelig høje omdrejninger, men det har ikke hjulpet.
 >
 > Hvad er der galt ?
 > ...det store problem ligger i, at bilen skal til syn imorgen kl. 12,00 :(
 >
 > Bilen er en Citroen Xantia st. car fra 11/97
 >
 > Med venlig hilsen,
 > Michael Petersen.
 > 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hr. Jensen (07-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Jensen | 
  Dato :  07-08-06 14:28 |  
  |   
            Den Mon, 7 Aug 2006 12:40:11 +0200 sendte "Hagman"
 <michael@FJERN-DETTEmpetersen.dk> følgende røgsignaler:
 
 >Så fik jeg synet bilen, og den gik igennem uden fejl :)
 
 Hvis den var dumpet, kunne du have tilbudt synsmanden at vaske hans
 bil... *he he he*
 
 -- 
 "Vi beklager afbrydelsen, men vi har i øjeblikket
 et problem med....med....med....Altså hvad skal
 jeg sige?....Hvorfor er det altid mig, der skal 
 finde på at sige noget?" *hulk hulk* 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Paulin \(6310\) (07-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) | 
  Dato :  07-08-06 14:49 |  
  |  
 
            Hagman skrev:
 > Så fik jeg synet bilen, og den gik igennem uden fejl :)
 Tillykke!   
-- 
    Med venlig hilsen
             Hans
 http://kortlink.dk/2hsd
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Karsten Nilsson (07-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten Nilsson | 
  Dato :  07-08-06 13:40 |  
  |   
            Hej
 Min svoger havde engang det samme problem.
 Der var vand nede i alle de huller hvor tændrørene sidder.
 Så blæs dem rene med trykluft det hjalp ham..
 
 Karsten
 "Hagman" <michael@FJERN-DETTEmpetersen.dk> skrev i en meddelelse
 news:44d63217$0$3478$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > Hej Geni'er.
 >
 > Jeg har idag vasket bilen og motoren med en højtrykspuler.
 > Nu køre bilen temmelig dårligt, det tager den lang tid fra femte gear fra
 80
 > km/t til 120 km/t.
 >
 > Jeg prøvede at fræse motoren på motorvejen, og kørte 130 km/t i en 30
 > minutters tid med temmelig høje omdrejninger, men det har ikke hjulpet.
 >
 > Hvad er der galt ?
 > ...det store problem ligger i, at bilen skal til syn imorgen kl. 12,00 :(
 >
 > Bilen er en Citroen Xantia st. car fra 11/97
 >
 > Med venlig hilsen,
 > Michael Petersen.
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |