|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Så fandt jeg sgu ud af hvorfor... Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  19-10-06 17:12
 | 
 |  | 
 
            Det pisser mig totalt af, at så mange ikke kan finde ud af at køre
 i højre side af motorvejen - også på en 3 sporet motorvej !!
 Det må jeg så idag sande, at det kommer aldrig til danskerne, at
 det SKAL DE gøre - trække HELT UD til højre.
 OG hvorfor så ikke det?
 De lærer det simplthen ikke i skolevognen. Det kunne jeg konstatere
 idag ifm. pendlingen - at trods heavy myldretidstrafik på en 3-sporet
 motorvej (130 km/t) og et gabende tomt højre spor i miles omkreds,
 der lærte "skoleeleven" gud-hjælpe-mig at køre i midterste spor.
 At jeg "fortalte" kørelæreren, hvor man burde ligge med bilen, hjalp
 selvfølglig ingenting. Han er sikkert ligeså stort et fjols som de taxa'er,
 der nyder at gøre samme øvelse til og fra lufthavnen    |  |  | 
  Ukendt (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  19-10-06 18:15
 | 
 |  | 
 "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse 
 news:JtNZg.20363$E02.8066@newsb.telia.net...
 > Det pisser mig totalt af, at så mange ikke kan finde ud af at køre
 > i højre side af motorvejen - også på en 3 sporet motorvej !!
 > Det må jeg så idag sande, at det kommer aldrig til danskerne, at
 > det SKAL DE gøre - trække HELT UD til højre.
 >
 > OG hvorfor så ikke det?
 >
 > De lærer det simplthen ikke i skolevognen. Det kunne jeg konstatere
 > idag ifm. pendlingen - at trods heavy myldretidstrafik på en 3-sporet
 > motorvej (130 km/t) og et gabende tomt højre spor i miles omkreds,
 > der lærte "skoleeleven" gud-hjælpe-mig at køre i midterste spor.
 >
 > At jeg "fortalte" kørelæreren, hvor man burde ligge med bilen, hjalp
 > selvfølglig ingenting. Han er sikkert ligeså stort et fjols som de 
 > taxa'er,
 > der nyder at gøre samme øvelse til og fra lufthavnen    Så kan du jo bare tage dem indenom.....hvilket jeg også kan finde på en 
 enkelt gang hvis man absolut ikke kan få folk til at flytte sig fra venstre 
 spor (sagt mellem os)
 --
 Tom
            
             |  |  | 
  Mogens... (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  19-10-06 18:59
 | 
 |  | 
 
            "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:4537b2b4$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Så kan du jo bare tage dem indenom
 Præcis - så fik jeg også mulighed for at kommnikere med kørelæreren,
 hvis du forstår    |  |  | 
   Ukendt (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  19-10-06 19:24
 | 
 |  | 
 "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse 
 news:X1PZg.20368$E02.8048@newsb.telia.net...
 > "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 > news:4537b2b4$0$84016$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 >
 >> Så kan du jo bare tage dem indenom
 >
 > Præcis - så fik jeg også mulighed for at kommnikere med kørelæreren,
 > hvis du forstår    Tegnsprog    --
 Tom
            
             |  |  | 
   Kent Oldhøj (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Oldhøj
 | 
 Dato :  19-10-06 20:46
 | 
 |  | 
 
            "Mogens..." <no@reply.dk> wrote in news:X1PZg.20368$E02.8048
 @newsb.telia.net:
 >> Så kan du jo bare tage dem indenom
 
 > Præcis - så fik jeg også mulighed for at kommnikere med kørelæreren,
 > hvis du forstår    Den manøvre takseres til et klip.
 Må jeg istedet igen-igen anbefale at køre cirkler omkring midtbane egoisten 
 MED uret? Helt lovligt    Altså overhaling venstre om. Blinke-blinke ind foran. Blinke-blinke ind i 
 højre vognbane. Tag farten lidt af. Vink og smil venligt til 
 midtbaneegoisten når denne overhaler dig. Blinke-blinke ind bagved igen. 
 Blinke-blinke ud i venstre vognbane igen. Overhaling venstre om igen.
 Gentag efter behag behandlingen. Entem hjælper det faktisk, og ellers har 
 jeg det ihvertfald sjovt mens det står på.
            
             |  |  | 
    Brian (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  19-10-06 20:50
 | 
 |  | 
 
            Kent Oldhøj wrote:
 > Må jeg istedet igen-igen anbefale at køre cirkler omkring midtbane
 > egoisten MED uret? Helt lovligt    >
 > Altså overhaling venstre om. Blinke-blinke ind foran. Blinke-blinke
 > ind i højre vognbane. Tag farten lidt af. Vink og smil venligt til
 > midtbaneegoisten når denne overhaler dig. Blinke-blinke ind bagved
 > igen. Blinke-blinke ud i venstre vognbane igen. Overhaling venstre om
 > igen.
 >
 > Gentag efter behag behandlingen. Entem hjælper det faktisk, og ellers
 > har jeg det ihvertfald sjovt mens det står på.
 ROFL - jeg kan næsten ikke vente til jeg skal en tur omkring Trekantsområdet 
 imorgen, og teste manøvren    /Brian 
            
             |  |  | 
     Martin Johansen [600~ (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  19-10-06 20:53
 | 
 |  | 
 
            In article <4537d735$0$49209$14726298@news.sunsite.dk>,
  "Brian" <nej@tak.du> wrote:
 > ROFL - jeg kan næsten ikke vente til jeg skal en tur omkring Trekantsområdet 
 > imorgen, og teste manøvren    Så er vi to    -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
      Mogens... (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  19-10-06 20:57
 | 
 |  | 
 
            "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 news:martinlj-4E4AE6.21525419102006@sunsite.dk...
 > Så er vi to    Som nævnt forleden - ham Oldhøj er dælme ikke uden evner    |  |  | 
       Martin Johansen [600~ (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Martin Johansen [600~
 | 
 Dato :  19-10-06 20:58
 | 
 |  | 
 
            In article <OLQZg.20387$E02.8054@newsb.telia.net>,
  "Mogens..." <no@reply.dk> wrote:
 > "Martin Johansen [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse 
 > news:martinlj-4E4AE6.21525419102006@sunsite.dk...
 > 
 > > Så er vi to    > 
 > Som nævnt forleden - ham Oldhøj er dælme ikke uden evner    Nej det vil være synd at sige... :P
 -- 
 Med venlig hilsen,
 Martin Johansen, Kolding
http://tuxx.dk/
http://tuxx.dk/rodekassen.php |  |  | 
     Per O. (20-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Per O.
 | 
 Dato :  20-10-06 15:33
 | 
 |  | 
 
            "Brian" <nej@tak.du> skrev i en meddelelse 
 news:4537d735$0$49209$14726298@news.sunsite.dk...
 > Kent Oldhøj wrote:
 >
 >> Må jeg istedet igen-igen anbefale at køre cirkler omkring midtbane
 >> egoisten MED uret? Helt lovligt    >>
 >> Altså overhaling venstre om. Blinke-blinke ind foran. Blinke-blinke
 >> ind i højre vognbane. Tag farten lidt af. Vink og smil venligt til
 >> midtbaneegoisten når denne overhaler dig. Blinke-blinke ind bagved
 >> igen. Blinke-blinke ud i venstre vognbane igen. Overhaling venstre om
 >> igen.
 >>
 >> Gentag efter behag behandlingen. Entem hjælper det faktisk, og ellers
 >> har jeg det ihvertfald sjovt mens det står på.
 >
 > ROFL - jeg kan næsten ikke vente til jeg skal en tur omkring 
 > Trekantsområdet imorgen, og teste manøvren    du får i hvert fald rigelig mulighed for at bruge den nyerhvervede idé 
 omkring Vejle, for selv om vi har nogen af landets dyreste boliger, så har 
 en uforholdsmæssig stor del af bilisterne i samme område en tilsvarende lav 
 intelligenskvotient når de kører bil.
 -- 
 Per O.
www.tosseparkering.dk  - Så kan de lære det! 
            
             |  |  | 
      Brian (20-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  20-10-06 16:06
 | 
 |  | 
 
            Per O. wrote:
 > du får i hvert fald rigelig mulighed for at bruge den nyerhvervede idé
 > omkring Vejle, for selv om vi har nogen af landets dyreste boliger,
 > så har en uforholdsmæssig stor del af bilisterne i samme område en
 > tilsvarende lav intelligenskvotient når de kører bil.
 Og et Superligahold der (gudskelov) er endnu ringere end AC Horsens - men 
 det er en helt anden snak    /Brian 
            
             |  |  | 
    Hans Paulin \(6310\) (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans Paulin \(6310\)
 | 
 Dato :  19-10-06 23:11
 | 
 |  | 
 
            Kent Oldhøj skrev:
 > Må jeg istedet igen-igen anbefale at køre cirkler omkring midtbane
 > egoisten MED uret? Helt lovligt    ROFL
 -- 
    Med venlig hilsen
             Hans
http://kortlink.dk/2hsd |  |  | 
  Lars (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  19-10-06 18:31
 | 
 |  | 
 
            > At jeg "fortalte" kørelæreren, hvor man burde ligge med bilen, hjalp
 > selvfølglig ingenting. Han er sikkert ligeså stort et fjols som de
 taxa'er,
 > der nyder at gøre samme øvelse til og fra lufthavnen    Hvor er det dog dejligt, at vi har betjente der kan irettesætte andre i
 trafikken.
 Hvorfor kører du ikke bare indenom, istedet for at hidse dig op?
 - Lars
            
             |  |  | 
  Mogens... (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  19-10-06 19:01
 | 
 |  | "Lars" <Evil_twin@telstra.com> skrev i en meddelelse
 news:4537b5df$0$49196$14726298@news.sunsite.dk...
 
 > Hvor er det dog dejligt, at vi har betjente der kan irettesætte andre i
 > trafikken.
 
 Du synes det er heltokay at han lærer en elev GRUNDLØST
 at fylde op i midtersporet?
 
 > Hvorfor kører du ikke bare indenom, istedet for at hidse dig op?
 
 Jow jow - desuden hidser jeg mig ikke op....
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henning (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  19-10-06 20:26
 | 
 |  | 
 >
 >Hvorfor kører du ikke bare indenom, istedet for at hidse dig op?
 Koster et klip i kørekortet   |  |  | 
  Ebbe Kristensen (20-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ebbe Kristensen
 | 
 Dato :  20-10-06 08:54
 | 
 |  | Lars wrote:
 
 > Hvorfor kører du ikke bare indenom, istedet for at hidse dig op?
 
 Sikkert fordi det koster et klip i kortet hvis der er en af de rigtige
 betjente der ser det.
 
 Ebbe
 
 
 
 
 |  |  | 
  Emil Jensen [2100] (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Emil Jensen [2100]
 | 
 Dato :  19-10-06 18:57
 | 
 |  | 
 
            > De lærer det simplthen ikke i skolevognen. Det kunne jeg konstatere
 > idag ifm. pendlingen - at trods heavy myldretidstrafik på en 3-sporet
 > motorvej (130 km/t) og et gabende tomt højre spor i miles omkreds,
 > der lærte "skoleeleven" gud-hjælpe-mig at køre i midterste spor.
 Jeg har også en par gange observeret en skolevogn med eleven ved rattet i 
 midtersporet, mens højre spor var gabende tomt. Begge gange har jeg set det 
 på Lyngbyvejen/Helsingør motorvejen. Det pisser mig også lidt af, for hvor 
 skal de stakkels nye bilister så lære det?
 > At jeg "fortalte" kørelæreren, hvor man burde ligge med bilen, hjalp
 > selvfølglig ingenting. Han er sikkert ligeså stort et fjols som de 
 > taxa'er,
 > der nyder at gøre samme øvelse til og fra lufthavnen    Som en anden også skriver, kan man bare tage skolevognen indenom...
 Emil 
            
             |  |  | 
  Jan Nielsen (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan Nielsen
 | 
 Dato :  19-10-06 18:57
 | 
 |  | 
 
            > Han er sikkert ligeså stort et fjols som de taxa'er,
 > der nyder at gøre samme øvelse til og fra lufthavnen    Taxachauffører er gode i byen - men de kan ikke køre på motorvej. Klart nok, 
 da de ofte arbejder i lokalområdet og ikke kommer "ud af byen" på samme måde 
 som andre prof-chauffører.
 Det er derfor, de bare skal knækkes på vej til lufthavnen - og det bliver de 
 så bare.    -- 
 Jan Nielsen 
            
             |  |  | 
  Klaus G. (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus G.
 | 
 Dato :  19-10-06 19:30
 | 
 |  | 
 
            > De lærer det simplthen ikke i skolevognen. Det kunne jeg konstatere
 > idag ifm. pendlingen - at trods heavy myldretidstrafik på en 3-sporet
 > motorvej (130 km/t) og et gabende tomt højre spor i miles omkreds,
 > der lærte "skoleeleven" gud-hjælpe-mig at køre i midterste spor.
 Men hvad var dit problem helt præcist? At du ikke gad køre ud i ydersporet?
 Come on mand, jeg tror nok du skal overleve...
 Og at du så ligefrem hentyder til at det er i orden at overhale indenom, ja
 så er du da godt nok mere dum end hvad godt er. "Blah blah blah og piv, en
 skolevogn ligger i midtersporet, så må jeg ihvertfald også godt køre dumt,
 så jeg køre da bare indenom" Er det sådan du tænker? Dvs. når nogen kommer
 på tværs af dig i trafikken(eller det gjorden vel ikke engang), så kvittere
 du med at lave en ulovlighed? Jøsses da!
 -- 
 Klaus G. / Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk |  |  | 
  Ukendt (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  19-10-06 19:39
 | 
 |  | 
 "Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:4537c413$0$49197$14726298@news.sunsite.dk...
 >> De lærer det simplthen ikke i skolevognen. Det kunne jeg konstatere
 >> idag ifm. pendlingen - at trods heavy myldretidstrafik på en 3-sporet
 >> motorvej (130 km/t) og et gabende tomt højre spor i miles omkreds,
 >> der lærte "skoleeleven" gud-hjælpe-mig at køre i midterste spor.
 > Men hvad var dit problem helt præcist? At du ikke gad køre ud i 
 > ydersporet?
 > Come on mand, jeg tror nok du skal overleve...
 >
 > Og at du så ligefrem hentyder til at det er i orden at overhale indenom, 
 > ja
 > så er du da godt nok mere dum end hvad godt er. "Blah blah blah og piv, en
 > skolevogn ligger i midtersporet, så må jeg ihvertfald også godt køre dumt,
 > så jeg køre da bare indenom" Er det sådan du tænker? Dvs. når nogen kommer
 > på tværs af dig i trafikken(eller det gjorden vel ikke engang), så 
 > kvittere
 > du med at lave en ulovlighed? Jøsses da!
 Så kan de lære det    --
 Tom
            
             |  |  | 
   Mogens... (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  19-10-06 20:17
 | 
 |  | 
 
            "Tom" <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse 
 news:4537c635$0$84033$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Så kan de lære det    Jeg ved ikke, om Klaus har eller har haft børn. Man kan ikke
 lære børn adfærd, hvis man blot siger det til dem. Man er nødt
 til at vise det for dem. Hvad hjælper det at sige, at man ikke må
 ryge, hvis man som forældre ryger som en skorsten?
 På samme måde nytter det ikke i teorilokalet at forklare adfærden
 på motorvejen, hvis man efterfølgende lader eleven fortsætte km
 efter km midt på vejen istedet for at advicere om, at man lægger
 sig selvfølgelig i højre side.
 Men det FATTER du vel ikke Klaus ???      |  |  | 
  sdsf (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : sdsf
 | 
 Dato :  19-10-06 20:19
 | 
 |  | 
 "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse
 news:JtNZg.20363$E02.8066@newsb.telia.net...
 > Det pisser mig totalt af, at så mange ikke kan finde ud af at køre
 > i højre side af motorvejen - også på en 3 sporet motorvej !!
 > Det må jeg så idag sande, at det kommer aldrig til danskerne, at
 > det SKAL DE gøre - trække HELT UD til højre.
 >
 > OG hvorfor så ikke det?
 >
 > De lærer det simplthen ikke i skolevognen. Det kunne jeg konstatere
 > idag ifm. pendlingen - at trods heavy myldretidstrafik på en 3-sporet
 > motorvej (130 km/t) og et gabende tomt højre spor i miles omkreds,
 > der lærte "skoleeleven" gud-hjælpe-mig at køre i midterste spor.
 
 Er der 3 spor, er højre spor til lastbiler og andre der ikke kører
 så stærkt.
 
 Midtersporet er for dem som holder hastighed omkring fartgrænsen,
 og yderste spor er til overhalinger.
 
 Det er ikke meningen at folk det kører ca. 110 hvor det er det
 tilladte, skal tvinges til vognbaneskift hvergang der er en lastbil.
 Det skaber unødvendig med farlige situationer.
 Der lærer man selvfølgelig af kørelæren.
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mogens... (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  19-10-06 20:27
 | 
 |  | "sdsf" <sdsf@her.der.dk> skrev i en meddelelse
 news:4537cf89$0$179$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
 
 > Er der 3 spor, er højre spor til lastbiler og andre der ikke kører
 > så stærkt. Midtersporet er for dem som holder hastighed omkring
 > fartgrænsen,
 > og yderste spor er til overhalinger.
 
 Totalt uenig -> hint = kør en tur gennem Sverige.
 
 > Det er ikke meningen at folk det kører ca. 110 hvor det er det
 > tilladte, skal tvinges til vognbaneskift hvergang der er en lastbil.
 > Det skaber unødvendig med farlige situationer.
 > Der lærer man selvfølgelig af kørelæren.
 
 Der var INGEN i højre spor over en km-lang stræknuing. INGEN.
 Og når man er skolevogn - og kører max 110 - skal man selvfølgelig
 især ligge i højre side af vejen. Det giver sig selv...
 
