|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Fordele/ulemper ved køb af +25år bil Fra : Kåre
 | 
 Dato :  10-10-06 14:16
 | 
 |  | Hej
 
 Skal have bil nummer to igen. Den skal ikke køre ret mange km, og nærmest
 ingen bykørsel.
 
 Overvejer en +25 år gammel bil, pga. lav forsikring, ca. 400,-.
 Jeg mener man skal være medlem af veteranbilklub for at få det til denne
 pris?
 
 Men hvordan er det med vægtafgift? Er den ikke også nedsat?
 Er der ellers noget man skal være opmærksom på med så gamle biler? F.eks. at
 de ikke kan køre på blyfri benzin osv. ?
 
 Overvejer følgende biler:
 Kadett fra ca. 78-82. Fordele: Der findes en del af dem. De er nemme og
 billigte at skrue i, skulle jeg mene? Man kam stadig får nye reservedele til
 dem.
 
 Mercedes, noget lignende 190E. Kender lidt til nogle der kører rundt i gamle
 MB'ere, og "det kør' bare".
 
 Kommentarer til disse to, og gerne andre muligheder?
 
 Mine krav er egentlig simple:
 Den skal være billig at have til at stå (billig forsikring og vægtafgift)
 Den skal være let at skrue i (jeg ved det bliver nødvendigt...)
 Billig i reservedele.
 Benzinøkonomi skal være "rimelig". Jeg er klar over at gamle biler ikke er
 3L biler, men jeg skal jo heller ikke køre langt i den.
 Og selvfølgelig driftsikker.
 
 På Forhånd Tak!
 Kåre
 
 
 
 
 |  |  | 
  Karsten Feddersen (10-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten Feddersen
 | 
 Dato :  10-10-06 14:47
 | 
 |  | 
 
            Hej
 Kåre wrote:
 > Overvejer en +25 år gammel bil, pga. lav forsikring, ca. 400,-.
 > Jeg mener man skal være medlem af veteranbilklub for at få det til denne 
 > pris?
 Hvis den skal forsikres som veteranbil, så er der ofte forbundet noget 
 begrænsninger med som fx max 1500km/år. Det skal du lige undersøge nærmere.
 > Men hvordan er det med vægtafgift? Er den ikke også nedsat?
 Det er vist nok 35 år.
 > Er der ellers noget man skal være opmærksom på med så gamle biler? F.eks. at 
 > de ikke kan køre på blyfri benzin osv. ?
 Nemlig. Men der findes additiver som erstatning.
 > Kommentarer til disse to, og gerne andre muligheder?
 Hvad er budgettet?
 > Benzinøkonomi skal være "rimelig". Jeg er klar over at gamle biler ikke er 
 > 3L biler, men jeg skal jo heller ikke køre langt i den.
 Hvad er "ikke langt"? Hvis det kun er 3000km om året, så tillad dig da 
 den luksus, at se fuldstændig bort fra benzinøkonomien og køb netop den 
 øse du gerne vil have    -- 
 Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
 Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk |  |  | 
  Kåre (10-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kåre
 | 
 Dato :  10-10-06 16:28
 | 
 |  | 
 "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:452ba462$0$12608$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Kåre wrote:
 >> Overvejer en +25 år gammel bil, pga. lav forsikring, ca. 400,-.
 >> Jeg mener man skal være medlem af veteranbilklub for at få det til denne 
 >> pris?
 >
 > Hvis den skal forsikres som veteranbil, så er der ofte forbundet noget 
 > begrænsninger med som fx max 1500km/år. Det skal du lige undersøge 
 > nærmere.
 OK, det vidste jeg ikke, men havde dog regnet med at der måtte være visse 
 forbehold.
 >
 >> Men hvordan er det med vægtafgift? Er den ikke også nedsat?
 >
 > Det er vist nok 35 år.
 Dvs. den skal være over 35 for at få nedsat vægtafgift?
 Forsikringsmæssigt kalder man en bil 25-34 år for klassiker, og derefter 
 veteran. Den går måske ikke med vægtafgiften?
 >
 >> Er der ellers noget man skal være opmærksom på med så gamle biler? F.eks. 
 >> at de ikke kan køre på blyfri benzin osv. ?
 >
 > Nemlig. Men der findes additiver som erstatning.
 >
 >
 >> Kommentarer til disse to, og gerne andre muligheder?
 >
 > Hvad er budgettet?
 Under 10.000,-      >
 >> Benzinøkonomi skal være "rimelig". Jeg er klar over at gamle biler ikke 
 >> er 3L biler, men jeg skal jo heller ikke køre langt i den.
 >
 > Hvad er "ikke langt"? Hvis det kun er 3000km om året, så tillad dig da den 
 > luksus, at se fuldstændig bort fra benzinøkonomien og køb netop den øse du 
 > gerne vil have    Den øse jeg gerne vil have, er den øse der giver mig mindst problemer, til 
 færrest penge    Det normale forbrug vil være 2-3000 km om året.
 >
 > -- 
 > Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
 > Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk |  |  | 
   Karsten Feddersen (10-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten Feddersen
 | 
 Dato :  10-10-06 17:08
 | 
 |  | 
 
            Hej
 Kåre wrote:
 > Dvs. den skal være over 35 for at få nedsat vægtafgift?
 > Forsikringsmæssigt kalder man en bil 25-34 år for klassiker, og derefter 
 > veteran. Den går måske ikke med vægtafgiften?
 Det er to forskellige instanser, så derfor er det forskellige grænser.
 > Under 10.000,-      Så ville jeg nok kigge efter en gammel BMW 320/Audi 80/100 eller noget 
 lignende. Altså noget som var en god kvalitet fra ny og som der kører 
 mange af. Uanset hvad, så rækker budgettet kun til noget som du må 
 forvente reperationer på inden næste syn.
 > Den øse jeg gerne vil have, er den øse der giver mig mindst problemer, til 
 > færrest penge    > Det normale forbrug vil være 2-3000 km om året.
 Jeg er bange for at til dit budget så vil alle være potentielle 
 problembiler. Det gælder også selvom de er nysynede.
 -- 
 Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
 Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk |  |  | 
    Kåre (10-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kåre
 | 
 Dato :  10-10-06 17:14
 | 
 |  | 
 
            > Så ville jeg nok kigge efter en gammel BMW 320/Audi 80/100 eller noget 
 > lignende. Altså noget som var en god kvalitet fra ny og som der kører 
 > mange af. Uanset hvad, så rækker budgettet kun til noget som du må 
 > forvente reperationer på inden næste syn.
 >
 >
 >> Den øse jeg gerne vil have, er den øse der giver mig mindst problemer, 
 >> til færrest penge    >> Det normale forbrug vil være 2-3000 km om året.
 >
 > Jeg er bange for at til dit budget så vil alle være potentielle 
 > problembiler. Det gælder også selvom de er nysynede.
 Som jeg skrev i mit indlæg, så er jeg helt på det rene med at gamle biler 
 kræver vedligehold/reperationer.
 Derfor er mit krav også at den skal være billig og let at skrue i selv.
 Køber jeg en gammel luksusbil, som er dyr og svær at reparere på, så løber 
 jeg hurtigt sur i det.
 Hvordan er det med reservedele til BMW og Audi som du nævner?
 Kåre 
            
             |  |  | 
     Karsten Feddersen (10-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten Feddersen
 | 
 Dato :  10-10-06 17:55
 | 
 |  | 
 
            Hej
 Kåre wrote:
 > Hvordan er det med reservedele til BMW og Audi som du nævner?
 Der må jeg melde pas. Jeg kan bare se, at der er mange af dem til salg.
 -- 
 Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
 Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk |  |  | 
     Karsten Feddersen (10-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten Feddersen
 | 
 Dato :  10-10-06 18:08
 | 
 |  | 
 
            Hej
 Kåre wrote:
 > Som jeg skrev i mit indlæg, så er jeg helt på det rene med at gamle biler 
 > kræver vedligehold/reperationer.
 > Derfor er mit krav også at den skal være billig og let at skrue i selv.
 Ved godt den ligger en smule over budgettet, men snart har den 
 veteranstatus.
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=1034734&page=2 Volvo skulle/burde være billig i dele.
 -- 
 Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
 Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk |  |  | 
     Torben Scheel (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  11-10-06 06:34
 | 
 |  | 
 
            Kåre wrote:
 >> Så ville jeg nok kigge efter en gammel BMW 320/Audi 80/100 eller noget 
 >> lignende. Altså noget som var en god kvalitet fra ny og som der kører 
 >> mange af. Uanset hvad, så rækker budgettet kun til noget som du må 
 >> forvente reperationer på inden næste syn.
 >>
 >>
 >>> Den øse jeg gerne vil have, er den øse der giver mig mindst problemer, 
 >>> til færrest penge    >>> Det normale forbrug vil være 2-3000 km om året.
 >> Jeg er bange for at til dit budget så vil alle være potentielle 
 >> problembiler. Det gælder også selvom de er nysynede.
 > 
 > Som jeg skrev i mit indlæg, så er jeg helt på det rene med at gamle biler 
 > kræver vedligehold/reperationer.
 > Derfor er mit krav også at den skal være billig og let at skrue i selv.
 > Køber jeg en gammel luksusbil, som er dyr og svær at reparere på, så løber 
 > jeg hurtigt sur i det.
 > Hvordan er det med reservedele til BMW og Audi som du nævner?
 > 
www.Ebaymotors.de  svømmer nærmest over af brugte og uoriginale Audi 
 stumper til "ingen" penge. Men med dit budget får du kun en af de 
 årgange fra før galvaniseringen, og de forsvinder stille og roligt. Øg 
 budgettet til 25000,- så er der en chance. Der er en audi 100 med en fin 
 5 cylindret motor til en fornuftig pris her : 
http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?t=8465 Jeg har en kammerat der købte en ford escort 1,3 1986 nærmest rustfri af 
 en gammel gubbe for 5000,- - jeg tror den kom på gaden for ca. 10000,- 
 Den er nem at skrue i, og stumperne er ikke dyre. Sierra kan være det 
 samme, men der er langt mellem eksemplarerne der ikke er helt færdige af 
 rust.
 -- 
 vh
 Torben - Audi 80 2,3E Avant 1992 - købt billigt for ca. 65000 og en 
 masse arbejde.
            
             |  |  | 
      Kåre (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kåre
 | 
 Dato :  11-10-06 09:32
 | 
 |  | 
 
            >> Hvordan er det med reservedele til BMW og Audi som du nævner?
 >>
 > www.Ebaymotors.de  svømmer nærmest over af brugte og uoriginale Audi 
 > stumper til "ingen" penge. Men med dit budget får du kun en af de årgange 
 > fra før galvaniseringen, og de forsvinder stille og roligt. Øg budgettet 
 > til 25000,- så er der en chance. Der er en audi 100 med en fin 5 cylindret 
 > motor til en fornuftig pris her : 
 > http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?t=8465 Budgettet er under 10k. Sådan er det bare ;-(
 Kåre
            
             |  |  | 
       Torben Scheel (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  11-10-06 10:33
 | 
 |  | Kåre wrote:
 
 > Budgettet er under 10k. Sådan er det bare ;-(
 >
 Man kan spare sig fattig - prøv at læse nyeste nummer af motor - der
 vælges en læserbil hvor udgangspunktet var 10 eller 15k. Deres argument
 for at sætte det op til 20k var netop at det meget hurtigt kan koste 5k
 i ekstra reparationer når man vælger markedets billigste. Deres valg
 faldt vist på en fabia til ca. 19k.
 
 Har man lidt forstand på hvad man skal kigge efter kan man dog være
 heldig (som med escort eksemplet).
 
 Hvis jeg skulle transportere mig selv rundt for 10k ville jeg kigge
 efter en god brugt lille MC eller måske en scooter - bare ikke en kinabike.
 
 --
 vh
 Torben
 
 
 |  |  | 
        Kåre (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kåre
 | 
 Dato :  11-10-06 11:02
 | 
 |  | 
 "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:452cba66$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...
 > Kåre wrote:
 >
 >> Budgettet er under 10k. Sådan er det bare ;-(
 >>
 > Man kan spare sig fattig
 Jeg ER fattig...
 Den korte historie: Fik min bil smadret af en idiot (som også smadrede min 
 kones ryg ;-( ).
 Købte en anden fornuftig og stabil familie bil, en 626'er til 31.000.-
 I løbet af de første 3 måneder har den kostet mig yderligere 27.000 (motor, 
 kobling, vandpumpe, tandrem, generator og bagstødæmpere mm).
 Derfor blev jeg nødt til at låne 20.000 i banken, så nu er der ikke rigtig 
 mere at give af.
 Alle konti er i nul, og alt er belånt...
  - prøv at læse nyeste nummer af motor - der
 > vælges en læserbil hvor udgangspunktet var 10 eller 15k. Deres argument 
 > for at sætte det op til 20k var netop at det meget hurtigt kan koste 5k i 
 > ekstra reparationer når man vælger markedets billigste. Deres valg faldt 
 > vist på en fabia til ca. 19k.
 Ja, men som sagt, så har jeg bare ikke råd til at spare...
 Hvis du har fået 7 kroner med i Brugsen til at købe en liter mælk for, men 
 der er tilbud på 2 liter for 10 kroner, så er det bare ikke muligt for dig 
 at spare de tre kroner. Du må nøjes med den ene liter du har råd til. Sådan 
 er mit udgangspunkt mht. køb af bil. Desværre    >
 > Har man lidt forstand på hvad man skal kigge efter kan man dog være heldig 
 > (som med escort eksemplet).
 Ja, jeg ved at jo billigere, des større risiko. Men man KAN være heldig at 
 være rigtig heldig, og få fat i en bil som bare kører.
 Det er det jeg satser på. Derfor er jeg ved at gøre mine undersøgelser, så 
 jeg er godt rustet til opgaven...
 >
 > Hvis jeg skulle transportere mig selv rundt for 10k ville jeg kigge efter 
 > en god brugt lille MC eller måske en scooter - bare ikke en kinabike.
 Har ikke MC kørekort, og skal kunne have barn/børn med, så det dur ikke.
 mvh
 Kåre 
            
             |  |  | 
         Jens Borchert Peders~ (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Borchert Peders~
 | 
 Dato :  11-10-06 11:37
 | 
 |  | "Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> wrote in
 news:452cc0a5$0$12640$edfadb0f@dread14.news.tele.dk:
 
 > Ja, jeg ved at jo billigere, des større risiko. Men man KAN være
 > heldig at være rigtig heldig, og få fat i en bil som bare kører.
 > Det er det jeg satser på. Derfor er jeg ved at gøre mine
 > undersøgelser, så jeg er godt rustet til opgaven...
 >
 >>
 >> Hvis jeg skulle transportere mig selv rundt for 10k ville jeg kigge
 >> efter en god brugt lille MC eller måske en scooter - bare ikke en
 >> kinabike.
 
 Hej
 Du har et problem.
 For en bil til under 10.000,- skal du selv kunne reparere.
 Værkstedsregningerne løber hurtigt op.
 
 Jeg købte en golf II årgang 1985 diesel. til 3000,- og fik 1200 retur da
 jeg skrottede den 4 måneder senere.
 
 Der blev brugt MANGE timer på at reparere, næsten lige så mange som dem jeg
 brugte på at sidde bag rattet......
 
 Selvom jeg nu har en gammel Opel Ascona fra 1987 så er en golf et godt køb.
 Reservedele koster ikke det store.
 Men gå efter en golf der er nyere end 1986/87
 Årgang 1985 har en fejl i karosseriet der gør at det "knækker" over
 baghjulene. Spørg ikke om detaljer, det var en golf entusiast der sagde:
 "Du skal finde en fra 1987 eller nyere næste gang"
 
 En Golf II vill ejeg sige var et godt køb.
 Men ikke MC og slet ikke de der sk.... scooter 45.
 Jeg var selv ved at slå mig ijæld på den. Det var et rådyr der ikke kendte
 færdselsreglerne.
 Så lånte min kammmerat den, og kørte ind i en bil. Det var en ældre mand
 der heller ikke kendte færdselsreglerne.
 
 Held og lykke med det.
 Husk at indregne forsikring og vægtafgift hvis 10.000,- er absolut max...
 
 Jens
 
 
 |  |  | 
          Martin Johansen [600~ (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  11-10-06 11:49
 | 
 |  | 
 
            In article <Xns98598052E6E94jpossdk@194.255.237.193>,
  Jens Borchert Pedersen <jensbp@gmail.com> wrote:
 > For en bil til under 10.000,- skal du selv kunne reparere.
 > Værkstedsregningerne løber hurtigt op.
 Helt enig.. havde jeg ikke selv kunne skrue så havde jeg ikke haft den 
 bil jeg havde nu, så havde jeg haft en ny billig "møgspand" med 
 serviceaftale og alt muligt.
 Gamle biler og værksted dur bare ikke... hele besparelsen går fløjten.
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
          Kåre (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kåre
 | 
 Dato :  11-10-06 11:53
 | 
 |  | > Hej
 > Du har et problem.
 > For en bil til under 10.000,- skal du selv kunne reparere.
 > Værkstedsregningerne løber hurtigt op.
 
 Ja jeg har et problem, men det prøver jeg så at løse nemmest muligt...
 Og som jeg skrev i det indledende indlæg, så er jeg udmærket klar over at
 gamle biler kræver en del arbejde.
 Derfor stillede jeg også som et krav at bilen skal være let og billig at
 ordne selv hjemme i garagen.
 Jeg kan godt selv skrue i den, uden dog at være mekaniker.
 
 
 >
 > Jeg købte en golf II årgang 1985 diesel. til 3000,- og fik 1200 retur da
 > jeg skrottede den 4 måneder senere.
 >
 > Der blev brugt MANGE timer på at reparere, næsten lige så mange som dem
 > jeg
 > brugte på at sidde bag rattet......
 >
 > Selvom jeg nu har en gammel Opel Ascona fra 1987 så er en golf et godt
 > køb.
 > Reservedele koster ikke det store.
 > Men gå efter en golf der er nyere end 1986/87
 > Årgang 1985 har en fejl i karosseriet der gør at det "knækker" over
 > baghjulene. Spørg ikke om detaljer, det var en golf entusiast der sagde:
 > "Du skal finde en fra 1987 eller nyere næste gang"
 >
 
 > Held og lykke med det.
 > Husk at indregne forsikring og vægtafgift hvis 10.000,- er absolut max...
 Jeg har haft egen bil i 12 år, så jeg ved godt hvad der er af udgifter.
 det var også det mit indlæg egentlig gik ud på:
 Er der rimelighed i/kan det lade sig gøre at købe en +25 år gammel bil og få
 absolut billig forsikring (400/år) og nedsat vægtafgift, samtidig med at det
 er en bil der "kan holde til at blive brugt", og kan repareres let og
 billigt.
 
 Tilsyneladende ser der ud til at det med "klassiker" forsikring betyder at
 man ikke må køre ret meget i den, så det er muligt at det ikke er vejen
 frem.
 
 Kåre
 
 
 
 
 |  |  | 
           Martin Johansen [600~ (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  11-10-06 12:14
 | 
 |  | 
 
            In article <452ccc92$0$12668$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
  "Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> wrote:
 > Jeg kan godt selv skrue i den, uden dog at være mekaniker.
 Ingen problemer så!
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
          Torben Scheel (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Torben Scheel
 | 
 Dato :  11-10-06 12:15
 | 
 |  | 
 
            Jens Borchert Pedersen wrote:
 > En Golf II vill ejeg sige var et godt køb.
 Det tror jeg også det _kan_ være - men min opfattelse er at rigtig mange 
 af dem er brianiseret ihjel.
 > Men ikke MC og slet ikke de der sk.... scooter 45.
 > Jeg var selv ved at slå mig ijæld på den. Det var et rådyr der ikke kendte 
 > færdselsreglerne.
 > Så lånte min kammmerat den, og kørte ind i en bil. Det var en ældre mand 
 > der heller ikke kendte færdselsreglerne.
 Sær statistik. Jeg har kørt over 100.000km på MC med én skade - og det 
 var et solouheld. Jeg tror i øvrigt ikke at rådyr skelner mellem MC og 
 scooter    -- 
 vh
 Torben
            
             |  |  | 
           Jens Borchert Peders~ (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jens Borchert Peders~
 | 
 Dato :  12-10-06 10:59
 | 
 |  | 
 
            Torben Scheel <torben_scheel@hotmail.com> wrote in
 news:452cd23c$0$49197$14726298@news.sunsite.dk: 
 > Jens Borchert Pedersen wrote:
 > 
 >> Men ikke MC og slet ikke de der sk.... scooter 45.
 >> Jeg var selv ved at slå mig ijæld på den. Det var et rådyr der ikke
 >> kendte færdselsreglerne. Så lånte min kammmerat den, og kørte ind i
 >> en bil. Det var en ældre mand  der heller ikke kendte
 >> færdselsreglerne. 
 > 
 > Sær statistik. Jeg har kørt over 100.000km på MC med én skade - og det
 > var et solouheld. Jeg tror i øvrigt ikke at rådyr skelner mellem MC og
 > scooter    > 
 He he ja men jeg tror også jeg blev lidt sær af at slå hovedet og ligge 
 bevidstløs i 4-5 timer......    |  |  | 
  Rasmus (10-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rasmus
 | 
 Dato :  10-10-06 16:31
 | 
 |  | "Kåre" <kaareSletindtilsnabela@raffish.dk> wrote in message
 news:452b9cab$0$12694$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > Skal have bil nummer to igen. Den skal ikke køre ret mange km, og nærmest
 > ingen bykørsel.
 >
 > Overvejer en +25 år gammel bil, pga. lav forsikring, ca. 400,-.
 > Jeg mener man skal være medlem af veteranbilklub for at få det til denne
 > pris?
 
 Det er normalt ikke nok bare at være medlem af en klub.
 Der kræves typisk dokumentation for at du har en anden bil som du bruger til
 daglig samt at bilen kun benyttes til liebhaver kørsel.
 
 Jeg har ikke set nogle veteran/klassisk bil forsikringer hvor du må bruge
 bilen til daglig kørsel uden at pæmien bliver væsentligt højere.
 
 Hvis betingelserne ikke overholdes dækker forsikringen i princippet ikke.
 
 /Rasmus
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |