|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Volvo vs. SAAB Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  11-10-06 20:27
 | 
 |  | 
 
            Hej gruppe
 Jeg har pt. en SAAB 9000 .. og konen er ikke så hub på en SAAB igen da 
 hun bedre kan lide designet på Volvo.. og dette kan jeg som sådan også 
 godt lide så måske fint med mig.
 Men jeg vil ikke gå ned i størrelse og udstyr.
 Hvad bør man gå efter? Det skal være benzin-turbo og over 200 heste 
 selvom hun mener 140 suge er nok, men det bliver over mit lig.. en gang 
 turbo altid turbo :P
 Har selv kigget lidt på S80? Er den større eller mindre eller lig?
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
  BJ (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  11-10-06 20:32
 | 
 |  | 
 "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:martinlj-FD9F0E.21272811102006@sunsite.dk...
 
 KLIP
 
 > Har selv kigget lidt på S80? Er den større eller mindre eller lig?
 
 Den er større, derfor kører jeg S80 og ikke Saab.
 
 Volvo S60 en anelse mindre, derfor kører jeg ikke S60.
 
 Min kone er lille, derfor kører hun S40.
 
 Alle nævnte modeller får med 200 hk eller derover.
 
 --
 Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
 
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Johansen [600~ (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  11-10-06 20:47
 | 
 |  | 
 
            In article <452d46bd$0$2107$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
  "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:
 > Den er større, derfor kører jeg S80 og ikke Saab.
 > 
 > Volvo S60 en anelse mindre, derfor kører jeg ikke S60.
 Okay.
 > Alle nævnte modeller får med 200 hk eller derover.
 Ja de fåes ret godt bestykket kan jeg se.
 Jeg behøver vel ikke spørge dig om det er noget du vil anbefale det 
 dersens Volvo :)
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
   BJ (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  11-10-06 20:53
 | 
 |  | 
 "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-4E9FB3.21465111102006@sunsite.dk...
 KLIP
 >> Den er større, derfor kører jeg S80 og ikke Saab.
 >>
 >> Volvo S60 en anelse mindre, derfor kører jeg ikke S60.
 >
 > Okay.
 >
 >> Alle nævnte modeller får med 200 hk eller derover.
 >
 > Ja de fåes ret godt bestykket kan jeg se.
 >
 > Jeg behøver vel ikke spørge dig om det er noget du vil anbefale det
 > dersens Volvo :)
 No problemo, jeg har jo været ret uheldig med min S80.
 Så skal du ud og købe en brugt S80T6 som har GearTronic som standard, skal 
 du sikre dig, gearkassen er rimelig ny/udskiftet. Jeg var uheldig med min 
 (nu virker den perfekt) og naboen heldig. Den har nu gået næsten 300.000 km 
 uden problemer her.
 Ellers skal du få en udskrift af sygejournalen og se om alt er vedligeholdt 
 samt opdateret.
 Som rejsevogn er S80, S60 og S40(n) bare suveræne.
 Desværre har Volvo endnu ikke som eks. BMW alle data indeholdt i 
 startnøglen.
 Jeg er på ingen måde mærkefanatiker, men generelt som rejsevogn er Volvo 
 upåklagelig.
 Saab har bedre svingegenskaber, men det har jeg ikke umådelig meget brug 
 for.
 Jeg har brug for god plads til mine lange ben og det kunne Saab ikke klare 
 (uden lettere ombygning), så derfor blev det ikke Saab, da jeg sidst foretog 
 impulskøb..   -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
             |  |  | 
    Martin Johansen [600~ (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  11-10-06 21:07
 | 
 |  | 
 
            In article <452d4b9d$0$2101$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
  "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:
 > No problemo, jeg har jo været ret uheldig med min S80.
 Jeg har også været uheldig med min SAAB.
 > Så skal du ud og købe en brugt S80T6 som har GearTronic som standard, skal 
 > du sikre dig, gearkassen er rimelig ny/udskiftet. Jeg var uheldig med min 
 > (nu virker den perfekt) og naboen heldig. Den har nu gået næsten 300.000 km 
 > uden problemer her.
 Okay det husker jeg på.
 > Som rejsevogn er S80, S60 og S40(n) bare suveræne.
 Det er det jeg søger.. en rejsevogn med rigtig god plads og som æder 
 "alt" på Autobahn.
 > Desværre har Volvo endnu ikke som eks. BMW alle data indeholdt i 
 > startnøglen.
 Hvilken fordel har det?
 > Saab har bedre svingegenskaber, men det har jeg ikke umådelig meget brug 
 > for.
 Det er vel et spørgsmål om setup af undervogn?
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
     BJ (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  11-10-06 21:16
 | 
 |  | 
 "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-AB69ED.22063211102006@sunsite.dk...
 KLIP
 >> Desværre har Volvo endnu ikke som eks. BMW alle data indeholdt i
 >> startnøglen.
 >
 > Hvilken fordel har det?
 Køber du bilen hos en ikke autoriseret, kan du få udlæst data hos enhver 
 autoriseret BMW-forhandler.
 Det bør Volvo også indføre, dog ved jeg ikke om det er i den nye S80. Må jeg 
 vist hellere undersøge..   >> Saab har bedre svingegenskaber, men det har jeg ikke umådelig meget brug
 >> for.
 >
 > Det er vel et spørgsmål om setup af undervogn?
 Jow, men så er potten ikke mere standard og husk, en S80 vejer mere end Saab 
 foran.
 Jeg har desværre ikke rejsevognserfaring med Saab, men er af den 
 overbevisning, den er fuldt på højde med Volvo, dog blive Volvo altid bedømt 
 af pressen som en "bedre" rejsevogn.
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
            
             |  |  | 
     Henrik B. (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  11-10-06 23:30
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-AB69ED.22063211102006@sunsite.dk...
 >> Som rejsevogn er S80, S60 og S40(n) bare suveræne.
 >
 > Det er det jeg søger.. en rejsevogn med rigtig god plads og som æder
 > "alt" på Autobahn.
 S80 har en anelse mere plads i kabinen. Men den er noget længere (og 
 tungere). M.h.t. støj, så er den en klasse over 9000 (og 9-5 for den sags 
 skyld). Ved f.eks. 200 km/t er den ganske tyst m.h.t. hjul-, motor- og 
 vindstøj - ihvertfald Bjørn's.    -- 
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm... 
            
             |  |  | 
    Ukendt (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  11-10-06 21:29
 | 
 |  | BJ wrote:
 > Jeg er på ingen måde mærkefanatiker, men generelt som rejsevogn er
 > Volvo upåklagelig.
 
 Jeg var i Esbjerg forleden, og prajede en taxa. Det blev en Volvo V70 diesel
 aut.
 Det var en ældre herre (vognmanden himself), og ja, jeg ved ikke hvad de
 laver ved de taxa'er men for dælen den kørte ringe. Som om bilen ingen
 affjedring havde. Hård og ukomfortabel. Jeg sad foran på passagersædet, og
 lædersædet var for kort og støtten var ikke overvældende. Jeg "sejlede"
 rundt i sædet når han drejede - selv med moderat tempo. Aut.gearet havde
 tydelige skifte-ryk, og den kørte mistænksomt højt op i omdrejninger før den
 skiftede. Selv ved ganske afslappet kørsel. Det var sgu stressende at høre
 på. Men man må vel gå ud fra at den var "færdig" som taxa, selvom den
 egentlig ikke så slidt ud inde eller ude. Men køre langtur med den bil, det
 ville jeg nødig. Blot en lille kommentar, da jeg læste om Volvo og
 rejsevogn.
 
 MVH Peter
 
 
 
 
 |  |  | 
     BJ (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  11-10-06 21:38
 | 
 |  | 
 "Peter" <-> skrev i en meddelelse
 news:452d5423$0$4165$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 
 KLIP
 
 >> Jeg er på ingen måde mærkefanatiker, men generelt som rejsevogn er
 >> Volvo upåklagelig.
 >
 > Jeg var i Esbjerg forleden, og prajede en taxa. Det blev en Volvo V70
 > diesel aut.
 > Det var en ældre herre (vognmanden himself), og ja, jeg ved ikke hvad de
 > laver ved de taxa'er men for dælen den kørte ringe. Som om bilen ingen
 > affjedring havde. Hård og ukomfortabel. Jeg sad foran på passagersædet, og
 > lædersædet var for kort og støtten var ikke overvældende. Jeg "sejlede"
 > rundt i sædet når han drejede - selv med moderat tempo. Aut.gearet havde
 > tydelige skifte-ryk, og den kørte mistænksomt højt op i omdrejninger før
 > den skiftede. Selv ved ganske afslappet kørsel. Det var sgu stressende at
 > høre på. Men man må vel gå ud fra at den var "færdig" som taxa, selvom den
 > egentlig ikke så slidt ud inde eller ude. Men køre langtur med den bil,
 > det ville jeg nødig. Blot en lille kommentar, da jeg læste om Volvo og
 > rejsevogn.
 
 Det samme kan opleves med eks. en Mercedes Benz i taxa-udgave.
 
 Jeg ved ikke, hvad de gør ved dem.
 
 --
 Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
 
 
 
 
 |  |  | 
      Anders (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Anders
 | 
 Dato :  12-10-06 06:37
 | 
 |  | 
 "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message
 news:452d5646$0$2099$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 >
 > "Peter" <-> skrev i en meddelelse
 > news:452d5423$0$4165$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 >
 > KLIP
 >
 >>> Jeg er på ingen måde mærkefanatiker, men generelt som rejsevogn er
 >>> Volvo upåklagelig.
 >>
 >> Jeg var i Esbjerg forleden, og prajede en taxa. Det blev en Volvo V70
 >> diesel aut.
 >> Det var en ældre herre (vognmanden himself), og ja, jeg ved ikke hvad de
 >> laver ved de taxa'er men for dælen den kørte ringe. Som om bilen ingen
 >> affjedring havde. Hård og ukomfortabel. Jeg sad foran på passagersædet,
 >> og lædersædet var for kort og støtten var ikke overvældende. Jeg
 >> "sejlede" rundt i sædet når han drejede - selv med moderat tempo.
 >> Aut.gearet havde tydelige skifte-ryk, og den kørte mistænksomt højt op i
 >> omdrejninger før den skiftede. Selv ved ganske afslappet kørsel. Det var
 >> sgu stressende at høre på. Men man må vel gå ud fra at den var "færdig"
 >> som taxa, selvom den egentlig ikke så slidt ud inde eller ude. Men køre
 >> langtur med den bil, det ville jeg nødig. Blot en lille kommentar, da jeg
 >> læste om Volvo og rejsevogn.
 >
 > Det samme kan opleves med eks. en Mercedes Benz i taxa-udgave.
 >
 > Jeg ved ikke, hvad de gør ved dem.
 >
 > --
 >            Bjørn J.
 > ~~wear sunscreen~~
 >
 
 Så skulle i prøve en Taxi i Shanghai, VW Santana,
 De er så slidte at man skal løfte dørene for at lukke dem, affjedring skal
 man selv medbringe da det fabriksmonterede er raslet af, Bremserne hyler og
 mange af dem bremser så skævt at chauføren skal korrigere på rettet under
 bremsning..... Læg dertil at de uden at blinke kører i modsat kørebane (ja,
 også selv om der er modkørende !!, så skal der bare pludseligt være plads
 til 3 biler istedetfor 2 )
 
 Anders
 
 
 
 
 |  |  | 
       Martin Johansen [600~ (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  12-10-06 14:47
 | 
 |  | 
 
            In article <452dd49d$0$3505$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
  "Anders" <nejtaktilspam@hotmail.cmo> wrote:
 > Så skulle i prøve en Taxi i Shanghai, VW Santana,
 > De er så slidte at man skal løfte dørene for at lukke dem, affjedring skal 
 > man selv medbringe da det fabriksmonterede er raslet af, Bremserne hyler og 
 > mange af dem bremser så skævt at chauføren skal korrigere på rettet under 
 > bremsning..... Læg dertil at de uden at blinke kører i modsat kørebane (ja, 
 > også selv om der er modkørende !!, så skal der bare pludseligt være plads 
 > til 3 biler istedetfor 2 )
 Det lyder ikke som noget man har lyst til frivilligt    Tak til jeres input - jeg må have lillemor med ud og prøve når/hvis den 
 tid kommer at der står Volvo på programmet.. :)
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
        Brian (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  12-10-06 15:39
 | 
 |  | 
 
            Martin Johansen [6000] wrote:
 > Tak til jeres input - jeg må have lillemor med ud og prøve når/hvis
 > den tid kommer at der står Volvo på programmet.. :)
 Er det hende der bestemmer da ?    /Brian 
            
             |  |  | 
         Martin Johansen [600~ (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  12-10-06 16:11
 | 
 |  | 
 
            In article <452e5364$0$49198$14726298@news.sunsite.dk>,
  "Brian" <nej@tak.du> wrote:
 > Martin Johansen [6000] wrote:
 > 
 > > Tak til jeres input - jeg må have lillemor med ud og prøve når/hvis
 > > den tid kommer at der står Volvo på programmet.. :)
 > 
 > Er det hende der bestemmer da ?    Nej :) Men eftersom det bliver en gensidig investering og hun er til 
 Volvo og ikke SAAB og jeg sådan set er til begge men mest SAAB så kan 
 jeg jo godt gi' mig lidt.. bare jeg får min Turbo benziner... :P
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
          Henrik B. (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  12-10-06 21:38
 | 
 |  | "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:martinlj-84FD5C.17104512102006@sunsite.dk...
 
 > Nej :) Men eftersom det bliver en gensidig investering og hun er til
 > Volvo og ikke SAAB og jeg sådan set er til begge men mest SAAB så kan
 > jeg jo godt gi' mig lidt.. bare jeg får min Turbo benziner... :P
 
 Du skal dog forvente nogle noget højere reservedelspriser (sliddele), end du
 er vant til nu...
 
 --
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm...
 
 
 
 
 |  |  | 
           Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 09:20
 | 
 |  | 
 
            In article <452ea7a3$0$163$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
  "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:
 > "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:martinlj-84FD5C.17104512102006@sunsite.dk...
 > 
 > > Nej :) Men eftersom det bliver en gensidig investering og hun er til
 > > Volvo og ikke SAAB og jeg sådan set er til begge men mest SAAB så kan
 > > jeg jo godt gi' mig lidt.. bare jeg får min Turbo benziner... :P
 > 
 > Du skal dog forvente nogle noget højere reservedelspriser (sliddele), end du 
 > er vant til nu...
 Det kan snart ikke blive dyrere end jeg har været igennem med det her.. 
 :)
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
      Esben Juul Sørensen (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen
 | 
 Dato :  12-10-06 21:49
 | 
 |  | > Det samme kan opleves med eks. en Mercedes Benz i taxa-udgave.
 >
 > Jeg ved ikke, hvad de gør ved dem.
 
 Jeg kører i Volvo V70 D5 taxi plus alle andre Volvo modeller flere gange
 hver eneste uge (Volvos egen taxi-tjeneste kører - ... - Volvo :)
 
 Jeg har ikke oplevet omtalte fænomen selv i biler med +400000 km på
 tælleren. Det må være et spørgsmål om vedligehold.
 
 MVH Esben
 
 
 
 
 |  |  | 
     u.m.s [3460] (11-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : u.m.s [3460]
 | 
 Dato :  11-10-06 22:18
 | 
 |  | 
 "Peter" <-> skrev i en meddelelse
 news:452d5423$0$4165$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
 > BJ wrote:
 >> Jeg er på ingen måde mærkefanatiker, men generelt som rejsevogn er
 >> Volvo upåklagelig.
 >
 > Jeg var i Esbjerg forleden, og prajede en taxa. Det blev en Volvo V70
 > diesel aut.
 > Det var en ældre herre (vognmanden himself), og ja, jeg ved ikke hvad de
 > laver ved de taxa'er men for dælen den kørte ringe. Som om bilen ingen
 > affjedring havde. Hård og ukomfortabel. Jeg sad foran på passagersædet, og
 > lædersædet var for kort og støtten var ikke overvældende. Jeg "sejlede"
 > rundt i sædet når han drejede - selv med moderat tempo. Aut.gearet havde
 > tydelige skifte-ryk, og den kørte mistænksomt højt op i omdrejninger før
 > den skiftede. Selv ved ganske afslappet kørsel. Det var sgu stressende at
 > høre på. Men man må vel gå ud fra at den var "færdig" som taxa, selvom den
 > egentlig ikke så slidt ud inde eller ude. Men køre langtur med den bil,
 > det ville jeg nødig. Blot en lille kommentar, da jeg læste om Volvo og
 > rejsevogn.
 
 Min V70 er nu lækker som rejsevogn. Gearskift (AUT) er rolige og ikke i ryk
 ved moderat kørsel.
 Imho er der ikke en bil i den klasse jeg hellere vil have... måske den nye
 A6.. .dunno...
 
 
 
 
 |  |  | 
      Peter Frost (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Peter Frost
 | 
 Dato :  12-10-06 08:34
 | 
 |  | 
 
            u.m.s skrev :
 > Peter skrev:
 >> BJ wrote:
 >>> Jeg er på ingen måde mærkefanatiker, men generelt som rejsevogn er
 >>> Volvo upåklagelig.
 >>
 >> Jeg var i Esbjerg forleden, og prajede en taxa. Det blev en Volvo V70 
 >> diesel aut.
 >> Det var en ældre herre (vognmanden himself), og ja, jeg ved ikke hvad de 
 >> laver ved de taxa'er men for dælen den kørte ringe. Som om bilen ingen 
 >> affjedring havde. Hård og ukomfortabel. Jeg sad foran på passagersædet, 
 >> og lædersædet var for kort og støtten var ikke overvældende. Jeg 
 >> "sejlede" rundt i sædet når han drejede - selv med moderat tempo. 
 >> Aut.gearet havde tydelige skifte-ryk, og den kørte mistænksomt højt op i 
 >> omdrejninger før den skiftede. Selv ved ganske afslappet kørsel. Det var 
 >> sgu stressende at høre på. Men man må vel gå ud fra at den var "færdig" 
 >> som taxa, selvom den egentlig ikke så slidt ud inde eller ude. Men køre 
 >> langtur med den bil, det ville jeg nødig. Blot en lille kommentar, da jeg 
 >> læste om Volvo og rejsevogn.
 >
 > Min V70 er nu lækker som rejsevogn. Gearskift (AUT) er rolige og ikke i 
 > ryk ved moderat kørsel.
 > Imho er der ikke en bil i den klasse jeg hellere vil have... måske den nye 
 > A6.. .dunno...
 Volvo's gearkasser er ret følsomme over for om den øverste motor bøsning er 
 i god stand. Og hvis ikke det er skiftet på en Diesel der er ved at runde de 
 200.000 km, og vognmanden har haft chaufføre, så har du sikker svaret der.
 Jeg har endnu ikke siddet i en bil med bedre sæder end min egen 850'er, og 
 det er de samme sæder man har videreudviklet på. Jeg tør godt give mit sæde 
 æren for jeg første gang jeg kørte på bil-ferie, kunne køre hjem fra Chur i 
 Swiss, i ét træk, med sammenlagt 2½ times pause, tankning osv. og 45 min 
 færge. Og følte faktisk jeg godt kunne køre de ca 1300 km igen...
 Min oplevelse er at, blot du indstiller sædet korrekt, så støtter det 
 fantasisk. I mange taxa, står sæddet ret lodret, for der skal være fornuftig 
 plads på bagsædet, det skal hælde korrekt. Men kan samtidig godt følge dig 
 i, man mangler noget side-værs støtte i hårde sving med god fart. Men det 
 oplever jeg kun i situationer, hvor jeg også kunne tænke mig en tårnstiver, 
 og lavere profil på dækket ;)
 I mine øjne findes der ikke en bedre rejsevogn end Volvo, hvis jeg var dig 
 så måske lige vente 6 mdr, og se om ikke den nye V70'er når på markedet. V70 
 er størrelses mæssigt i mine øjne lige imellem S60 som er for lille og S80 
 der er for tung, og klodset til mig før jeg er 50 ;)
 En V70 T5, og så noget chip, det ville ikke være af vejen ! Har man pengene 
 så selvfølge V70R ;)
 Meget af min facination ved Volvo, er den er gået fra at ha et ry, at være 
 en traktor, eller som min kære morbror siger, en lego-taxa. Til at være en 
 ulv i fåreklæder. Ud over det utrolige høje komfort, så der drifts 
 stabiliteten, sikkerheden og den noget så fede lyd fra den 5-benet 
 Porsche/Audi udviklet motor ! Og utrolig sjovt at komme til Sverige og se 
 det er deres Jönson(Brian) bil. Den ene 940 og 850 efter den anden, den ene 
 mere sænket end den første. 940 som low-rider i en lille flække af en by 
 midt ude i ingen ting, det syntes jeg er fedt ! Men det jo drenge-røven igen 
 ;)
 -- 
 Med Venlig Hilsen
 Peter Frost - www.gregand.dk  - Version 3 09/06 
            
             |  |  | 
       Stig Sørensen (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stig Sørensen
 | 
 Dato :  12-10-06 16:37
 | 
 |  | 
 "Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse 
 news:452defcf$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
 Klip
 > I mine øjne findes der ikke en bedre rejsevogn end Volvo,
 Klip.
 Det skulle da lige være en Subaru Legacy. Så har man jo også 100000.- til 
 overs til tant og fjas eller en glad aften i byen    Stig Sørensen. 
            
             |  |  | 
        Martin Johansen [600~ (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  12-10-06 18:15
 | 
 |  | 
 
            In article <452e610f$0$197$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
  "Stig Sørensen" <ss@hamag.dk> wrote:
 > "Peter Frost" <peterfrost@cph-metronet.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:452defcf$0$49203$14726298@news.sunsite.dk...
 > 
 > Klip
 > 
 > > I mine øjne findes der ikke en bedre rejsevogn end Volvo,
 > 
 > Klip.
 > 
 > Det skulle da lige være en Subaru Legacy. Så har man jo også 100000.- til 
 > overs til tant og fjas eller en glad aften i byen    Fåes den med turbo? Og hvor stor er kabinen?
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
         Stig Sørensen (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stig Sørensen
 | 
 Dato :  12-10-06 20:31
 | 
 |  | 
 "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-369881.19150312102006@sunsite.dk...
 Fåes den med turbo? Og hvor stor er kabinen?
 Legacy leveres, mig bekendt, ikke med turbo.
 Da den blev lanceret i starten af 90'erne havde den turbo, men siden midten 
 af 90'erne er kun leveret med sugemotor.
 2 liters 165 hk. boxer 4. eller 3 liters boxer sekser på 245 heste.
 Størrelsen er vel nok standard japaner kabine.
 Læs mere her: http://subaru.dk/legacy.shtml Stig Sørensen 
            
             |  |  | 
          Martin Johansen [600~ (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  12-10-06 20:36
 | 
 |  | 
 
            In article <452e9801$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
  "Stig Sørensen" <ss@hamag.dk> wrote:
 > Legacy leveres, mig bekendt, ikke med turbo.
 Øv :(
 > Da den blev lanceret i starten af 90'erne havde den turbo, men siden midten 
 > af 90'erne er kun leveret med sugemotor.
 > 2 liters 165 hk. boxer 4. eller 3 liters boxer sekser på 245 heste.
 > Størrelsen er vel nok standard japaner kabine.
 > Læs mere her: http://subaru.dk/legacy.shtml Tak for det - jeg kan nemlig godt lide Subaru.. men skulle det endelig 
 være så nok en Impreza.. total lir :)
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
           Henrik B. (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  12-10-06 21:39
 | 
 |  | "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:martinlj-49AFD8.21353312102006@sunsite.dk...
 
 > Tak for det - jeg kan nemlig godt lide Subaru.. men skulle det endelig
 > være så nok en Impreza.. total lir :)
 
 Hvorfor så ikke en Forrester, som ligner en 4x4 spand, men runder 100 km/t
 på 6,x sek.
 
 --
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm...
 
 
 
 
 |  |  | 
            Thomas (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  12-10-06 21:54
 | 
 |  | 
 
            >> Tak for det - jeg kan nemlig godt lide Subaru.. men skulle det endelig
 >> være så nok en Impreza.. total lir :)
 >
 > Hvorfor så ikke en Forrester, som ligner en 4x4 spand, men runder 100 km/t 
 > på 6,x sek.
 5,9 sek. ;)
http://www.subaru.dk/forester_tek.shtml Min chef har en... han og sønnike har siddet med stopur og testet den da de 
 stod med valget mellem aut.gear og manuelt gear.  De fik den ikke under 6 
 sek., men det var tæt på.  Han købte iøvrigt bilen m. aut.gear, da det var 
 til konen.  Med aut.gear er den 7,6 sek. om det.
 -- 
 Mvh/TK
 1999 BMW E46 328i mit Vollausstatung ;)
http://bilimport.tkrath.dk/ |  |  | 
             Henrik B. (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  12-10-06 22:01
 | 
 |  | 
 
            "Thomas" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:452eab56$0$182$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 >>> Tak for det - jeg kan nemlig godt lide Subaru.. men skulle det endelig
 >>> være så nok en Impreza.. total lir :)
 >>
 >> Hvorfor så ikke en Forrester, som ligner en 4x4 spand, men runder 100 
 >> km/t på 6,x sek.
 >
 > 5,9 sek. ;)
 > http://www.subaru.dk/forester_tek.shtml >
 > Min chef har en... han og sønnike har siddet med stopur og testet den da 
 > de stod med valget mellem aut.gear og manuelt gear.  De fik den ikke under 
 > 6 sek., men det var tæt på.
 Ja, det er fan'me imponerende. Dér kan man tale om en ulv i fåreklæder. 
 *heh heh*
 -- 
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm... 
            
             |  |  | 
            Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 09:21
 | 
 |  | 
 
            In article <452ea7e2$0$188$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
  "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:
 > "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:martinlj-49AFD8.21353312102006@sunsite.dk...
 > 
 > > Tak for det - jeg kan nemlig godt lide Subaru.. men skulle det endelig
 > > være så nok en Impreza.. total lir :)
 > 
 > Hvorfor så ikke en Forrester, som ligner en 4x4 spand, men runder 100 km/t 
 > på 6,x sek.
 Fordi jeg ikke tænder på 4x4    -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
             Henrik B. (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  13-10-06 22:16
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-0F1C3C.10204713102006@sunsite.dk...
 >> Hvorfor så ikke en Forrester, som ligner en 4x4 spand, men runder 100 
 >> km/t
 >> på 6,x sek.
 >
 > Fordi jeg ikke tænder på 4x4    Men du var alligevel nysgerrig.    )
 Og nu tænder du lidt mere på 4x4...    )))
 -- 
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm... 
            
             |  |  | 
              Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 22:34
 | 
 |  | 
 
            In article <453001f9$0$161$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
  "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:
 > "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:martinlj-0F1C3C.10204713102006@sunsite.dk...
 > 
 > >> Hvorfor så ikke en Forrester, som ligner en 4x4 spand, men runder 100 
 > >> km/t
 > >> på 6,x sek.
 > >
 > > Fordi jeg ikke tænder på 4x4    > 
 > Men du var alligevel nysgerrig.    )
 > 
 > Og nu tænder du lidt mere på 4x4...    )))
 Ja.. den var ikke så 4x4 som jeg lige havde i tankerne da jeg skrev.. 
 hehe.
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
           Stig Sørensen (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Stig Sørensen
 | 
 Dato :  13-10-06 05:14
 | 
 |  | Martin Johansen [6000] skrev:
 > In article <452e9801$0$194$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
 
 > Tak for det - jeg kan nemlig godt lide Subaru.. men skulle det endelig
 > være så nok en Impreza.. total lir :)
 >
 Impreza er 100 procent lir og en fantastisk bil.
 Men rejsevogn som i Volvo S80 er den ikke.
 
 Stig Sørensen
 
 
 |  |  | 
         Klaus D. Mikkelsen (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  12-10-06 20:33
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" skriver:
 > 
 > Fåes den med turbo?
 Hvorfor turbo ?
 Det har alle og enhver i dag (selv jeg). I en Subaru kan du få en rigtig
 boxermotor...
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:
       http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk |  |  | 
          Martin Johansen [600~ (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  12-10-06 20:36
 | 
 |  | 
 
            In article <452E9875.2EB7B8FD@du.kan.finde.den>,
  "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
 > "Martin Johansen [6000]" skriver:
 > > 
 > > Fåes den med turbo?
 > 
 > Hvorfor turbo ?
 Fordi det rykker... Jeg elsker det sug det gir' når turboen kicker ind 
 og alle 240Hk får frit løb..
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
           Klaus D. Mikkelsen (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  12-10-06 20:43
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" skriver:
 > 
 > Fordi det rykker... Jeg elsker det sug det gir' når turboen kicker ind
 > og alle 240Hk får frit løb..
 Tjah, en Legacy med 245 HK har nok ikke turbotøven som din SÅB.
 Til gengæld rykker den fra den..... 8,4 sek til 100km/t med "tomatkasse"
 og 7,0 med manuel gear.
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:
       http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk |  |  | 
            Martin Johansen [600~ (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  12-10-06 20:49
 | 
 |  | 
 
            In article <452E9AAD.27F4A223@du.kan.finde.den>,
  "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
 > Tjah, en Legacy med 245 HK har nok ikke turbotøven som din SÅB.
 Nej men en suge trækker ikke på samme måde... der er bare et eller andet 
 over turbo :)
 > Til gengæld rykker den fra den..... 8,4 sek til 100km/t med "tomatkasse"
 > og 7,0 med manuel gear.
 Og 6,7 her ... så helt rykker den ikke fra ... :)
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
             Klaus D. Mikkelsen (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  12-10-06 20:56
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" skriver:
 > 
 > Nej men en suge trækker ikke på samme måde... der er bare et eller andet
 > over turbo :)
 Naaah, prøv en ordentlig 6'er...
 
 > Og 6,7 her ... så helt rykker den ikke fra ... :)
 4 hjlstrækket hjælper godt...
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:
       http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk |  |  | 
              Martin Johansen [600~ (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  12-10-06 21:15
 | 
 |  | 
 
            In article <452E9DCC.10327337@du.kan.finde.den>,
  "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
 > Naaah, prøv en ordentlig 6'er...
   > > Og 6,7 her ... så helt rykker den ikke fra ... :)
 > 
 > 4 hjlstrækket hjælper godt...
 Ja det er rigtigt... vejgreb betyder alt i de dicipliner.
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
              Henrik B. (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  12-10-06 21:40
 | 
 |  | "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse
 news:452E9DCC.10327337@du.kan.finde.den...
 
 >> Nej men en suge trækker ikke på samme måde... der er bare et eller andet
 >> over turbo :)
 >
 > Naaah, prøv en ordentlig 6'er...
 
 Uden turbo? Naaah, så er sådan en sekser sgu noget bovlam...
 
 --
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm...
 
 
 
 
 |  |  | 
             Henrik B. (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  12-10-06 21:40
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-CC3E68.21490712102006@sunsite.dk...
 >> Tjah, en Legacy med 245 HK har nok ikke turbotøven som din SÅB.
 >
 > Nej men en suge trækker ikke på samme måde... der er bare et eller andet
 > over turbo :)
 Det kaldes moment...     -- 
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm... 
            
             |  |  | 
           Brian (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  12-10-06 20:43
 | 
 |  | 
 
            Martin Johansen [6000] wrote:
 >> Hvorfor turbo ?
 >
 > Fordi det rykker... Jeg elsker det sug det gir' når turboen kicker ind
 > og alle 240Hk får frit løb..
 Prøv da noget med et par ekstra propper istedet, det ville jeg foretrække 
 fremfor turbo.
 Hvis man bare vil have det sug i mellemgulvet en turbo kan give, kan du da 
 nøjes med en turbodiesel    Hvorfor vil du overhovedet skille dig af med Saab'en ?
 /Brian 
            
             |  |  | 
            Klaus D. Mikkelsen (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  12-10-06 20:45
 | 
 |  | 
 
            Brian skriver:
 > 
 > Hvis man bare vil have det sug i mellemgulvet en turbo kan give, kan du da
 > nøjes med en turbodiesel    Eller en TFSI (VolkeFown)
 
 > Hvorfor vil du overhovedet skille dig af med Saab'en ?
 Konen....
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:
       http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk |  |  | 
             Martin Johansen [600~ (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  12-10-06 20:51
 | 
 |  | 
 
            In article <452E9B2F.ACA13068@du.kan.finde.den>,
  "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
 > Konen....
 Nah.... hun har hendes.. og jeg har min :)
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
             Brian (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  12-10-06 20:51
 | 
 |  | 
 
            Klaus D. Mikkelsen wrote:
 > Brian skriver:
 >>
 >> Hvis man bare vil have det sug i mellemgulvet en turbo kan give, kan
 >> du da nøjes med en turbodiesel    >
 > Eller en TFSI (VolkeFown)
 Dur ikke, der er ikke det turbotøven som som Martin efterlyser    >> Hvorfor vil du overhovedet skille dig af med Saab'en ?
 >
 > Konen....
 Mon dog... så har Martin da godt nok skiftet kurs, hvis han skiller sig af 
 med Saab'en blot fordi designet ikke falder i konens smag.
 /Brian 
            
             |  |  | 
              Martin Johansen [600~ (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  12-10-06 20:55
 | 
 |  | 
 
            In article <452e9ca1$0$49204$14726298@news.sunsite.dk>,
  "Brian" <nej@tak.du> wrote:
 > Dur ikke, der er ikke det turbotøven som som Martin efterlyser    Og så er det Folkevogn.. for dyrt og for kedeligt.. synes jeg..
 > Mon dog... så har Martin da godt nok skiftet kurs, hvis han skiller sig af 
 > med Saab'en blot fordi designet ikke falder i konens smag.
 Godt så :)
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
               Klaus D. Mikkelsen (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  12-10-06 20:56
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" skriver:
 > 
 > Og så er det Folkevogn.. for dyrt og for kedeligt.. synes jeg..
 Har du prøvet en TFSI ?
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:
       http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk |  |  | 
                Martin Johansen [600~ (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  12-10-06 21:14
 | 
 |  | 
 
            In article <452E9DEC.5AC60B28@du.kan.finde.den>,
  "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
 > "Martin Johansen [6000]" skriver:
 > > 
 > > Og så er det Folkevogn.. for dyrt og for kedeligt.. synes jeg..
 > 
 > Har du prøvet en TFSI ?
 Ja.. jeg keder mig i den.. den rykker ikke specielt synes jeg..
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
                 Klaus D. Mikkelsen (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  12-10-06 21:39
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" skriver:
 > 
 > Ja.. jeg keder mig i den.. den rykker ikke specielt synes jeg..
 Nu har den jo også kun 100 HK (cirka) og ingen tøven.
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:
       http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk |  |  | 
                  Henrik B. (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  12-10-06 21:45
 | 
 |  | 
 
            "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse 
 news:452EA7E8.683D64B7@du.kan.finde.den...
 > Nu har den jo også kun 100 HK (cirka) og ingen tøven.
 ??? Du mener 200 Hk og ingen tøven - ik'?    Men hvilken moderne turbobenziner har tøven? Det er forbeholdt 
 diesella'er...     -- 
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm... 
            
             |  |  | 
                   Klaus D. Mikkelsen (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  12-10-06 21:50
 | 
 |  | 
 
            "Henrik B." skriver:
 > 
 > ??? Du mener 200 Hk og ingen tøven - ik'?    Er den så højt oppe i 1,4'eren ?
 TSI'en har self 140HK .
 
 > Men hvilken moderne turbobenziner har tøven? Det er forbeholdt
 > diesella'er...     Fårdlård'er ikke en TDI.
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:
       http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk |  |  | 
                    Henrik B. (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  12-10-06 22:02
 | 
 |  | 
 
            "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse 
 news:452EAA84.A56EA536@du.kan.finde.den...
 >> ??? Du mener 200 Hk og ingen tøven - ik'?    >
 > Er den så højt oppe i 1,4'eren ?
 > TSI'en har self 140HK .
 Jeg troede at vi snakkede Golf...
 -- 
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm... 
            
             |  |  | 
                  Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 09:22
 | 
 |  | 
 
            In article <452EA7E8.683D64B7@du.kan.finde.den>,
  "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
 > "Martin Johansen [6000]" skriver:
 > > 
 > > Ja.. jeg keder mig i den.. den rykker ikke specielt synes jeg..
 > 
 > Nu har den jo også kun 100 HK (cirka) og ingen tøven.
 TFSI'en ? Jeg tænker her turboudgaven med ca. 200..
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
            Martin Johansen [600~ (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  12-10-06 20:50
 | 
 |  | 
 
            In article <452e9adc$0$49205$14726298@news.sunsite.dk>,
  "Brian" <nej@tak.du> wrote:
 > Prøv da noget med et par ekstra propper istedet, det ville jeg foretrække 
 > fremfor turbo.
 > 
 > Hvis man bare vil have det sug i mellemgulvet en turbo kan give, kan du da 
 > nøjes med en turbodiesel    Nej tak.. Så skal jeg over 200HK.. og så er de alligevel forslugne 
 ligesom en benziner..
 > Hvorfor vil du overhovedet skille dig af med Saab'en ?
 Det vil jeg heller ikke endnu.. men... lige nu ligger motoren adskilt og 
 den skal ikke brække sig ret mange gange mere før jeg mister kærligheden 
 og vil skilles!!     -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
             Brian (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  12-10-06 20:55
 | 
 |  | 
 
            Martin Johansen [6000] wrote:
 >> Hvis man bare vil have det sug i mellemgulvet en turbo kan give, kan
 >> du da nøjes med en turbodiesel    >
 > Nej tak.. Så skal jeg over 200HK.. og så er de alligevel forslugne
 > ligesom en benziner..
 Ikke hvis du bare vil have suget, det kan du da få i alle (gamle) diesel'er 
 med lidt turbotøven... imponatoreffekt fremfor alt    Sålænge du ikke begynder at måle 0-100 tider, er det finfin.
 > Det vil jeg heller ikke endnu.. men... lige nu ligger motoren adskilt
 > og den skal ikke brække sig ret mange gange mere før jeg mister
 > kærligheden og vil skilles!!     Hva dælen Johansen, kunne den ikke holde til den lille effektopgradering    /Brian 
            
             |  |  | 
              Martin Johansen [600~ (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  12-10-06 21:14
 | 
 |  | 
 
            In article <452e9d7a$0$49196$14726298@news.sunsite.dk>,
  "Brian" <nej@tak.du> wrote:
 > Hva dælen Johansen, kunne den ikke holde til den lille effektopgradering    Jo.. men den kunne ikke holde til at den tidligere ejer havde "glemt" at 
 servicere kæden med nye styr pga. det gamle var knækket..
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
               Henrik B. (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  12-10-06 21:42
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-9568E9.22135612102006@sunsite.dk...
 > In article <452e9d7a$0$49196$14726298@news.sunsite.dk>,
 > "Brian" <nej@tak.du> wrote:
 >
 >> Hva dælen Johansen, kunne den ikke holde til den lille effektopgradering 
 >>    >
 > Jo.. men den kunne ikke holde til at den tidligere ejer havde "glemt" at
 > servicere kæden med nye styr pga. det gamle var knækket..
 Heldigt at det ikke var et krumtapleje..     Jeg købte komplet nye kædesæt til min i Sverige - BILLIGT!    ))
 -- 
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm... 
            
             |  |  | 
                Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 09:23
 | 
 |  | 
 
            In article <452ea8a2$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
  "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:
 > "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:martinlj-9568E9.22135612102006@sunsite.dk...
 > > In article <452e9d7a$0$49196$14726298@news.sunsite.dk>,
 > > "Brian" <nej@tak.du> wrote:
 > >
 > >> Hva dælen Johansen, kunne den ikke holde til den lille effektopgradering 
 > >>    > >
 > > Jo.. men den kunne ikke holde til at den tidligere ejer havde "glemt" at
 > > servicere kæden med nye styr pga. det gamle var knækket..
 > 
 > Heldigt at det ikke var et krumtapleje..     > 
 > Jeg købte komplet nye kædesæt til min i Sverige - BILLIGT!    ))
 Jeg giver 1500 komplet for ALT til mit kædesystem..
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
                 Henrik B. (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  13-10-06 22:16
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-EF38FE.10225913102006@sunsite.dk...
 > Jeg giver 1500 komplet for ALT til mit kædesystem..
 Nu ikke alt det fusk, med manglende moms o.lign.    -- 
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm... 
            
             |  |  | 
                  Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 22:35
 | 
 |  | 
 
            In article <45300222$0$178$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
  "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:
 > "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:martinlj-EF38FE.10225913102006@sunsite.dk...
 > 
 > > Jeg giver 1500 komplet for ALT til mit kædesystem..
 > 
 > Nu ikke alt det fusk, med manglende moms o.lign.    Prøv at ring til SAAB Danmark og spørg efter partnummer 93184480 .. ;)
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
                   Henrik B. (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  13-10-06 22:45
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-61FB19.23350013102006@sunsite.dk...
 > Prøv at ring til SAAB Danmark og spørg efter partnummer 93184480 .. ;)
 Tjekkede lige Speedparts hjemmeside - de sæt er sgu noget billigere til din, 
 end til min - svin!    )
 -- 
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm... 
            
             |  |  | 
                    Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 22:50
 | 
 |  | 
 
            In article <453008c1$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
  "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:
 > "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:martinlj-61FB19.23350013102006@sunsite.dk...
 > 
 > > Prøv at ring til SAAB Danmark og spørg efter partnummer 93184480 .. ;)
 > 
 > Tjekkede lige Speedparts hjemmeside - de sæt er sgu noget billigere til din, 
 > end til min - svin!    )
 Og så er det original det jeg har bestilt...   )
 1000 + moms.. så det er ikke engang 1500.. samme sæt hos PFS koster 
 2700,-.
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
                   Henrik B. (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  13-10-06 22:45
 | 
 |  | "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:martinlj-61FB19.23350013102006@sunsite.dk...
 
 > Prøv at ring til SAAB Danmark og spørg efter partnummer 93184480 .. ;)
 
 Nu skifter du vel forhåbentlig begge kædesæt??
 
 --
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm...
 
 
 
 
 |  |  | 
                    Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 22:50
 | 
 |  | 
 
            In article <453008d9$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
  "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:
 > "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:martinlj-61FB19.23350013102006@sunsite.dk...
 > 
 > > Prøv at ring til SAAB Danmark og spørg efter partnummer 93184480 .. ;)
 > 
 > Nu skifter du vel forhåbentlig begge kædesæt??
 ALT bliver skiftet... ned til mindste møtrik.. ALT...
 Fik jeg sagt ALT ?
   PS: Det partnummer er ALT... begge kæder, alle tandhjul, alle styr.. ALT.
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
             Klaus D. Mikkelsen (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  12-10-06 20:58
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" skriver:
 > 
 > Nej tak.. Så skal jeg over 200HK.. og så er de alligevel forslugne
 > ligesom en benziner..
 Hvis du bare vil have turbotøven, så prøv en C-max 1,6 TDCI, den duer
 motoren først over 2000 rpm.
 
 > Det vil jeg heller ikke endnu.. men... lige nu ligger motoren adskilt og
 > den skal ikke brække sig ret mange gange mere før jeg mister kærligheden
 > og vil skilles!!     Tænk, jeg trode at sådan en SÅB var pålideligheden selv.
 Klaus
 -- 
 Modelbane Europa holder 10 års jubilæum, se hjemmesiden:
       http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk |  |  | 
              Martin Johansen [600~ (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  12-10-06 21:16
 | 
 |  | 
 
            In article <452E9E4A.4E376DAE@du.kan.finde.den>,
  "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
 > Hvis du bare vil have turbotøven, så prøv en C-max 1,6 TDCI, den duer
 > motoren først over 2000 rpm.
 Hehe.. vil nu gerne have den rykker lidt før..
 > Tænk, jeg trode at sådan en SÅB var pålideligheden selv.
 Ikke når de misligeholdes... den tidligere ejer burde have frataget sin 
 ret til at købe SAAB.. han har solgt den lige inden de "sjove" rep... 
 dem hænger jeg så på nu, men hva faen.. nu ved jeg hvad jeg har og at 
 alt faktisk er nyt eller totalt iorden..
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
  Esben Juul Sørensen (12-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen
 | 
 Dato :  12-10-06 22:05
 | 
 |  | > Hvad bør man gå efter? Det skal være benzin-turbo og over 200 heste
 > selvom hun mener 140 suge er nok, men det bliver over mit lig.. en gang
 > turbo altid turbo :P
 >
 > Har selv kigget lidt på S80? Er den større eller mindre eller lig?
 
 God idé!
 
 Men ellers bør du vente med S80. Den nye model er ikke helt slået igennem
 endnu og det betyder at priserne ikke er faldet helt så langt ned så du bør
 købe (jeg går ud fra det er brugt!). Du skal ikke købe S80 fra før 2001. Der
 kom S60 og V70 med mange opgraderinger - selv til S80.
 
 Priserne i Sverige er først ved at slå igennem nu.
 
 
 Mht. motor tør jeg godt på benzinsiden ubetinget at kåre 2.5T med 210 Hk som
 bedste motor. Masser af bundtræk og harmonisk effektudvikling. Den passer
 perfekt til automatgear hvor gearkassen aldrig behøver at stresse pga.
 momentet - iøvrigt med lavt lydniveau og rykfri kørsel til følge.
 
 Skal det gå stærkere er der T5 - selv som S80. Der skal du tage et kig på
 momentkurven (og det er værre i praksis pga. turbo-lag) - den er udpræget
 sportslig og det er en smagssag om du vil få glæde af de sidste 40 Hk. Den
 skal man kun tage med manuelt gear. Aut. fungerer fint - specielt med
 tiptronic men der er lidt "jekyl og hyde" over den når man accelerer mere og
 mere med tungere speederfod og gearkassen til slut skifter et gear ned -
 ikke fordi det er dårligt og rykvis skifte - men på våd vej sker det ofte at
 hjulene spinner totalt ved nedskifte og derefter bremses ned af TC og SC
 systemerne. Det tager lidt tid for dem at regulerer spinnet og du har tabt
 den acceleration du gerne ville have haft for et sekund siden :)
 
 Jeg har en 5-6 år gammel Volvo - alt efter om man regner produktionsdato
 eller første registrering (det er en 01 model) og den har indtil syn for 2
 uger siden ikke voldt mig nogen som helst problemer selv om den har alt
 el-gejl og automatgear etc. etc. Nu skal jeg i midlertid have skiftet et
 kugleled pga. slør. Men det er ikke unormalt.
 
 Iøvrigt skriver du uovervindelig på motorvejen som et krav. Som nævnt
 andetsteds er den virkelig det mht. komfort men tænker du på rå acceleration
 skal du nok kigge efter noget der har 350-400 Hk når du kigger bil i den
 størrelsesklasse.
 
 MVH Esben
 
 
 
 
 |  |  | 
  Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 09:26
 | 
 |  | 
 
            In article <j6yXg.19763$E02.7718@newsb.telia.net>,
  "Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> wrote:
 > Men ellers bør du vente med S80. Den nye model er ikke helt slået igennem
 > endnu og det betyder at priserne ikke er faldet helt så langt ned så du bør
 > købe (jeg går ud fra det er brugt!). Du skal ikke købe S80 fra før 2001. Der
 > kom S60 og V70 med mange opgraderinger - selv til S80.
 Jo det er brugt og det bliver brugt i prislejet 200kkr så det er nok 
 ikke liiige nu jeg skal købe en S80 :)
 > Iøvrigt skriver du uovervindelig på motorvejen som et krav. Som nævnt
 > andetsteds er den virkelig det mht. komfort men tænker du på rå acceleration
 > skal du nok kigge efter noget der har 350-400 Hk når du kigger bil i den
 > størrelsesklasse.
 Nja så længe jeg har over 250Hk så mangler jeg ikke så meget - der er 
 alligevel ikke meget i DK der kan følge med.. det er straks værre når 
 man kommer sydpå    -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
   Brian (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  13-10-06 13:21
 | 
 |  | Martin Johansen [6000] wrote:
 
 > Jo det er brugt og det bliver brugt i prislejet 200kkr så det er nok
 > ikke liiige nu jeg skal købe en S80 :)
 
 Saab 9000 størrelse, 200+Hk med turbo og et budget på 200.000,-... er der
 reelt andre muligheder end en anden Saab ?
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
    Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 14:52
 | 
 |  | 
 
            In article <452f84aa$0$49200$14726298@news.sunsite.dk>,
  "Brian" <nej@tak.du> wrote:
 > Martin Johansen [6000] wrote:
 > 
 > > Jo det er brugt og det bliver brugt i prislejet 200kkr så det er nok
 > > ikke liiige nu jeg skal købe en S80 :)
 > 
 > Saab 9000 størrelse, 200+Hk med turbo og et budget på 200.000,-... er der 
 > reelt andre muligheder end en anden Saab ?
 Fisk... fra ny er Volvo og SAAB ca. ens i priser..
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
     Brian (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  13-10-06 15:02
 | 
 |  | Martin Johansen [6000] wrote:
 
 > Fisk... fra ny er Volvo og SAAB ca. ens i priser..
 
 Fisk ?
 
 Saab har turbo på "alt", det har Volvo vel ikke ?
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
      Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 15:29
 | 
 |  | 
 
            In article <452f9c5a$0$49200$14726298@news.sunsite.dk>,
  "Brian" <nej@tak.du> wrote:
 > Martin Johansen [6000] wrote:
 > 
 > > Fisk... fra ny er Volvo og SAAB ca. ens i priser..
 > 
 > Fisk ?
 > 
 > Saab har turbo på "alt", det har Volvo vel ikke ?
 SAAB har ikke turbo på alt.. de har en kedelig 122hk's Vectra motor i 
 bundlinien af programmet.
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
       Brian (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  13-10-06 15:30
 | 
 |  | Martin Johansen [6000] wrote:
 
 > SAAB har ikke turbo på alt.. de har en kedelig 122hk's Vectra motor i
 > bundlinien af programmet.
 
 Du misforstår min pointe, men fair nok...
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
        Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 18:14
 | 
 |  | 
 
            In article <452fa2e7$0$49206$14726298@news.sunsite.dk>,
  "Brian" <nej@tak.du> wrote:
 > Martin Johansen [6000] wrote:
 > 
 > > SAAB har ikke turbo på alt.. de har en kedelig 122hk's Vectra motor i
 > > bundlinien af programmet.
 > 
 > Du misforstår min pointe, men fair nok...
 Ja det tænkte jeg nok... men troede jeg havde gennemskuet den.
 Jeg må krybe til korset.. hvad mente du?
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
         Brian (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  13-10-06 18:39
 | 
 |  | Martin Johansen [6000] wrote:
 
 > Jeg må krybe til korset.. hvad mente du?
 
 At med de krav du stiller, er der ikke noget alternativ til en Saab.
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
          Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 18:45
 | 
 |  | 
 
            In article <452fcf2d$0$49202$14726298@news.sunsite.dk>,
  "Brian" <nej@tak.du> wrote:
 > Martin Johansen [6000] wrote:
 > 
 > > Jeg må krybe til korset.. hvad mente du?
 > 
 > At med de krav du stiller, er der ikke noget alternativ til en Saab.
 Okay så fik du mig med på vognen igen..
 Har faktisk lige været ude og køre i omtalte Forester... den er nu ikke 
 så dårlig igen...
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
           Brian (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  13-10-06 19:01
 | 
 |  | 
 
            Martin Johansen [6000] wrote:
 > Okay så fik du mig med på vognen igen..
 Så mangler du bare at indse jeg har ret    > Har faktisk lige været ude og køre i omtalte Forester... den er nu
 > ikke så dårlig igen...
 2,5'eren med turbo ?
 Mine forældres naboer har "altid" kørt Subaru. De har en Legacy med 2,5 
 motor, men godt nok kun 4 propper... den ville jeg gerne bytte Golf'en ud 
 med    /Brian 
            
             |  |  | 
            Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 19:06
 | 
 |  | 
 
            In article <452fd46c$0$49200$14726298@news.sunsite.dk>,
  "Brian" <nej@tak.du> wrote:
 > 2,5'eren med turbo ?
 Ja både manuel og automat.
 I manuel er den et rent monster fra 0-100.. fuck den rykker... automat 
 er noget mere afslappet og synes faktisk automat er lidt sløv over 150...
 > Mine forældres naboer har "altid" kørt Subaru. De har en Legacy med 2,5 
 > motor, men godt nok kun 4 propper... den ville jeg gerne bytte Golf'en ud 
 > med    Jeg synes det er lækre biler ihvertfald.
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
             Brian (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  13-10-06 21:03
 | 
 |  | 
 
            Martin Johansen [6000] wrote:
 > I manuel er den et rent monster fra 0-100.. fuck den rykker... automat
 > er noget mere afslappet og synes faktisk automat er lidt sløv over
 > 150...
 Jeg har kun prøvet den med automat, da det er et ufravigeligt krav på min 
 næste bil. Sløv vil jeg ikke kalde den, men en racer er det da helt klart 
 ikke.
 Jeg må indrømme at jeg godt kan lide den høje siddeposition den slags biler 
 giver, og især den nemme ind/udstigning - jeg har lidt bøvl med at komme 
 ind/ud af "normale" biler, efter mit knæ gik lidt i stykker. Skal det være 
 en bil med lidt højde, kan den jo lige så godt være sjov    /Brian 
            
             |  |  | 
              Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 22:04
 | 
 |  | 
 
            In article <452ff0ef$0$49197$14726298@news.sunsite.dk>,
  "Brian" <nej@tak.du> wrote:
 > Jeg har kun prøvet den med automat, da det er et ufravigeligt krav på min 
 > næste bil. 
 Der skal meget til før jeg fravælger automat næste gang.. det er bare 
 lækker cruise.
 > Sløv vil jeg ikke kalde den, men en racer er det da helt klart 
 > ikke.
 Synes den havde bøvl med at nærme sig 190...
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
               Henrik B. (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  13-10-06 22:19
 | 
 |  | "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
 news:martinlj-DA438F.23033213102006@sunsite.dk...
 
 >> Sløv vil jeg ikke kalde den, men en racer er det da helt klart
 >> ikke.
 >
 > Synes den havde bøvl med at nærme sig 190...
 
 Nu er tophastigheden jo så også kun lige på den anden side af 200-mærket.
 
 --
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm...
 
 
 
 
 |  |  | 
                Esben Juul Sørensen (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Esben Juul Sørensen
 | 
 Dato :  13-10-06 22:34
 | 
 |  | > >> Sløv vil jeg ikke kalde den, men en racer er det da helt klart
 > >> ikke.
 > >
 > > Synes den havde bøvl med at nærme sig 190...
 >
 > Nu er tophastigheden jo så også kun lige på den anden side af 200-mærket.
 
 Som jeg skrev i et andet indlæg kræver Martin jo 350-400 Hk for at han er
 tilfreds - han vil af en eller anden grund bare ikke indrømme det.
 
 Min bil har også dårlig acceleration når den nærmer sig topfarten!
 
 MVH Esben
 
 
 
 
 |  |  | 
                 Henrik B. (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  13-10-06 22:38
 | 
 |  | 
 
            "Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> skrev i en meddelelse 
 news:7DTXg.19837$E02.7847@newsb.telia.net...
 > Som jeg skrev i et andet indlæg kræver Martin jo 350-400 Hk for at han er
 > tilfreds - han vil af en eller anden grund bare ikke indrømme det.
 >
 > Min bil har også dårlig acceleration når den nærmer sig topfarten!
 Man kan klare sig med 230 - 250 Hk, og stadig have overskud tæt på 
 topfarten.    -- 
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm... 
            
             |  |  | 
                 Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 22:38
 | 
 |  | 
 
            In article <7DTXg.19837$E02.7847@newsb.telia.net>,
  "Esben Juul Sørensen" <crap@hellhole.com> wrote:
 > Som jeg skrev i et andet indlæg kræver Martin jo 350-400 Hk for at han er
 > tilfreds - han vil af en eller anden grund bare ikke indrømme det.
 Jeg er faktisk tilfreds med min SAAB som "kun" har 240 ... Det er 10 
 mere end Forester'eren men det føles som 50 mere.. med automat... den 
 med manuel var noget kvikkere til 100 pga. AWD.
 Så jeg har ingen problemer med at indrømme noget som helst - desværre 
 Esben :)
 > Min bil har også dårlig acceleration når den nærmer sig topfarten!
 Det har de fleste vel? :P
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
                  Michael Thrane (22-09-2009) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Thrane
 | 
 Dato :  22-09-09 22:36
 | 
 |  | Uanset hvad skal de købe bilen tilbage for restgælden hvis man ikke kan
 betale.
 
 
 |  |  | 
                Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 22:36
 | 
 |  | 
 
            In article <453002e2$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
  "Henrik B." <saab@tdcadsl.dk> wrote:
 > "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:martinlj-DA438F.23033213102006@sunsite.dk...
 > 
 > >> Sløv vil jeg ikke kalde den, men en racer er det da helt klart
 > >> ikke.
 > >
 > > Synes den havde bøvl med at nærme sig 190...
 > 
 > Nu er tophastigheden jo så også kun lige på den anden side af 200-mærket.
 Ja men den med manuel synes jeg var noget kvikkere deroppe.. men okay 
 nuvel.. det er ingen sportsvogn...
 Gad godt vide om lortet kan chippes med samme succes som en SAAB    -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
                 BJ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  13-10-06 22:44
 | 
 |  | 
 "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-9335E0.23353713102006@sunsite.dk...
 KLIP
 > Ja men den med manuel synes jeg var noget kvikkere deroppe.. men okay
 > nuvel.. det er ingen sportsvogn...
 Da den er så langsom med aut., er grunden til jeg har droppet den.
 Man kan håbe på, den kommer med en ny 6-trins atu. en gang i 2008.
 > Gad godt vide om lortet kan chippes med samme succes som en SAAB    Den bør kunne ramme ca. 300 hk, da jeg mener motoren sidder i en anden 
 version, men med samme konfiguration.
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
             |  |  | 
                  Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 22:49
 | 
 |  | 
 
            In article <453008af$0$2095$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
  "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:
 > Da den er så langsom med aut., er grunden til jeg har droppet den.
 Jeg kan bare ikke helt glemme det automatgear.. jeg prøvede dem begge og 
 manuel var klart et vilddyr i forhold til.. men det er automaten jeg 
 sidder og sukker efter nu...
 > Man kan håbe på, den kommer med en ny 6-trins atu. en gang i 2008.
 Vil det hjælpe? Og hvorfor er den så sløv med auto?
 > Den bør kunne ramme ca. 300 hk, da jeg mener motoren sidder i en anden 
 > version, men med samme konfiguration.
 Se nu snakker vi   )
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
                   BJ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  13-10-06 22:58
 | 
 |  | 
 "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-87BA8D.23490213102006@sunsite.dk...
 KLIP
 >> Man kan håbe på, den kommer med en ny 6-trins atu. en gang i 2008.
 >
 > Vil det hjælpe? Og hvorfor er den så sløv med auto?
 Potten kører nu på 10. år, konstruktionsmæssigt, så ja, det vil jeg bestemt 
 mene, det vil gøre.
 2007 modellen er blot en facelift:
http://www.cars101.com/subaru/forester/forester2007.html >> Den bør kunne ramme ca. 300 hk, da jeg mener motoren sidder i en anden
 >> version, men med samme konfiguration.
 >
 > Se nu snakker vi   )
 Tænkte jeg jo nok..   -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
             |  |  | 
                    Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 23:00
 | 
 |  | 
 
            In article <45300bf5$0$2097$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
  "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:
 > Potten kører nu på 10. år, konstruktionsmæssigt, så ja, det vil jeg bestemt 
 > mene, det vil gøre.
 Okay.. det var jeg ikke klar over.
 > > Se nu snakker vi   )
 > 
 > Tænkte jeg jo nok..   230-40 heste burde jo være nok .. altså.. og det er de såmend også i den 
 med manuel.. jeg blev helt forskrækket over hvor satans kvik den var fra 
 0-100 .. da jeg så kom over i den med automat følte jeg den var defekt...
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
                     BJ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  13-10-06 23:04
 | 
 |  | 
 "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-CB84D3.23594413102006@sunsite.dk...
 KLIP
 > 230-40 heste burde jo være nok .. altså.. og det er de såmend også i den
 > med manuel.. jeg blev helt forskrækket over hvor satans kvik den var fra
 > 0-100 .. da jeg så kom over i den med automat følte jeg den var defekt...
 Det er jo ikke for ingen ting, Subaru reklamerer med at kunne køre om ved en 
 Porsche Cayenne..   -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
             |  |  | 
                      Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 23:08
 | 
 |  | 
 
            In article <45300d3e$0$2092$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
  "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:
 > "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:martinlj-CB84D3.23594413102006@sunsite.dk...
 > 
 > KLIP
 > 
 > > 230-40 heste burde jo være nok .. altså.. og det er de såmend også i den
 > > med manuel.. jeg blev helt forskrækket over hvor satans kvik den var fra
 > > 0-100 .. da jeg så kom over i den med automat følte jeg den var defekt...
 > 
 > Det er jo ikke for ingen ting, Subaru reklamerer med at kunne køre om ved en 
 > Porsche Cayenne..   Jeg betvivler det ikke... :)  
 Men med det du skrev før ang. automatkassen og i det hele taget at det 
 er en gammel konstruktion så passer det nok fint med at vente til 2008 
 ...
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
                       BJ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  13-10-06 23:11
 | 
 |  | 
 "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-F6B1BC.00082714102006@sunsite.dk...
 KLIP
 > Men med det du skrev før ang. automatkassen og i det hele taget at det
 > er en gammel konstruktion så passer det nok fint med at vente til 2008
 > ..
 Á tror det og giv den så en chip til 300 hk og du napper Cayenne Turbo 
 S..for en brøkdel af prisen ... selv på gule plader..  )
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
             |  |  | 
                        Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 23:18
 | 
 |  | 
 
            In article <45300f06$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>,
  "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote:
 > Á tror det og giv den så en chip til 300 hk og du napper Cayenne Turbo 
 > S..for en brøkdel af prisen ... selv på gule plader..  )
 Satser da på de gule.. hvis ikke der er børn til den tid.. i så fald må 
 det blive med bagsæder eller en Legacy... eller... ja... en SAAB... :)
 Der er dælme meget at vælge imellem. Det er som at være i en bland-selv 
 slikbod :P
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
  esben.sorensen@comhe~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : esben.sorensen@comhe~
 | 
 Dato :  13-10-06 10:33
 | 
 |  | 
 
            > Jo det er brugt og det bliver brugt i prislejet 200kkr så det er nok
 > ikke liiige nu jeg skal købe en S80 :)
 Präcis!
 > Nja så længe jeg har over 250Hk så mangler jeg ikke så meget - der er
 > alligevel ikke meget i DK der kan følge med.. det er straks værre når
 > man kommer sydpå    Som sagt skal du nok pröve en T5 med höjtryksturbo meget nöje för
 du bestemmer dig. Selv en S60/V70 og selvfölgelig S80 er en tung bil
 og selvom det er en 2.3 motor märkes det manglende moment hvis du
 virkelig träder til den - men det kan jo kompenseres med lidt
 gearskifte.
 Träkkraften kommer overhovedet ikke som ketchupeffekt og der er godt
 moment fra 1500 o/min men mellem 2-3000 o/min går du fra fornemmelsen
 af udmärket träkkraft til respektindgydende träkkraft (- og
 fornemmelsen af at fordäkkene splittes ad :)
 Derfor mangler du nok lidt moment hvis du er vant til lavtryksturbo
 (til gengäld tåler motoren den värste vedvarende grimme behandling
 du kan tänke dig).
 Lösningen er T6 - men helt ärligt er den gamle S80 trät i sit design
 og med din alder skal du ikke have en "gubb-bil" som vi siger her i
 Sverige. En gammel S80 vil kräve sänkning, store alufälge samt
 skörtesät og aludetaljer - så er den som fed nok selv med sit gamle
 design - men det koster også!
 Den skal väre sjov også når det svinger. Desuden er T6 efter 2001
 dyre stadigväk og köber du en fra 99 skal du nok indlede et meget
 intimt forhold til din bankrådgiver. Dyre biler er dyre at servicere!
 MVH Esben
            
             |  |  | 
  Martin Johansen [600~ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  13-10-06 14:52
 | 
 |  | 
 
            In article <1160731997.158202.178870@e3g2000cwe.googlegroups.com>,
  esben.sorensen@comhem.se wrote:
 > Som sagt skal du nok pröve en T5 med höjtryksturbo meget nöje för
 > du bestemmer dig. Selv en S60/V70 og selvfölgelig S80 er en tung bil
 > og selvom det er en 2.3 motor märkes det manglende moment hvis du
 > virkelig träder til den - men det kan jo kompenseres med lidt
 > gearskifte.
 Hader at skifte gear.. den skal bare kunne trække igennem.
 > Träkkraften kommer overhovedet ikke som ketchupeffekt og der er godt
 > moment fra 1500 o/min men mellem 2-3000 o/min går du fra fornemmelsen
 > af udmärket träkkraft til respektindgydende träkkraft (- og
 > fornemmelsen af at fordäkkene splittes ad :)
 Se det er sagen :)
 > Derfor mangler du nok lidt moment hvis du er vant til lavtryksturbo
 > (til gengäld tåler motoren den värste vedvarende grimme behandling
 > du kan tänke dig).
 Jeg kender til både højtryk og lavtryk men intet til Volvo og hvordan de 
 kører.
 > Lösningen er T6 - men helt ärligt er den gamle S80 trät i sit design
 > og med din alder skal du ikke have en "gubb-bil" som vi siger her i
 > Sverige. En gammel S80 vil kräve sänkning, store alufälge samt
 > skörtesät og aludetaljer - så er den som fed nok selv med sit gamle
 > design - men det koster også!
 Tja jeg har selv sænket min egen og smidt andre fælge på - det er 
 egentlig noget jeg tager som en selvfølge.
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
 |  |