 
 
 
 |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  19-10-06 21:10
 | 
 |  |  |  |  | 
   Ukendt (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  19-10-06 21:15
 | 
 |  |  |  |  | 
    Klaus D. Mikkelsen (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  19-10-06 21:17
 | 
 |  |  |  |  | 
     Ukendt (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  19-10-06 21:22
 | 
 |  | 
 "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i en meddelelse 
 news:4537DD32.8C5CCC1@du.kan.finde.den...
 > Tom skriver:
 >>
 >> Jyske lov    >
 > Har vi overhovedet 3 sporede motoveje herovre ???
 >
 > Altså ud over "fletteind og ud" i 3-kantsområdet....
 Der er vist nok et par Km med 3 spor hvor motorvejen deler sig mellem Odense 
 og Flensborg, når man kommer fra Århus     Men ellers er det godt nok lidt småt med 3 spor......jo det vil sige mellem 
 Fredericia og lillebæltsbroen er der også et kort stykke
 --
 Tom
            
             |  |  | 
      Klaus D. Mikkelsen (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  19-10-06 21:24
 | 
 |  | 
 
            Tom skriver:
 > 
 > Der er vist nok et par Km med 3 spor hvor motorvejen deler sig mellem Odense
 > og Flensborg, når man kommer fra Århus     > Men ellers er det godt nok lidt småt med 3 spor......jo det vil sige mellem
 > Fredericia og lillebæltsbroen er der også et kort stykke
 Ja okay, der ovre på halvfyn er der lidt....
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
      Henrik Stidsen (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henrik Stidsen
 | 
 Dato :  19-10-06 22:28
 | 
 |  | 
 
            Tom has brought this to us :
 > jo det vil sige mellem Fredericia og lillebæltsbroen er der også et kort 
 > stykke
 Ja det meste af det stykke er vel på selve broen ? ;)
 -- 
 Henrik Stidsen - Peugeot 306, HDI, 2.0 - http://henrikstidsen.dk/ Tabt gods på motorvejen ? ødelagte skilte ? døde lyssignaler ?
  - Ring til Vejdirektoratets servicetelefon: 8020 2060
            
             |  |  | 
  Aksel (19-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Aksel
 | 
 Dato :  19-10-06 21:22
 | 
 |  | 
 >
 > Er der 3 spor, er højre spor til lastbiler og andre der ikke kører
 > så stærkt.
 >
 > Midtersporet er for dem som holder hastighed omkring fartgrænsen,
 > og yderste spor er til overhalinger.
 >
 > Det er ikke meningen at folk det kører ca. 110 hvor det er det
 > tilladte, skal tvinges til vognbaneskift hvergang der er en lastbil.
 > Det skaber unødvendig med farlige situationer.
 > Der lærer man selvfølgelig af kørelæren.
 >
 
 Det har du da fuldstændigt misforstået, man skal altid holde så langt til
 højre som muligt, men hvis der ikke er hurtigere bagfra kommende kan man til
 nød tillade sig at vente med at trække ind hvis der er kort afstand til den
 næste langsomtkørende i højre spor.
 
 Man må under ingen omstændigheder blive i midter- eller venstre spor hvis
 der er plads i højre.
 
 Hilsen Aksel
 
 
 
 
 |  |  | 
  jacob.saaby@gmail.co~ (20-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jacob.saaby@gmail.co~
 | 
 Dato :  20-10-06 00:41
 | 
 |  | 
 Aksel wrote:
 
 > Det har du da fuldstændigt misforstået, man skal altid holde så langt til
 > højre som muligt, men hvis der ikke er hurtigere bagfra kommende kan man til
 > nød tillade sig at vente med at trække ind hvis der er kort afstand til den
 > næste langsomtkørende i højre spor.
 >
 > Man må under ingen omstændigheder blive i midter- eller venstre spor hvis
 > der er plads i højre.
 
 Andet end din helt personlige holdning til det, så kunne jeg da godt
 tænke mig at vide hvor du har det fra ?
 
 Noget jeg kan blive totalt pissed over er, når folk konstant ligger og
 holder til højre, hvilket resulterer i en masse vognbaneskift. Så
 kører de måske 500 m. i banen, ud og overhale, ind igen. Det gentager
 sig så måske efter 300 m.
 
 Ved du hvad det er ? Det er pisse farligt for alle andre, for lige som
 man tror der er plads i en vognbane, kommer en af de der snotmikler ud
 igen.
 
 Ved du hvad jeg gør, hvis jeg er i en bane, og kan se der ligger
 f.eks. en del lastbiler i inderbanen ? Jeg kører hvad jeg må, og så
 vil jeg skide folk et stykke hvis de ikke synes det er hurtigt nok. Der
 bliver trukket ind igen, når jeg ikke skal ligge og køre slalom
 blandt bilerne i højre side. Og det samme sker hvis jeg kan se jeg
 kører så tilpas meget hurtigere end dem i inderbanen, at det er et
 spørgsmål om måske 20-30 sekunder før jeg alligevel skal trække ud
 igen. Og jeg er totalt bedøvende om jeg trækker 20 biler efter mig.
 
 Og jeg er i den grad fløjtende ligeglad med hvad du så mener man
 skal. Det er langt mere sikkert at lægge sig i en bane med en konstant
 fart, end det er at ligge og køre slalom mellem banerne, fordi folk
 mener de har en ret til at komme frem med 140 km. i timen.
 
 Det har de ikke. Punktum.
 
 
 
 |  |  | 
  spamsen (20-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : spamsen
 | 
 Dato :  20-10-06 02:09
 | 
 |  | <jacob.saaby@gmail.com> wrote in message
 news:1161301279.642556.244190@b28g2000cwb.googlegroups.com
 > Aksel wrote:
 >
 > > Det har du da fuldstændigt misforstået, man skal altid
 > > holde så langt til højre som muligt, men hvis der ikke
 > > er hurtigere bagfra kommende kan man til nød tillade
 > > sig at vente med at trække ind hvis der er kort afstand
 > > til den næste langsomtkørende i højre spor.
 > >
 > > Man må under ingen omstændigheder blive i midter- eller
 > > venstre spor hvis der er plads i højre.
 >
 > Andet end din helt personlige holdning til det, så kunne
 > jeg da godt tænke mig at vide hvor du har det fra ?
 Fordi det står sikkert nok i færdselsloven, eks.
 Placeringen på vejen
 
 § 15. Kørende skal under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i
 øvrigt holde så langt til højre som muligt.
 
 Overhaling
 
 § 21. Overhaling skal ske til venstre. Dog skal overhaling ske højre om et
 køretøj, hvis fører svinger til venstre eller tydeligt forbereder et sådant
 sving. Cyklist og fører af lille knallert3) kan overhale køretøjer af andre
 arter til højre.
 
 Stk. 2. Kørende, der vil overhale, skal sikre sig, at dette kan ske uden
 fare, herunder særlig:
 
 1) at den vognbane, hvor overhalingen skal foregå, på en tilstrækkelig lang
 strækning er fri for modkørende færdsel, og at der ikke er anden hindring
 for overhalingen,
 
 2) at den foran kørende ikke giver tegn til overhaling af et andet køretøj,
 
 3) at bagfra kommende køretøjer ikke har påbegyndt overhaling, og
 
 4) at det, bortset fra tilfælde, hvor overhaling sker i en vognbane, hvor
 modkørende færdsel ikke må forekomme, efter overhalingen utvivlsomt er
 muligt atter at føre køretøjet ind i trafikstrømmen uden at være til ulempe
 for denne.
 
 Stk. 3. Den overhalende skal holde tilstrækkelig afstand til siden mellem
 sit køretøj og det køretøj, der overhales. Sker overhaling til venstre, skal
 den overhalende holde til højre, så snart dette kan ske uden fare eller
 ulempe. Køretøjet behøver dog ikke at blive ført tilbage i vognbanen til
 højre, hvis den overhalende efter overhalingen har til hensigt straks at
 overhale endnu et køretøj, og betingelserne for at foretage overhaling i
 øvrigt er opfyldt.
 
 > Noget jeg kan blive totalt pissed over er, når folk
 > konstant ligger og holder til højre, hvilket resulterer i
 > en masse vognbaneskift. Så kører de måske 500 m. i banen,
 > ud og overhale, ind igen. Det gentager sig så måske efter
 > 300 m.
 500m med 40km/t
 > Ved du hvad det er ? Det er pisse farligt for alle andre,
 > for lige som man tror der er plads i en vognbane, kommer
 > en af de der snotmikler ud igen.
 Skægt nok egentlig, men hvis du er så rimelig dårlig til at læse trafikken,
 og så bange for at give plads, og så bange for at din bil ikke kommer til at
 overholde 60km/l pr liter rapsolie, så tag landevejen :)
 
 > Ved du hvad jeg gør, hvis jeg er i en bane, og kan se der
 > ligger f.eks. en del lastbiler i inderbanen ? Jeg kører
 > hvad jeg må, og så vil jeg skide folk et stykke hvis de
 > ikke synes det er hurtigt nok. Der bliver trukket ind
 > igen, når jeg ikke skal ligge og køre slalom
 > blandt bilerne i højre side. Og det samme sker hvis jeg
 > kan se jeg kører så tilpas meget hurtigere end dem i
 > inderbanen, at det er et spørgsmål om måske 20-30
 > sekunder før jeg alligevel skal trække ud igen. Og jeg er
 > totalt bedøvende om jeg trækker 20 biler efter mig.
 
 Du bremser vel også når du overhaler de lastbiler som du så nydeligt ikke
 trækker helt ud til venstre side når du overhaler dem? (altså for at give
 metallet under speederen buler når du så er færdig med at overhale den
 sidste af de 50+lastbiler som du måtte have overhalet "idag")
 Opfører du dig på samme måde når det er f.eks. en politi bil der kører bag
 dig? :) og husk der også står i loven at en overhaling skal ske "hurtigt og
 sikkert", og jeg har sgu egentlig aldrig hørt om folk få fart bøder for at
 køre ex. 125kmt fordi de overhalede en gruppe lastbiler når bare folk
 trækker ind bagefter og sænker farten til lovens max.
 
 > Og jeg er i den grad fløjtende ligeglad med hvad du så
 > mener man
 > skal. Det er langt mere sikkert at lægge sig i en bane
 > med en konstant fart, end det er at ligge og køre slalom
 > mellem banerne, fordi folk mener de har en ret til at
 > komme frem med 140 km. i timen.
 Men du har retten til at bestemme det? :) (lad dog domstolene og politiet
 tage sig af det, trodsalt ikke dig der skal betale deres bøde? :))
 
 > Det har de ikke. Punktum.
 Meget sandsynligt, men hvorfor ikke bare tage landevejen hvis du absolut vil
 køre langsommere end andre? :)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mogens... (20-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  20-10-06 05:13
 | 
 |  | <jacob.saaby@gmail.com> skrev i en meddelelse
 news:1161301279.642556.244190@b28g2000cwb.googlegroups.com...
 
 > Andet end din helt personlige holdning til det, så kunne jeg da godt
 > tænke mig at vide hvor du har det fra ?
 
 Almen viden fra undervisningen, da du tog kørekort...
 
 > Ved du hvad det er ? Det er pisse farligt for alle andre...
 
 ROFL
 
 > ...og så vil jeg skide folk et stykke...
 > ...Og jeg er totalt bedøvende...
 > ...Og jeg er i den grad fløjtende ligeglad...
 
 Det er dén slags trafikanter, politiet skulle koncentrere sin indsats
 omkring.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (20-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  20-10-06 08:09
 | 
 |  | 
 <jacob.saaby@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1161301279.642556.244190@b28g2000cwb.googlegroups.com...
 >Noget jeg kan blive totalt pissed over er, når folk konstant ligger og
 >holder til højre, hvilket resulterer i en masse vognbaneskift. Så
 >kører de måske 500 m. i banen, ud og overhale, ind igen. Det gentager
 >sig så måske efter 300 m.
 >
 >
 >Og jeg er i den grad fløjtende ligeglad med hvad du så mener man
 >skal. Det er langt mere sikkert at lægge sig i en bane med en konstant
 >fart, end det er at ligge og køre slalom mellem banerne, fordi folk
 >mener de har en ret til at komme frem med 140 km. i timen.
 >
 >Det har de ikke. Punktum.
 Ja det er "dig" jeg ofte møder på motorvejen. Og hvis de er lige så slemme 
 som det du skriver og der kun er 2 spor, så bliver du taget indenom, fordi 
 så er JEG "total pissed"
 Så vi oplever "os" begge dagligt i trafikken    --
 Tom
            
             |  |  | 
  Jørgen M. Rasmussen (20-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  20-10-06 08:51
 | 
 |  | 
 <jacob.saaby@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1161301279.642556.244190@b28g2000cwb.googlegroups.com...
 Aksel wrote:
 kan man til
 > nød tillade sig at vente med at trække ind hvis der er kort afstand til 
 > den
 > næste langsomtkørende i højre spor.
 >
 > Man må under ingen omstændigheder blive i midter- eller venstre spor hvis
 >> der er plads i højre.
 >Andet end din helt personlige holdning til det, så kunne jeg da godt
 tænke mig at vide hvor du har det fra ?
 ___SNIP___
 > fordi folk
 mener de har en ret til at komme frem med 140 km. i timen.
 >Det har de ikke. Punktum.
 Det har de så, de har lov til at mene, køre, det de vil. Og DU må ikke 
 forhindre det, det må kun politiet. Tror det er på sin plads med en 
 orienterende køreprøve, for du udviser basal mangel på kendskab til 
 færdselsloven :(. Du kan starte med at læse her, især §3, 15 og 21 mangler 
 du kendskab til:  http://www.autocity.dk/motorkontor/flov.htm |  |  | 
   Jørgen M. Rasmussen (20-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jørgen M. Rasmussen
 | 
 Dato :  20-10-06 08:59
 | 
 |  | Fik ikke den vigtigste, §22, med :(.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Niels Pein (20-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Niels Pein
 | 
 Dato :  20-10-06 10:07
 | 
 |  |  |  |  | 
  Ukendt (20-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  20-10-06 12:11
 | 
 |  | 
 
            On 19 Oct 2006 16:41:19 -0700, jacob.saaby@gmail.com wrote:
 <...>
 >
 >Noget jeg kan blive totalt pissed over er, når folk konstant ligger og
 >holder til højre, hvilket resulterer i en masse vognbaneskift. Så
 >kører de måske 500 m. i banen, ud og overhale, ind igen. Det gentager
 >sig så måske efter 300 m.
 Tjaaah, hvad ville du gøre på en alm. landevej?
 >
 >Ved du hvad det er ? Det er pisse farligt for alle andre, for lige som
 >man tror der er plads i en vognbane, kommer en af de der snotmikler ud
 >igen.
 >
 >Ved du hvad jeg gør, hvis jeg er i en bane, og kan se der ligger
 >f.eks. en del lastbiler i inderbanen ? Jeg kører hvad jeg må, og så
 >vil jeg skide folk et stykke hvis de ikke synes det er hurtigt nok. Der
 >bliver trukket ind igen, når jeg ikke skal ligge og køre slalom
 >blandt bilerne i højre side. Og det samme sker hvis jeg kan se jeg
 >kører så tilpas meget hurtigere end dem i inderbanen, at det er et
 >spørgsmål om måske 20-30 sekunder før jeg alligevel skal trække ud
 >igen. Og jeg er totalt bedøvende om jeg trækker 20 biler efter mig.
 >
 >Og jeg er i den grad fløjtende ligeglad med hvad du så mener man
 >skal. Det er langt mere sikkert at lægge sig i en bane med en konstant
 >fart, end det er at ligge og køre slalom mellem banerne, fordi folk
 >mener de har en ret til at komme frem med 140 km. i timen.
 >
 >Det har de ikke. Punktum.
 Jamen, du kører da så korrekt og dygtigt, så du må få masser af
 anerkendende blink, dyt og strittende fingre, når du færdes derude.
 Gid du må "parkere" foran en patruljevogn på udrykning - og at de har
 masser af blyanter    -- 
 Ivan Madsen,
 Xsara Week-end HDI 
 Men det er hunden, der er chippet    |  |  | 
  Brian (20-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Brian
 | 
 Dato :  20-10-06 15:33
 | 
 |  | jacob.saaby@gmail.com wrote:
 
 > Og jeg er i den grad fløjtende ligeglad med hvad du så mener man
 > skal.
 
 Kan det passe at du kører i en sølvfarvet Nissan Almera af sidste generation
 ?
 
 Hvis du gør, var det mig i den hvide Transporter ved Nørre Aaby... hyggeligt
 at hilse på dig.
 
 /Brian
 
 
 
 
 |  |  | 
  Klaus D. Mikkelsen (20-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen
 | 
 Dato :  20-10-06 05:31
 | 
 |  | 
 
            jacob.saaby@gmail.com skriver:
 > 
 > Andet end din helt personlige holdning til det, så kunne jeg da godt
 > tænke mig at vide hvor du har det fra ?
 Teoribog og loven.
 
 > Noget jeg kan blive totalt pissed over er, når folk konstant ligger og
 > holder til højre, hvilket resulterer i en masse vognbaneskift. Så
 > kører de måske 500 m. i banen, ud og overhale, ind igen. Det gentager
 > sig så måske efter 300 m.
 Fordi ?
 
 > Ved du hvad det er ? Det er pisse farligt for alle andre, for lige som
 > man tror der er plads i en vognbane, kommer en af de der snotmikler ud
 > igen.
 Har du svært ved at overskue trafikken ?
 > Jeg kører hvad jeg må, og så vil jeg skide folk et stykke hvis de
 > ikke synes det er hurtigt nok.
 Så ligger jeg i venstre vognbane med 95 km/t og overhaler en række
 lastbiler er det i orden ???
 > Og jeg er totalt bedøvende 
 > Og jeg er i den grad fløjtende ligeglad
 Det var dog utroligt som en næstekærlighed du ligger i trafikken.
 
 > fordi folk
 > mener de har en ret til at komme frem med 140 km. i timen.
 > Det har de ikke. Punktum.
 Det har de netop.....
 Klaus
 -- 
   Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk   Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
                 http://home6.inet.tele.dk/moppe |  |  | 
  esben.sorensen@comhe~ (20-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : esben.sorensen@comhe~
 | 
 Dato :  20-10-06 12:35
 | 
 |  | 
 
            > Det pisser mig totalt af, at så mange ikke kan finde ud af at køre
 > i højre side af motorvejen - også på en 3 sporet motorvej !!
 > Det må jeg så idag sande, at det kommer aldrig til danskerne, at
 > det SKAL DE gøre - trække HELT UD til højre.
 >
 > OG hvorfor så ikke det?
 >
 > De lærer det simplthen ikke i skolevognen. Det kunne jeg konstatere
 > idag ifm. pendlingen - at trods heavy myldretidstrafik på en 3-sporet
 > motorvej (130 km/t) og et gabende tomt højre spor i miles omkreds,
 > der lærte "skoleeleven" gud-hjælpe-mig at køre i midterste spor.
 >
 > At jeg "fortalte" kørelæreren, hvor man burde ligge med bilen, hjalp
 > selvfølglig ingenting. Han er sikkert ligeså stort et fjols som de taxa'er,
 > der nyder at gøre samme øvelse til og fra lufthavnen    Uanset om det er skolevogne eller alm. bilister så er folk der ligger
 i midtersporet når höjre spor er tomt nogle fjolser der ikke forstår
 meningen med motorvej. Og samtidig klager man over manglende
 vejkapacitet i Köbenhavnsområdet. Det giver ikke mening. Hver eneste
 gang jeg "krydser" Köbenhavn ligger der fyldt med biler i venstre
 spor. Langsom traffik i midtersporet. Indersporet bruges ved til og
 frakörsel.
 Mogens: Jeg skal til at pendle samme sträkning som dig. Var det en
 idé hvis vi lavede en afskärmet höjhastighedsbane i höjre spor hvor
 min. hastigheden er 180 km/t???
 VH Esben
            
             |  |  | 
  Mogens... (20-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  20-10-06 16:27
 | 
 |  | <esben.sorensen@comhem.se> skrev i en meddelelse
 news:1161344105.245997.169870@f16g2000cwb.googlegroups.com...
 
 > Mogens: Jeg skal til at pendle samme sträkning som dig. Var det en
 > idé hvis vi lavede en afskärmet höjhastighedsbane i höjre spor hvor
 > min. hastigheden er 180 km/t???
 
 ROFL - agree :)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Ebbe Kristensen (24-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ebbe Kristensen
 | 
 Dato :  24-10-06 10:27
 | 
 |  | 
 
            esben.sorensen@comhem.se wrote:
 > Mogens: Jeg skal til at pendle samme sträkning som dig. Var det en
 > idé hvis vi lavede en afskärmet höjhastighedsbane i höjre spor hvor
 > min. hastigheden er 180 km/t???
 Læs på reglerne for forbikørsel (FL §24).
 Jeg kører jævnligt på Motorring 3 og videre ud over Amager om morgenen. Her 
 er min private regel at hvis trafikken bliver så tæt at hastigheden sænkes 
 væsentligt under det tilladte, er det bare med at komme ud til højre, for nu 
 er det her man kommer hurtigst frem.
 Og i den slags trafik fatter jeg simpelthen ikke dem, der kommer ad en 
 tilkørsel og bare ikke kan komme over i venstre vognbane hurtigt nok - for 
 så at gå i stå fordi det er der, der er flest biler. Men okay, så ligger de 
 ikke og generer mig    Ebbe 
            
             |  |  | 
   Ukendt (24-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  24-10-06 16:26
 | 
 |  | 
 "Ebbe Kristensen" <mailto:ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse 
 "Re: Så fandt jeg sgu ud af hvorfor..."
 > Og i den slags trafik fatter jeg simpelthen ikke dem, der kommer ad en 
 > tilkørsel og bare ikke kan komme over i venstre vognbane hurtigt nok - for 
 > så at gå i stå fordi det er der, der er flest biler. Men okay, så ligger de 
 > ikke og generer mig    Sssshhhhh ! - ikke så højt. Det kunne være, de læste med
 her og ændrer adfærd, hvormed vor egen fremkommelighed generes    Jep, I er flere derude, som ligger og spærrer i venstre
 side af motorvejen. I vil blot ikke være ved det eller
 kører med lukkede øjne. Jeg ved det    -- Sendt via http://www.autoatlas.dk  - din bilguide (Fra IP:212.214.31.210)
 -- Vis din bil frem på http://www.bilgalleri.dk |  |  | 
  jacob.saaby@gmail.co~ (22-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jacob.saaby@gmail.co~
 | 
 Dato :  22-10-06 23:44
 | 
 |  | 
 
            De har paragraffer illustrerer jo meget fint vores begges pointe
 egentlig.
 Fordi, at være i trafikken er jo i høj grad et spørgsmål om skøn
 og vurdering.
 Hvis jeg skønner at det er til ulempe for mine medtrafikanter og mig,
 at jeg skal ligge og flette ind og ud hver 300 meter, fordi andre skal
 ligge og lege racerbane, er det vel lige så fint som en andens
 vurdering ?
 Det er jo ikke fordi jeg siger man SKAL ligge og holde andre tilbage.
 Det jeg siger er, at i de tilfælde hvor det måske er et spørgsmål
 om 30 sekunder, der får folk bare lov til at vente. Eller hvis det er
 et spørgsmål om at skulle ligge og klemme sig ind og ud mellem
 lastbiler, fordi andre mener de har ret til at køre 150. Så må folk
 bare vente på at overhalingen er overstået. Og det rører mig ikke
 det fjerneste. Det har de ikke. Og i det tilfælde kan jeg ikke se
 hvorfor det at jeg holder mig til fartgrænsen skal tilsidesættes ?
 Jeg synes det er morsomt at I skælder andre ud for at køre hvad de
 må, egentig. Og at I åbenbart synes reglerne skal tolkes til fordel
 for dem der kører for hurtigt. Og at det er ok at overhale indenom,
 fordi I mener I har ret til at komme frem, uansetr hvad.
 Eller... Faktisk synes jeg det er lidt sørgeligt.
 Og jeg ved iøvrigt godt man skal holde til højre når man kan. Men,
 som jeg tolker færdselsloven, så skal der også være fornuft i ens
 kørsel. Og der er ikke meget fornuft i at ligge og køre slalom, og
 konstant skifte vejbane, for at lade andre komme forbi, helt ukritisk.
 Der er fornuft i at lade andre komme forbi, når der er plads. Og jeg
 mener ikke der er plads hvis jeg skal ligge og flette ind og ud mellem
 andre, hvis det samtidig medfører konstant tempo- og vognbaneskift.
 Det mener jeg nemlig er til væsentlig ulempe, både for mig og resten
 af trafikken.
 Så... Ham den langsomme spade der kun kører 130 og ikke gider ligge
 og afstemme farten så den passer med en lastbils, fordi du vil forbi
 med 160 er nok mig. Men jeg flytter mig nu altså stadig ikke... Før
 jeg mener der er plads til at det foregår uden væsentlig ulempe. Så
 flytter jeg mig til gengæld også gerne    Ses derude !
 Jacob
 spamsen skrev:
 > § 15. Kørende skal under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i
 > øvrigt holde så langt til højre som muligt.
 > Stk. 3. Den overhalende skal holde tilstrækkelig afstand til siden mellem
 > sit køretøj og det køretøj, der overhales. Sker overhaling til venstre, skal
 > den overhalende holde til højre, så snart dette kan ske uden fare eller
 > ulempe. Køretøjet behøver dog ikke at blive ført tilbage i vognbanen til
 > højre, hvis den overhalende efter overhalingen har til hensigt straks at
 > overhale endnu et køretøj, og betingelserne for at foretage overhaling i
 > øvrigt er opfyldt.
 >
            
             |  |  | 
  Lars (23-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  23-10-06 00:06
 | 
 |  | 
 
            Okay, - hvis du er en "spade" Jacob, - så kan vi starte et redskabsskur ;) 
 for så er jeg en skovl, jeg gør stort set som du.
 Det der kan virke underligt er når man tuller ind af E45, efter Køge (se nu 
 bort fra at der er vejarbejde pt.) så er der ganske mange, der på en i 
 øvrigt ret tom motorvej stædigt holder fast i at de skal bruge midtersporet, 
 og ikke trækker ind i det tomme højrespor, - selv om der ikke er en LKW i 
 sigte i overskuelig fremtid. Og da man jo ikke må underhale., - så sker der 
 jo det, - at man kommer rullende med de 110, - uden regn, - og ikke i tåge, 
 og alt det der, men i højresporet som FL jo foreskriver, - så skal man 
 trække helt ud i venstre side, - lige inden det i midtersporet kørende 
 køretøj, - overhale, - og så trække hele vejen ind igen. Og indrømmet der 
 kan jeg godt finde på at "provokerer" lidt ved at blinke mod højre lige 
 efter jeg har passeret, og når jeg så kan se køretøjet lygter i 
 bakspejlet, - går det mod højre over begge kørebaner. Faktisk sker det at 
 den overhalede fatter pointen og finder ind i højre spor, - men ikke ret 
 ofte. Og jeg gør forresten det samme når det er MC fra den centrale jyske 
 ambassade i Kbh. for de kan også finde på at ligge fast i midtersporet med 
 100 km/t. Jeg tror nogen af dem får et kick ud af at ikke ret mange tør/vil 
 overhale.
 /lars
 <jacob.saaby@gmail.com> skrev i en meddelelse 
 news:1161557011.769238.296320@h48g2000cwc.googlegroups.com...
 De har paragraffer illustrerer jo meget fint vores begges pointe
 egentlig.
 Fordi, at være i trafikken er jo i høj grad et spørgsmål om skøn
 og vurdering.
 Hvis jeg skønner at det er til ulempe for mine medtrafikanter og mig,
 at jeg skal ligge og flette ind og ud hver 300 meter, fordi andre skal
 ligge og lege racerbane, er det vel lige så fint som en andens
 vurdering ?
 Det er jo ikke fordi jeg siger man SKAL ligge og holde andre tilbage.
 Det jeg siger er, at i de tilfælde hvor det måske er et spørgsmål
 om 30 sekunder, der får folk bare lov til at vente. Eller hvis det er
 et spørgsmål om at skulle ligge og klemme sig ind og ud mellem
 lastbiler, fordi andre mener de har ret til at køre 150. Så må folk
 bare vente på at overhalingen er overstået. Og det rører mig ikke
 det fjerneste. Det har de ikke. Og i det tilfælde kan jeg ikke se
 hvorfor det at jeg holder mig til fartgrænsen skal tilsidesættes ?
 Jeg synes det er morsomt at I skælder andre ud for at køre hvad de
 må, egentig. Og at I åbenbart synes reglerne skal tolkes til fordel
 for dem der kører for hurtigt. Og at det er ok at overhale indenom,
 fordi I mener I har ret til at komme frem, uansetr hvad.
 Eller... Faktisk synes jeg det er lidt sørgeligt.
 Og jeg ved iøvrigt godt man skal holde til højre når man kan. Men,
 som jeg tolker færdselsloven, så skal der også være fornuft i ens
 kørsel. Og der er ikke meget fornuft i at ligge og køre slalom, og
 konstant skifte vejbane, for at lade andre komme forbi, helt ukritisk.
 Der er fornuft i at lade andre komme forbi, når der er plads. Og jeg
 mener ikke der er plads hvis jeg skal ligge og flette ind og ud mellem
 andre, hvis det samtidig medfører konstant tempo- og vognbaneskift.
 Det mener jeg nemlig er til væsentlig ulempe, både for mig og resten
 af trafikken.
 Så... Ham den langsomme spade der kun kører 130 og ikke gider ligge
 og afstemme farten så den passer med en lastbils, fordi du vil forbi
 med 160 er nok mig. Men jeg flytter mig nu altså stadig ikke... Før
 jeg mener der er plads til at det foregår uden væsentlig ulempe. Så
 flytter jeg mig til gengæld også gerne    Ses derude !
 Jacob
 spamsen skrev:
 > § 15. Kørende skal under hensyntagen til anden færdsel og forholdene i
 > øvrigt holde så langt til højre som muligt.
 > Stk. 3. Den overhalende skal holde tilstrækkelig afstand til siden mellem
 > sit køretøj og det køretøj, der overhales. Sker overhaling til venstre, 
 > skal
 > den overhalende holde til højre, så snart dette kan ske uden fare eller
 > ulempe. Køretøjet behøver dog ikke at blive ført tilbage i vognbanen til
 > højre, hvis den overhalende efter overhalingen har til hensigt straks at
 > overhale endnu et køretøj, og betingelserne for at foretage overhaling i
 > øvrigt er opfyldt.
 >
            
             |  |  | 
   spamsen (24-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : spamsen
 | 
 Dato :  24-10-06 18:36
 | 
 |  | 
 
            Hej Begge :)
 "Lars" <badge5050SPAM@os.dk> wrote in message
 news:453bf937$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
 > Okay, - hvis du er en "spade" Jacob, - så kan vi starte
 > et redskabsskur ;) for så er jeg en skovl, jeg gør stort
 > set som du.
 Jeg kalder så ikke nogen for en spade/skovl eller andet, I har jeres mening, 
 det samme har jeg/andre :)
 > Det der kan virke underligt er når man tuller ind af E45,
 > efter Køge (se nu bort fra at der er vejarbejde pt.) så
 > er der ganske mange, der på en i øvrigt ret tom motorvej
 > stædigt holder fast i at de skal bruge midtersporet, og
 > ikke trækker ind i det tomme højrespor, - selv om der
 > ikke er en LKW i sigte i overskuelig fremtid. Og da man
 > jo ikke må underhale., - så sker der jo det, - at man
 > kommer rullende med de 110, - uden regn, - og ikke i
 > tåge, og alt det der, men i højresporet som FL jo
 > foreskriver, - så skal man trække helt ud i venstre side,
 > - lige inden det i midtersporet kørende køretøj, -
 > overhale, - og så trække hele vejen ind igen. Og
 > indrømmet der kan jeg godt finde på at "provokerer" lidt
 > ved at blinke mod højre lige efter jeg har passeret, og
 > når jeg så kan se køretøjet lygter i    bakspejlet, - går det mod højre 
 > over begge kørebaner.
 > Faktisk sker det at den overhalede fatter pointen og
 > finder ind i højre spor, - men ikke ret ofte.
 Jeg synes nu ellers det virker ret godt, udfører ofte det samme selv og vil 
 tro at 70% af tilfældene har jeg hjulpet bagfra kommende billister til at 
 kunne overhale nemmere, dog virker det ofte bedre og lidt mere kvikt hvis 
 man tænder blinket mod højre når man er på siden af dem (der er mange der 
 ikke ved at blink er til at signalere at man gerne vil i den retning når det 
 kan lade sig gøre og er ikke et lighedstegn med at nu drejer jeg (ved godt 
 der er mange der bruger det lige modsat)
 > Og jeg gør
 > forresten det samme når det er MC fra den centrale jyske
 > ambassade i Kbh. for de kan også finde på at ligge fast i
 > midtersporet med 100 km/t. Jeg tror nogen af dem får et
 > kick ud af at ikke ret mange tør/vil overhale.
 :)
 > /lars
 > <jacob.saaby@gmail.com> skrev i en meddelelse
 > news:1161557011.769238.296320@h48g2000cwc.googlegroups.com...
 > De har paragraffer illustrerer jo meget fint vores begges
 > pointe egentlig.
 Egentlig ja, bortset fra du har sakset det lidt vel meget, det meste du 
 henviser til er i paragraf21
 > Fordi, at være i trafikken er jo i høj grad et spørgsmål
 > om skøn og vurdering.
 Nemlig, og ikke mindst hensyn :)
 > Hvis jeg skønner at det er til ulempe for mine
 > medtrafikanter og mig, at jeg skal ligge og flette ind og ud hver 300 
 > meter,
 > fordi andre skal ligge og lege racerbane, er det vel lige
 > så fint som en andens vurdering ?
 Det er så din vudering, og jeg ved også godt der er mange andre forbehold i 
 dette end umiddelbart, derfor glæder jeg mig til det førstè? klip ryger på 
 den konto som at øge hastigheden når du bliver overhalet...
 > Det er jo ikke fordi jeg siger man SKAL ligge og holde
 > andre tilbage. Det jeg siger er, at i de tilfælde hvor det måske er et
 > spørgsmål om 30 sekunder, der får folk bare lov til at vente. Eller
 > hvis det er et spørgsmål om at skulle ligge og klemme sig ind og ud
 > mellem lastbiler, fordi andre mener de har ret til at køre 150.
 > Så må folk bare vente på at overhalingen er overstået. Og det rører
 > mig ikke det fjerneste. Det har de ikke. Og i det tilfælde kan jeg
 > ikke se hvorfor det at jeg holder mig til fartgrænsen skal
 > tilsidesættes ?
 Det der lyder så mere som om at du er bange for brugen af benzin? :)
 > Jeg synes det er morsomt at I skælder andre ud for at
 > køre hvad de må, egentig. Og at I åbenbart synes reglerne skal tolkes
 > til fordel for dem der kører for hurtigt. Og at det er ok at
 > overhale indenom,
 I det hele er jeg ikke enig, men det er nu engang en motorvej, hvor man må 
 kunne forvente at der ikke er "bløde" traffikanter's liv mere eller mindre 
 på spil?
 Og hvor man må regne med at trafikken ikke mættes unødigt, hvis folk brugte 
 bare lidt logik, eks.
 Lad være med at "samle" sig ved indfletninger og tilkørsler, man VED der kan 
 komme biler ned af rampen, hvorfor så gøre det med livet i fare at presse 
 dem ind i nødsporet, sørg dog for at der er "hul"/dem der kommer på en 
 tilkørsel lad nu være med at køre 45km/t, når den øvrige trafik kommer med 
 90-130km/t
 (selv kone bilen kan komme op på de hastigheder, men uhada, benzinen er jo 
 noget så dyr..)
 Hold afstand og sørg for ikke at unødigt at ødelægge andres..
 > fordi I mener I har ret til at komme frem, uansetr hvad.
 Nej? hvor ser du det henne?
 > Eller... Faktisk synes jeg det er lidt sørgeligt.
 >
 > Og jeg ved iøvrigt godt man skal holde til højre når man
 > kan. Men, som jeg tolker færdselsloven, så skal der også være
 > fornuft i ens kørsel. Og der er ikke meget fornuft i at ligge og køre
 > slalom, og konstant skifte vejbane, for at lade andre komme forbi,
 > helt ukritisk.
 Nu er der ikke så mange love der er lavet med fornuft(min mening) men de er 
 der for at blive overholdt..
 > Der er fornuft i at lade andre komme forbi, når der er
 > plads. Og jeg mener ikke der er plads hvis jeg skal ligge og flette ind
 > og ud mellem andre, hvis det samtidig medfører konstant
 > tempo- og vognbaneskift.
 > Det mener jeg nemlig er til væsentlig ulempe, både for
 > mig og resten af trafikken.
 Undskyld! men jeg mener stadig at dine bærekugler og styrekugler sagtens kan 
 klare det, slider lidt mere på dækkene, men det gør bremsning også :)
 > Så... Ham den langsomme spade der kun kører 130 og ikke
 > gider ligge og afstemme farten så den passer med en lastbils, fordi
 > du vil forbi med 160 er nok mig. Men jeg flytter mig nu altså stadig
 > ikke... Før jeg mener der er plads til at det foregår uden væsentlig
 > ulempe. Så flytter jeg mig til gengæld også gerne    Det lød så ikke lige sådanne i dit tidligere indlæg :)
 > Ses derude !
 > Jacob
 -- 
 vh.
 Flemming
 > spamsen skrev:
 >> § 15. Kørende skal under hensyntagen til anden færdsel
 >> og forholdene i øvrigt holde så langt til højre som
 >> muligt. Stk. 3. Den overhalende skal holde tilstrækkelig afstand
 >> til siden mellem sit køretøj og det køretøj, der
 >> overhales. Sker overhaling til venstre, skal
 >> den overhalende holde til højre, så snart dette kan ske
 >> uden fare eller ulempe. Køretøjet behøver dog ikke at
 >> blive ført tilbage i vognbanen til højre, hvis den
 >> overhalende efter overhalingen har til hensigt straks at
 >> overhale endnu et køretøj, og betingelserne for at
 >> foretage overhaling i øvrigt er opfyldt. 
            
             |  |  | 
    Lars (24-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars
 | 
 Dato :  24-10-06 21:38
 | 
 |  | Hej dig :)
 "spamsen" <breznewXX@XXhotmail.com> skrev i en meddelelse
 news:453e4ee4$0$49201$14726298@news.sunsite.dk...
 > Hej Begge :)
 >
 > "Lars" <badge5050SPAM@os.dk> wrote in message
 > news:453bf937$0$13982$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
 >> Okay, - hvis du er en "spade" Jacob, - så kan vi starte
 >> et redskabsskur ;) for så er jeg en skovl, jeg gør stort
 >> set som du.
 > Jeg kalder så ikke nogen for en spade/skovl eller andet, I har jeres
 > mening, det samme har jeg/andre :)
 
 Det tror jeg heller ikke der var nogen der skrev :) Prøvede blot at være en
 smule morsom,  men ehh, - no luck ;)
 >>
 > Jeg synes nu ellers det virker ret godt, udfører ofte det samme selv og
 > vil tro at 70% af tilfældene har jeg hjulpet bagfra kommende billister til
 > at kunne overhale nemmere, dog virker det ofte bedre og lidt mere kvikt
 > hvis man tænder blinket mod højre når man er på siden af dem (der er mange
 > der ikke ved at blink er til at signalere at man gerne vil i den retning
 > når det kan lade sig gøre og er ikke et lighedstegn med at nu drejer jeg
 > (ved godt der er mange der bruger det lige modsat)
 Okay okay, - glemte at skrive det, - jeg starter skam også blinket "i god
 tid", - så er vi da mindst to der gør slige sager..
 
 /lars
 
 
 
 
 |  |  | 
     spamsen (25-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : spamsen
 | 
 Dato :  25-10-06 00:28
 | 
 |  | "Lars" <badge5050SPAM@os.dk> wrote in message
 news:453e79ae$0$14014$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
 > Det tror jeg heller ikke der var nogen der skrev :)
 > Prøvede blot at være en smule morsom,  men ehh, - no luck
 > ;)
 Øh jojo :)
 Du fik nok bare henvist til et tidligere indlæg heh.
 
 >> Jeg synes nu ellers det virker ret godt, udfører ofte
 >> det samme selv og vil tro at 70% af tilfældene har jeg
 >> hjulpet bagfra kommende billister til at kunne overhale
 >> nemmere, dog virker det ofte bedre og lidt mere kvikt
 >> hvis man tænder blinket mod højre når man er på siden af
 >> dem (der er mange der ikke ved at blink er til at
 >> signalere at man gerne vil i den retning når det kan
 >> lade sig gøre og er ikke et lighedstegn med at nu drejer
 >> jeg (ved godt der er mange der bruger det lige modsat)
 > Okay okay, - glemte at skrive det, - jeg starter skam
 > også blinket "i god tid", - så er vi da mindst to der gør
 > slige sager..
 
 :)
 
 > /lars
 --
 vh.
 Flemming
 
 
 
 
 |  |  | 
  Dr. Hansen (23-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dr. Hansen
 | 
 Dato :  23-10-06 18:30
 | 
 |  | > Det jeg siger er, at i de tilfælde hvor det måske er et spørgsmål
 > om 30 sekunder, der får folk bare lov til at vente.
 
 Hvad helvede er det for en arrogant holdning at køre rundt med?
 
 Hvis alle kørte som sådan nogle narhoveder, så kunne trafikken jo
 overhovedet ikke arbejde. Din pligt vedrørende vognbaneplacering er ikke
 betinget af noget som helst andet end din mulighed for at trække til højre.
 Og slet ikke af dine ideer om andres kørsel.
 
 Jeg håber sgu, der er en eller anden, der kører dig af vejen en dag, fordi
 du kører som sådan en idiot - sandsyngliheden er nok meget god, fordi du vil
 irritere folk og samle trafik bag dig - hvoraf en del vil køre indenom.
 
 > Men jeg flytter mig nu altså stadig ikke...
 
 Hvis du ikke vil trække ind efter endt overhaling, så kør da for helvede ind
 i en vognbane, hvor det er dig, der skal vente. Hvis du har de nøkker, må du
 selv betale.
 
 Før der er en eller anden der følger efter dig ind på en tankstation.
 
 
 
 
 |  |  | 
  jacob.saaby@gmail.co~ (23-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jacob.saaby@gmail.co~
 | 
 Dato :  23-10-06 11:40
 | 
 |  | 
 
            Nej, jeg kører en sølvmetallic Renault Laguna Dynamique stationcar
 1.8 16v. Og
 frekventerer som oftest E45 mellem Ballerup/Hundige og Århus C    En anden ting der iøvrigt kan pisse mig af, er folk der kører rundt
 med tågelygterne
 tændt, og skal gøre en indsats for at bremse ned til 130, for
 derefter at ligge 2 meter
 fra min bagende, med hele tivolilyset ind i mit bakspejl.
 Indrømmet - der kan jeg finde på at blive liggende ude lukkende fordi
 "så kan de lære det !"
 (Var bare lige en ekstra tanke. Ligesom jeg ikke kan snuppe folk der
 liiiige skal med over
 for rødt. Jeg gad fandme godt der var flere betjente på gaderne,
 kæft der var mange der
 ville få klip for deres hverdagskørsel).
 Jacob
 Brian wrote:
 > jacob.saaby@gmail.com wrote:
 >
 > > Og jeg er i den grad fløjtende ligeglad med hvad du så mener man
 > > skal.
 >
 > Kan det passe at du kører i en sølvfarvet Nissan Almera af sidste generation
 > ?
 >
 > Hvis du gør, var det mig i den hvide Transporter ved Nørre Aaby... hyggeligt
 > at hilse på dig.
 > 
 > /Brian
            
             |  |  | 
  Lars Hoffmann (23-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Hoffmann
 | 
 Dato :  23-10-06 11:48
 | 
 |  | 
 
            Kent Oldhøj wrote:
 > Må jeg istedet igen-igen anbefale at køre cirkler omkring midtbane egoisten
 > MED uret? Helt lovligt    Slalomkørsel - ligeledes et klip    |  |  | 
  Kent Oldhøj (26-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kent Oldhøj
 | 
 Dato :  26-10-06 00:28
 | 
 |  | 
 
            "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in 
 news:1161600505.291256.50240@i42g2000cwa.googlegroups.com:
 > Kent Oldhøj wrote:
 > 
 >> Må jeg istedet igen-igen anbefale at køre cirkler omkring midtbane eg
 >> oisten MED uret? Helt lovligt    > Slalomkørsel - ligeledes et klip    Slalom kræver lissom at der køres skiftevis venstre og højre om. Jeg 
 overhaler kun venstre om. At midtbane egoisten så kort tid efter tvinges 
 til at gøre det samme fordi jeg sætter farten ned, gør vel ikke min 
 overhaling ulovlig?
 Eller forstår jeg slet ikke hvad du mener?    |  |  | 
  Mogens... (23-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  23-10-06 18:25
 | 
 |  | 
 
            "Mogens..." <no@reply.dk> skrev i en meddelelse 
 news:JtNZg.20363$E02.8066@newsb.telia.net...
 > Det pisser mig totalt af, at så mange ikke kan finde ud af at køre
 > i højre side af motorvejen - også på en 3 sporet motorvej !!
 > Det må jeg så idag sande, at det kommer aldrig til danskerne, at
 > det SKAL DE gøre - trække HELT UD til højre.
 I aften kl 18:00 præcis - lige før Sjællendsbroen i retning mod Lufthavnen.
 Gud hjælpe mig om ikke en "Kim Johansen lastvogn" fyldte midtersporet
 hele vejen uden at trække ind i et ganske frit venstrespor. Klovn    |  |  | 
  Dr. Hansen (23-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Dr. Hansen
 | 
 Dato :  23-10-06 18:32
 | 
 |  | 
 
            > I aften kl 18:00 præcis - lige før Sjællendsbroen i retning mod 
 > Lufthavnen.
 > Gud hjælpe mig om ikke en "Kim Johansen lastvogn" fyldte midtersporet
 > hele vejen uden at trække ind i et ganske frit venstrespor. Klovn    Mener du ikke højre spor? I øvrigt helt enig.
 Dr. Hansen 
            
             |  |  | 
   Mogens... (23-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  23-10-06 18:40
 | 
 |  | "Dr. Hansen" <drhansen@rocketmail.com> skrev i en meddelelse
 news:453cfbd7$0$146$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
 
 > Mener du ikke højre spor? I øvrigt helt enig.
 
 Jow, ophidselsen løb af med mig :)
 
 Nuvel, imorges var der kø ved Køgebugt/Motorringvej 3 indfletning
 mod nord (3 spor), hvorfor lastbiler mod vest trak over i venstre spor,
 selvom det er brand ulovligt. De blæser det et stykke :)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Lars Hoffmann (25-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Hoffmann
 | 
 Dato :  25-10-06 07:53
 | 
 |  | spamsen wrote:
 
 > man tænder blinket mod højre når man er på siden af dem (der er mange der
 > ikke ved at blink er til at signalere at man gerne vil i den retning når det
 > kan lade sig gøre og er ikke et lighedstegn med at nu drejer jeg (ved godt
 > der er mange der bruger det lige modsat)
 
 Er det ikke også en lidt forkert måde at bruge blinket på. Et
 blinklys skal bruges til at vise en intention om at svinge eller skift
 bane når man vil udføre manøvren, men ikke for at bede om plads.
 Hvis du begynder at signalere til en af siderne mens der ligger en bil
 ved siden af kan han nemt tro at du ikke har set ham og så påtænker
 dig at svinge ud i ham.
 
 Ved en manøvre skal man først kontrollere at manøvren kan udføres,
 derefter signalere den og til sidst udføre den.
 
 Med venlig hilsen
 Lars Hoffmann
 
 
 
 |  |  | 
  Kate (25-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Kate
 | 
 Dato :  25-10-06 16:21
 | 
 |  | 
 
            "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in 
 news:1161759196.190712.79010@h48g2000cwc.googlegroups.com:
 > Ved en manøvre skal man først kontrollere at manøvren kan udføres,
 > derefter signalere den og til sidst udføre den.
 
 Jeg bruger da også blinket, i tættere trafik, til at signalere at jeg 
 faktisk gerne vil skifte bane. Et eksempel: I morges skulle jeg ind ad 
 Motorvejen til Valby, et sted jeg sjældent kører og på et tidspunkt jeg 
 endnu sjældere kører. Jeg skulle være i Valby på kursus kl 8. Ved 
 slutningen af Folehaven opdager jeg at jeg ikke har så langt til det 
 kryds ved Gl. Køge Landevej hvor jeg skal til venstre og jeg kører i 
 indersporet. Ergo, blinkeren til og håbe en giver mig plads til mit 
 baneskift. Ellers var jeg jo endt inde i byen et sted, for mine 
 medtrafikanter kan jo ikke se på mig at jeg lige straks skal til 
 venstre og giver mig jo ikke "bare" plads.
 Lad mig præcisere, jeg skiftede så først bane da jeg havde forsikret 
 mig om at jeg fik plads til manøvren.
 -- 
 Kate
 Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com Ved privat svar fjern spamme.
 Se kattenes nye have http://oliwer.dk/haven.htm |  |  | 
  Lars Hoffmann (26-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Hoffmann
 | 
 Dato :  26-10-06 08:00
 | 
 |  | Kent Oldhøj wrote:
 
 > Slalom kræver lissom at der køres skiftevis venstre og højre om. Jeg
 > overhaler kun venstre om. At midtbane egoisten så kort tid efter tvinges
 > til at gøre det samme fordi jeg sætter farten ned, gør vel ikke min
 > overhaling ulovlig?
 
 Tja, jeg kunne godt forestille mig at en politimester ville se
 anderledes på det, men jeg er da ikke sikker.
 
 Med venlig hilsen
 Lars Hoffmann
 
 
 
 |  |  | 
  Lars Hoffmann (26-10-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Hoffmann
 | 
 Dato :  26-10-06 08:06
 | 
 |  | Kate wrote:
 
 > Jeg bruger da også blinket, i tættere trafik, til at signalere at jeg
 > faktisk gerne vil skifte bane.
 > Lad mig præcisere, jeg skiftede så først bane da jeg havde forsikret
 > mig om at jeg fik plads til manøvren.
 
 Hvis man ligger og kører helt tæt kø kørsel med få kilometer i
 timen, syntes jeg også godt den kan forsvares, men grundlæggende er
 det ikke den korrekte måde at bruge blinklyset på. Jeg bliver altid
 nærvøs når man ligger og kører motorvejskørsel og en der ligger i
 højre spor begynder at blinke ud til venstre på trods af at venstre
 spor er fyldt op. Det fleste gør det bare for at bede om plads, men
 nogle enkelte gør det fordi de ikke har set at der er biler i det
 andet spor. Problemet er at hvis du kommer i venstre spor ved du ikke
 om ham der er til højre signalerer for at bede om plads eller fordi
 han ikke har tjekket sine spejle, og du bliver så nød til at være
 forberedt på at han pludselig svinger ud.
 
 Med venlig hilsen
 Lars Hoffmann
 
 
 
 |  |  | 
  Lars Hoffmann (06-11-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Hoffmann
 | 
 Dato :  06-11-06 22:56
 | 
 |  | 
 
            Kent Oldhøj wrote:
 > Må jeg istedet igen-igen anbefale at køre cirkler omkring midtbane egoisten
 > MED uret? Helt lovligt    Her til aften fik jeg så mulighed for at prøve det. Et ældre
 ægtepar lå med 90 i timen i midtersporet på en helt fri motorvej og
 tøffede afsted. På strækningen må man køre 120. Jeg overhaler,
 skifter over til højre to gange og lader dom overhale mig. Igen
 overhaler jeg og skifter tilbage til højre vajbane. Ved tredie
 overhaling kigger de lidt undrende på mig, jeg smiler blot tilbage. Da
 jeg ligger bag dem og gøre klar til for fjerde gang at overhale
 blinker bilen til venstre og lægger sig i den venstre vejbane. Hvad
 forgår der oppe i hovedet på sådan en bilist?
 Med venlig hilsen
 Lars Hoffmann
            
             |  |  | 
  Mogens... (06-11-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  06-11-06 23:02
 | 
 |  | 
 "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
 news:1162850177.755067.83840@m73g2000cwd.googlegroups.com...
 
 > Hvad forgår der oppe i hovedet på sådan en bilist?
 
 Intet - der foregår ikke noget. De har nemlig ingen feeling
 eller fornemmelse for det at køre bil.
 
 Det kan sammenlignes med at cykle. Når jeg cykler, tænker
 jeg ikke over, hvorledes man gør - jeg gør det bare. Når den
 slags bilister "cykler" (kører bil), bruger de al deres koncentration
 på det at fremføre "cyklen", at de ikke har overskud til andet
 (skifte vejbane osv.)
 
 
 
 
 |  |  | 
  Lars Hoffmann (06-11-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Lars Hoffmann
 | 
 Dato :  06-11-06 23:06
 | 
 |  | 
 Mogens... wrote:
 > Når den
 > slags bilister "cykler" (kører bil), bruger de al deres koncentration
 > på det at fremføre "cyklen", at de ikke har overskud til andet
 > (skifte vejbane osv.)
 Det må være forklaringen. Jeg blev dot lidt overrasket over at han
 hellere ville trække ud i tredie spor end ind til højre. På en eller
 anden måde vandt han    Jeg kunne ikke lade være med at grine af
 situationen.
 Med venlig hilsen
 Lars Hoffmann
            
             |  |  | 
  Mogens... (06-11-2006) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens...
 | 
 Dato :  06-11-06 23:10
 | 
 |  | "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse
 news:1162850744.857793.123380@m73g2000cwd.googlegroups.com...
 
 > Det må være forklaringen.
 
 Hvis det er i morgentrafikken, siger mange, at de ikke gider skifte spor.
 Nej vor herre bevares - så hellere genere en røvfuld medtrafikanter.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |