| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Hvad betaler en taxa i forsikring? Fra : Henning | 
  Dato :  20-08-06 19:05 |  
  |   
            Hvis man sammeligner en taxa ( i København) med almindelig bil, bude
 den koste en bullion i kasko - unge chauffører, store biler osv. Men
 selskaberne har formodentlig særlige grupperabatter? Kender nogen til
 dette?
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Stidsen (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  20-08-06 19:26 |  
  |  
 
            Henning laid this down on his screen :
 > Hvis man sammeligner en taxa ( i København) med almindelig bil, bude
 > den koste en bullion i kasko - unge chauffører, store biler osv. Men
 > selskaberne har formodentlig særlige grupperabatter? Kender nogen til
 > dette?
 Hvor mange kilometer kører en taxa om året ? deres mange kilometer 
 tæller sandsynligvis positivt i forhold til erfaring
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Henning (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning | 
  Dato :  20-08-06 19:34 |  
  |   
            On Sun, 20 Aug 2006 20:26:23 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
 wrote:
 
 >Henning laid this down on his screen :
 >> Hvis man sammeligner en taxa ( i København) med almindelig bil, bude
 >> den koste en bullion i kasko - unge chauffører, store biler osv. Men
 >> selskaberne har formodentlig særlige grupperabatter? Kender nogen til
 >> dette?
 >
 >Hvor mange kilometer kører en taxa om året ? deres mange kilometer 
 >tæller sandsynligvis positivt i forhold til erfaring
 
 Jo mere den er i trafikken, jo større sandsynlighed er der for uheld? 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Martin Johansen [600~ (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  20-08-06 19:48 |  
  |  
 
            In article <gnahe21soqh5t5iaq5t4r7kc8gi5ldvgjq@4ax.com>,
  Henning <no.mail@all.invalid> wrote:
 > Jo mere den er i trafikken, jo større sandsynlighed er der for uheld? 
 Dvs. jo hurtigere de kører jo mindre tid bruger de på vejene og jo 
 mindre sansynlighed for uheld?   )
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
 http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik Stidsen (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  20-08-06 21:32 |  
  |  
 
            on 20-08-2006, Henning supposed :
 >> Hvor mange kilometer kører en taxa om året ? deres mange kilometer 
 >> tæller sandsynligvis positivt i forhold til erfaring
 > Jo mere den er i trafikken, jo større sandsynlighed er der for uheld?
 Jo større erfaring desto større chance for at det er den anden part der 
 er skyld i uheldet.
 Man kan lave mange gode slutninger ud fra et udgangspunkt ;)
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Knudsen (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Knudsen | 
  Dato :  20-08-06 20:24 |  
  |   
            On Sun, 20 Aug 2006 20:26:23 +0200, Henrik Stidsen <nntpspam@hs235.dk>
 wrote:
 
 >> Hvis man sammeligner en taxa ( i København) med almindelig bil, bude
 >> den koste en bullion i kasko - unge chauffører, store biler osv. Men
 >> selskaberne har formodentlig særlige grupperabatter? Kender nogen til
 >> dette?
 >Hvor mange kilometer kører en taxa om året ? deres mange kilometer 
 >tæller sandsynligvis positivt i forhold til erfaring
 
 Tjah... Her i Sverige er præmien bl.a. afhængig af hvor mange km der
 køres om året. Jo flere km - desto højere præmie. 
 
 
 ** Lars
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Jasper Norman Ahrens~ (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  20-08-06 22:02 |  
  |  
 
            >>> Hvis man sammeligner en taxa ( i København) med almindelig bil, bude
 >>> den koste en bullion i kasko - unge chauffører, store biler osv. Men
 >>> selskaberne har formodentlig særlige grupperabatter? Kender nogen til
 >>> dette?
 Mener at det er i omegnen af 40-50.000 om året. Der er dog sikkert forskel 
 på områder, og det er da også  muligt at man kan opnå rabat hvis man 
 garanterer, at det er kun er vognmanden selv, eller en anden pålidelig (læs: 
 over 25    der kører bilen.
 Giftige præmier, men det er på den anden side også en umenneskelig fristelse 
 for en 20 årig at sidde bag rattet i en spritny MB eller BMW.
 /Jasper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Steen F. (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen F. | 
  Dato :  20-08-06 22:55 |  
  |  
 
            Jasper Norman Ahrensbach wrote:
 > Mener at det er i omegnen af 40-50.000 om året. Der er dog sikkert
 > forskel på områder, og det er da også  muligt at man kan opnå rabat
 > hvis man garanterer, at det er kun er vognmanden selv, eller en anden
 > pålidelig (læs: over 25    der kører bilen.
 Jeg kan bekræfte omkring 50.000 kr./år. Det afhænger dog af vognmandens
 "hitrate" hos forsikringsselskaberne. Har han anmeldt få skader, bliver det
 billigere. Helt ned til under halv pris af ovenstående. Så gode chauffører
 er ikke kun dem der kører mange penge ind. Men også dem der ikke koster
 vognmanden X antal tusinde kroner i skader hver måned. Der ryger tit en
 fronspoiler og en bagkofanger og et dæk i ny og næ. Jeg har hørt, at hvis en
 vognmand kører alene i sin vogn og ikke har andre chauffører ansat, kan det
 gøres for 12-13.000 kr./år. (Det er 8 år gamle priser).
 PS: Jasper, var det ikke dig der var interesseret i at købe noget af mig?
 Jeg forsøgte forgæves at skrive til dig et par gange på mail.
 MVH Steen 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Peter Juul (25-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Juul | 
  Dato :  25-08-06 21:59 |  
  |   
            
 "Steen F."  skrev
 
 Jeg har hørt, at hvis en
 > vognmand kører alene i sin vogn og ikke har andre chauffører ansat, kan 
 > det
 > gøres for 12-13.000 kr./år. (Det er 8 år gamle priser).
 
 Og de holder sgisme ikke længere - Priserne på forsikringer til hyrevogne er 
 afhængige af prisen på bilen. Jeg har netop indhentet tilbud på forsikring 
 hos Trafik (forsikringsselskab kun for hyrebiler) i forbindelse med 
 ansøgning om min egen taxitilladelse, og prisen er ca. 42 kkr pr. år på trin 
 12 ud af 15 mulige, hvor 15 er "superduper elite". Prisen gælder uanset om 
 jeg ansætter en chauffør eller ej, og bilen kommer til at køre i Aalborg. 
 Var det i Kbh, ville den være meget højere.
 Bilen er en Ford Transit 300 Kombi 2007 til knap 400 kkr alt incl.(20 % 
 afgift)
 
 De fleste forsikringsselskaber vil ikke have hyrevogne som kunder, og sætter 
 prisen derefter, plus det at ens anciennitet fra privaten ikke kan bruges i 
 taxiøjemed.
 
 Venhils
 Peter 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ole Gaarde Kristense~ (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ | 
  Dato :  21-08-06 06:53 |  
  |  
 
            "Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44e8cdc4$0$838$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >>>> Hvis man sammeligner en taxa ( i København) med almindelig bil, bude
 >>>> den koste en bullion i kasko - unge chauffører, store biler osv. Men
 >>>> selskaberne har formodentlig særlige grupperabatter? Kender nogen til
 >>>> dette?
 >
 > Mener at det er i omegnen af 40-50.000 om året. Der er dog sikkert forskel 
 > på områder, og det er da også  muligt at man kan opnå rabat hvis man 
 > garanterer, at det er kun er vognmanden selv, eller en anden pålidelig 
 > (læs: over 25    der kører bilen.
 >
 Tsk tsk tsk min ven - misinformation fra en forsikringsmand   
Grænsen er 31 år (i hvert fald i Trafik der er meget almindeligt specielt i 
 Storkøbenhavn)
 Alderen afgør selvrisikoen. Under 31 er det dobbelt selvrisiko.
 Taxaer er svjv et af de områder hvor der ikke er nævneværdig forskel på hvor 
 du bor. Vi regnes som højrisiko uanset hvad.
 Som en anden skriver i tråden er alt under ca. 30-35.000 for egen regning 
 hvis man ikke vil (ekstra)flås i forsikring.
 I Trafik er præmien forøvrigt også afhængig af hvad du kører i - som med 
 almindelige forsikringer.
 > Giftige præmier, men det er på den anden side også en umenneskelig 
 > fristelse for en 20 årig at sidde bag rattet i en spritny MB eller BMW.
 >
 Nu er den gal igen   
Man kan ikke få taxakort før man er 21, men fristelsen er næppe mindre af 
 den grund.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxavognmand i Næstved 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Kim Persson (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Persson | 
  Dato :  21-08-06 10:48 |  
  |  
 
            >> Giftige præmier, men det er på den anden side også en umenneskelig 
 >> fristelse for en 20 årig at sidde bag rattet i en spritny MB eller BMW.
 >>
 > Nu er den gal igen   
> Man kan ikke få taxakort før man er 21, men fristelsen er næppe mindre af 
 > den grund.
 >
 > -- 
 > Med venlig hilsen
 > Ole Gaarde Kristensen
 > Taxavognmand i Næstved
 Hej Ole
 Får du en billigere privat bilforsikring, nu du er meget mere kørselserfaren 
 end resten af os?
 Altså har du sammenlignet med andre, der er i ca samme bås som dig, men med 
 andre jobs.
 //Kim
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Ole Gaarde Kristense~ (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ | 
  Dato :  21-08-06 16:54 |  
  |   
            "Kim Persson" <kimcph@gmail.comcom> skrev i en meddelelse 
 news:44e98152$0$13933$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
 >
 > Hej Ole
 > Får du en billigere privat bilforsikring, nu du er meget mere 
 > kørselserfaren end resten af os?
 > Altså har du sammenlignet med andre, der er i ca samme bås som dig, men 
 > med andre jobs.
 >
 Hej Kim
 Næh desværre har erfaringen fra hyrevognen ingen indvirkning på min private 
 forsikring. Her er det - som på taxaen - antal skadefri år der tæller.
 Måske også meget godt for så ville det sikkert gælde den anden vej *hvis* 
 man skulle være så uheldig at lave en skade i taxaen.
 Da jeg i sin tid købte min første privatbil havde jeg kørt taxa nogle år, og 
 her kunne jeg til gengæld bruge det til at presse mig ned (eller er det op?) 
 på et lidt lavere trin end nystartede bilejere sædvanligvis lander på.
 
 -- 
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxavognmand i Næstved 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Jasper Norman Ahrens~ (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  21-08-06 22:06 |  
  |  
 
            > Tsk tsk tsk min ven - misinformation fra en forsikringsmand   
> Grænsen er 31 år (i hvert fald i Trafik der er meget almindeligt specielt 
 > i Storkøbenhavn)
 Beklager meget...bukker og skraber    Men så meget desto bedre. Så bliver 
 der lidt mere i posen til os forsikringsfolk   
>> Giftige præmier, men det er på den anden side også en umenneskelig 
 >> fristelse for en 20 årig at sidde bag rattet i en spritny MB eller BMW.
 >>
 > Nu er den gal igen   
> Man kan ikke få taxakort før man er 21, men fristelsen er næppe mindre af 
 > den grund.
 Næh, var jeg 21 ville jeg ikke spare vognen. Sikkert derfor at de fleste 
 hellere vil have en frikørt taxa fra en "enlig" vognmand Næstved, end en 
 hvor der er 3 forskellige "kørere" på fra storkøbenhavn.   
Hvordan går det med planerne om, at starte for dig selv?
 Mvh
 Jasper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Ole Gaarde Kristense~ (22-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ | 
  Dato :  22-08-06 11:17 |  
  |  
 
            "Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44ea2041$0$915$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >> Tsk tsk tsk min ven - misinformation fra en forsikringsmand   
>> Grænsen er 31 år (i hvert fald i Trafik der er meget almindeligt specielt 
 >> i Storkøbenhavn)
 >
 > Beklager meget...bukker og skraber    Men så meget desto bedre. Så bliver 
 > der lidt mere i posen til os forsikringsfolk   
>
 Ja og I bruger garanteret pengene på store Mercere   
>
 > Næh, var jeg 21 ville jeg ikke spare vognen. Sikkert derfor at de fleste 
 > hellere vil have en frikørt taxa fra en "enlig" vognmand Næstved, end en 
 > hvor der er 3 forskellige "kørere" på fra storkøbenhavn.   
>
 Nemlig.
 > Hvordan går det med planerne om, at starte for dig selv?
 >
 Det går strygende tak. Første måned med foden under egen stjerne er netop 
 rundet.
 Så nu har vi biler af samme årgang - min er blot en stationcar (hentet i 
 Tyskland) og der står 3 bagpå til at starte med i stedet for 2   
-- 
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxavognmand i Næstved
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Jasper Norman Ahrens~ (22-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  22-08-06 21:50 |  
  |  
 
            > Ja og I bruger garanteret pengene på store Mercere   
>
 Findes der da andre?   
> Det går strygende tak. Første måned med foden under egen stjerne er netop 
 > rundet.
 Dejligt at høre. Tillykke med beslutningen, nu må vi bare håbe at du kan få 
 fingrene i en masse skole / ældre kørsel. Er det ikke dér pengene ligger i 
 dagtimerne?
 > Så nu har vi biler af samme årgang - min er blot en stationcar (hentet i 
 > Tyskland) og der står 3 bagpå til at starte med i stedet for 2   
>
 Jaja... blærerøv   
Mvh
 Jasper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 Ole Gaarde Kristense~ (23-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ | 
  Dato :  23-08-06 00:45 |  
  |  
 
            "Jasper Norman Ahrensbach" <ahrensbach@FJERNESpc.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44eb6de3$0$827$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >> Ja og I bruger garanteret pengene på store Mercere   
>>
 > Findes der da andre?   
>
 Næh - vel egentlig ikke    (hvis man regner A-klassen fra og hvem gør ikke 
 det   
>> Det går strygende tak. Første måned med foden under egen stjerne er netop 
 >> rundet.
 >
 > Dejligt at høre. Tillykke med beslutningen, nu må vi bare håbe at du kan 
 > få fingrene i en masse skole / ældre kørsel. Er det ikke dér pengene 
 > ligger i dagtimerne?
 >
 Jo det er der rimeligt gode penge i, og det har vi heldigvis en del af.
 Jeg bliver nu ved med at køre aften/nat så det kommer min chauffør til at 
 slås med   
>> Så nu har vi biler af samme årgang - min er blot en stationcar (hentet i 
 >> Tyskland) og der står 3 bagpå til at starte med i stedet for 2   
>>
 > Jaja... blærerøv   
>
 Så bare en lille smule da   
(og ellers havde du jo bare spurgt hvad det var for en   
-- 
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxavognmand i Næstved 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Jasper Norman Ahrens~ (23-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jasper Norman Ahrens~ | 
  Dato :  23-08-06 21:54 |  
  |  
 
            > Jo det er der rimeligt gode penge i, og det har vi heldigvis en del af.
 > Jeg bliver nu ved med at køre aften/nat så det kommer min chauffør til at 
 > slås med   
Troede da ellers, at du hellere selv ville køre dagvagten? Men det er måske 
 svært at finde en chauffør til aften/nat?
 Kører sådan en bil "døgnet rundt"? Ikke underligt at der løbet nogle km. på 
 tælleren.
 >>> Så nu har vi biler af samme årgang - min er blot en stationcar (hentet i 
 >>> Tyskland) og der står 3 bagpå til at starte med i stedet for 2   
>>>
 >> Jaja... blærerøv   
>>
 > Så bare en lille smule da   
> (og ellers havde du jo bare spurgt hvad det var for en   
Hvad har sådan en fyr kørt, når man henter i tyskland? Tør man spørge til 
 prisen, eller bliver man gul af misundelse   
Nok brokker I sjællændere jer over vores ikke eksisterende moms, men du 
 betaler jo ikke engang afgift af bilerne...  
/Jasper 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                   Steen F. (26-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Steen F. | 
  Dato :  26-08-06 02:15 |  
  |   
            Jasper Norman Ahrensbach wrote:
 
 Jasper, var det ikke dig der var interesseret i at købe noget af mig?
 Jeg skrev til dig et par gange på mail, men hørte aldrig noget.
 
 MVH Steen
 Kolding 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Peter Juul (25-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Juul | 
  Dato :  25-08-06 22:01 |  
  |   
            
 "Ole Gaarde Kristensen" skrev
 
 > -- 
 > Med venlig hilsen
 > Ole Gaarde Kristensen
 > Taxavognmand i Næstved
 Hva' dælen.... Er man blevet bevillingshaver ???
 
 VenHils
 Peter
 pt. taxachauffør i Aalborg - forhåbntlig snart ditto-vognmand 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Ole Gaarde Kristense~ (27-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ | 
  Dato :  27-08-06 04:37 |  
  |  
 
            "Peter Juul" <ptSLET@baandbySLET.dk> skrev i en meddelelse 
 news:12eup9524gagced@corp.supernews.com...
 >
 > Hva' dælen.... Er man blevet bevillingshaver ???
 >
 Nemlig   
Eller tilladelsesindehaver som det jo så fint er blevet til nu.
 På sin vis meget mere praktisk for når folk spørger "Må du holde der?" kan 
 man roligt sige "Ja ja da. Jeg har da en tilladelse"   
Og held og lykke i jagten på egen bevillingsplade (tilladelsesplade lyder 
 altså ikke rigtigt)
 -- 
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxavognmand i Næstved 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Peter Juul (27-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Juul | 
  Dato :  27-08-06 17:53 |  
  |   
            
"Ole Gaarde Kristensen"  skrev
 > Eller tilladelsesindehaver som det jo så fint er blevet til nu.
 > På sin vis meget mere praktisk for når folk spørger "Må du holde der?" kan 
 > man roligt sige "Ja ja da. Jeg har da en tilladelse"   
 
> Og held og lykke i jagten på egen bevillingsplade (tilladelsesplade lyder 
 > altså ikke rigtigt)
 Jotak... Man venter svar fra det offentlige snarest...
 VenHils
 Peter 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Henrik Stidsen (20-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  20-08-06 22:08 |  
  |  
 
            Lars Knudsen formulated on søndag :
 > Tjah... Her i Sverige er præmien bl.a. afhængig af hvor mange km der
 > køres om året. Jo flere km - desto højere præmie.
 Det er ikke så mærkeligt at forsikringsselskaberne vælger den tolkning 
 - men den kunne altså sagtens gå den anden vej: få kilometere, ingen 
 rutine, usikker billist, dyr præmie. Mange kilometer, rutineret 
 billist, stor chance for at modparten er skyld i uheldet, lav præmie. 
 Men det er billigere for forsikringen at vælge den modsatte tolkning...
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Snuden (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Snuden | 
  Dato :  21-08-06 02:09 |  
  |   
            
"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse 
 news:mn.a56c7d686de440c2.34878@news.hs235.dk...
 > Lars Knudsen formulated on søndag :
 >> Tjah... Her i Sverige er præmien bl.a. afhængig af hvor mange km der
 >> køres om året. Jo flere km - desto højere præmie.
 >
 > Det er ikke så mærkeligt at forsikringsselskaberne vælger den tolkning - 
 > men den kunne altså sagtens gå den anden vej: få kilometere, ingen rutine, 
 > usikker billist, dyr præmie. Mange kilometer, rutineret billist, stor 
 > chance for at modparten er skyld i uheldet, lav præmie. Men det er 
 > billigere for forsikringen at vælge den modsatte tolkning...
 Typisk er der 10.000,- i selvrisiko plus et trin op i præmie, så skader der 
 koster under 30.000 kan bedst betale sig at betale selv.
 Kendte engang en vognmand der havde en klaphat ansat. Han var oppe på over 
 65.000 om året i præmie. Klaphatten blev selvfølgelig fritstillet  
Snuden 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Sørensen (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Sørensen | 
  Dato :  21-08-06 14:37 |  
  |   
            
 Henrik Stidsen skrev:
 
 > Lars Knudsen formulated on søndag :
 > > Tjah... Her i Sverige er præmien bl.a. afhængig af hvor mange km der
 > > køres om året. Jo flere km - desto højere præmie.
 >
 > Det er ikke så mærkeligt at forsikringsselskaberne vælger den tolkning
 > - men den kunne altså sagtens gå den anden vej: få kilometere, ingen
 > rutine, usikker billist, dyr præmie. Mange kilometer, rutineret
 > billist, stor chance for at modparten er skyld i uheldet, lav præmie.
 > Men det er billigere for forsikringen at vælge den modsatte tolkning...
 >
 Jeg tror det afspejler at den ekstra rutine ikke kompenserer for de
 mange gange flere timer på vejen. Jeg kører ca en time om dagen (max)
 - hvor meget kører en taxa?
 
 Desuden kører en del taxachafutter lige til stregen - sådan noget som
 at holde afstand er ikke altid noget de gør så meget i (min kone
 sagde engang til en chauffør: "Vil du holde lidt mere afstand - jeg
 skal gerne hjem til min søn." Så sagde han, at det skulle han
 egentlig også - og slappede af).
 
 I England er diesler ofte ret dyre i forsikring, bl.a. fordi de typisk
 kører mere end benzin.
 
 /Martin
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Johansen [600~ (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~ | 
  Dato :  21-08-06 14:52 |  
  |  
 
            In article <1156167427.843641.316360@i42g2000cwa.googlegroups.com>,
  "Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote:
 > Desuden kører en del taxachafutter lige til stregen - sådan noget som
 > at holde afstand er ikke altid noget de gør så meget i (min kone
 > sagde engang til en chauffør: "Vil du holde lidt mere afstand - jeg
 > skal gerne hjem til min søn." Så sagde han, at det skulle han
 > egentlig også - og slappede af).
 Respekt til det.. og fin modtagelse af kritikken.
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
 http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            BJ (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ | 
  Dato :  21-08-06 14:54 |  
  |   
            
 "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-0E4B4E.15513721082006@sunsite.dk...
 
 KLIP
 
 >> Desuden kører en del taxachafutter lige til stregen - sådan noget som
 >> at holde afstand er ikke altid noget de gør så meget i (min kone
 >> sagde engang til en chauffør: "Vil du holde lidt mere afstand - jeg
 >> skal gerne hjem til min søn." Så sagde han, at det skulle han
 >> egentlig også - og slappede af).
 >
 > Respekt til det.. og fin modtagelse af kritikken.
 
 Ja, den var jo ikke gået fra en mobiltefontalende kvinde/mand/taxachauffør.
 
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ukendt (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  21-08-06 15:13 |  
  |   
            
 en vigtig detalje er vel også at der ikke er betalt ret meget afgift på
 bilerne
 så selv om at det er store dyre biler er prisen på dem vel ikke meget højere
 end på
 alm. familiebiler
 
 
 Brian jensen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Snuden (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Snuden | 
  Dato :  21-08-06 15:25 |  
  |   
            
 "Brian Jensen" <b.zsnabelaoncable.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44e9bf59$0$12679$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > en vigtig detalje er vel også at der ikke er betalt ret meget afgift på
 > bilerne
 > så selv om at det er store dyre biler er prisen på dem vel ikke meget 
 > højere
 > end på
 > alm. familiebiler
 
 Typisk er prisklassen vel 350-550.000 Kr. Incl 20% afgift og moms. Det er 
 ikke billigt at reparere skader på sådanne biler...
 
 Snuden 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Ole Gaarde Kristense~ (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ | 
  Dato :  21-08-06 17:02 |  
  |   
            "Snuden" <snudens@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:44e9c23d$0$12629$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >
 > "Brian Jensen" <b.zsnabelaoncable.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:44e9bf59$0$12679$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 >>
 >> en vigtig detalje er vel også at der ikke er betalt ret meget afgift på
 >> bilerne
 >> så selv om at det er store dyre biler er prisen på dem vel ikke meget 
 >> højere
 >> end på
 >> alm. familiebiler
 >
 > Typisk er prisklassen vel 350-550.000 Kr. Incl 20% afgift og moms. Det er 
 > ikke billigt at reparere skader på sådanne biler...
 >
 Kommer an på hvad man køber.
 Det billigste starter lige under kr. 200.000 svjh (og mener det vist er en 
 Octavia 1.9 TDI) og så er der nærmest ingen øvre grænse.
 En typisk Mercedes E220 CDI stc. koster omkring en halv million afhængigt af 
 udstyr.
 En E320CDI koster hurtigt 600-650.000 som taxa og da de er populære i 
 København er det med til at trække forsikringspriserne op fordi det er her 
 de fleste totalskader sker.
 Ved en totalskade skal man også ofte skifte alt taxaudstyr , og det løber 
 meget hurtigt op i omegnen af 50.000 der skal lægges oveni.
 
 -- 
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxavognmand i Næstved 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Leonard (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  21-08-06 18:57 |  
  |  
 
            "Brian Jensen" <b.zsnabelaoncable.dk> wrote:
 >en vigtig detalje er vel også at der ikke er betalt ret meget afgift på
 >bilerne
 >så selv om at det er store dyre biler er prisen på dem vel ikke meget højere
 >end på
 >alm. familiebiler
 Der er så noget med at hvis taxien totalskades, så kan den ikke køres
 fri og derfor skald er betales afgift af den, hvorimod hvis den
 repareres og kører videre som taxi, så kan den frikøres.
 Det var ihvertfald en del af historien, da "min" taxi blev
 genopbygget:  http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
-- 
 Leonard
 Aldrig mere holde i kø:  http://oy-blu.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Ole Gaarde Kristense~ (22-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ | 
  Dato :  22-08-06 11:32 |  
  |  
 
            "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse 
 news:nosje2l0hu8l9dknt2138udfssulqu97rm@4ax.com...
 > "Brian Jensen" <b.zsnabelaoncable.dk> wrote:
 >
 >>en vigtig detalje er vel også at der ikke er betalt ret meget afgift på
 >>bilerne
 >>så selv om at det er store dyre biler er prisen på dem vel ikke meget 
 >>højere
 >>end på
 >>alm. familiebiler
 >
 > Der er så noget med at hvis taxien totalskades, så kan den ikke køres
 > fri og derfor skald er betales afgift af den, hvorimod hvis den
 > repareres og kører videre som taxi, så kan den frikøres.
 > Det var ihvertfald en del af historien, da "min" taxi blev
 > genopbygget:  http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
>
 Lad mig starte med at sige: Sikke en møghistorie. Det er sådan noget vi 
 allesammen frygter. Havde du siddet ved siden af mig havde du fået et varmt 
 og kærligt kram. Og hatten af for indsatsen som informatør. Jeg håber og 
 tror den gør en forskel.
 Mig bekendt skal bilen ikke afgiftsberigtiges hvis den totalskades. Der skal 
 svjv kun betales fuld afgift hvis den - inden den er frikørt - skal 
 omregistreres til et andet formål (altså køre som noget andet end taxa). Har 
 lige været en hurtig tur gennem punktafgiftsvejledningen og synes heller 
 ikke at jeg der kan finde noget om det. Eneste relevante der umiddelbart 
 står (pkt. E.1.3) er, citat:
 "Der betales afgift af køretøjer, som efter reparation, genopbygning eller 
 ombygning ikke i afgiftsmæssig henseende er identisk med et køretøj, der 
 tidligere er registreret og betalt afgift af." citat slut.
 -- 
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxavognmand i Næstved 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Leonard (22-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  22-08-06 18:08 |  
  |  
 
            "Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> wrote:
 >Mig bekendt skal bilen ikke afgiftsberigtiges hvis den totalskades. Der skal 
 Tjah, jeg refererer kun hvad jeg fik at vide af vognmand og værksted,
 jeg snakkede ikke med forsikringsfolkene.
 -- 
 Leonard
 Aldrig mere holde i kø:  http://oy-blu.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Ole Gaarde Kristense~ (22-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ | 
  Dato :  22-08-06 19:58 |  
  |   
            "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse 
 news:8ceme21d66p0f4rbv83935m0qqnich08jd@4ax.com...
 > "Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> wrote:
 >
 >>Mig bekendt skal bilen ikke afgiftsberigtiges hvis den totalskades. Der 
 >>skal
 >
 > Tjah, jeg refererer kun hvad jeg fik at vide af vognmand og værksted,
 > jeg snakkede ikke med forsikringsfolkene.
 >
 Også fair nok. Havde bare aldrig hørt om det før.
 
 -- 
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxavognmand i Næstved 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               claus b. p. (23-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : claus b. p. | 
  Dato :  23-08-06 13:40 |  
  |   
            
"Leonard" <usenet@leonard.dk> wrote in message 
 news:nosje2l0hu8l9dknt2138udfssulqu97rm@4ax.com...
 >
 > Der er så noget med at hvis taxien totalskades, så kan den ikke køres
 > fri og derfor skald er betales afgift af den, hvorimod hvis den
 > repareres og kører videre som taxi, så kan den frikøres.
 > Det var ihvertfald en del af historien, da "min" taxi blev
 > genopbygget:  http://leonard.dk/foredrag/uheld.php
>
 Det er fuldstændig som med almindelige biler. Efter en totalskade er bilen 
 ude af systemet. Hvis man vælger at genopbygge den skal man betale ny 
 afgift, og afgiftens størrelse afhænger selvfølgelig af hvad den skal bruges 
 til. Skal den bruges som privatbil er det fuld 180%, men man kan jo også 
 genopbygge til gulpladebil, autocamper eller minibus. Det vil formentlig 
 teoretisk også være muligt at registrere den med 20% til taxi igen, men så 
 starter de 250000km til frikørsel forfra. Og hvor god en fidus er det lige, 
 hvis bilen allerede har kørt 150-200000 km.  Afgiften skal selvfølgelig 
 beregnes ud fra brugtværdien, ligesom importbiler.
 /Claus
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Stidsen (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  21-08-06 18:11 |  
  |  
 
            Martin Sørensen has brought this to us :
 >> Det er ikke så mærkeligt at forsikringsselskaberne vælger den tolkning
 >> - men den kunne altså sagtens gå den anden vej: få kilometere, ingen
 >> rutine, usikker billist, dyr præmie. Mange kilometer, rutineret
 >> billist, stor chance for at modparten er skyld i uheldet, lav præmie.
 >> Men det er billigere for forsikringen at vælge den modsatte tolkning...
 > Jeg tror det afspejler at den ekstra rutine ikke kompenserer for de
 > mange gange flere timer på vejen. Jeg kører ca en time om dagen (max)
 > - hvor meget kører en taxa?
 En taxa kan vel snildt køre 14 timer i døgnet eller mere. Men selvom 
 man er mange timer på vejen vil rutine vel stadig betyde at risikoen 
 for at man selv er skyld i skaden vel være lavere ?
 > Desuden kører en del taxachafutter lige til stregen - sådan noget som
 > at holde afstand er ikke altid noget de gør så meget i (min kone
 > sagde engang til en chauffør: "Vil du holde lidt mere afstand - jeg
 > skal gerne hjem til min søn." Så sagde han, at det skulle han
 > egentlig også - og slappede af).
 Sådan skal det gøres!
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Jim Bob (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jim Bob | 
  Dato :  21-08-06 16:43 |  
  |   
            
 "Henning" <no.mail@all.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:rv8he2h56gj4qd0d3lkf3tatotioklv7d6@4ax.com...
 > Hvis man sammeligner en taxa ( i København) med almindelig bil, bude
 > den koste en bullion i kasko - unge chauffører, store biler osv. Men
 > selskaberne har formodentlig særlige grupperabatter? Kender nogen til
 > dette?
 
 Almindelig sund fornuft siger at de må være selvforsikrende.
 
 //JB 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Stidsen (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  21-08-06 18:11 |  
  |  
 
            on 21-08-2006, Jim Bob supposed :
 > Almindelig sund fornuft siger at de må være selvforsikrende.
 De kan ikke være fuldstændig selvforsikrende eftersom ansvarsforsikring 
 er lovpligtig.
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Leonard (21-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Leonard | 
  Dato :  21-08-06 18:59 |  
  |  
 
            "Jim Bob" <wholesome@ofir.dk> wrote:
 >Almindelig sund fornuft siger at de må være selvforsikrende.
 Det er de ikke, de fleste har lånt alle pengene, så det vil deres
 financiering ikke være med til.
 -- 
 Leonard
 Aldrig mere holde i kø:  http://oy-blu.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ole Gaarde Kristense~ (22-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole Gaarde Kristense~ | 
  Dato :  22-08-06 11:13 |  
  |   
            
 "Leonard" <usenet@leonard.dk> skrev i en meddelelse 
 news:20tje2teudnchjehmbpi42vki6r3f4ru26@4ax.com...
 > "Jim Bob" <wholesome@ofir.dk> wrote:
 >
 >>Almindelig sund fornuft siger at de må være selvforsikrende.
 >
 > Det er de ikke, de fleste har lånt alle pengene, så det vil deres
 > financiering ikke være med til.
 >
 Enig hvis det var vognmændene der snakkes om.
 Jeg læser Jim Bobs inlæg som om han spørger om (forsikrings)selskaberne er 
 selvforsikrede - og det ved jeg ikke om de er.
 
 -- 
 Med venlig hilsen
 Ole Gaarde Kristensen
 Taxavognmand i Næstved 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Henrik Stidsen (22-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Stidsen | 
  Dato :  22-08-06 11:50 |  
  |  
 
            Ole Gaarde Kristensen submitted this idea :
 > Jeg læser Jim Bobs inlæg som om han spørger om (forsikrings)selskaberne er 
 > selvforsikrede - og det ved jeg ikke om de er.
 Det er de ikke, de genforsikrer hos hinanden og hos udenlandske firmaer 
 - mener der er et stort genforsikringsselskab i England som mange af 
 dem bruger. På den måde kan de mindske risikoen for store økonomiske 
 tab.
 Selvfølgelig genforsikrer de ikke hver enkelt forsikring men de bruger 
 det på store ting og sikkert også som en generel ting.
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 -  http://henrikstidsen.dk/
Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
              |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |