| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Kliemaet eller livet! Fra : Peter B. P. | 
  Dato :  16-06-07 06:49 |  
  |  
 
            Hørte i radioen den anden dag at forskellen på at sidde i en bil med
 indetemperatur på 21 C og 33 C er en 30% forøget risiko for at være
 involveret i et alvorligt uheld.
 Så de der vrænger på næsen af biler med AirCondition og klimaanlæg, hvad
 vil i helst have i sommermånederne - mindre energiforbrug eller færre
 dødsfald på de danske veje?
 -- 
 regards , Peter B. P.
 http://titancity.com/blog ,  http://macplanet.dk
"We don't dial 911 - we dial .357".
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Carsten Riis (16-06-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carsten Riis | 
  Dato :  16-06-07 10:26 |  
  |  
 
            Peter B. P. skrev  den 16-06-2007 07:49:
 > Hørte i radioen den anden dag at forskellen på at sidde i en bil med
 > indetemperatur på 21 C og 33 C er en 30% forøget risiko for at være
 > involveret i et alvorligt uheld.
 > 
 > Så de der vrænger på næsen af biler med AirCondition og klimaanlæg, hvad
 > vil i helst have i sommermånederne - mindre energiforbrug eller færre
 > dødsfald på de danske veje?
 > 
 Det er jo det skønne ved %'er.
 Hvad er udgangspunktet dvs.  hvad er risikoen for at blive involveret i 
 et færdselsuheld?
 -- 
 med venlig hilsen              www.de3faktorer.dk
Carsten Riis                  Mere skal der ikke til
                                for varigt vægttab.
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           @ (16-06-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : @ | 
  Dato :  16-06-07 10:33 |  
  |   
            On Sat, 16 Jun 2007 07:49:04 +0200, peter@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B.
 P.) wrote:
 
 >Hørte i radioen den anden dag at forskellen på at sidde i en bil med
 >indetemperatur på 21 C og 33 C er en 30% forøget risiko for at være
 >involveret i et alvorligt uheld.
 >
 >Så de der vrænger på næsen af biler med AirCondition og klimaanlæg, hvad
 >vil i helst have i sommermånederne - mindre energiforbrug eller færre
 >dødsfald på de danske veje?
 
 eller at folk blot overholder færdselsloven
 
 hvis folk ikke er i stand til at føre et køretøj på betryggende vis
 (f.eks. på grund af ekstrem varme) må de jo lade være
 
 
 -- 
 Det er et paradoks, at enhver diktator er klatret op til magten på
 ytringsfrihedens stige. Straks efter at have opnået magten har enhver
 diktator undertrykt alle andres ytringsfrihed.
 /Herbert Hoover/
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Peter Ole Kvint (16-06-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Ole Kvint | 
  Dato :  16-06-07 11:19 |  
  |   
            Peter B. P. skrev:
 > Hørte i radioen den anden dag at forskellen på at sidde i en bil med
 > indetemperatur på 21 C og 33 C er en 30% forøget risiko for at være
 > involveret i et alvorligt uheld.
 > 
 > Så de der vrænger på næsen af biler med AirCondition og klimaanlæg, hvad
 > vil i helst have i sommermånederne - mindre energiforbrug eller færre
 > dødsfald på de danske veje?
 > 
 Hvad med at bruge sikkerhedsele og male alle biler hvide, med sølvfarvet 
 tag?
 
 Hvis bilerne har en indetemperatur på 33 C så er vejen blød, og du kan 
 ikke bremse så hårdt.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           BigBother (16-06-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : BigBother | 
  Dato :  16-06-07 11:48 |  
  |  
 
            "Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> wrote in message 
 news:1hzsiyt.xfdam5wv0hsN%peter@DIESPAMMERSCUM.dk...
 > Hørte i radioen den anden dag at forskellen på at sidde i en bil med
 > indetemperatur på 21 C og 33 C er en 30% forøget risiko for at være
 > involveret i et alvorligt uheld.
 >
 > Så de der vrænger på næsen af biler med AirCondition og klimaanlæg, hvad
 > vil i helst have i sommermånederne - mindre energiforbrug eller færre
 > dødsfald på de danske veje?
 Det burde være muligt at få begge dele, hvis man lavede et aircon-anlæg, der 
 kørte på solenergi. Solen skinner jo typisk når det er varmt, så det burde 
 være oplagt. Dermed vil det være energineutralt, og derfor ikke gå ud over 
 det globale klima, hvis man ellers tror på den slags.
 -- 
 http://en.wikipedia.org/wiki/False_flag
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Poul E Hansen (16-06-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Poul E Hansen | 
  Dato :  16-06-07 14:28 |  
  |   
            On 16 Jun., 07:49, p...@DIESPAMMERSCUM.dk (Peter B. P.) wrote:
 > Hørte i radioen den anden dag at forskellen på at sidde i en bil med
 > indetemperatur på 21 C og 33 C er en 30% forøget risiko for at være
 > involveret i et alvorligt uheld.
 >
 > Så de der vrænger på næsen af biler med AirCondition og klimaanlæg, hvad
 > vil i helst have i sommermånederne - mindre energiforbrug eller færre
 > dødsfald på de danske veje?
 Kan man ikke bare lade udluftningen drives automatisk, når bilen
 kører? Og så kan fabrikanterne lade være med at proppe alle de
 stinkende materialer i bilerne.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           N_B_DK (16-06-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : N_B_DK | 
  Dato :  16-06-07 17:37 |  
  |   
            "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote in message
 news:1182000454.356021.3140@n2g2000hse.googlegroups.com
 
 > Kan man ikke bare lade udluftningen drives automatisk, når bilen
 > kører? Og så kan fabrikanterne lade være med at proppe alle de
 > stinkende materialer i bilerne.
 
 Det bliver indetemperaturen bare ikke lavere end udetemperaturen af.
 
 -- 
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Peter Ole Kvint (16-06-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Ole Kvint | 
  Dato :  16-06-07 21:53 |  
  |   
            N_B_DK skrev:
 > "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote in message
 > news:1182000454.356021.3140@n2g2000hse.googlegroups.com
 > 
 >> Kan man ikke bare lade udluftningen drives automatisk, når bilen
 >> kører? Og så kan fabrikanterne lade være med at proppe alle de
 >> stinkende materialer i bilerne.
 > 
 > Det bliver indetemperaturen bare ikke lavere end udetemperaturen af.
 > 
 Jo det rigtige er at motoren trykker luft sammen så at den kan afgive 
 sin varme og væske, og når luften så udvider sig så er luften kold og tør.
 
 I dag så køles bilen med et køleskab, og det køler kun luften og bliver 
 klam og fugtig og det kræver meget at lave strøm til køleskabet.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             N_B_DK (17-06-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : N_B_DK | 
  Dato :  17-06-07 01:11 |  
  |   
            "Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message
 news:26e5c$46744dd2$55dab8ab$16675@news.galnet.dk
 > N_B_DK skrev:
 > > "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote in message
 > > news:1182000454.356021.3140@n2g2000hse.googlegroups.com
 > >
 > > > Kan man ikke bare lade udluftningen drives automatisk, når bilen
 > > > kører? Og så kan fabrikanterne lade være med at proppe alle de
 > > > stinkende materialer i bilerne.
 > >
 > > Det bliver indetemperaturen bare ikke lavere end udetemperaturen af.
 > >
 > Jo det rigtige er at motoren trykker luft sammen så at den kan afgive
 > sin varme og væske, og når luften så udvider sig så er luften kold og
 > tør.
 
 Hvad taler du om ?
 
 > I dag så køles bilen med et køleskab, og det køler kun luften og
 > bliver klam og fugtig og det kræver meget at lave strøm til
 > køleskabet.
 
 Du ved godt hvordan et køleskab fungerer ikke ? næ det gjorde du vist ikke, 
 der tilføres altså ikke væske i den process... (tværtimod kondenseres vandet 
 i luften, og sænker fugtigheden..)
 
 -- 
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Peter Ole Kvint (17-06-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter Ole Kvint | 
  Dato :  17-06-07 21:30 |  
  |   
            N_B_DK skrev:
 > "Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message
 > news:26e5c$46744dd2$55dab8ab$16675@news.galnet.dk
 >> N_B_DK skrev:
 >> > "Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> wrote in message
 >> > news:1182000454.356021.3140@n2g2000hse.googlegroups.com
 >> >
 >> > > Kan man ikke bare lade udluftningen drives automatisk, når bilen
 >> > > kører? Og så kan fabrikanterne lade være med at proppe alle de
 >> > > stinkende materialer i bilerne.
 >> >
 >> > Det bliver indetemperaturen bare ikke lavere end udetemperaturen af.
 >> >
 >> Jo det rigtige er at motoren trykker luft sammen så at den kan afgive
 >> sin varme og væske, og når luften så udvider sig så er luften kold og
 >> tør.
 > 
 > Hvad taler du om ?
 > 
 >> I dag så køles bilen med et køleskab, og det køler kun luften og
 >> bliver klam og fugtig og det kræver meget at lave strøm til
 >> køleskabet.
 > 
 > Du ved godt hvordan et køleskab fungerer ikke ? næ det gjorde du vist 
 > ikke, der tilføres altså ikke væske i den process... (tværtimod 
 > kondenseres vandet i luften, og sænker fugtigheden..)
 > 
 Hvis du sætter luft under tryk, så lægger der sig væske på bunden.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               N_B_DK (18-06-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : N_B_DK | 
  Dato :  18-06-07 08:24 |  
  |   
            "Peter Ole Kvint" <haabet@danbbs.dk> wrote in message
 news:e3a2d$467599db$55dab8ab$11498@news.galnet.dk
 
 > Hvis du sætter luft under tryk, så lægger der sig væske på bunden.
 
 Ja det skyldes den vand i luften kondenserer når den sættes under tryk, det 
 er derfor man ofte benytter vandudskilningsfiltre på luft kompressorer, men 
 hvad har det med et AC anlæg at gøre ?
 
 -- 
 MVH. N_B_DK
 LTO robot købes.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |