|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Orange olielampe vs. Rød olielampe Fra : Michael Lund
 | 
 Dato :  17-09-06 15:44
 | 
 |  | Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
 
 Mvh,
 Michael
 
 
 
 
 |  |  | 
  Anders Christensen (17-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Christensen
 | 
 Dato :  17-09-06 15:44
 | 
 |  | 
 
            Michael Lund skrev:
 > Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
 Den ene er orange, den anden rød.
 ...Sorry, den lå bare lige til højrebenet, så jeg kunne ikke lade være    |  |  | 
  Michael Lund (17-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Lund
 | 
 Dato :  17-09-06 15:51
 | 
 |  | 
 Nå ja - det er sgu' da også rigtig    Mic. 
            
             |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (17-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  17-09-06 15:48
 | 
 |  | 
 
            Michael Lund skriver:
 > 
 > Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
 RTFM, det står der.....
 Har du den ikke, vil jeg komme med et kvalificeret gæt:
 Rød = alarm, stop motoren
 Orange = nu skal u til at gøre noget, ellers ender du i en "rød lampe".
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk    Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                  http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
  Michael Lund (17-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Lund
 | 
 Dato :  17-09-06 15:54
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
 news:450D600E.1C3DEBF@du.kan.finde.den...
 > Michael Lund skriver:
 >>
 >> Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
 >
 > RTFM, det står der.....
 
 Nope, desværre
 
 > Har du den ikke, vil jeg komme med et kvalificeret gæt:
 >
 > Rød = alarm, stop motoren
 >
 > Orange = nu skal u til at gøre noget, ellers ender du i en "rød lampe".
 
 Kunne det mon være noget olietryk?
 
 Oliepinden kan fint nå - med andre ord, der er nok olie på, men den orange
 er begyndt at lyse 20 - 30 sek. for derefter at slukke igen.
 
 Mic.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Niels Bengaard (17-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Bengaard
 | 
 Dato :  17-09-06 15:51
 | 
 |  | > Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
 >
 > Mvh,
 > Michael
 
 Den var vist oppe for nogle måneder siden, den gule er vist olieniveau og
 den røde olietryk.
 Er ikke 100% sikker, men mener det var hvad der blev skrevet.
 
 Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
  Michael Lund (17-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Lund
 | 
 Dato :  17-09-06 15:56
 | 
 |  | 
 "Niels Bengaard" <bengaardFJERNDETTE@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
 news:450d60b9$0$20279$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >> Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
 >>
 >> Mvh,
 >> Michael
 >
 > Den var vist oppe for nogle måneder siden, den gule er vist olieniveau og
 > den røde olietryk.
 > Er ikke 100% sikker, men mener det var hvad der blev skrevet.
 
 
 Kunne det mon være omvendt?
 
 Mic.
 
 
 
 
 |  |  | 
   Brian (17-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  17-09-06 16:19
 | 
 |  | Michael Lund wrote:
 
 >> Den var vist oppe for nogle måneder siden, den gule er vist
 >> olieniveau og den røde olietryk.
 >> Er ikke 100% sikker, men mener det var hvad der blev skrevet.
 >
 >
 > Kunne det mon være omvendt?
 
 Næppe, rød betyder stop, gul er første advarsel.
 
 Det ene afhænger jo af det andet - hellere lav oliestand, end manglende
 olietryk.
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
    Bo Velschow (17-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bo Velschow
 | 
 Dato :  17-09-06 19:59
 | 
 |  | 
 "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse 
 news:450d673b$0$75034$14726298@news.sunsite.dk...
 > Michael Lund wrote:
 >
 >>> Den var vist oppe for nogle måneder siden, den gule er vist
 >>> olieniveau og den røde olietryk.
 >>> Er ikke 100% sikker, men mener det var hvad der blev skrevet.
 >>
 >>
 >> Kunne det mon være omvendt?
 >
 > Næppe, rød betyder stop, gul er første advarsel.
 >
 > Det ene afhænger jo af det andet - hellere lav oliestand, end manglende 
 > olietryk.
 >
 Lidt googling på "oil pressure warning yellow red" giver bl.a.
http://www.trustmymechanic.com/newsletter2.html "Treat check engine light, and all dash lights like traffic signals"
 -- 
 Venlig hilsen
 Bo Velschow
 3540 Lynge
 Ved svar til mail-adresse: Erstat "invalid" med korrekt landekode for 
 Danmark 
            
             |  |  | 
  Morten Fruergaard (17-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Fruergaard
 | 
 Dato :  17-09-06 16:35
 | 
 |  | 
 
            Michael Lund wrote:
 > Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant
 > 94.
 På min tidligere Seat var gul = olieniveuv, mens rød var = olietryk.
 På min supra har jeg også både olieniveuv og olietryk.
 -- 
 Mvh. Morten Fruergaard - www.4x4butikken.dk Alt under 6 cyl er ikke en rigtig motor - med mindre den yder 166 hk/L
 Online shop med alarmer, dæk, fælge og xenonkit - OGSÅ til personbiler!
 Dæklevering normalt indenfor 3 dage - og vi modtager naturligvis Dankort 
            
             |  |  | 
  Klaus Kjærgaard (17-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus Kjærgaard
 | 
 Dato :  17-09-06 20:34
 | 
 |  | On Sun, 17 Sep 2006 16:43:40 +0200, "Michael Lund" <miclu@mail.dk>
 wrote:
 
 >Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
 >
 >Mvh,
 >Michael
 >
 På min mitsubishi L400 er den gule = lav oliestand
 dne røde er lav olietryk.
 
 Vh.
 Klaus
 
 
 |  |  | 
  Mogens... (17-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  17-09-06 21:36
 | 
 |  | "Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:450d5f1a$0$2094$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Hvad er forskellen på min orange olielampe og så den røde i en Galant 94.
 
 Gul betyder, niveau'et er lavt, mens rød betyder ingen tryk.
 Og de 2 er væsentlige at holde øje med, idet motoren er
 konstrueret til at _skulle_ bruge olie mellem olieskiftene. På
 den måde forlænges såvel oliens som motorens levetid jvf.
 Autobild...
 
 /Mogens
 tidligere ejer af 2 stk spritnye Galant 2.0 - dejlig vogn...
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |