| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | C3 elegance og regnsensor Fra : Thomas S | 
  Dato :  23-08-06 19:58 |  
  |   
            Hvordan fungerer ovenstående helt nøjagtigt - vi har ikke oplevet en 
 forskel i viskerhastigheden, og vi har ikke oplevet at viskeren er 
 startet og stoppet selv med regnvejret - gør vi noget forkert?
 
 Hvordan kan man iøvrigt skelne elegance, prestige og normal (hvis den 
 findes) fra hinanden - står modelbetegnelsen et sted i bilen?
 
 Iøvrigt kan vi blinke med det lange lys når bilen er slukket helt og 
 nøglen fjernet, er det normalt i en c3?
 
 Mvh Thomas
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Lars Knudsen (23-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Lars Knudsen | 
  Dato :  23-08-06 20:14 |  
  |   
            On Wed, 23 Aug 2006 20:57:40 +0200, Thomas S <test@mail.dk> wrote:
 
 >Hvordan fungerer ovenstående helt nøjagtigt - vi har ikke oplevet en 
 >forskel i viskerhastigheden, og vi har ikke oplevet at viskeren er 
 >startet og stoppet selv med regnvejret - gør vi noget forkert?
 
 Normalt skal viskerarmen i første hak... Og så visker den efter behov
 - oh plejer netop at stoppe og starte efter behov. Så hvis den ikke
 gør det er der da noget galt. Se evt. manualen til bilen?
 
 Der er en sensor på forruden som registrerer vand på ruden. 
 
 
 >Iøvrigt kan vi blinke med det lange lys når bilen er slukket helt og 
 >nøglen fjernet, er det normalt i en c3?
 
 Kender ikke C3... Men begge mine biler har den feature (Peugeot 406
 coupe og BMW 530dA). 
 
 ** Lars
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Stoffer (23-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Stoffer | 
  Dato :  23-08-06 21:06 |  
  |   
            
"Thomas S" <test@mail.dk> wrote in message 
 news:44eca528$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
  > Iøvrigt kan vi blinke med det lange lys når bilen er slukket helt og
 > nøglen fjernet, er det normalt i en c3?
 Når I lige har stoppet bilen, prøv så at holde det lange lys inde i 3 sek.
 Så burde der være kort lys på i 2 minutter.  -smart når man bor på landet. 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Asger Ellekrog (23-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Asger Ellekrog | 
  Dato :  23-08-06 21:59 |  
  |   
            
 "Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:44eca528$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 > Hvordan fungerer ovenstående helt nøjagtigt - vi har ikke oplevet en 
 > forskel i viskerhastigheden, og vi har ikke oplevet at viskeren er startet 
 > og stoppet selv med regnvejret - gør vi noget forkert?
 
 Har en Peugeot 407, som er lidt i familie (via PSA koncernen) med Citroën 
 C3. Måske er regnsensoren af samme slags - ved det dog ikke med sikkerhed.
 
 I min 407 skal viskerarmen op i første hak, for at sensoren er slået til. 
 Har motoren været slukket, mens armen stod i første hak, er sensoren 
 automatisk slået fra, og armen skal derfor slås ned i '0'te hak' og tilbage 
 i første, for at sensoren aktiveres igen.
 
 Dén detalje irriterede mig i begyndelsen, men iflg. Peugeot sker det for at 
 undgå, at viskerne automatisk forsøger at viske, hvis forruden fx. er dækket 
 af et tykt lag sne/is, med risiko for at skade viskerne.
 
 Hvis jeres vinduesviskere ikke kører af sig selv, når ovenstående 'manøvre' 
 er gennemført, er der måske eet eller andet galt med teknikken. På min 
 407'er skifter viskerne også selv hastighed, og slukker selvfølgelig også, 
 afhængig af mængden af regn.
 
 /Asger Ellekrog 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Anders (24-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Anders | 
  Dato :  24-08-06 11:37 |  
  |   
            
 "Asger Ellekrog" <asger.ellekrog@FJERNDETTEtv.dk> wrote in message 
 news:44ecc1ad$0$139$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >
 > "Thomas S" <test@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:44eca528$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 >
 > I min 407 skal viskerarmen op i første hak, for at sensoren er slået til. 
 > Har motoren været slukket, mens armen stod i første hak, er sensoren 
 > automatisk slået fra, og armen skal derfor slås ned i '0'te hak' og 
 > tilbage i første, for at sensoren aktiveres igen.
 
 En anden måde at aktivere det på er at "trække" i viskerarmen ganske 
 kortvarigt (som når du skal bruge sprinkler)
 
 Anders 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Asger Ellekrog (24-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Asger Ellekrog | 
  Dato :  24-08-06 12:05 |  
  |   
            
"Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> skrev i en meddelelse 
 news:44ed8139$0$905$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 >
 > En anden måde at aktivere det på er at "trække" i viskerarmen ganske 
 > kortvarigt (som når du skal bruge sprinkler)
 >
 > Anders
 Aha, det vidste jeg ikke! Sådan lærer man, hver dag, nyt om sin bil..!   
/Asger 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Emil Jensen [2100] (23-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100] | 
  Dato :  23-08-06 22:01 |  
  |   
            > Hvordan fungerer ovenstående helt nøjagtigt - vi har ikke oplevet en 
 > forskel i viskerhastigheden, og vi har ikke oplevet at viskeren er startet 
 > og stoppet selv med regnvejret - gør vi noget forkert?
 
 Ofte er det at sætte viskerarmen i første hak, eller lignende. Se i 
 instruktionsbogen. Men i min Citroen Xantia (osse med regnsensor) skal jeg 
 lige sætte viskerarmen tilbage på nul og igen tilbage i første hak hvis 
 bilen har været slukket, og viskerarmen står i første hak når jeg starter 
 bilen.
 
 > Iøvrigt kan vi blinke med det lange lys når bilen er slukket helt og 
 > nøglen fjernet, er det normalt i en c3?
 
 Det tror jeg er normalt i de fleste biler.
 
 MVh
 
 Emil 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kasper Hansen [8270] (24-08-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kasper Hansen [8270] | 
  Dato :  24-08-06 06:35 |  
  |   
            > Hvordan kan man iøvrigt skelne elegance, prestige og normal (hvis den 
 > findes) fra hinanden - står modelbetegnelsen et sted i bilen?
 
 Advance: Model skrab - hverken elruder eller cd-afspiller er stander. Det 
 kan købes i en opgraderingspakke.
 
 Prestige: Det mest almindelige komforniveau. Tror nok det indeholder 
 ovenstående (inkl. pakke) + varme i sæderne og andre småting. Aircondition 
 kan tilkøbes som en opgraderingspakke.
 
 Elegance: Aircon., armlæn, veloursæder, indfarvede lister og kofangere mv., 
 ratbetjent radio.
 Opgr. indeholder fuldaut. klima, atermisk forrude, bak- og regnsensor.
 
 /Kasper Hansen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |