|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Synkronisering af karbs Fra : Allan Bojesen
 | 
 Dato :  30-06-01 13:20
 | 
 |  | Hej
 
 Skal karburatorerne synkroniseres med eller uden luftfilterkasse
 monteret.
 
 Allan Bojesen
 CB 750 F2 -78
 
 
 
 
 |  |  | 
  Morten Juel (30-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Juel
 | 
 Dato :  30-06-01 14:31
 | 
 |  | > Skal karburatorerne synkroniseres med eller uden luftfilterkasse
 > monteret.
 jeg ville mene at forskellen er ens ! da (hvis det er samme luftfilter
 kasse) så har kabuerne samme betingelser. så om du gør det uden eller med,
 tror jeg er ligemeget, bare de har samme betingelser !
 
 Mvh
 Morten
 
 
 
 
 |  |  | 
  Armand (30-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  30-06-01 17:58
 | 
 |  | 
 Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
 news:9hkk3e$kqc$1@sunsite.dk...
 > > Skal karburatorerne synkroniseres med eller uden luftfilterkasse
 > > monteret.
 > jeg ville mene at forskellen er ens ! da kabuerne så har samme
 >  betingelser. så om du gør det uden eller med, tror jeg er ligemeget,
 > bare de har samme betingelser !
 
 Snakker vi "om samme betingelser", er det vel de samme betingelser som
 ved almindelig drift at synkroniseringen skal foregå under, således at
 tomgangen går optimalt i det daglige!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 |  |  | 
   Morten Juel (30-06-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Juel
 | 
 Dato :  30-06-01 18:39
 | 
 |  | > Snakker vi "om samme betingelser", er det vel de samme betingelser som
 > ved almindelig drift at synkroniseringen skal foregå under, således at
 > tomgangen går optimalt i det daglige!
 
 Armand stiller man ikke tomgangen bagefter !?!
 en synkronisering har jo for sin vis intet med tomgang at gøre !
 
 Mvh
 Morten
 
 
 
 
 |  |  | 
    Armand (01-07-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  01-07-01 11:04
 | 
 |  | 
 Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
 news:9hl2lq$g4n$1@sunsite.dk...
 > > Snakker vi "om samme betingelser", er det vel de samme betingelser >
 > som ved almindelig drift at synkroniseringen skal foregå under,
 > > således at tomgangen går optimalt i det daglige!
 > Armand stiller man ikke tomgangen bagefter !?!
 > en synkronisering har jo for sin vis intet med tomgang at gøre !
 
 "Stille tomgangen" omhandler i almindelig tale det at justere
 tomgangsomdrejningerne til de foreskrevne, og har for såvidt intet med
 synkroniseringen at gøre :-/
 Synkroniseringen af karburatorerne har det formål at få alle
 karburatorer til at "trække" ens under tomgang, og derved at få motoren
 til at gå jævnere. Derfor kan der efter en succesfuld synkronisering
 være tale om at tomgangen er steget i en grad så den slutteligt skal
 stilles ned!
 
 Og derved er vi så tilbage til argumentet om at synkroniseringen skal
 foregå under almindelige betingelser - Således at bl.a.
 tomgangs-omdrejningerne ikke på et senere tidspunkt viser sig at være
 for høje!!
 
 --
 Armand.
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
     Morten Juel (01-07-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Juel
 | 
 Dato :  01-07-01 11:14
 | 
 |  | 
 
            Således at bl.a.
 > tomgangs-omdrejningerne ikke på et senere tidspunkt viser sig at være
 > for høje!!
 hehe ja, men det stiller man jo bare med tomgangs skruen, det er jo nemt nok
 når de er synkroniseret !    Mvh
 Morten
            
             |  |  | 
      Armand (01-07-2001) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Armand
 | 
 Dato :  01-07-01 20:51
 | 
 |  | 
 Morten Juel <mp@mail1.stofanet.dk> skrev i en
 news:9hmsvd$kkn$1@sunsite.dk...
 > Således at bl.a.
 > > tomgangs-omdrejningerne ikke på et senere tidspunkt viser sig at
 være
 > > for høje!!
 > hehe ja, men det stiller man jo bare med tomgangs skruen, det er jo
 nemt nok
 > når de er synkroniseret !    På en tocylindret stilles synk'en også blot igennem én skrue, så hvad er
 forskellen ud over behovet for specialværktøj á vacuum-metre??
 --
 Armand.
            
             |  |  | 
 |  |