| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | En historie fra det virkelige liv Fra : Andreas Nielsen | 
  Dato :  27-09-06 16:42 |  
  |   
            En bekendt der driver et lille autoværksted fik en dag besøg af en dame med 
 en lille peugeot af nyere dato.
 Hun havde problemer med blinklyset, den kunne ikke blinke til højre og nogen 
 gange lyste blinklyset konstant når hun slukkede bilen.
 Det lød som et defekt blinkrelæ, så det ville han gerne skifte for hende.
 Men da han skulle finde relæet fandt han ud af at det sad i en sort kasse 
 sammen med alle andre relæer og den kunne han ikke åbne.
 Så ringede han til det lokale peugeot værksted og fik at vide at den kasse 
 ikke kan skilles ad og at hvis den skal skiftes så skal bilens nøgler kodes 
 om.
 Så efter samråd med ejeren kørte han den til peugeot værkstedet. De skulle 
 have begge sæt nøgler til bilen og et stykke papir med noget kode, der 
 fulgte med bilen fra ny. Det havde ejeren ikke da hun havde købt bilen 
 brugt, fulgte det ikke med.
 Nå men med registreringsattest og stelnummer kunne peugeot skaffe en ny kode 
 fra Frankrig, i løbet af en uges tid.
 
 Relækassen blev skiftet og nøglerne kodet om, og damen fik sin bil.
 En uge senere ringede hun til min bekendte og fortalte at hun havde fået en 
 regning fra peugeot på 5000 kr. og hun spurgte hvad han skulle have for det 
 han havde lavet. Men det ville han ikke være bekendt at tage noget for, han 
 mente at hun havde betalt rigeligt. 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Mikkel Lund (27-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Mikkel Lund | 
  Dato :  27-09-06 16:48 |  
  |   
            Andreas Nielsen skrev:
 > En bekendt der driver et lille autoværksted fik en dag besøg af en dame med 
 > en lille peugeot af nyere dato.
 > Hun havde problemer med blinklyset, den kunne ikke blinke til højre og nogen 
 > gange lyste blinklyset konstant når hun slukkede bilen.
 > Det lød som et defekt blinkrelæ, så det ville han gerne skifte for hende.
 > Men da han skulle finde relæet fandt han ud af at det sad i en sort kasse 
 > sammen med alle andre relæer og den kunne han ikke åbne.
 > Så ringede han til det lokale peugeot værksted og fik at vide at den kasse 
 > ikke kan skilles ad og at hvis den skal skiftes så skal bilens nøgler kodes 
 > om.
 > Så efter samråd med ejeren kørte han den til peugeot værkstedet. De skulle 
 > have begge sæt nøgler til bilen og et stykke papir med noget kode, der 
 > fulgte med bilen fra ny. Det havde ejeren ikke da hun havde købt bilen 
 > brugt, fulgte det ikke med.
 > Nå men med registreringsattest og stelnummer kunne peugeot skaffe en ny kode 
 > fra Frankrig, i løbet af en uges tid.
 > 
 > Relækassen blev skiftet og nøglerne kodet om, og damen fik sin bil.
 > En uge senere ringede hun til min bekendte og fortalte at hun havde fået en 
 > regning fra peugeot på 5000 kr. og hun spurgte hvad han skulle have for det 
 > han havde lavet. Men det ville han ikke være bekendt at tage noget for, han 
 > mente at hun havde betalt rigeligt. 
 > 
 > 
 
 Så det du siger er at man skal skifte hele kode boksen og alle relæerne, 
 hvis bare et relæ skal skiftet?
 Det er sygt!
 
 Mikkel
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Carsten H. (27-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten H. | 
  Dato :  27-09-06 17:09 |  
  |   
            
 "Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse 
 news:451a9d40$0$75032$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 > Så det du siger er at man skal skifte hele kode boksen og alle relæerne, 
 > hvis bare et relæ skal skiftet?
 > Det er sygt!
 >
 
 Fransk lort!
 
 De kan kun finde ud af at lave undertøj med blonder og oste, hold jer væk 
 fra deres biler! 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            TDN (27-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : TDN | 
  Dato :  27-09-06 17:38 |  
  |   
            
"Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse 
 news:451aa237$0$75031$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 > "Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:451a9d40$0$75032$14726298@news.sunsite.dk...
 >>
 >> Så det du siger er at man skal skifte hele kode boksen og alle relæerne, 
 >> hvis bare et relæ skal skiftet?
 >> Det er sygt!
 >>
 >
 > Fransk lort!
 >
 > De kan kun finde ud af at lave undertøj med blonder og oste, hold jer væk 
 > fra deres biler!
 >
 Så lige at selv deres nye 207 heller ikke er startet for godt mht. til 
 kvalitet....
 http://www.bilmagasinet.dk/biltest/default.asp?id=854
Mvh
 Thomas 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Henning (28-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning | 
  Dato :  28-09-06 00:00 |  
  |   
            
 "Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse 
 news:451aa237$0$75031$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Fransk lort!
 >
 > De kan kun finde ud af at lave undertøj med blonder og oste, hold jer væk 
 > fra deres biler!
 
 Undertøj med blonder og oste? Det har jeg endnu ikke set. Det lyder da som 
 en ækel kombination. Skøre franskmænd!
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Klaus D. Mikkelsen (28-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  28-09-06 05:19 |  
  |  
 
            Henning skriver:
 > 
 > Undertøj med blonder og oste? Det har jeg endnu ikke set. Det lyder da som
 > en ækel kombination. Skøre franskmænd!
 Byt om på rækkefølgen, så bliver det en skimmelost....
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Klaus D. Mikkelsen (28-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen | 
  Dato :  28-09-06 05:19 |  
  |  
 
            Henning skriver:
 > 
 > Undertøj med blonder og oste? Det har jeg endnu ikke set. Det lyder da som
 > en ækel kombination. Skøre franskmænd!
 Byt om på rækkefølgen, så bliver det en skimmelost....
 Klaus
 -- 
  Modelbane Europas hjemmeside:  http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                   http://home6.inet.tele.dk/moppe
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Martin Bak (28-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Bak | 
  Dato :  28-09-06 11:36 |  
  |   
            
 "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse 
 news:451B4D25.3FDC43A8@du.kan.finde.den...
 > Henning skriver:
 >>
 >> Undertøj med blonder og oste? Det har jeg endnu ikke set. Det lyder da 
 >> som
 >> en ækel kombination. Skøre franskmænd!
 >
 > Byt om på rækkefølgen, så bliver det en skimmelost....
 >
 >
 >
 Skummelost..
 
 Martin 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Hr. Jensen (28-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Hr. Jensen | 
  Dato :  28-09-06 10:05 |  
  |  
 
            Den Thu, 28 Sep 2006 01:00:19 +0200 sendte "Henning" <hm@ærøå.dk>
 følgende røgsignaler:
 >
 >"Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse 
 >news:451aa237$0$75031$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 >> Fransk lort!
 >>
 >> De kan kun finde ud af at lave undertøj med blonder og oste, hold jer væk 
 >> fra deres biler!
 >
 >Undertøj med blonder og oste? Det har jeg endnu ikke set. Det lyder da som 
 >en ækel kombination. Skøre franskmænd!
 Det er vel for at overdøve lugten af fisk...   
-- 
 Hr. Jensen.
 Hvad skulle jeg dog i Himlen efter, når jeg dør?
 Skal man tro religiøse fanatikere, så er der jo 
 fyldt med muslimske selvmordsbombere og Jehovas Vidner...
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            KASO (28-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : KASO | 
  Dato :  28-09-06 07:32 |  
  |   
            
 "Carsten H." <no@mail.thanks> skrev i en meddelelse 
 news:451aa237$0$75031$14726298@news.sunsite.dk...
 >
 > "Mikkel Lund" <mmlu03@space.aau.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:451a9d40$0$75032$14726298@news.sunsite.dk...
 >>
 >> Så det du siger er at man skal skifte hele kode boksen og alle relæerne, 
 >> hvis bare et relæ skal skiftet?
 >> Det er sygt!
 >>
 >
 > Fransk lort!
 >
 > De kan kun finde ud af at lave undertøj med blonder og oste, hold jer væk 
 > fra deres biler!
 
 Tjah - lignende tåbeligheder findes skam også andre steder. Jeg kender da et 
 eksempel med en kontrollampe for sædevarme til en Saab 9000 - det krævede 
 udskiftning af en hel boks til - for mange år siden - 1.000kr. - blot i 
 reservedele. Manden lod lampen være gået .... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Henrik B. (28-09-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik B. | 
  Dato :  28-09-06 09:04 |  
  |   
            "KASO" <a@b.dk> skrev i en meddelelse 
 news:451b6c74$0$885$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
 
 > Tjah - lignende tåbeligheder findes skam også andre steder. Jeg kender da 
 > et eksempel med en kontrollampe for sædevarme til en Saab 9000 -
 
 Ikke kontrollampe, men ganske enkelt natbelysningen i kontakten.
 
 > det krævede udskiftning af en hel boks til
 
 Ikke en boks, men som nævnt selvekontakten - som bl.a. er en rheostat, deraf 
 prisen.
 
 > - for mange år siden - 1.000kr. - blot i reservedele. Manden lod lampen 
 > være gået ....
 
 Priserne er faldet imellemtiden. Idag vil den koste under det halve. Men man 
 kan selvfølgelig vælge at skifte pæren selv - den koster ca. en femmer.
 
 -- 
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm... 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |