| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Hvad skal man have i sin bil? Fra : Thomas S | 
  Dato :  18-08-06 23:20 |  
  |   
            Så er det nu alle de gamle rotter kan rådgive nykøberne. Hvad kan man 
 simpelthen ikke køre rundt uden?
 
 Min liste indtil videre:
 
 Advarselstrekant
 Førstehjælpsudstyr
 Multitool (Leatherman)
 Twist
 Lommelygte
 Pulverslukker (er den nødvendig)?
 Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
 
 
 Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 
 Mvh Thomas
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           u.m.s [3460] (18-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : u.m.s [3460] | 
  Dato :  18-08-06 23:25 |  
  |   
            
 "Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44e63d18$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Så er det nu alle de gamle rotter kan rådgive nykøberne. Hvad kan man 
 > simpelthen ikke køre rundt uden?
 >
 > Min liste indtil videre:
 >
 > Advarselstrekant
 > Førstehjælpsudstyr
 > Multitool (Leatherman)
 > Twist
 > Lommelygte
 > Pulverslukker (er den nødvendig)?
 > Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
 >
 >
 > Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 
 Er der ikke noget med en lysreflekterende vest kunne være rar at have i 
 handskerummet så man kan blive set af andre i mørket... Det er vist et krav 
 i nogle andre lande.. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Stidsen (18-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  18-08-06 23:48 |  
  |  
 
            u.m.s [3460] formulated the question :
 > Er der ikke noget med en lysreflekterende vest kunne være rar at have i 
 > handskerummet så man kan blive set af andre i mørket... Det er vist et krav i 
 > nogle andre lande..
 Den er en god ide at have med, gerne 2 stk så en evt. passager kan 
 hjælpe med. Den er lovkrav i flere lande syd for grænsen.
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (18-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  18-08-06 23:44 |  
  |   
            
 "Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44e63d18$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Så er det nu alle de gamle rotter kan rådgive nykøberne. Hvad kan man 
 > simpelthen ikke køre rundt uden?
 >
 > Min liste indtil videre:
 >
 > Advarselstrekant
 > Førstehjælpsudstyr
 > Multitool (Leatherman)
 > Twist
 > Lommelygte
 > Pulverslukker (er den nødvendig)?
 > Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
 >
 >
 > Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 
 JA
 man skal bare have en mobil med og så de vigtigste numre på folk der kan 
 hjælpe en
 
 --
 Tom 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Johansen [600~ (18-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  18-08-06 23:52 |  
  |  
 
            In article <44e63d18$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
  Thomas S <test@mail.dk> wrote:
 > Pulverslukker (er den nødvendig)?
 Kun hvis du vil redde konen ud og totalskade bilen over tid...
 Pulveret totalskader bilen over tid og forsikringen dækker _ikke_ 
 sådanne følgeskader.
 Så har du den så brug den KUN hvis der er liv på fare, ellers lad lortet 
 brænde og lav forsikringen betal en ny bil med det samme istedet for du 
 selv kommer til det om 2 år.
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
 http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           C. Caspersen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : C. Caspersen | 
  Dato :  19-08-06 00:00 |  
  |  
 
            "Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:44e63d18$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 Lad mig gætte: En Peugeot ?
  
/Caspersen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas S (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas S | 
  Dato :  19-08-06 07:52 |  
  |   
            C. Caspersen wrote:
 > "Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse
 > news:44e63d18$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > 
 > 
 >>Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 > 
 > 
 > Lad mig gætte: En Peugeot ?
 Næ - en C3 :)
 
 Mvh Thomas
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  19-08-06 11:25 |  
  |   
            "Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44e6b50f$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 > Næ - en C3 :)
 >
 
 PULVERSLUKKER!
 
 mvh.
 Kim Frederiksen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Karsten Feddersen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Karsten Feddersen | 
  Dato :  19-08-06 12:53 |  
  |  
 
            Hej
 Thomas S wrote:
 > Næ - en C3 :)
 Husk også brandtæppe, branddasker, brandmandsuddannelse og ikke mindst 
 en professionel racerkørerdragt som er brandhæmmende   
-- 
 Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
 Karsten Feddersen -  http://www.feddersen.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kent (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kent | 
  Dato :  19-08-06 00:10 |  
  |  
 
            "Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44e63d18$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Så er det nu alle de gamle rotter kan rådgive nykøberne. Hvad kan man 
 > simpelthen ikke køre rundt uden?
 >
 > Min liste indtil videre:
 >
 > Advarselstrekant
 > Førstehjælpsudstyr
 > Multitool (Leatherman)
 > Twist
 > Lommelygte
 > Pulverslukker (er den nødvendig)?
 > Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
 >
 >
 > Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 >
 > Mvh Thomas
 Vi har også en lille nødhammer med indbygget seleskærer
 i bilen. Skulle uheldet være ude, er den rar at have ved hånden.
 T.Hansen har en smart én her:
 http://www.thansen.dk/product.asp?c=738500633&n=1199130711&pn=1222878598
Det er ikke den, vi har.
 Kent. 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus G. (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus G. | 
  Dato :  19-08-06 00:28 |  
  |  
 
            > Advarselstrekant
 Fornuftigt
 > Førstehjælpsudstyr
 Igen meget fornuftigt, og er man medlem af falck, så mener jeg man kan hente
 en fin forhjælpskasse.
 > Multitool (Leatherman)
 Er jeg ikke helt klar over hvad er..
 > Twist
 Er det ikke slik? :)
 > Lommelygte
 Man kan få en lommelygte som også kan bruges som gul blink på taget, måske
 det var en løsning?
 http://www.bygmabutik913.dk/product.asp?product=46&sub=2
> Pulverslukker (er den nødvendig)?
 Ja hvis bilen brænder, og der er liv i fare, ellers lad bilen brænde, så kan
 forsikringen æde den. Hvis ikke, så æder pulverslukkeren bilen på få år. Det
 går nemlig i alle el-dele.
 > Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
 donkraft er jo standard udstyr, det samme med krydsnøgle, eller det er det
 ikke så tit mere, men der er altid en nøgle så du kan skifte hjul. Strips og
 tape kan sikkert være nyttige engang, men ligenu kan jeg ikke helt
 gennemskue til hvad.
 >
 > Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 Olie og vand? Bare lidt af hvert, en liter f.eks.. Om vinteren kunne det
 måske være godt med et kraftigt tæppe(Vente på falck i lang tid, kan godt
 blive koldt), og måske et sæt startkabler, da batterier har det med at vise
 deres svaghed når det bliver koldt først. Neon Gul vest(er), til når man er
 kørt i stykker.
 Men man kan jo blive ved, og til sidst har du fyldt bilen med alt muligt :)
 Jeg ville gennemlæse alle folks forslag, og så må du prioitere hvad du mener
 er mest vigtig, og hvad du måske forventer at du kan komme ud for. Umildbart
 behøver du jo ikke ekstra olie og vand på så ny en bil.
 -- 
 Klaus G. / Seth-Enoch
 www.seth-enoch.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Preben Riis Sørensen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  19-08-06 00:35 |  
  |   
            
 "Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:44e63d18$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Så er det nu alle de gamle rotter kan rådgive nykøberne. Hvad kan man
 > simpelthen ikke køre rundt uden?
 >
 > Min liste indtil videre:
 >
 > Advarselstrekant
 > Førstehjælpsudstyr
 > Multitool (Leatherman)
 > Twist
 > Lommelygte
 > Pulverslukker (er den nødvendig)?
 > Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
 
 Kort, evt. kompas, eller GPS navigator.
 Vand eller andet drikkeligt, evt. også lidt spiseligt.
 Varmt tøj/støvler/tæppe om vinteren, hvor også en skovl er en god ting. Evt.
 snekæder.
 Slæbetov, startkabler.
 Kilerem.
 Sikringer og pærer.
 Skvulpesikret kaffekop m.12V varmelegeme, og/eller 12V dyppekoger.
 Nogen har olie og vand til bilen med.
 Benzinfolket har muligvis noget kondensfjernende spray og/eller
 tændrør/tændrørsnøgle med. Evt. også karburatorsprit.
 Sprinklervæske/isfjerner. Isskraber.
 Jeg har en affaldssæk med, til evt. nedkørte fugle/dyr af spiselig art.
 
 Hvis max. totalvægt ikke overskrides derved, og hvis pladsen tillader det,
 kan du muligvis også tage konen/kæresten med.
 --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
 
 
 
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jes Vestervang (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jes Vestervang | 
  Dato :  19-08-06 01:07 |  
  |  
 
            Thomas S <test@mail.dk> writes:
 > Så er det nu alle de gamle rotter kan rådgive nykøberne. Hvad kan
 > man simpelthen ikke køre rundt uden?
 Hvis du har forstand på at aflive dyr, så noget egnet værktøj til
 det. Alternativt findes et telefonnummer til nogen der, vistnok
 gratis, kommer ud og afliver gratis. Kan nogen huske det.
 Mine fangster, alle under mc-kørsel, begrænser sig til småfugle og så
 et par fasaner på venstre skulder med hhv. 80 og 125 km/t (fartgale
 dyr). En skam jeg ikke har forstand på at tilberede dem, ellers ville
 det være en god bar-historie   
-- 
 mvh Jes Vestervang
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Stidsen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  19-08-06 11:10 |  
  |  
 
            Jes Vestervang expressed precisely :
 > Alternativt findes et telefonnummer til nogen der, vistnok
 > gratis, kommer ud og afliver gratis. Kan nogen huske det.
 De hedder Falck og har tlf 70 10 20 30. Det er dem der administrerer 
 den slags og ja, det er ganske gratis.
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Preben Riis Sørensen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  19-08-06 12:13 |  
  |   
            
 "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev
 > De hedder Falck og har tlf 70 10 20 30. Det er dem der administrerer
 > den slags og ja, det er ganske gratis.
 
 Nej, det er det ikke. Men Dyrenes Beskyttelse financierer det, så det er
 gratis for alle der ringer.
 --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Henrik Stidsen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  19-08-06 13:33 |  
  |  
 
            Preben Riis Sørensen presented the following explanation :
 >> De hedder Falck og har tlf 70 10 20 30. Det er dem der administrerer
 >> den slags og ja, det er ganske gratis.
 > Nej, det er det ikke. Men Dyrenes Beskyttelse financierer det, så det er
 > gratis for alle der ringer.
 Så er det jo også gratis...
 Ellers er det heller ikke gratis at ringe til et 80 nummer...
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Preben Riis Sørensen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  19-08-06 16:34 |  
  |   
            
 "Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev
 > > Nej, det er det ikke. Men Dyrenes Beskyttelse financierer det, så det er
 > > gratis for alle der ringer.
 >
 > Så er det jo også gratis...
 
 Jeg synes bare det skulle frem, at det ikke er Falck der har flottet sig med
 gratis service, det ligger ligesom heller ikke til dem.....
 --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Henrik Stidsen (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  20-08-06 00:29 |  
  |  
 
            on 19-08-2006, Preben Riis Sørensen supposed :
 >>> Nej, det er det ikke. Men Dyrenes Beskyttelse financierer det, så det er
 >>> gratis for alle der ringer.
 >> Så er det jo også gratis...
 > Jeg synes bare det skulle frem, at det ikke er Falck der har flottet sig med
 > gratis service, det ligger ligesom heller ikke til dem.....
 Ok, syns nu det fremgik af det når jeg skrev at det var dem der 
 administrerede det - lidt ligesom de administrerer ambulancer mv på 
 vegne af det amtslige beredskab. Men uddybninger og præciseringer er 
 som regel velkomne :)
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Henrik (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik | 
  Dato :  20-08-06 07:46 |  
  |   
            On Saturday 19 August 2006 14:32, Henrik Stidsen wrote in dk.fritid.bil:
 
 > Preben Riis Sørensen presented the following explanation :
 >>> De hedder Falck og har tlf 70 10 20 30. Det er dem der administrerer
 >>> den slags og ja, det er ganske gratis.
 > 
 >> Nej, det er det ikke. Men Dyrenes Beskyttelse financierer det, så det er
 >> gratis for alle der ringer.
 > 
 > Så er det jo også gratis...
 > 
 > Ellers er det heller ikke gratis at ringe til et 80 nummer...
 
 Nu starter '70 10 20 30' det jo også med 70 og ikke 80... ;)
 
 -- 
 Med Venlig Hilsen:  Henrik
 
 "Stay down bitch!"
  -- Samuel L. Jackson as Elmo McElroy in '51st State'
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Henrik Stidsen (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  20-08-06 11:44 |  
  |  
 
            Henrik explained on 20-08-2006 :
 >>>> De hedder Falck og har tlf 70 10 20 30. Det er dem der administrerer
 >>>> den slags og ja, det er ganske gratis. 
 >>> Nej, det er det ikke. Men Dyrenes Beskyttelse financierer det, så det er
 >>> gratis for alle der ringer.
 >> Så er det jo også gratis...
 >> Ellers er det heller ikke gratis at ringe til et 80 nummer...
 > Nu starter '70 10 20 30' det jo også med 70 og ikke 80... ;)
 Næ, men det var der jo sådan set heller ikke nogen der påstod ;)
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Uffe Ravn (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Ravn | 
  Dato :  19-08-06 22:19 |  
  |  
 
            Henrik Stidsen wrote:
 > Jes Vestervang expressed precisely :
 >> Alternativt findes et telefonnummer til nogen der, vistnok
 >> gratis, kommer ud og afliver gratis. Kan nogen huske det.
 >
 > De hedder Falck og har tlf 70 10 20 30. Det er dem der administrerer
 > den slags og ja, det er ganske gratis.
 Hmm. Hvilken bil og årgang taler lige vi om her?   
Mvh. Uffe Ravn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Preben Riis Sørensen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  19-08-06 23:38 |  
  |   
            
"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev
 > > De hedder Falck og har tlf 70 10 20 30. Det er dem der administrerer
 > > den slags og ja, det er ganske gratis.
 >
 > Hmm. Hvilken bil og årgang taler lige vi om her?   
Dem Falck kører i, stammer fra kort efter sidste krig.
 --
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Henrik (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik | 
  Dato :  20-08-06 07:49 |  
  |  
 
            On Saturday 19 August 2006 23:18, Uffe Ravn wrote in dk.fritid.bil:
 > Henrik Stidsen wrote:
 >> De hedder Falck og har tlf 70 10 20 30. Det er dem der administrerer
 >> den slags og ja, det er ganske gratis.
 > 
 > Hmm. Hvilken bil og årgang taler lige vi om her?   
De har nu mange forskellige slags, alt efter hvor du kører det stakkels dyr
 ned henne: 
 http://www.beredskabsinfo.com/billedgalleri/thumbnails.php?album=search&type=full&search=falck+dyr
 
> Mvh. Uffe Ravn
 -- 
 Med Venlig Hilsen:  Henrik
 "I want you to make your self as home. You can have sex anywhere"
  -- Mimi Kennedy as Abigail "Abby" O'Neil in 'Greg & Dharma' 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Stefan (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Stefan | 
  Dato :  19-08-06 01:22 |  
  |  
 
            > Advarselstrekant
 > Førstehjælpsudstyr
 > Multitool (Leatherman)
 > Twist
 > Lommelygte
 > Pulverslukker (er den nødvendig)?
 > Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
 Et reservehjul?
 Stef
   
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jørgen M. Rasmussen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  19-08-06 06:11 |  
  |   
            
 "Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse news:44e63d18$0$160
 
 > Twist
 
 Brug servietter, køkkenrulle evt gl. t.shirt, det er mere "universelt". Du 
 kan fx. erstatte forbindinger med med tape, gaffa, og subj. :).
 
 > Lommelygte
 
 Anskaf en diode-nøglering, Biltema sælger dem til en ~10'er.
 
 > Pulverslukker (er den nødvendig)?
 
 Sjældent, jeg køre rundt med en 3 kg. gl. sag, som aldrig er prøvet - men 
 jeg tør ikke tage den af læsset ;).
 
 > Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
 >
 Udvælg værktøjet til det som bruges og er univeselt, fx. har du ikke brug 
 for en tændrørsnøgle,. men måske en Torx.. En vandpumpetang kan gøre det ud 
 for en stor svensknøgle i en snæver vending etc.
 
 > Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 >
 En plade, klods som donkraften kan stå på uden at synke i, lidt stift 
 ståltråd, en magnet til at sætte på det ( til at fiske tabte skruer op), et 
 lille billigt universalinstrument er svært at undvære i en bil med alt_i_el. 
 .. Det sidste kræver at du ved hvordan det bruges, og der er strøm på. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Klaus D. Mikkelsen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  19-08-06 07:17 |  
  |  
 
            Thomas S skriver:
 > 
 > Advarselstrekant
 Sådan en kan da være rar at have med, i tilfælde af uhel. JEG har dog
 ikek en i bilen.
 > Førstehjælpsudstyr
 Som er ?
 > Multitool (Leatherman)
 > Twist
 > Lommelygte
 > Pulverslukker (er den nødvendig)?
 > Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
 Til ?
 Donkraft, hjulnøgle og en skruetrækker er standardudstyr i min bil, ud
 over det har jeg her om sommeren kun et landkort og min
 dieselregnskabsbog med (nåh ja og en lader til mobilen).
 
 > Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 At du forhåbentligt ikke behøver værktøj til så ny en bil.
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Leo Jensen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leo Jensen | 
  Dato :  19-08-06 07:52 |  
  |   
            
"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse 
 news:44E6ACDB.A5817CED@du.kan.finde.den...
 > Thomas S skriver:
 >>
 >> Advarselstrekant
 >
 > Sådan en kan da være rar at have med, i tilfælde af uhel. JEG har dog
 > ikek en i bilen.
 Den er vel heller ikke lovpligtig før du holder et uheldigt sted og har brug 
 for den ??
   Leo 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jørgen M. Rasmussen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  19-08-06 08:11 |  
  |   
            
 "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
 
 > Donkraft, hjulnøgle og en skruetrækker er standardudstyr i min bil,
 >
 Hvad vil du bruge det til?. Er din ikke en af dem, der kun er udstyret med 
 en dåse DækPilot og en pumpe? ;). Og hvis skruetrækkeren er magen til den 
 der fulgte med min, passer den så få steder, at du er lige så godt hjulpet 
 uden- show but no go ;).
 
 
 > At du forhåbentligt ikke behøver værktøj til så ny en bil.
 >
 Eller du køber dig til hjælp hos fx. Falck, DK.Autohjælp ;). Men det er nu 
 rart at "kunneselv", hvis man kan, der er altid brug for det på det mest 
 ubelejlige tidspunkt- Det er dumt at være grounded pga. en detalje, stå og 
 spejde ud i horisonten efter hjælp :(. Og værktøj kan bruges i anden 
 sammenhæng, jeg har ofte brugt det, men, 7-9-13, kun til bilen 1-2 gange.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Klaus D. Mikkelsen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  19-08-06 08:38 |  
  |  
 
            "Jørgen M. Rasmussen" skriver:
 > 
 > Hvad vil du bruge det til?.
 Intet - hjulnøglen bruges ved dækskifte sommer <-> vinterdæk.
 > Er din ikke en af dem, der kun er udstyret med
 > en dåse DækPilot og en pumpe?
 Jo
 > Og hvis skruetrækkeren er magen til den
 > der fulgte med min, passer den så få steder, at du er lige så godt hjulpet
 > uden- show but no go ;).
 Bagenden af skruetrækkeren passer over en hjulbolt og bruges dertil.
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Leonard (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  19-08-06 07:48 |  
  |  
 
            Thomas S <test@mail.dk> wrote:
 >Multitool (Leatherman)
 Sådan noget skrammel vil jeg ikke bruge til noget som helst.
 >Twist
 Køkkenrulle er mere universielt.
 >Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 5-liters dunk med brændstof.
 -- 
 Leonard
 Aldrig mere holde i kø:  http://oy-blu.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas S (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas S | 
  Dato :  19-08-06 08:01 |  
  |   
            Leonard wrote:
 > Thomas S <test@mail.dk> wrote:
 > 
 > 
 >>Multitool (Leatherman)
 > Sådan noget skrammel vil jeg ikke bruge til noget som helst.
 
 Den jeg har er jeg nu slemt glad for - har flere gange erstattet en tur 
 i værktøjskassen. Det eneste jeg  har haft behov for som den ikke kunne 
 hjælpe med var ibankning af søm ;)
 
 Mvh Thomas
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Michael Kirkegaard (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Michael Kirkegaard | 
  Dato :  19-08-06 08:31 |  
  |   
            
 ">
 > Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 >
 På en tre år gammel bil skal du kan have advarselstrekant, kortet til 
 vejhjælpsabbonnementet, mobiltelefon og gerne en ½ liter cola.
 
 Hvad er det du vil bruge gaffertape, Multitools og lign på, på en så ny bil?
 Jeg kunne forstå det hvis det var en gammel Kadett eller lign.
 
 Michael 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jørgen M. Rasmussen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen | 
  Dato :  19-08-06 08:49 |  
  |   
            
 "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 
 > Hvad er det du vil bruge gaffertape, Multitools og lign på, på en så ny 
 > bil?
 > Jeg kunne forstå det hvis det var en gammel Kadett eller lign.
 >
 Fx. til at holde på stumperne af en smadret forrude. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Freddy O. Christense~ (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Freddy O. Christense~ | 
  Dato :  19-08-06 10:14 |  
  |   
            Michael Kirkegaard wrote:
 > ">
 >> Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 >>
 > På en tre år gammel bil skal du kan have advarselstrekant, kortet til
 > vejhjælpsabbonnementet, mobiltelefon og gerne en ½ liter cola.
 >
 > Hvad er det du vil bruge gaffertape, Multitools og lign på, på en så
 > ny bil? Jeg kunne forstå det hvis det var en gammel Kadett eller lign.
 >
 Så at jeg osse foreslår:
 -Gearkasseolie
 -Hydraulikolie
 -2 liter motorolie
 -Godt med klude (bomuld)
 -Mobiloplader til bil
 -En ekstra skjorte til at trække over ved reparationer
 -2 liter vand
 -WD40
 -Kabelsko og ledning
 
 virker overflødigt. Men hvorfor er der ikke nogen der lige laver disse 
 lister færdige og evt. opdeler dem efter bilens alder og mærke? Det kan jo 
 være at bilmærker særligt ramt af bål og brand bør prioritere et 
 slukningsanlæg (en 1½ liter danskvand er iøvrigt fortrinlig).
 
 Det er jo lige til en hjemmeside. Hvem stjæler ideen?
 
 FOCs
 RR 84´
 Escort 81´
 Honda Mtx 125 86´
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Christopher Stein (22-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christopher Stein | 
  Dato :  22-08-06 10:39 |  
  |   
            Freddy O. Christensen skrev:
 > Michael Kirkegaard wrote:
 >> ">
 >>> Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 >>>
 >> På en tre år gammel bil skal du kan have advarselstrekant, kortet til
 >> vejhjælpsabbonnementet, mobiltelefon og gerne en ½ liter cola.
 >>
 >> Hvad er det du vil bruge gaffertape, Multitools og lign på, på en så
 >> ny bil? Jeg kunne forstå det hvis det var en gammel Kadett eller lign.
 >>
 > Så at jeg osse foreslår:
 > -Gearkasseolie
 > -Hydraulikolie
 > -2 liter motorolie
 > -Godt med klude (bomuld)
 > -Mobiloplader til bil
 > -En ekstra skjorte til at trække over ved reparationer
 > -2 liter vand
 > -WD40
 > -Kabelsko og ledning
 > 
 > virker overflødigt. Men hvorfor er der ikke nogen der lige laver disse 
 > lister færdige og evt. opdeler dem efter bilens alder og mærke? Det kan jo 
 > være at bilmærker særligt ramt af bål og brand bør prioritere et 
 > slukningsanlæg (en 1½ liter danskvand er iøvrigt fortrinlig).
 > 
 > Det er jo lige til en hjemmeside. Hvem stjæler ideen?
 > 
 > FOCs
 > RR 84´
 > Escort 81´
 > Honda Mtx 125 86´
 > 
 > 
 så burde jeg med mondeoen altid køre rundt med en halv kvm plade bagi + 
 et svejseapperat..
 
 Jeg kunne godt se det sjove i en hjemmeside :D
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bo Velschow (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bo Velschow | 
  Dato :  19-08-06 09:51 |  
  |   
            
"Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44e63d18$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Så er det nu alle de gamle rotter kan rådgive nykøberne. Hvad kan man 
 > simpelthen ikke køre rundt uden?
 >
 > Min liste indtil videre:
 >
 > Advarselstrekant
 > Førstehjælpsudstyr
 > Multitool (Leatherman)
 > Twist
 > Lommelygte
 > Pulverslukker (er den nødvendig)?
 > Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
 >
 >
 > Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 >
 Så vidt jeg kan læse, er der ingen, der endnu har foreslået 
 arbejdshandsker - så det vil jeg da bestemt foreslå!   
Hjulskift og deslige foregår per definition altid i regn- eller snevejr (og 
 hjul er _altid_ rigtig snavsede!), så derfor kan et par arbejdshandsker være 
 en rigtig god ide.
 I vintertiden er det i øvrigt også snildt at have en sneskovl med...
 -- 
 Venlig hilsen
 Bo Velschow
 3540 Lynge
 Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for 
 Danmark 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Hr. Jensen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Jensen | 
  Dato :  19-08-06 10:24 |  
  |   
            Den Sat, 19 Aug 2006 00:20:05 +0200 sendte Thomas S <test@mail.dk>
 følgende røgsignaler:
 
 >Så er det nu alle de gamle rotter kan rådgive nykøberne. Hvad kan man 
 >simpelthen ikke køre rundt uden?
 
 >Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 
 Min liste:
 Advarselstrekant
 Neongul vest med reflekser
 GPS
 Mobiltelefon
 Abonnement på autohjælp
 
 Der er jo ingen grund til at få beskidte fingre, når man kan betale
 sig fra det.
 
 -- 
 "Charlie.....? 
 Kunne du ikke tænke dig at købe din 
 kælemus tilbage, hva'?
 Slangen var ikke sulten alligevel...."
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Niels Jacobsen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Jacobsen | 
  Dato :  19-08-06 11:21 |  
  |   
            Thomas S wrote:
 > Så er det nu alle de gamle rotter kan rådgive nykøberne. Hvad kan man
 > simpelthen ikke køre rundt uden?
 >
 > Min liste indtil videre:
 >
 > Advarselstrekant
 > Førstehjælpsudstyr
 > Multitool (Leatherman)
 > Twist
 > Lommelygte
 > Pulverslukker (er den nødvendig)?
 > Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
 
 Engangshandsker til tankning af diesel, der er aldrig nogen tilbage ved 
 tanken.
 
 M.v.h
 Niels 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Stidsen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  19-08-06 11:45 |  
  |  
 
            Niels Jacobsen expressed precisely :
 > Engangshandsker til tankning af diesel, der er aldrig nogen tilbage ved 
 > tanken.
 Hvad skal man også bruge dem til ? Jeg har aldrig haft brug for dem til 
 de 1600+ liter diesel jeg har tanket på det sidste halve år...
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Niels Jacobsen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Niels Jacobsen | 
  Dato :  19-08-06 12:08 |  
  |   
            Henrik Stidsen wrote:
 > Hvad skal man også bruge dem til ? Jeg har aldrig haft brug for dem
 > til de 1600+ liter diesel jeg har tanket på det sidste halve år...
 
 Pistol håndtaget er da altid fedtet ind i ildelugtende diesel.
 
 M.v.h
 Niels 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Klaus D. Mikkelsen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  19-08-06 12:09 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
              spamsen (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : spamsen | 
  Dato :  20-08-06 00:58 |  
  |   
            "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den>
 wrote in message news:44E6F135.330EA8A9@du.kan.finde.den
 > Niels Jacobsen skriver:
 >>
 >> Pistol håndtaget er da altid fedtet ind i ildelugtende
 >> diesel.
 >
 > Næh.
 Må nok give den herre ret, det er nok kun pistolen til benzin der er 
 oversnasket med diesel :)
 
 >
 > Klaus
 vh.
 Flemming 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Henrik Stidsen (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  19-08-06 13:34 |  
  |  
 
            Niels Jacobsen brought next idea :
 >> Hvad skal man også bruge dem til ? Jeg har aldrig haft brug for dem
 >> til de 1600+ liter diesel jeg har tanket på det sidste halve år...
 > Pistol håndtaget er da altid fedtet ind i ildelugtende diesel.
 Så tanker du det forkerte sted, jeg har aldrig oplevet det.
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Brian (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  19-08-06 21:29 |  
  |   
            Henrik Stidsen skrev:
 
 > Så tanker du det forkerte sted, jeg har aldrig oplevet det.
 
 Tanker du på de samme tanke hele tiden ?
 
 Jeg vil ikke sige det er alle steder, men på nogle tanke (især dem hvor der 
 kun er et håndtag med diesel) kan de nu godt være lidt namset, for mine 
 bløde hænder.
 
 /Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Henrik Stidsen (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  20-08-06 00:31 |  
  |  
 
            Brian brought next idea :
 >> Så tanker du det forkerte sted, jeg har aldrig oplevet det.
 > Tanker du på de samme tanke hele tiden ?
 Tanker som regel på den samme Metax tank ja, men jeg har også tanket på 
 andre og har aldrig oplevet beskidte, snuskede eller ulækre 
 pumpehåndtag.
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Brian (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Brian | 
  Dato :  20-08-06 16:43 |  
  |   
            Henrik Stidsen skrev:
 
 > Tanker som regel på den samme Metax tank ja, men jeg har også tanket
 > på andre og har aldrig oplevet beskidte, snuskede eller ulækre
 > pumpehåndtag.
 
 Nå, så er det nok bare mig der er følsom.
 
 /Brian 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Uffe Ravn (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Ravn | 
  Dato :  20-08-06 20:45 |  
  |   
            Brian wrote:
 
 >> Tanker som regel på den samme Metax tank ja, men jeg har også tanket
 >> på andre og har aldrig oplevet beskidte, snuskede eller ulækre
 >> pumpehåndtag.
 >
 > Nå, så er det nok bare mig der er følsom.
 
 Næh. jeg bruger nu også altid engangshansker når jeg tanker firmaøsen, man
 kan ikke rende rundt med kundernes apparater og efterlade dieselolieaftryk
 på dem.
 
 Mvh. Uffe Ravn
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Henrik Stidsen (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  20-08-06 21:31 |  
  |  
 
            Uffe Ravn expressed precisely :
 >  man
 > kan ikke rende rundt med kundernes apparater og efterlade dieselolieaftryk
 > på dem.
 Så må man jo bare nøjes med at hælde diesel i tanken og ikke på 
 fingrene ,)
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Uffe Ravn (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Ravn | 
  Dato :  20-08-06 21:44 |  
  |  
 
            Henrik Stidsen wrote:
 >>  man
 >> kan ikke rende rundt med kundernes apparater og efterlade
 >> dieselolieaftryk på dem.
 >
 > Så må man jo bare nøjes med at hælde diesel i tanken og ikke på
 > fingrene ,)
 Sig det til ham der tanker før mig!   
Mvh. Uffe Ravn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                    Henrik Stidsen (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  20-08-06 22:01 |  
  |  
 
            After serious thinking Uffe Ravn wrote :
 >> Så må man jo bare nøjes med at hælde diesel i tanken og ikke på
 >> fingrene ,)
 > Sig det til ham der tanker før mig!   
Hvis han hælder diesel på dine fingre så syns jeg du skal tage en 
 alvorlig snak med ham for det er da ubehøvlet ;)
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Uffe Ravn (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Uffe Ravn | 
  Dato :  20-08-06 22:11 |  
  |  
 
            Henrik Stidsen wrote:
 >>> Så må man jo bare nøjes med at hælde diesel i tanken og ikke på
 >>> fingrene ,)
 >
 >> Sig det til ham der tanker før mig!   
>
 > Hvis han hælder diesel på dine fingre så syns jeg du skal tage en
 > alvorlig snak med ham for det er da ubehøvlet ;)
 Behøves ikke, for jeg pisser til gengæld i hans sprinklertank imens han er
 inde for at betale ;0)
 Mvh. Uffe Ravn
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                     Preben Riis Sørensen (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Preben Riis Sørensen | 
  Dato :  21-08-06 00:31 |  
  |   
            
"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse
 news:mn.a5647d6825d6c0cb.34878@news.hs235.dk...
 > After serious thinking Uffe Ravn wrote :
 > >> Så må man jo bare nøjes med at hælde diesel i tanken og ikke på
 > >> fingrene ,)
 >
 > > Sig det til ham der tanker før mig!   
>
 > Hvis han hælder diesel på dine fingre så syns jeg du skal tage en
 > alvorlig snak med ham for det er da ubehøvlet ;)
 Heldigvis er man 'ene-ansvarlig' når man tisser.    
--
            M.V.H.
 Preben Riis Sørensen
   preben@esenet.dk
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Ukendt (19-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  19-08-06 11:24 |  
  |   
            "Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44e63d18$0$160$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Så er det nu alle de gamle rotter kan rådgive nykøberne. Hvad kan man 
 > simpelthen ikke køre rundt uden?
 >
 
 Det vigtigste i min vogn er min B.B. King CD ...
 
 mvh.
 Kim Frederiksen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Sørensen (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Sørensen | 
  Dato :  21-08-06 09:38 |  
  |   
            
 Hr. Jensen skrev:
 
 > Min liste:
 > Advarselstrekant
 > Neongul vest med reflekser
 > GPS
 > Mobiltelefon
 > Abonnement på autohjælp
 >
 Det er lidt tættere på hvad jeg har. Dog har jeg et stykke
 plastic-skum-materiale til at anbringe knæerne på ved evt hjulskift,
 passer oven på hjulet.
 
 Jeg har ingen GPS, kan ikke se den er strengt nødvendig. Og kompas?
 Virker alligevel halvdårligt i en bil.
 
 Så har jeg også en ildslukker - den fulgte med bilen og vil blive
 brugt i givet fald, jeg har ikke kasko. 1hjælp skal forresten
 suppleres op.
 
 Ekstra brændstof er imho inderligt overflødigt - jeg har aldrig haft
 mindre end 5l i tanken (i forhold til instruktionsbogen), det er
 50-60km, og bruger både triptæller og måler - begge dele er ret
 nøjagtige i min bil.
 
 /Martin
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Hoffmann (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Hoffmann | 
  Dato :  21-08-06 09:44 |  
  |   
            u.m.s [3460] wrote:
 
 > Er der ikke noget med en lysreflekterende vest kunne være rar at have i
 > handskerummet så man kan blive set af andre i mørket... Det er vist et krav
 > i nogle andre lande..
 
 Det er lovpligtigt hernede i Spanien, og det skal være muligt at tage
 den på inden man stiger ud af bilen så må man ikke bare smide den om
 bagi.
 
 Med venlig hilsen
 Lars Hoffmann
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  21-08-06 13:27 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  21-08-06 13:49 |  
  |   
            
Henrik Stidsen wrote:
 > Niels Jacobsen expressed precisely :
 > > Engangshandsker til tankning af diesel, der er aldrig nogen tilbage ved
 > > tanken.
 >
 > Hvad skal man også bruge dem til ? Jeg har aldrig haft brug for dem til
 > de 1600+ liter diesel jeg har tanket på det sidste halve år...
 Jeg har altid brugt dem go det må være nogle svin som tanker der hvor
 jeg gør det (er det mig selv....?) og jeg tanker alligevel ca. 2.300
 liter diesel.
 Hvis ikke man bruger dem kommer ens hånd til at lugte af diesel i lang
 tid.
 -- 
 Christian
 http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Christian B. Andrese~ (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Christian B. Andrese~ | 
  Dato :  21-08-06 13:51 |  
  |   
            
Christian B. Andresen wrote:
 > Thomas S wrote:
 > > Lommelygte
 >
 > Pandelampe, uundværlig.
 Og en engangsovertrækskedeldragt
 -- 
 Christian
 http://www.yee-haw.dk
MSN: spørg...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           MikLarsen@gmail.com (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : MikLarsen@gmail.com | 
  Dato :  21-08-06 15:45 |  
  |   
            
 Thomas S skrev:
 
 > Så er det nu alle de gamle rotter kan rådgive nykøberne. Hvad kan man
 > simpelthen ikke køre rundt uden?
 >
 > Min liste indtil videre:
 >
 > Advarselstrekant
 > Førstehjælpsudstyr
 > Multitool (Leatherman)
 > Twist
 > Lommelygte
 > Pulverslukker (er den nødvendig)?
 > Lidt blandet værktøj - x-nøgle, strips, donkraft, gaffertape...
 >
 >
 > Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 
 Et par handsker. Jeg har bare et par engangs plastic handsker liggende
 til et evt. hjulskift eller pærebytte.
 En rulle toiletpapir, kan bruges til mange ting, ikke mindste det man
 mest bruger det til, hvis det går helt galt.
 Som andre har nævnt en sikkerhedsvest i gul, ikke orange, de kan ikke
 ses så godt når der er orange lys på vejen.
 
 Mikael
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Hans Paulin \(6310\) (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\) | 
  Dato :  21-08-06 16:24 |  
  |  
 
            Thomas S skrev:
 > Er der noget jeg glemmer - det er til en 3 år gammel dieselbil?
 Tæppe, pude, en god bog, lidt kontanter, nummeret på redningstjenesten, et 
 engangskamera, tandbørste og -stikkere   
-- 
    Med venlig hilsen
             Hans
 http://kortlink.dk/2hsd
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |