|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Bell Add(Additiv), nogen erfaringer? Fra : Klaus G.
 | 
 Dato :  24-09-06 23:21
 | 
 |  | 
 
            Hej.
 Jeg har købt en brugt Audi A4 Avant 1.8T Quattro 97' med lige knap 150kkm på
 klokken, plus den er chippet, og overvejer at give den hele turen med
 BellAdd, dvs. ServiceRens 1B, ServiceRens 2B, ServiceRens 3, og ServiceRens
 4. Men det skulle skisme ikke undre mig at det er pisse dyrt, så hvis der er
 nogen som har erfaringer med BellAdd, så er det bare med at skrive her :)
 Kan lige tilføje, jeg er ved at finde priser på:
 4stk Tændrør, alm., ikke longlife.
 4stk Tændkabler.
 Luftmassemåler(LMM/MAF). Skal dog liige testes inden den bliver dødsdømt :)
 Oliefilter.
 Luftfilter.
 Pollenfilter.
 Gearolie.
 Måske det er overkill, men man vil jo gerne behandle sin nye bil godt :)
 -- 
 Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk |  |  | 
  BJ (24-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  24-09-06 23:24
 | 
 |  | 
 "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:451704db$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...
 
 KLIP
 
 > Jeg har købt en brugt Audi A4 Avant 1.8T Quattro 97' med lige knap 150kkm
 > på
 > klokken, plus den er chippet, og overvejer at give den hele turen med
 > BellAdd, dvs. ServiceRens 1B, ServiceRens 2B, ServiceRens 3, og
 > ServiceRens
 > 4. Men det skulle skisme ikke undre mig at det er pisse dyrt, så hvis der
 > er
 > nogen som har erfaringer med BellAdd, så er det bare med at skrive her :)
 
 Af hjertet tillykke med den nye potte.
 
 > Kan lige tilføje, jeg er ved at finde priser på:
 > 4stk Tændrør, alm., ikke longlife.
 > 4stk Tændkabler.
 > Luftmassemåler(LMM/MAF). Skal dog liige testes inden den bliver dødsdømt
 > :)
 > Oliefilter.
 > Luftfilter.
 > Pollenfilter.
 > Gearolie.
 >
 > Måske det er overkill, men man vil jo gerne behandle sin nye bil godt :)
 
 Nope, bare klø på..;)
 
 --
 Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
 
 
 
 
 |  |  | 
  TDN (25-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : TDN
 | 
 Dato :  25-09-06 05:30
 | 
 |  | 
 "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:451704db$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...
 > Hej.
 >
 > Jeg har købt en brugt Audi A4 Avant 1.8T Quattro 97' med lige knap 150kkm 
 > på
 > klokken, plus den er chippet, og overvejer at give den hele turen med
 > BellAdd, dvs. ServiceRens 1B, ServiceRens 2B, ServiceRens 3, og 
 > ServiceRens
 > 4. Men det skulle skisme ikke undre mig at det er pisse dyrt, så hvis der 
 > er
 > nogen som har erfaringer med BellAdd, så er det bare med at skrive her :)
 >
 > Kan lige tilføje, jeg er ved at finde priser på:
 > 4stk Tændrør, alm., ikke longlife.
 > 4stk Tændkabler.
 > Luftmassemåler(LMM/MAF). Skal dog liige testes inden den bliver dødsdømt 
 > :)
 > Oliefilter.
 > Luftfilter.
 > Pollenfilter.
 > Gearolie.
 >
 > Måske det er overkill, men man vil jo gerne behandle sin nye bil godt :)
 >
 > -- 
 > Klaus G. / Seth-Enoch
 >
 > www.seth-enoch.dk >
 >
 Hos mange aut. værksteder er det en del af eftersynet med en gang Bell Add i 
 tanken. Jeg tror dog primært det er for at rense for tilkoksninger i 
 motoren, hvilket en chippet turbomotor nok ikke lider af. Det skader dog 
 ikke at prøve.
 Mvh
 Thomas 
            
             |  |  | 
  Jonas R. (25-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jonas R.
 | 
 Dato :  25-09-06 08:21
 | 
 |  | 
 "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> wrote in message
 news:451704db$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...
 SNIP
 > Kan lige tilføje, jeg er ved at finde priser på:
 > 4stk Tændrør, alm., ikke longlife.
 > 4stk Tændkabler.
 > Luftmassemåler(LMM/MAF). Skal dog liige testes inden den bliver dødsdømt
 > :)
 > Oliefilter.
 > Luftfilter.
 > Pollenfilter.
 > Gearolie.
 
 Ring til Torsten Illing hos Audi i Flensborg.
 Han taler dansk og han sender fra DK af så fragten er billig. Hvis du er
 medlem af Audi Club DK er også nogle andre klubber er der 10% rabat.
 Tlf  Nr.: +49 4619020541
 Hvis du har et firma hvor bilen er i, kan delene selvfølgelig købes uden
 moms.
 
 Ville have fundet priser til dig, men er sku lidt for svært uden en motor
 kode.
 
 Men ring til Illing, det er helt sikkert billigere end hvis du køber det hos
 SMC :)
 
 Typisk er det 50% billigere i tyskland end hos SMC i DK
 
 /Jonas R.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Klaus G. (25-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus G.
 | 
 Dato :  25-09-06 15:18
 | 
 |  | 
 
            > Ring til Torsten Illing hos Audi i Flensborg.
 > Han taler dansk og han sender fra DK af så fragten er billig. Hvis du er
 > medlem af Audi Club DK er også nogle andre klubber er der 10% rabat.
 > Tlf  Nr.: +49 4619020541
 > Hvis du har et firma hvor bilen er i, kan delene selvfølgelig købes uden
 > moms.
 >
 > Ville have fundet priser til dig, men er sku lidt for svært uden en motor
 > kode.
 >
 > Men ring til Illing, det er helt sikkert billigere end hvis du køber det
 hos
 > SMC :)
 >
 > Typisk er det 50% billigere i tyskland end hos SMC i DK
 Tak for info, men viste godt det er der det skal købes, har købt dele der
 før. Mig og en kammerat plejer at bestille sammen når tilpas meget mangler
 at blive udskiftet :)
 -- 
 Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk |  |  | 
  Fam. Olsen (25-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  25-09-06 08:50
 | 
 |  | 
 "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:451704db$0$75029$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Kan lige tilføje, jeg er ved at finde priser på:
 > 4stk Tændrør, alm., ikke longlife.
 > 4stk Tændkabler.
 > Luftmassemåler(LMM/MAF). Skal dog liige testes inden den bliver dødsdømt
 > :)
 > Oliefilter.
 > Luftfilter.
 > Pollenfilter.
 > Gearolie.
 >
 > Måske det er overkill, men man vil jo gerne behandle sin nye bil godt :)
 
 Det er ikke overkill. Det er bare vedligeholdelse af sin bil. Imho.
 
 Hvordan vil du teste din LMM/MAF? Det er ikke sådan lige at gøre.
 Hvorfor ikke bare skifte den? Det er jo en sliddel.
 
 
 MVH Niels
 
 
 
 
 |  |  | 
  Klaus G. (25-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus G.
 | 
 Dato :  25-09-06 15:27
 | 
 |  | 
 
            > Det er ikke overkill. Det er bare vedligeholdelse af sin bil. Imho.
 Godt så... Så er jeg ikke noia i alles øjne :)
 > Hvordan vil du teste din LMM/MAF? Det er ikke sådan lige at gøre.
 > Hvorfor ikke bare skifte den? Det er jo en sliddel.
 Vel lidt ala det samme som man gør på en TDI? På med VagCom, varm motor,
 4.gear og bundgas fra 2500RPM til 3500RPM. Inden man køre turen så logger
 man "Engine Measuring Block 003". Tallet ved 3000RPM skal være på 850-900,
 er det lavere, så er LMM/MAF'en defekt, eller trænger til en rensning. Jeg
 har så hørt flere og flere sige at en rensning er som at pisse i bukserne,
 det er kun godt et kort stykke tid. Men jeg ved ikke om det er samme tal en
 Benziner skal smide ud som en diesel, så der skal jeg lige have gravet lidt
 mere i det :)
 Men ellers kig det her link igennem, der er flere tests af TDI'ere:
http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html -- 
 Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk |  |  | 
   Claus & Lene, Ålborg (25-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus & Lene, Ålborg
 | 
 Dato :  25-09-06 19:54
 | 
 |  | 
 "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4517e71b$0$75034$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Det er ikke overkill. Det er bare vedligeholdelse af sin bil. Imho.
 > Godt så... Så er jeg ikke noia i alles øjne :)
 >
 >> Hvordan vil du teste din LMM/MAF? Det er ikke sådan lige at gøre.
 >> Hvorfor ikke bare skifte den? Det er jo en sliddel.
 > Vel lidt ala det samme som man gør på en TDI? På med VagCom, varm motor,
 > 4.gear og bundgas fra 2500RPM til 3500RPM. Inden man køre turen så logger
 > man "Engine Measuring Block 003". Tallet ved 3000RPM skal være på 850-900,
 > er det lavere, så er LMM/MAF'en defekt, eller trænger til en rensning. Jeg
 > har så hørt flere og flere sige at en rensning er som at pisse i bukserne,
 > det er kun godt et kort stykke tid. Men jeg ved ikke om det er samme tal 
 > en
 > Benziner skal smide ud som en diesel, så der skal jeg lige have gravet 
 > lidt
 > mere i det :)
 >
 På en 1,8t er det som følger:
 Kanal 002 - Visning af  "air mass i G/s" - skal i grove træk vise bilens 
 effekt*0,8 (eks. 150*,80 = 120)
 Tjek også dine tændspoler på kanal 15 og 16 - der må ikke være 
 fejltændinger!!
 Og når du nu er ved det, så kig også på kanal 115 - de to tal der angår 
 ladetryk skal være rimelig ens...
 /claus
 P.s. Flere oplysninger på http://www.elitedubs.com/text/index.php?topic=988 |  |  | 
    Klaus G. (25-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus G.
 | 
 Dato :  25-09-06 20:19
 | 
 |  | 
 
            > På en 1,8t er det som følger:
 > Kanal 002 - Visning af  "air mass i G/s" - skal i grove træk vise bilens
 > effekt*0,8 (eks. 150*,80 = 120)
 Okay, mange tak for info.
 > Tjek også dine tændspoler på kanal 15 og 16 - der må ikke være
 > fejltændinger!!
 Noteret.
 > Og når du nu er ved det, så kig også på kanal 115 - de to tal der angår
 > ladetryk skal være rimelig ens...
 Hvorfor to tal, og hvorfor ens?:) Ja man bliver jo kun klogere af at spørge
 :)
 -- 
 Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk |  |  | 
     Claus & Lene, Ålborg (25-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Claus & Lene, Ålborg
 | 
 Dato :  25-09-06 21:18
 | 
 |  | 
 "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:45182b8f$0$75042$14726298@news.sunsite.dk...
 >> På en 1,8t er det som følger:
 >> Kanal 002 - Visning af  "air mass i G/s" - skal i grove træk vise bilens
 >> effekt*0,8 (eks. 150*,80 = 120)
 > Okay, mange tak for info.
 >
 >> Tjek også dine tændspoler på kanal 15 og 16 - der må ikke være
 >> fejltændinger!!
 > Noteret.
 >
 >> Og når du nu er ved det, så kig også på kanal 115 - de to tal der angår
 >> ladetryk skal være rimelig ens...
 > Hvorfor to tal, og hvorfor ens?:) Ja man bliver jo kun klogere af at
 > spørge
 > :)
 
 Det ene er det aktuelle og det andet er det som ECU forlanger
 
 /Claus
 
 
 
 
 |  |  | 
      Klaus G. (25-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus G.
 | 
 Dato :  25-09-06 21:58
 | 
 |  | 
 
            > Det ene er det aktuelle og det andet er det som ECU forlanger
 Ah, ok :)
 Ved du så også hvordan man nulstiller gasspjældet? Har jeg fået afvide jeg
 skal gøre efter jeg har givet den Bell Add kuren, som bla. indebære en
 rensning af gasspjældet.
 -- 
 Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk |  |  | 
   Fam. Olsen (26-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Fam. Olsen
 | 
 Dato :  26-09-06 09:26
 | 
 |  | 
 "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4517e71b$0$75034$14726298@news.sunsite.dk...
 >> Det er ikke overkill. Det er bare vedligeholdelse af sin bil. Imho.
 > Godt så... Så er jeg ikke noia i alles øjne :)
 Ikke i mine øjne i hvertfald    >> Hvordan vil du teste din LMM/MAF? Det er ikke sådan lige at gøre.
 >> Hvorfor ikke bare skifte den? Det er jo en sliddel.
 > Vel lidt ala det samme som man gør på en TDI? På med VagCom, varm motor,
 > 4.gear og bundgas fra 2500RPM til 3500RPM. Inden man køre turen så logger
 > man "Engine Measuring Block 003". Tallet ved 3000RPM skal være på 850-900,
 > er det lavere, så er LMM/MAF'en defekt, eller trænger til en rensning. Jeg
 > har så hørt flere og flere sige at en rensning er som at pisse i bukserne,
 > det er kun godt et kort stykke tid. Men jeg ved ikke om det er samme tal 
 > en
 > Benziner skal smide ud som en diesel, så der skal jeg lige have gravet 
 > lidt
 > mere i det :)
 Ja det er jo lige det med hvad værdierne skal ligge på. Det kan jeg ikke 
 finde til min. (Alfa146). Har også hørt noget med at det krævede rullefelt 
 for at kontrollere den.
 > Men ellers kig det her link igennem, der er flere tests af TDI'ere:
 > http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/tdi.html Det må jeg lige kigge på. Tak.
 MVH Niels 
            
             |  |  | 
  Kent Glerup (25-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  25-09-06 11:29
 | 
 |  | On Mon, 25 Sep 2006 00:21:16 +0200, "Klaus G."
 <klaus_godt@hotmail.com> wrote:
 
 >Hej.
 >
 >Jeg har købt en brugt Audi A4 Avant 1.8T Quattro 97' med lige knap 150kkm på
 >klokken, plus den er chippet, og overvejer at give den hele turen med
 >BellAdd, dvs. ServiceRens 1B, ServiceRens 2B, ServiceRens 3, og ServiceRens
 >4. Men det skulle skisme ikke undre mig at det er pisse dyrt, så hvis der er
 >nogen som har erfaringer med BellAdd, så er det bare med at skrive her :)
 
 Servicerens 4 er fint til at rengøre spjældhus. Vores Fabia dykkede
 til 400-500 rpm når man slap speederen, hvilket forsvandt fuldstændig.
 Den har også fået en 2B, for ligesom at rense ud. Det gjorde jeg fordi
 den havde tendens til at tænde "fejl i motorstyring" lampen. Det var
 lambda-sonden der udløste fejlen, og min mekker mente at vi først
 skulle prøve en gang BellAdd. Lampen har været slukket lige siden :)
 
 /Kent Glerup
 
 
 |  |  | 
  Anders Majland (25-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders Majland
 | 
 Dato :  25-09-06 12:50
 | 
 |  | > Servicerens 4 er fint til at rengøre spjældhus. Vores Fabia dykkede
 > til 400-500 rpm når man slap speederen, hvilket forsvandt fuldstændig.
 > Den har også fået en 2B, for ligesom at rense ud. Det gjorde jeg fordi
 > den havde tendens til at tænde "fejl i motorstyring" lampen. Det var
 > lambda-sonden der udløste fejlen, og min mekker mente at vi først
 > skulle prøve en gang BellAdd. Lampen har været slukket lige siden :)
 
 Vores skoda værkstede har også hældt noget servicerens i ved hvert service -
 jeg haved egenligt overvejet at bede dem lade være da det imho ikke burde
 være nødvendigt. Men med de erfaringer der blive listet her har det åbenbart
 en gunstig forebyggende effekt ...
 
 
 
 
 |  |  | 
   Kent Glerup (25-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  25-09-06 12:57
 | 
 |  | On Mon, 25 Sep 2006 13:50:07 +0200, "Anders Majland"
 <See.Signature@Address.invalid> wrote:
 
 >> Servicerens 4 er fint til at rengøre spjældhus. Vores Fabia dykkede
 >> til 400-500 rpm når man slap speederen, hvilket forsvandt fuldstændig.
 >> Den har også fået en 2B, for ligesom at rense ud. Det gjorde jeg fordi
 >> den havde tendens til at tænde "fejl i motorstyring" lampen. Det var
 >> lambda-sonden der udløste fejlen, og min mekker mente at vi først
 >> skulle prøve en gang BellAdd. Lampen har været slukket lige siden :)
 >
 >Vores skoda værkstede har også hældt noget servicerens i ved hvert service -
 >jeg haved egenligt overvejet at bede dem lade være da det imho ikke burde
 >være nødvendigt. Men med de erfaringer der blive listet her har det åbenbart
 >en gunstig forebyggende effekt ...
 
 Det eneste jeg ved havde en sikker effekt, var Servicerens 4.
 Om 2B'eren reelt har gjort den store forskel, aner jeg simpelthen
 ikke. Det kan jo sagtens være en ren tilfældighed at der ikke har
 været noget med motorstyringen siden.
 
 /Kent Glerup
 
 
 |  |  | 
    Ukendt (25-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  25-09-06 18:04
 | 
 |  | 
 "Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
 news:2vgfh2lr2c9ptl5qj5a6nu2rcre9340qff@4ax.com...
 
 
 > Det eneste jeg ved havde en sikker effekt, var Servicerens 4.
 > Om 2B'eren reelt har gjort den store forskel, aner jeg simpelthen
 > ikke. Det kan jo sagtens være en ren tilfældighed at der ikke har
 > været noget med motorstyringen siden.
 
 Og så dem som siger, additiver IKKE hjælper en skid hehe..,o)
 
 
 
 
 |  |  | 
     Kent Glerup (25-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  25-09-06 18:08
 | 
 |  | On Mon, 25 Sep 2006 19:03:34 +0200, "Olsen" <-> wrote:
 
 >
 >"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
 >news:2vgfh2lr2c9ptl5qj5a6nu2rcre9340qff@4ax.com...
 >
 >
 >> Det eneste jeg ved havde en sikker effekt, var Servicerens 4.
 >> Om 2B'eren reelt har gjort den store forskel, aner jeg simpelthen
 >> ikke. Det kan jo sagtens være en ren tilfældighed at der ikke har
 >> været noget med motorstyringen siden.
 >
 >Og så dem som siger, additiver IKKE hjælper en skid hehe..,o)
 
 Jeg ville ikke kalde Servicerens 2B for et additiv...
 
 /Kent Glerup
 
 
 |  |  | 
      Ukendt (26-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  26-09-06 16:44
 | 
 |  | 
 "Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
 news:p63gh2hvgmak4fg8og060a3850g88adu80@4ax.com...
 
 
 > Jeg ville ikke kalde Servicerens 2B for et additiv...
 
 Det skal da tilsættes indsugningsluften ?
 Det er noget som tilføres udover det 'normale'.
 
 
 
 
 |  |  | 
       Kent Glerup (26-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Glerup
 | 
 Dato :  26-09-06 18:11
 | 
 |  | On Tue, 26 Sep 2006 17:43:51 +0200, "Olsen" <-> wrote:
 
 >
 >"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse
 >news:p63gh2hvgmak4fg8og060a3850g88adu80@4ax.com...
 >
 >
 >> Jeg ville ikke kalde Servicerens 2B for et additiv...
 >
 >Det skal da tilsættes indsugningsluften ?
 >Det er noget som tilføres udover det 'normale'.
 
 Ved egentlig heller ikke helt hvad jeg lige tænkte på..
 Det var servicerens 4 jeg mente. Den har kun til hensigt at opløse
 belægninger i spjældhus og indsugningsmanifold, og kan vel ikke anses
 for at være et additiv.
 
 /Kent Glerup
 
 
 |  |  | 
     Ukendt (25-09-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  25-09-06 19:23
 | 
 |  | 
 "Olsen" <-> skrev i en meddelelse 
 news:45180be5$0$20318$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > "Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:2vgfh2lr2c9ptl5qj5a6nu2rcre9340qff@4ax.com...
 >
 >
 >> Det eneste jeg ved havde en sikker effekt, var Servicerens 4.
 >> Om 2B'eren reelt har gjort den store forskel, aner jeg simpelthen
 >> ikke. Det kan jo sagtens være en ren tilfældighed at der ikke har
 >> været noget med motorstyringen siden.
 >
 > Og så dem som siger, additiver IKKE hjælper en skid hehe..,o)
 Noget kunne tyde på det hvis man læser f.eks tyske test fra Dekra
http://www.zdf.de/ZDFde/inhalt/21/0,1872,2053205,00.html omend det ikke er Bell Add der her er tale om
 som Hr Jensen og Hr Larsen dokumenterer virker
 --
 Tom
            
             |  |  | 
 |  |