|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Audi får kun 4 stjerner i  EuroNACP. Fra : BJ
 | 
 Dato :  12-10-06 23:13
 | 
 |  |  |  |  | 
  jk (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jk
 | 
 Dato :  13-10-06 09:13
 | 
 |  | 
 
            "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> wrote in message 
 news:452ebdeb$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Audi har fået et problem:
 >
 > http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4015524/  )  "Vorsprung durch Technik", altså bare ikke HELT så godt lavet 
 "technik"    /JK 
            
             |  |  | 
  Karsten Feddersen (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten Feddersen
 | 
 Dato :  13-10-06 08:14
 | 
 |  | 
 
            Hej
 BJ wrote:
 > Audi har fået et problem:
 > 
 > http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4015524/ Jeg ved nu ikke om det er et problem. Jeg tror nok heller jeg vil sidde 
 i en Q7 end i en 207'ere, hvis de to skulle støde sammen.
 Det kunne egentlig være sjovt hvis NCAP gad at lave en test på 
 forskellen i vægten af bilen. Det vil sige hvad har stjernene at sige 
 hvis for eksempel Q7 og 207 stødte sammen. Vil en 207'er stadig være den 
 sikreste i det tilfælde eller vil de 500kg som Q7'eren vejer mere kvase 
 207'eren til ukendelighed?
 -- 
 Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
 Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk |  |  | 
  Ukendt (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  13-10-06 11:07
 | 
 |  | Karsten Feddersen wrote:
 > Jeg ved nu ikke om det er et problem. Jeg tror nok heller jeg vil
 > sidde i en Q7 end i en 207'ere, hvis de to skulle støde sammen.
 >
 > Det kunne egentlig være sjovt hvis NCAP gad at lave en test på
 > forskellen i vægten af bilen. Det vil sige hvad har stjernene at sige
 > hvis for eksempel Q7 og 207 stødte sammen. Vil en 207'er stadig være
 > den sikreste i det tilfælde eller vil de 500kg som Q7'eren vejer mere
 > kvase 207'eren til ukendelighed?
 
 Jeg så engang en crashtest mellem en Mercedes S-klasse og en SMART. Smart'en
 væltede da godt nok rundt på taget, men den blev ikke kvast til
 ukendelighed. Fronten blev smadret så meget som kontruktionen tilladte, og
 ellers blev den "bare" skubbet bagud hvor Merceren fortsatte fremad. Så der
 er større g-kræfter på spil i den bil der vejer mindst.
 
 MVH Peter
 
 
 
 
 |  |  | 
   Karsten Feddersen (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten Feddersen
 | 
 Dato :  13-10-06 12:39
 | 
 |  | 
 
            Hej
 Peter wrote:
 > Jeg så engang en crashtest mellem en Mercedes S-klasse og en SMART. Smart'en 
 > væltede da godt nok rundt på taget, men den blev ikke kvast til 
 > ukendelighed. Fronten blev smadret så meget som kontruktionen tilladte, og 
 > ellers blev den "bare" skubbet bagud hvor Merceren fortsatte fremad. Så der 
 > er større g-kræfter på spil i den bil der vejer mindst.
 Netop. Og min forældres generation snakker også altid om, at des større 
 bil des sikrere alene pga vægten. Men hvordan er sikkerheden for 
 passagerne i de små biler, hvis de rammes af noget større? Det kunne 
 være interessant, hvis NCAP, FDM, ADAC eller andre gad at tage det op.
 -- 
 Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüßen
 Karsten Feddersen - http://www.feddersen.dk |  |  | 
    Klaus G. (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus G.
 | 
 Dato :  13-10-06 14:25
 | 
 |  | 
 
            > Netop. Og min forældres generation snakker også altid om, at des større
 > bil des sikrere alene pga vægten. Men hvordan er sikkerheden for
 > passagerne i de små biler, hvis de rammes af noget større? Det kunne
 > være interessant, hvis NCAP, FDM, ADAC eller andre gad at tage det op.
 Det har da været oppe og vende, og de store skrumler er alt ødelæggende
 mener de. Det at de er højere, gør at de ikke ramme de rigtige zoner på de
 små biler, men nærmest bare tromler hen over køleren på dem. Bare et
 eksempel.
 -- 
 Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk |  |  | 
    Henrik B. (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  13-10-06 22:12
 | 
 |  | "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse
 news:452f7acb$0$12661$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 
 > Netop. Og min forældres generation snakker også altid om, at des større
 > bil des sikrere alene pga vægten. Men hvordan er sikkerheden for
 > passagerne i de små biler, hvis de rammes af noget større? Det kunne være
 > interessant, hvis NCAP, FDM, ADAC eller andre gad at tage det op.
 
 Der er lavet undersøgelser, som viser at for hver 100 kg ens bil vejer mere
 end "modstanderen", overføres 7% af kollisionsenergien til den lettere part.
 De 500 kg en Q7'er vejer mere end 207, vil altså belaste 207'eren yderligere
 35% = fatalt.
 
 --
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm...
 
 
 
 
 |  |  | 
  Kim H (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kim H
 | 
 Dato :  13-10-06 17:34
 | 
 |  | 
 "Karsten Feddersen" <karsten@feddersen.dk> skrev i en meddelelse 
 news:452f3c90$0$12661$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
 > Hej
 >
 > BJ wrote:
 >> Audi har fået et problem:
 >>
 >> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4015524/ >
 > Jeg ved nu ikke om det er et problem. Jeg tror nok heller jeg vil sidde i 
 > en Q7 end i en 207'ere, hvis de to skulle støde sammen.
 >
 > Det kunne egentlig være sjovt hvis NCAP gad at lave en test på forskellen 
 > i vægten af bilen. Det vil sige hvad har stjernene at sige hvis for 
 > eksempel Q7 og 207 stødte sammen. Vil en 207'er stadig være den sikreste i 
 > det tilfælde eller vil de 500kg som Q7'eren vejer mere kvase 207'eren til 
 > ukendelighed?
 Det har jeg også tænkt på      men Peugeot 207 får jo 5 stjerner   ergo den 
 må være sikrest  :)
 KimH 
            
             |  |  | 
   BJ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  13-10-06 18:03
 | 
 |  | 
 "Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:452fc016$0$3542$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 KLIP
 >> BJ wrote:
 >>> Audi har fået et problem:
 >>>
 >>> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4015524/ >>
 >> Jeg ved nu ikke om det er et problem. Jeg tror nok heller jeg vil sidde i 
 >> en Q7 end i en 207'ere, hvis de to skulle støde sammen.
 >>
 >> Det kunne egentlig være sjovt hvis NCAP gad at lave en test på forskellen 
 >> i vægten af bilen. Det vil sige hvad har stjernene at sige hvis for 
 >> eksempel Q7 og 207 stødte sammen. Vil en 207'er stadig være den sikreste 
 >> i det tilfælde eller vil de 500kg som Q7'eren vejer mere kvase 207'eren 
 >> til ukendelighed?
 >
 > Det har jeg også tænkt på      men Peugeot 207 får jo 5 stjerner   ergo 
 > den må være sikrest  :)
 Jep, og min gamle S80 får kun 4, så den må være ringere..;)
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
             |  |  | 
    Ukendt (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  13-10-06 18:26
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 13 Oct 2006 19:02:49 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
 wrote:
 >
 >"Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse 
 >news:452fc016$0$3542$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 >
 >KLIP
 >
 >>> BJ wrote:
 >>>> Audi har fået et problem:
 >>>>
 >>>> http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4015524/ >>>
 >>> Jeg ved nu ikke om det er et problem. Jeg tror nok heller jeg vil sidde i 
 >>> en Q7 end i en 207'ere, hvis de to skulle støde sammen.
 >>>
 >>> Det kunne egentlig være sjovt hvis NCAP gad at lave en test på forskellen 
 >>> i vægten af bilen. Det vil sige hvad har stjernene at sige hvis for 
 >>> eksempel Q7 og 207 stødte sammen. Vil en 207'er stadig være den sikreste 
 >>> i det tilfælde eller vil de 500kg som Q7'eren vejer mere kvase 207'eren 
 >>> til ukendelighed?
 >>
 >> Det har jeg også tænkt på      men Peugeot 207 får jo 5 stjerner   ergo 
 >> den må være sikrest  :)
 >
 >Jep, og min gamle S80 får kun 4, så den må være ringere..;)
 Den har vel også nået den alder, hvor Store Stygge Ulv kan puste den i
 smadder?    -- 
 Ivan Madsen,
 Xsara Weekend HDi
            
             |  |  | 
     BJ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  13-10-06 18:34
 | 
 |  | 
 <Ivan Madsen> skrev i en meddelelse 
 news:d1jvi2dl4fpnmmq273j94qjcqohqul52f2@4ax.com...
 KLIP
 >>>> Jeg ved nu ikke om det er et problem. Jeg tror nok heller jeg vil sidde 
 >>>> i
 >>>> en Q7 end i en 207'ere, hvis de to skulle støde sammen.
 >>>>
 >>>> Det kunne egentlig være sjovt hvis NCAP gad at lave en test på 
 >>>> forskellen
 >>>> i vægten af bilen. Det vil sige hvad har stjernene at sige hvis for
 >>>> eksempel Q7 og 207 stødte sammen. Vil en 207'er stadig være den 
 >>>> sikreste
 >>>> i det tilfælde eller vil de 500kg som Q7'eren vejer mere kvase 207'eren
 >>>> til ukendelighed?
 >>>
 >>> Det har jeg også tænkt på      men Peugeot 207 får jo 5 stjerner   ergo
 >>> den må være sikrest  :)
 >>
 >>Jep, og min gamle S80 får kun 4, så den må være ringere..;)
 >
 > Den har vel også nået den alder, hvor Store Stygge Ulv kan puste den i
 > smadder?    Njaee ... der er i hvert fald ingen stålorm i den endnu..   Forskellen ligger nok i om den gamle S80 er hårdere ved de bløde trafikanter 
 end den nye model..   -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
             |  |  | 
      Ukendt (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  13-10-06 18:39
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 13 Oct 2006 19:34:26 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
 wrote:
 >
 ><Ivan Madsen> skrev i en meddelelse 
 >news:d1jvi2dl4fpnmmq273j94qjcqohqul52f2@4ax.com...
 >
 >KLIP
 >
 >>>>> Jeg ved nu ikke om det er et problem. Jeg tror nok heller jeg vil sidde 
 >>>>> i
 >>>>> en Q7 end i en 207'ere, hvis de to skulle støde sammen.
 >>>>>
 >>>>> Det kunne egentlig være sjovt hvis NCAP gad at lave en test på 
 >>>>> forskellen
 >>>>> i vægten af bilen. Det vil sige hvad har stjernene at sige hvis for
 >>>>> eksempel Q7 og 207 stødte sammen. Vil en 207'er stadig være den 
 >>>>> sikreste
 >>>>> i det tilfælde eller vil de 500kg som Q7'eren vejer mere kvase 207'eren
 >>>>> til ukendelighed?
 >>>>
 >>>> Det har jeg også tænkt på      men Peugeot 207 får jo 5 stjerner   ergo
 >>>> den må være sikrest  :)
 >>>
 >>>Jep, og min gamle S80 får kun 4, så den må være ringere..;)
 >>
 >> Den har vel også nået den alder, hvor Store Stygge Ulv kan puste den i
 >> smadder?    >
 >Njaee ... der er i hvert fald ingen stålorm i den endnu..   >
 >Forskellen ligger nok i om den gamle S80 er hårdere ved de bløde trafikanter 
 >end den nye model..   Det er ikke særlig sjov læsning for en af og til fodgænger, men det
 gælder jo de fleste modeller. Og stålormene har jo ved visse modeller
 endog meget hårde tider hos Volvo - jeg håber da at S80 er en af de
 hårdføre. 
 -- 
 Ivan Madsen,
 Xsara Weekend HDi
            
             |  |  | 
       BJ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  13-10-06 18:42
 | 
 |  | 
 <Ivan Madsen> skrev i en meddelelse 
 news:2kjvi2p826pie95vnh1do770o6occojfpl@4ax.com...
 > On Fri, 13 Oct 2006 19:34:26 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
 KLIP
 >>>>>> Jeg ved nu ikke om det er et problem. Jeg tror nok heller jeg vil 
 >>>>>> sidde
 >>>>>> i
 >>>>>> en Q7 end i en 207'ere, hvis de to skulle støde sammen.
 >>>>>>
 >>>>>> Det kunne egentlig være sjovt hvis NCAP gad at lave en test på
 >>>>>> forskellen
 >>>>>> i vægten af bilen. Det vil sige hvad har stjernene at sige hvis for
 >>>>>> eksempel Q7 og 207 stødte sammen. Vil en 207'er stadig være den
 >>>>>> sikreste
 >>>>>> i det tilfælde eller vil de 500kg som Q7'eren vejer mere kvase 
 >>>>>> 207'eren
 >>>>>> til ukendelighed?
 >>>>>
 >>>>> Det har jeg også tænkt på      men Peugeot 207 får jo 5 stjerner 
 >>>>> ergo
 >>>>> den må være sikrest  :)
 >>>>
 >>>>Jep, og min gamle S80 får kun 4, så den må være ringere..;)
 >>>
 >>> Den har vel også nået den alder, hvor Store Stygge Ulv kan puste den i
 >>> smadder?    >>
 >>Njaee ... der er i hvert fald ingen stålorm i den endnu..   >>
 >>Forskellen ligger nok i om den gamle S80 er hårdere ved de bløde 
 >>trafikanter
 >>end den nye model..   >
 > Det er ikke særlig sjov læsning for en af og til fodgænger, men det
 > gælder jo de fleste modeller.
 Det vil jeg mene, men man måler jo også kun på meget lav hastighed.
 Mon en bybus er blid ved en fodgænger..?
 > Og stålormene har jo ved visse modeller
 > endog meget hårde tider hos Volvo - jeg håber da at S80 er en af de
 > hårdføre.
 Jeg har intet og udsætte og Volvo har jo også en levetid på pænt over 21 år 
 for sine biler.
 Kan du regne med din Citroen holder så lang tid inden stålormene har 
 fortæret rub og stub..;)..?
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
             |  |  | 
        Ukendt (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  13-10-06 18:46
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 13 Oct 2006 19:42:04 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
 wrote:
 <snitter lige lidt>
 >>
 >> Det er ikke særlig sjov læsning for en af og til fodgænger, men det
 >> gælder jo de fleste modeller.
 >
 >Det vil jeg mene, men man måler jo også kun på meget lav hastighed.
 >
 >Mon en bybus er blid ved en fodgænger..?
 Nope!!!!
 >
 >> Og stålormene har jo ved visse modeller
 >> endog meget hårde tider hos Volvo - jeg håber da at S80 er en af de
 >> hårdføre.
 >
 >Jeg har intet og udsætte og Volvo har jo også en levetid på pænt over 21 år 
 >for sine biler.
 >
 >Kan du regne med din Citroen holder så lang tid inden stålormene har 
 >fortæret rub og stub..;)..?
 Tjaaah, den har lige hilst på Dinitrol-manden....og jeg er nok
 ligeglad, før den tid har jeg fået den Jaguar E, jeg går og pønser
 på...og sparer sammmen til.....og så skal Jaguar E have stumper og
 repareres, jeg ved det godt    -- 
 Ivan Madsen,
 Xsara Weekend HDi
            
             |  |  | 
         BJ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  13-10-06 18:50
 | 
 |  | 
 <Ivan Madsen> skrev i en meddelelse 
 news:j2kvi21m3tqjbukv3e4rl9tam2q5bcqmf6@4ax.com...
 KLIP
 >>> Det er ikke særlig sjov læsning for en af og til fodgænger, men det
 >>> gælder jo de fleste modeller.
 >>
 >>Det vil jeg mene, men man måler jo også kun på meget lav hastighed.
 >>
 >>Mon en bybus er blid ved en fodgænger..?
 >
 > Nope!!!!
 >
 >>
 >>> Og stålormene har jo ved visse modeller
 >>> endog meget hårde tider hos Volvo - jeg håber da at S80 er en af de
 >>> hårdføre.
 >>
 >>Jeg har intet og udsætte og Volvo har jo også en levetid på pænt over 21 
 >>år
 >>for sine biler.
 >>
 >>Kan du regne med din Citroen holder så lang tid inden stålormene har
 >>fortæret rub og stub..;)..?
 >
 > Tjaaah, den har lige hilst på Dinitrol-manden....og jeg er nok
 > ligeglad, før den tid har jeg fået den Jaguar E, jeg går og pønser
 > på...og sparer sammmen til.....og så skal Jaguar E have stumper og
 > repareres, jeg ved det godt    Sjov du nævner en oldtimer. Jeg går selv og pønser på en sådan.
 Ville gerne have en Austin Healey eller en MGB GT V8...   Dette i stedet for en ny Volvo.
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
            
             |  |  | 
          Ukendt (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  13-10-06 20:09
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 13 Oct 2006 19:50:07 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
 wrote:
 <saks  (donkraft)>
 >
 >Sjov du nævner en oldtimer. Jeg går selv og pønser på en sådan.
 >
 >Ville gerne have en Austin Healey eller en MGB GT V8...   >
 >Dette i stedet for en ny Volvo.
 Jamen, det kan være vi ses i en klub for gamle englændere så    (har i forvejen en Old English Sheepdog   )
 -- 
 Ivan Madsen,
 Xsara Weekend HDi
            
             |  |  | 
           BJ (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  13-10-06 21:14
 | 
 |  | 
 <Ivan Madsen> skrev i en meddelelse 
 news:p0pvi2lo7lkdljmb1bbs4ihu7473eg2ou7@4ax.com...
 KLIP
 >>Sjov du nævner en oldtimer. Jeg går selv og pønser på en sådan.
 >>
 >>Ville gerne have en Austin Healey eller en MGB GT V8...   >>
 >>Dette i stedet for en ny Volvo.
 >
 > Jamen, det kan være vi ses i en klub for gamle englændere så    > (har i forvejen en Old English Sheepdog   )
 Hvem ved, det kunne nemt ske.
 (Jeg har en pose engelsk lakrids.  )
 -- 
             Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~ 
            
             |  |  | 
          Mogens... (14-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  14-10-06 07:42
 | 
 |  | "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:452fd1d1$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Ville gerne have en MGB GT V8
 
 1) Er du stadig interesseret?
 (så du den jeg havde til salg?)
 
 2) Har du prøvet at køre i een?
 (den ret lille)
 
 
 
 
 |  |  | 
           BJ (14-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : BJ
 | 
 Dato :  14-10-06 11:36
 | 
 |  | 
 "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
 news:fF%Xg.19864$E02.7738@newsb.telia.net...
 
 KLIP
 
 >> Ville gerne have en MGB GT V8
 >
 > 1) Er du stadig interesseret?
 > (så du den jeg havde til salg?)
 
 Jeg går og leger med tanken og ja, kun billederne.
 
 > 2) Har du prøvet at køre i een?
 > (den ret lille)
 
 Ja, i gamle dage. Den skulle gerne have roret i venstre side.
 
 --
 Bjørn J.
 ~~wear sunscreen~~
 
 
 
 
 |  |  | 
    Henrik B. (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  13-10-06 22:14
 | 
 |  | "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:452fc6ba$0$2085$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 
 > Jep, og min gamle S80 får kun 4, så den må være ringere..;)
 
 Specielt når man tænker på, at 4 stjerner var det maksimale, da din blev
 testet.
 
 --
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm...
 
 
 
 
 |  |  | 
   Henrik B. (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik B.
 | 
 Dato :  13-10-06 22:14
 | 
 |  | "Kim H" <kim014@mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:452fc016$0$3542$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
 
 > Det har jeg også tænkt på      men Peugeot 207 får jo 5 stjerner   ergo
 > den må være sikrest  :)
 
 Nope! EuroNCAP skriver også, at stjernerne kun gælder indenfor samme
 klasse - man må ikke sammenligne på tværs af klasserne.
 
 --
 --------------------------------
 Rigtige biler har over 420 Nm...
 
 
 
 
 |  |  | 
  KMH (13-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : KMH
 | 
 Dato :  13-10-06 08:37
 | 
 |  | 
 "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk> skrev i en meddelelse
 news:452ebdeb$0$2083$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
 > Audi har fået et problem:
 >
 > http://www.jp.dk/biler/artikel:aid=4015524/ >
 > -- 
 >             Bjørn J.
 > ~~wear sunscreen~~
 >
 >
 Nøj hvor nederen!!!
 Vil det virkeligt sige at man vitterligt skal overveje at det _kan_ have
 negative konsekvenser for helbredet at pløje 2240 kg [1] frontalt ind i en
 stillestående betonklods???
 Det lugter lidt af en om'er
 [1] Egenvægt Audi Q7 4.2 FSI quattro
 M.v.h.
 Kim
            
             |  |  | 
 |  |