| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Kattegatforbindelsen Fra : Per Rønne | 
  Dato :  01-07-07 18:39 |  
  |  
 
            Netop set i fjernsynet. Flemming Hansen interviwet om den af jyderne
 krævede Kattegatforbindelse.
 Han sagde at forbindelsen aldrig var blevet gennemanalyseret som
 Fehmernbæltforbindelsen, og at en sådan analyse ville tage årevis. Han
 skød i øvrigt på en pris på 60-80 milliarder kroner.
 Så åbenbart skal man nu koncentrere sig om de infrastukturinvesteringer,
 der bliver en følge af Fehmernbæltforbindelse.
 Som en ny jernbanelinie langs Køge Bugt-motorvejen, som efter Køge såvel
 fortsættes mod syd til Lolland Falster som mod vest til Ringsted. Vel at
 mærke en jernbanelinie af en kvalitet som vil kunne klare
 højhastighedstog.
 Samt i bygningen af en egentlig motorvej fra Farøbroerne til Rødby, og
 altså også to nye tunneller under Guldborgsund. De to eksisterende
 tunneller er for smalle til at kunne indeholde to spor + vigespor; det
 kunne ganske vist godt klares med to personbiler ved siden af hinanden,
 men ikke hvis der også er lastbiler ...
 Og så er der de motorveje i HT-området som må udvides til fire spor i
 hver retning ... og det svenske ønske om et ekstra forbindelse mellem
 Sjælland og Skåne, sandsynligvis mellem Helsingør og Helsingborg. Alene
 i det sidste år er trafikken vokset med 20%, og siden indvielsen er den
 fordoblet. Kastrup-motorvejen skal allereve være helt fyldt op af
 pendlere der bor i Malmø og arbejder i København.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Martin Larsen (01-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Larsen | 
  Dato :  01-07-07 20:16 |  
  |   
            ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:1i0jekl.mu5ngj1iwr6lyN%per@RQNNE.invalid...
 > Netop set i fjernsynet. Flemming Hansen interviwet om den af jyderne
 > krævede Kattegatforbindelse.
 >
 > Han sagde at forbindelsen aldrig var blevet gennemanalyseret som
 > Fehmernbæltforbindelsen, og at en sådan analyse ville tage årevis. Han
 > skød i øvrigt på en pris på 60-80 milliarder kroner.
 >
 > Så åbenbart skal man nu koncentrere sig om de infrastukturinvesteringer,
 > der bliver en følge af Fehmernbæltforbindelse.
 >
 > Som en ny jernbanelinie langs Køge Bugt-motorvejen, som efter Køge såvel
 > fortsættes mod syd til Lolland Falster som mod vest til Ringsted. Vel at
 > mærke en jernbanelinie af en kvalitet som vil kunne klare
 > højhastighedstog.
 >
 > Samt i bygningen af en egentlig motorvej fra Farøbroerne til Rødby, og
 > altså også to nye tunneller under Guldborgsund. De to eksisterende
 > tunneller er for smalle til at kunne indeholde to spor + vigespor; det
 > kunne ganske vist godt klares med to personbiler ved siden af hinanden,
 > men ikke hvis der også er lastbiler ...
 >
 > Og så er der de motorveje i HT-området som må udvides til fire spor i
 > hver retning ... og det svenske ønske om et ekstra forbindelse mellem
 > Sjælland og Skåne, sandsynligvis mellem Helsingør og Helsingborg. Alene
 > i det sidste år er trafikken vokset med 20%, og siden indvielsen er den
 > fordoblet. Kastrup-motorvejen skal allereve være helt fyldt op af
 > pendlere der bor i Malmø og arbejder i København.
 
 Så meget kan man ikke sætte jyderne i skammekrogen.
 
 Mvh
 Martin
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Rønne (01-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  01-07-07 21:05 |  
  |  
 
            Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
 > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 > news:1i0jekl.mu5ngj1iwr6lyN%per@RQNNE.invalid...
 > > Netop set i fjernsynet. Flemming Hansen interviwet om den af jyderne
 > > krævede Kattegatforbindelse.
 > >
 > > Han sagde at forbindelsen aldrig var blevet gennemanalyseret som
 > > Fehmernbæltforbindelsen, og at en sådan analyse ville tage årevis. Han
 > > skød i øvrigt på en pris på 60-80 milliarder kroner.
 > >
 > > Så åbenbart skal man nu koncentrere sig om de infrastukturinvesteringer,
 > > der bliver en følge af Fehmernbæltforbindelse.
 > >
 > > Som en ny jernbanelinie langs Køge Bugt-motorvejen, som efter Køge såvel
 > > fortsættes mod syd til Lolland Falster som mod vest til Ringsted. Vel at
 > > mærke en jernbanelinie af en kvalitet som vil kunne klare
 > > højhastighedstog.
 > >
 > > Samt i bygningen af en egentlig motorvej fra Farøbroerne til Rødby, og
 > > altså også to nye tunneller under Guldborgsund. De to eksisterende
 > > tunneller er for smalle til at kunne indeholde to spor + vigespor; det
 > > kunne ganske vist godt klares med to personbiler ved siden af hinanden,
 > > men ikke hvis der også er lastbiler ...
 > >
 > > Og så er der de motorveje i HT-området som må udvides til fire spor i
 > > hver retning ... og det svenske ønske om et ekstra forbindelse mellem
 > > Sjælland og Skåne, sandsynligvis mellem Helsingør og Helsingborg. Alene
 > > i det sidste år er trafikken vokset med 20%, og siden indvielsen er den
 > > fordoblet. Kastrup-motorvejen skal allereve være helt fyldt op af
 > > pendlere der bor i Malmø og arbejder i København.
 > 
 > Så meget kan man ikke sætte jyderne i skammekrogen.
 Du mener at jyderne har brug for endnu flere statsbetalte motorveje, med
 problmer med at græsset vokser op gennem asfalten ?
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Martin Larsen (01-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Larsen | 
  Dato :  01-07-07 21:24 |  
  |   
            
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:1i0le2u.129dbav15b4yyoN%per@RQNNE.invalid...
 > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
 >
 >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
 >> news:1i0jekl.mu5ngj1iwr6lyN%per@RQNNE.invalid...
 >> > Netop set i fjernsynet. Flemming Hansen interviwet om den af jyderne
 >> > krævede Kattegatforbindelse.
 >> >
 >> > Han sagde at forbindelsen aldrig var blevet gennemanalyseret som
 >> > Fehmernbæltforbindelsen, og at en sådan analyse ville tage årevis. Han
 >> > skød i øvrigt på en pris på 60-80 milliarder kroner.
 >> >
 >> > Så åbenbart skal man nu koncentrere sig om de 
 >> > infrastukturinvesteringer,
 >> > der bliver en følge af Fehmernbæltforbindelse.
 >> >
 >> > Som en ny jernbanelinie langs Køge Bugt-motorvejen, som efter Køge 
 >> > såvel
 >> > fortsættes mod syd til Lolland Falster som mod vest til Ringsted. Vel 
 >> > at
 >> > mærke en jernbanelinie af en kvalitet som vil kunne klare
 >> > højhastighedstog.
 >> >
 >> > Samt i bygningen af en egentlig motorvej fra Farøbroerne til Rødby, og
 >> > altså også to nye tunneller under Guldborgsund. De to eksisterende
 >> > tunneller er for smalle til at kunne indeholde to spor + vigespor; det
 >> > kunne ganske vist godt klares med to personbiler ved siden af hinanden,
 >> > men ikke hvis der også er lastbiler ...
 >> >
 >> > Og så er der de motorveje i HT-området som må udvides til fire spor i
 >> > hver retning ... og det svenske ønske om et ekstra forbindelse mellem
 >> > Sjælland og Skåne, sandsynligvis mellem Helsingør og Helsingborg. Alene
 >> > i det sidste år er trafikken vokset med 20%, og siden indvielsen er den
 >> > fordoblet. Kastrup-motorvejen skal allereve være helt fyldt op af
 >> > pendlere der bor i Malmø og arbejder i København.
 >>
 >> Så meget kan man ikke sætte jyderne i skammekrogen.
 >
 > Du mener at jyderne har brug for endnu flere statsbetalte motorveje, med
 > problmer med at græsset vokser op gennem asfalten ?
 Jeg tænker bl.a på hvad du skrev øverst, - det havde du nok glemt.
 Jeg tror at Flemming Hansen skulle være blevet i skotøjsbranchen, ligesom 
 Rønne'rne   
Mvh
 Martin
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             Per Rønne (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  02-07-07 05:59 |  
  |  
 
            Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
 > > Du mener at jyderne har brug for endnu flere statsbetalte motorveje, med
 > > problmer med at græsset vokser op gennem asfalten ?
 > 
 > Jeg tænker bl.a på hvad du skrev øverst, - det havde du nok glemt.
 Næh, men pludselig kom der jo krav om endnu flere motorveje til Jylland.
 > Jeg tror at Flemming Hansen skulle være blevet i skotøjsbranchen, ligesom
 > Rønne'rne   
Flemming Hansen er skam selv jyde, men som minister må han vel i dag bo
 i København - hvor han så selv kan mærke manglen på en bro til Tyskland.
 Min far lukkede fabrikken, da overskuddet blev så lille, at mine
 forældres timeløn blev mindre end de ansatte arbejderes ...
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            hanzen (01-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : hanzen | 
  Dato :  01-07-07 21:21 |  
  |   
            
 ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse 
 news:1i0le2u.129dbav15b4yyoN%per@RQNNE.invalid...
 > Du mener at jyderne har brug for endnu flere statsbetalte motorveje, med
 > problmer med at græsset vokser op gennem asfalten ?
 >
 
 Der er nogle alvorlige flaskehalse, og her hjælper det ikke at der er tomme 
 motorveje i det nordligste Jylland.
 Vejlefjordbroen bør man så vidt muligt undgå - selvom det er svært at finde 
 andre brugbare alternativer.
 Fyn er snart en stor kø og efter min mening det værste stykke motorvej i DK. 
 Folk kører simpelthen som idioter.
 Man skulle have sørget for forbindelse mellem de danske landsdele inden man 
 lavede den møgbro til vores gamle halvasiatiske koloni.
 Hvis vores hovedstad havde ligget ved vestkysten var der aldrig bygget en 
 bro til Sverige.
 -- 
 hilzen
 hanzen 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Per Rønne (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  02-07-07 05:59 |  
  |  
 
            hanzen <hanzen@mailmigej.dk> wrote:
 > Man skulle have sørget for forbindelse mellem de danske landsdele inden man
 > lavede den møgbro til vores gamle halvasiatiske koloni.
 Koloni? Skåne var sandsynligvis en del af det danske rige før Jylland,
 og i øvrigt i katolsk tid sæde for den danske ærkebiskop, samt sæde for
 landets første universitet [i Lund; man kunne dog ikke skaffe nok
 studenter til at det kunne fungere].
 I øvrigt byggede man rent faktisk en bro over Storebælt før man byggede
 broen over Øresund. Og 2-3 broer til Samsø ligger ikke på tegnebrættet,
 og inden man kan nå at få beslutningsmaterialet på plads står
 Fehmernbæltbroen sandsynligvis allerede færdig.
 Trafikministeren skyder på at prisen for bare to af de tre broer vil
 ligge på 60-80 milliarder kroner, og fynboerne vil naturligvis insistere
 på at også de får en bro til Samsø.
 > Hvis vores hovedstad havde ligget ved vestkysten var der aldrig bygget en
 > bro til Sverige.
 Øresundsbroen lider tilsyneladende af alvorlige kapacitetsproblemer,
 især i myldretiden. Motorvejen har forstoppelse, og det bliver
 sandsynligvis nødvendigt at fordoble antallet af tog, så der bliver
 10-minuttersdrift mellem Malmø og København, men her skal skinnerne
 først skiftes ud.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Martin Larsen (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Larsen | 
  Dato :  02-07-07 12:12 |  
  |   
            
 ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:1i0m1wq.10m4uim18pwvj4N%per@RQNNE.invalid...
 > hanzen <hanzen@mailmigej.dk> wrote:
 >
 >> Man skulle have sørget for forbindelse mellem de danske landsdele inden 
 >> man
 >> lavede den møgbro til vores gamle halvasiatiske koloni.
 >
 > Koloni? Skåne var sandsynligvis en del af det danske rige før Jylland,
 > og i øvrigt i katolsk tid sæde for den danske ærkebiskop, samt sæde for
 > landets første universitet [i Lund; man kunne dog ikke skaffe nok
 > studenter til at det kunne fungere].
 >
 > I øvrigt byggede man rent faktisk en bro over Storebælt før man byggede
 > broen over Øresund. Og 2-3 broer til Samsø ligger ikke på tegnebrættet,
 > og inden man kan nå at få beslutningsmaterialet på plads står
 > Fehmernbæltbroen sandsynligvis allerede færdig.
 >
 > Trafikministeren skyder på at prisen for bare to af de tre broer vil
 > ligge på 60-80 milliarder kroner, og fynboerne vil naturligvis insistere
 > på at også de får en bro til Samsø.
 
 Gu' vil de da ej. Det er da ikke for at komme til Samsø man bygger en bro 
 mellem Røsnæs og Århus.
 Der er kun en stor bro mellem Røsnæs rev og Samsø. Resten er småting i 
 lavvandet område (Tunø og Tunø knob).
 
 Mvh
 Martin
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Per Rønne (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  02-07-07 12:59 |  
  |  
 
            Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
 > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 > news:1i0m1wq.10m4uim18pwvj4N%per@RQNNE.invalid...
 > > hanzen <hanzen@mailmigej.dk> wrote:
 > >
 > >> Man skulle have sørget for forbindelse mellem de danske landsdele inden
 > >> man lavede den møgbro til vores gamle halvasiatiske koloni.
 > >
 > > Koloni? Skåne var sandsynligvis en del af det danske rige før Jylland,
 > > og i øvrigt i katolsk tid sæde for den danske ærkebiskop, samt sæde for
 > > landets første universitet [i Lund; man kunne dog ikke skaffe nok
 > > studenter til at det kunne fungere].
 > >
 > > I øvrigt byggede man rent faktisk en bro over Storebælt før man byggede
 > > broen over Øresund. Og 2-3 broer til Samsø ligger ikke på tegnebrættet,
 > > og inden man kan nå at få beslutningsmaterialet på plads står
 > > Fehmernbæltbroen sandsynligvis allerede færdig.
 > >
 > > Trafikministeren skyder på at prisen for bare to af de tre broer vil
 > > ligge på 60-80 milliarder kroner, og fynboerne vil naturligvis insistere
 > > på at også de får en bro til Samsø.
 > 
 > Gu' vil de da ej. Det er da ikke for at komme til Samsø man bygger en bro
 > mellem Røsnæs og Århus.
 Der er brug for to broer der; fra Kalundborg til Samsø, og videre fra
 Samsø til Jylland. Vil man også sikre fynboerne en hurtigere vej mod
 Århus, så skal der yderligere en bro mellem Fyn og Samsø.
 Naturligvis bygger man ikke sådanne forbindelser af hensyn til Samsø,
 men tror du virkelig ikke at man bygger en afkørsel på Samsø?
 > Der er kun en stor bro mellem Røsnæs rev og Samsø. Resten er småting i
 > lavvandet område (Tunø og Tunø knob).
 Projektet er aldrig undersøgt ordentligt, og trafikministeren mener at
 det tager år at få foretaget de nødvendige undersøgelser. De 60-80
 milliarder var hans skud.
 Så op mod 2018 skulle der være en mulighed for at man ville have
 beslutningsgrundlaget i orden til de to-tre broer til Samsø. Så må man
 se på hvor højt bro-partierne [V, K og S] vil prioritere dem.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Martin Larsen (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin Larsen | 
  Dato :  02-07-07 13:24 |  
  |   
            
""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:1i0mlg5.bkgi7s3vz0i5N%per@RQNNE.invalid...
 > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
 >
 >> ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
 >> news:1i0m1wq.10m4uim18pwvj4N%per@RQNNE.invalid...
 >> > hanzen <hanzen@mailmigej.dk> wrote:
 >> >
 >> >> Man skulle have sørget for forbindelse mellem de danske landsdele 
 >> >> inden
 >> >> man lavede den møgbro til vores gamle halvasiatiske koloni.
 >> >
 >> > Koloni? Skåne var sandsynligvis en del af det danske rige før Jylland,
 >> > og i øvrigt i katolsk tid sæde for den danske ærkebiskop, samt sæde for
 >> > landets første universitet [i Lund; man kunne dog ikke skaffe nok
 >> > studenter til at det kunne fungere].
 >> >
 >> > I øvrigt byggede man rent faktisk en bro over Storebælt før man byggede
 >> > broen over Øresund. Og 2-3 broer til Samsø ligger ikke på tegnebrættet,
 >> > og inden man kan nå at få beslutningsmaterialet på plads står
 >> > Fehmernbæltbroen sandsynligvis allerede færdig.
 >> >
 >> > Trafikministeren skyder på at prisen for bare to af de tre broer vil
 >> > ligge på 60-80 milliarder kroner, og fynboerne vil naturligvis 
 >> > insistere
 >> > på at også de får en bro til Samsø.
 >>
 >> Gu' vil de da ej. Det er da ikke for at komme til Samsø man bygger en bro
 >> mellem Røsnæs og Århus.
 >
 > Der er brug for to broer der; fra Kalundborg til Samsø, og videre fra
 > Samsø til Jylland.
 Læs hvad jeg skrev en linie længere nede   
> Vil man også sikre fynboerne en hurtigere vej mod
 > Århus, så skal der yderligere en bro mellem Fyn og Samsø.
 Jamen det vil man ikke, for det er nonsens. Prøv at studere et kort.
 > Naturligvis bygger man ikke sådanne forbindelser af hensyn til Samsø,
 > men tror du virkelig ikke at man bygger en afkørsel på Samsø?
 Naturligvis??
 >> Der er kun en stor bro mellem Røsnæs rev og Samsø. Resten er småting i
 >> lavvandet område (Tunø og Tunø knob).
 > Så må man
 > se på hvor højt bro-partierne [V, K og S] vil prioritere dem.
 De vil blive presset af noget så banalt som rationel fornuft. Det sker jo 
 dog ved sjældne lejligheder at politikere føler sig udfordret af dette 
 mystiske fænomen.
 Mvh
 Martin
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              @ (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : @ | 
  Dato :  02-07-07 14:32 |  
  |  
 
            On Mon, 2 Jul 2007 06:58:44 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
 wrote:
 >hanzen <hanzen@mailmigej.dk> wrote:
 >
 >> Man skulle have sørget for forbindelse mellem de danske landsdele inden man
 >> lavede den møgbro til vores gamle halvasiatiske koloni.
 >
 >Koloni? Skåne var sandsynligvis en del af det danske rige før Jylland,
 >og i øvrigt i katolsk tid sæde for den danske ærkebiskop, samt sæde for
 >landets første universitet [i Lund; man kunne dog ikke skaffe nok
 >studenter til at det kunne fungere].
 det kan jo ikke undre når man tager beliggenheden i betragtning    )
 -- 
 vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
 i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve
 /Mattæus kap.7 vers 15/
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Per Rønne (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  02-07-07 15:23 |  
  |  
 
            @ <1@invalid.net> wrote:
 > On Mon, 2 Jul 2007 06:58:44 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
 > wrote:
 > 
 > >hanzen <hanzen@mailmigej.dk> wrote:
 > >
 > >> Man skulle have sørget for forbindelse mellem de danske landsdele inden
 > >> man lavede den møgbro til vores gamle halvasiatiske koloni.
 > >
 > >Koloni? Skåne var sandsynligvis en del af det danske rige før Jylland,
 > >og i øvrigt i katolsk tid sæde for den danske ærkebiskop, samt sæde for
 > >landets første universitet [i Lund; man kunne dog ikke skaffe nok
 > >studenter til at det kunne fungere].
 > 
 > det kan jo ikke undre når man tager beliggenheden i betragtning    )
 Lundenserne tog derefter têten med at få oprettet Københavns
 Universitet; det skete i 1479, da den pavelige tilladelse forelå ...
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Sten Schou (01-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sten Schou | 
  Dato :  01-07-07 22:17 |  
  |   
            
 ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:1i0le2u.129dbav15b4yyoN%per@RQNNE.invalid...
 
 > Du mener at jyderne har brug for endnu flere statsbetalte motorveje, med
 > problmer med at græsset vokser op gennem asfalten ?
 
 
 Jeg har sagt det før Per, og gentager det gerne. Prøv en dag at tage til 
 Jylland.
 
 Hilsen Sten 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Per Rønne (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  02-07-07 05:59 |  
  |  
 
            Sten Schou <dot@dotdot.com> wrote:
 > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 > news:1i0le2u.129dbav15b4yyoN%per@RQNNE.invalid...
 > 
 > > Du mener at jyderne har brug for endnu flere statsbetalte motorveje, med
 > > problmer med at græsset vokser op gennem asfalten ?
 > 
 > Jeg har sagt det før Per, og gentager det gerne. Prøv en dag at tage til
 > Jylland.
 Jeg har skam været der, senest tre uger sidste år i Århus. Men når jeg
 skulle hjem igen i week-enden var det nu toget jeg tog.
 Jeg er klar over at græs-problemerne er begrænset til motorvejene nord
 for Ålborg. Det er også her man bruger dele af motorvejen to
 rulleskøjtebane. Det hjælper skam også med til at holde græsset nede
  .
 Men en motorvej til Herning, er det ikke lidt for vildt?
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Thomas von Hassel (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas von Hassel | 
  Dato :  02-07-07 08:12 |  
  |  
 
            Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 > Sten Schou <dot@dotdot.com> wrote:
 > 
 > > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 > > news:1i0le2u.129dbav15b4yyoN%per@RQNNE.invalid...
 > > 
 > > > Du mener at jyderne har brug for endnu flere statsbetalte motorveje, med
 > > > problmer med at græsset vokser op gennem asfalten ?
 > > 
 > > Jeg har sagt det før Per, og gentager det gerne. Prøv en dag at tage til
 > > Jylland.
 > 
 > Jeg har skam været der, senest tre uger sidste år i Århus. Men når jeg
 > skulle hjem igen i week-enden var det nu toget jeg tog.
 > 
 > Jeg er klar over at græs-problemerne er begrænset til motorvejene nord
 > for Ålborg. Det er også her man bruger dele af motorvejen to
 > rulleskøjtebane. Det hjælper skam også med til at holde græsset nede
 >   .
 > 
 > Men en motorvej til Herning, er det ikke lidt for vildt?
 Æh, vi har en motorvej mellem Herning og Aarhus ... der mangler bare et
 stykke på midten, nemlig det igennem silkeborg, og det er der er mest
 brug for det ..
 (thomas
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Per Rønne (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  02-07-07 08:34 |  
  |  
 
            Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
 > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 > > Men en motorvej til Herning, er det ikke lidt for vildt?
 > 
 > Æh, vi har en motorvej mellem Herning og Aarhus ... der mangler bare et
 > stykke på midten, nemlig det igennem silkeborg, og det er der er mest
 > brug for det ..
 Der tales om nødvendigheden af en motorvej mellem Vejle og Herning -
 betalt af staten, og naturligvis på sigt fortsat til Struer.
 Jeg er sikker på at foreningen 'Jyder mod unødvendige motorveje' er
 interesseret i denne motorvej.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Thomas von Hassel (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas von Hassel | 
  Dato :  02-07-07 08:47 |  
  |   
            Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 
 > Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
 > 
 > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 > 
 > > > Men en motorvej til Herning, er det ikke lidt for vildt?
 > > 
 > > Æh, vi har en motorvej mellem Herning og Aarhus ... der mangler bare et
 > > stykke på midten, nemlig det igennem silkeborg, og det er der er mest
 > > brug for det ..
 > 
 > Der tales om nødvendigheden af en motorvej mellem Vejle og Herning -
 > betalt af staten, og naturligvis på sigt fortsat til Struer.
 > 
 > Jeg er sikker på at foreningen 'Jyder mod unødvendige motorveje' er
 > interesseret i denne motorvej.
 
 Tja, en forudsætning for at der kan laves forretning er vel at folk og
 varer kan komme frem og tilbage ... Om det så er en motorvej eller blot
 en god motortrafikvej er vel et et andet spm.
 
 Jeg glæder mig da til herning - vejle er dækket af direkte forbindelser
 ... som det er nu er det et helvede at komme sydpå ..
 
 
 
 /thomas
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Per Rønne (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  02-07-07 08:56 |  
  |  
 
            Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
 > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 > 
 > > Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
 > > 
 > > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 > > 
 > > > > Men en motorvej til Herning, er det ikke lidt for vildt?
 > > > 
 > > > Æh, vi har en motorvej mellem Herning og Aarhus ... der mangler bare et
 > > > stykke på midten, nemlig det igennem silkeborg, og det er der er mest
 > > > brug for det ..
 > > 
 > > Der tales om nødvendigheden af en motorvej mellem Vejle og Herning -
 > > betalt af staten, og naturligvis på sigt fortsat til Struer.
 > > 
 > > Jeg er sikker på at foreningen 'Jyder mod unødvendige motorveje' er
 > > interesseret i denne motorvej.
 > 
 > Tja, en forudsætning for at der kan laves forretning er vel at folk og
 > varer kan komme frem og tilbage ... Om det så er en motorvej eller blot
 > en god motortrafikvej er vel et et andet spm.
 > 
 > Jeg glæder mig da til herning - vejle er dækket af direkte forbindelser
 > .. som det er nu er det et helvede at komme sydpå ..
 Jeg går ud fra at du kender til forholdene på det københavnske
 motorvejsnet i myldretiden [det sker jo at du kommer herover, ved jeg].
 Da jeg selv holder mig til cykel og tog/bus må jeg holde mig til hvad
 jeg får at vide; tempoet er ofte nede på gangniveau.
 Det er derfor mange fra Nordsjælland nægter at møde i det centrale
 København før 10:00. Og at man nu vil udvide Køge Bugt-motorvejen til 8
 spor.
 Samtidig mangler S-toget voldsom kapacitet; det er ganske simpelt ikke
 muligt at presse flere tog gennem røret mellem Hovedbanen og Svanemøllen
 end i dag - et ekstra dobbelspor må være løsningen.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Thomas von Hassel (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas von Hassel | 
  Dato :  02-07-07 09:01 |  
  |   
            Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 
 > Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
 > 
 > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 > > 
 > > > Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
 > > > 
 > > > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 > > > 
 > > > > > Men en motorvej til Herning, er det ikke lidt for vildt?
 > > > > 
 > > > > Æh, vi har en motorvej mellem Herning og Aarhus ... der mangler bare et
 > > > > stykke på midten, nemlig det igennem silkeborg, og det er der er mest
 > > > > brug for det ..
 > > > 
 > > > Der tales om nødvendigheden af en motorvej mellem Vejle og Herning -
 > > > betalt af staten, og naturligvis på sigt fortsat til Struer.
 > > > 
 > > > Jeg er sikker på at foreningen 'Jyder mod unødvendige motorveje' er
 > > > interesseret i denne motorvej.
 > > 
 > > Tja, en forudsætning for at der kan laves forretning er vel at folk og
 > > varer kan komme frem og tilbage ... Om det så er en motorvej eller blot
 > > en god motortrafikvej er vel et et andet spm.
 > > 
 > > Jeg glæder mig da til herning - vejle er dækket af direkte forbindelser
 > > .. som det er nu er det et helvede at komme sydpå ..
 > 
 > Jeg går ud fra at du kender til forholdene på det københavnske
 > motorvejsnet i myldretiden [det sker jo at du kommer herover, ved jeg].
 > Da jeg selv holder mig til cykel og tog/bus må jeg holde mig til hvad
 > jeg får at vide; tempoet er ofte nede på gangniveau.
 
 Ja, sidst tog det mig 1 1/2 time at komme fra Rosenvængets Allé til
 Ishøj ...
 
 > 
 > Det er derfor mange fra Nordsjælland nægter at møde i det centrale
 > København før 10:00. Og at man nu vil udvide Køge Bugt-motorvejen til 8
 > spor.
 > 
 > Samtidig mangler S-toget voldsom kapacitet; det er ganske simpelt ikke
 > muligt at presse flere tog gennem røret mellem Hovedbanen og Svanemøllen
 > end i dag - et ekstra dobbelspor må være løsningen.
 
 klart .. men det ene bør jo i en ideel verden ikke udelukke hinanden ...
 
 /thomas
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Per Rønne (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  02-07-07 10:24 |  
  |  
 
            Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
 > > Jeg går ud fra at du kender til forholdene på det københavnske
 > > motorvejsnet i myldretiden [det sker jo at du kommer herover, ved jeg].
 > > Da jeg selv holder mig til cykel og tog/bus må jeg holde mig til hvad
 > > jeg får at vide; tempoet er ofte nede på gangniveau.
 > 
 > Ja, sidst tog det mig 1 1/2 time at komme fra Rosenvængets Allé til
 > Ishøj ...
 Nu har jeg boet i Ishøj og gået i skole ved Rosenvængets Allé
 [Københavns Universitet, Universitetsparken]. For at trøste dig kan jeg
 nævne, at er man i form tager det på cykel en 45 minutter ... Jagtvej og
 Gammel Køge Landevej.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Thomas von Hassel (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas von Hassel | 
  Dato :  02-07-07 11:40 |  
  |   
            Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 
 > Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
 > 
 > > > Jeg går ud fra at du kender til forholdene på det københavnske
 > > > motorvejsnet i myldretiden [det sker jo at du kommer herover, ved jeg].
 > > > Da jeg selv holder mig til cykel og tog/bus må jeg holde mig til hvad
 > > > jeg får at vide; tempoet er ofte nede på gangniveau.
 > > 
 > > Ja, sidst tog det mig 1 1/2 time at komme fra Rosenvængets Allé til
 > > Ishøj ...
 > 
 > Nu har jeg boet i Ishøj og gået i skole ved Rosenvængets Allé
 > [Københavns Universitet, Universitetsparken]. For at trøste dig kan jeg
 > nævne, at er man i form tager det på cykel en 45 minutter ... Jagtvej og
 > Gammel Køge Landevej.
 
 Se det er jo sørgeligt ...
 
 /thomas
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Jesper (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper | 
  Dato :  02-07-07 14:45 |  
  |   
            Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
 
 > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 > 
 > > Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
 > > 
 > > > > Jeg går ud fra at du kender til forholdene på det københavnske
 > > > > motorvejsnet i myldretiden [det sker jo at du kommer herover, ved jeg].
 > > > > Da jeg selv holder mig til cykel og tog/bus må jeg holde mig til hvad
 > > > > jeg får at vide; tempoet er ofte nede på gangniveau.
 > > > 
 > > > Ja, sidst tog det mig 1 1/2 time at komme fra Rosenvængets Allé til
 > > > Ishøj ...
 > > 
 > > Nu har jeg boet i Ishøj og gået i skole ved Rosenvængets Allé
 > > [Københavns Universitet, Universitetsparken]. For at trøste dig kan jeg
 > > nævne, at er man i form tager det på cykel en 45 minutter ... Jagtvej og
 > > Gammel Køge Landevej.
 > 
 > Se det er jo sørgeligt ...
 > 
 Nej, Thomas. Det er godt. Sundt incitament til at hoppe op på cyklen.
 -- 
 Jesper
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Thomas von Hassel (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas von Hassel | 
  Dato :  02-07-07 15:26 |  
  |   
            Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
 
 > Nej, Thomas. Det er godt.
 > Sundt incitament til at hoppe op på cyklen.
 
 jeg cykler ikke fra Herning til Kbh med 3 servere på bagagebæreren ....
 
 
 /thomas
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                       Per Rønne (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  02-07-07 15:59 |  
  |  
 
            Thomas von Hassel <thomas_lists@elements.dk> wrote:
 > Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
 > 
 > > Nej, Thomas. Det er godt.
 > > Sundt incitament til at hoppe op på cyklen.
 > 
 > jeg cykler ikke fra Herning til Kbh med 3 servere på bagagebæreren ....
 Jesper: »Så køb dig en cykel-anhænger, min dreng!«
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Jesper (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper | 
  Dato :  02-07-07 14:45 |  
  |   
            Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 
 > 
 > Jeg går ud fra at du kender til forholdene på det københavnske
 > motorvejsnet i myldretiden [det sker jo at du kommer herover, ved jeg].
 > Da jeg selv holder mig til cykel og tog/bus må jeg holde mig til hvad
 > jeg får at vide; tempoet er ofte nede på gangniveau.
 > 
 > Det er derfor mange fra Nordsjælland nægter at møde i det centrale
 > København før 10:00. Og at man nu vil udvide Køge Bugt-motorvejen til 8
 > spor.
 > 
 > Samtidig mangler S-toget voldsom kapacitet; det er ganske simpelt ikke
 > muligt at presse flere tog gennem røret mellem Hovedbanen og Svanemøllen
 > end i dag - et ekstra dobbelspor må være løsningen.
 
 Omdan Helsingørbanen til en S-togsbane, så kan man inddrage
 fjerntogssporerne mellem Hovedbanen og Svanemøllen som S-togsspor og
 derigennem løse flaskehalsproblemet.
 -- 
 Jesper
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Per Rønne (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  02-07-07 15:23 |  
  |  
 
            Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
 > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 > 
 > > 
 > > Jeg går ud fra at du kender til forholdene på det københavnske
 > > motorvejsnet i myldretiden [det sker jo at du kommer herover, ved jeg].
 > > Da jeg selv holder mig til cykel og tog/bus må jeg holde mig til hvad
 > > jeg får at vide; tempoet er ofte nede på gangniveau.
 > > 
 > > Det er derfor mange fra Nordsjælland nægter at møde i det centrale
 > > København før 10:00. Og at man nu vil udvide Køge Bugt-motorvejen til 8
 > > spor.
 > > 
 > > Samtidig mangler S-toget voldsom kapacitet; det er ganske simpelt ikke
 > > muligt at presse flere tog gennem røret mellem Hovedbanen og Svanemøllen
 > > end i dag - et ekstra dobbelspor må være løsningen.
 > 
 > Omdan Helsingørbanen til en S-togsbane, så kan man inddrage
 > fjerntogssporerne mellem Hovedbanen og Svanemøllen som S-togsspor og
 > derigennem løse flaskehalsproblemet.
 Banen indgår allerede i den skånelandske regionaltrafik, samt i øvrigt
 også i den sjællandske, og kører under normale omstændigheder i
 myldretiden med 5-minuttersdrift. Fra Helsingør med fjerne destinationer
 som Holbæk, Nykøbing Falster, Göteborg, Kalmar, Christiansstad - og
 Københavns Lufthavn. Svenskerne klager allerede over at kapaciteten er
 for lille i togene, og ønsker 10-minuttersdrift over Øresund.
 Jeg har en bror der bor ved Kokkedal Station; det er uhyre praktisk at
 togene kører non-stop Hellerup-Kokkedal hvert 20. minut. Andre tog kører
 non-stop Østerport-Helsingør.
 Også vejforbindelsen over sundet er ved at bryde sammen i
 kapacitetsproblemer, og i hvert fald står Amagermotorvejen til lufthavn
 og Malmø over for at blive udvidet fra 4 til 6 eller 8 spor. Det bliver
 dyrt, især med den tunnel Karen Jespersen fik lavet af hensyn til tre
 sociale boligblokke [pris: 1,5 million per lejlighed].
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Jesper (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper | 
  Dato :  02-07-07 18:28 |  
  |   
            Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 
 > Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
 > 
 > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 > > 
 > > > 
 > > > Jeg går ud fra at du kender til forholdene på det københavnske
 > > > motorvejsnet i myldretiden [det sker jo at du kommer herover, ved jeg].
 > > > Da jeg selv holder mig til cykel og tog/bus må jeg holde mig til hvad
 > > > jeg får at vide; tempoet er ofte nede på gangniveau.
 > > > 
 > > > Det er derfor mange fra Nordsjælland nægter at møde i det centrale
 > > > København før 10:00. Og at man nu vil udvide Køge Bugt-motorvejen til 8
 > > > spor.
 > > > 
 > > > Samtidig mangler S-toget voldsom kapacitet; det er ganske simpelt ikke
 > > > muligt at presse flere tog gennem røret mellem Hovedbanen og Svanemøllen
 > > > end i dag - et ekstra dobbelspor må være løsningen.
 > > 
 > > Omdan Helsingørbanen til en S-togsbane, så kan man inddrage
 > > fjerntogssporerne mellem Hovedbanen og Svanemøllen som S-togsspor og
 > > derigennem løse flaskehalsproblemet.
 > 
 > Banen indgår allerede i den skånelandske regionaltrafik, samt i øvrigt
 > også i den sjællandske, og kører under normale omstændigheder i
 > myldretiden med 5-minuttersdrift. Fra Helsingør med fjerne destinationer
 > som Holbæk, Nykøbing Falster, Göteborg, Kalmar, Christiansstad - og
 > Københavns Lufthavn. Svenskerne klager allerede over at kapaciteten er
 > for lille i togene, og ønsker 10-minuttersdrift over Øresund.
 > 
 > Jeg har en bror der bor ved Kokkedal Station; det er uhyre praktisk at
 > togene kører non-stop Hellerup-Kokkedal hvert 20. minut. Andre tog kører
 > non-stop Østerport-Helsingør.
 > 
 > Også vejforbindelsen over sundet er ved at bryde sammen i
 > kapacitetsproblemer, og i hvert fald står Amagermotorvejen til lufthavn
 > og Malmø over for at blive udvidet fra 4 til 6 eller 8 spor. Det bliver
 > dyrt, især med den tunnel Karen Jespersen fik lavet af hensyn til tre
 > sociale boligblokke [pris: 1,5 million per lejlighed].
 
 På Nørreport går der tog hvert 2. minut, så der er plads til en
 kapacitetsfordobling på Helsingørbanen. Der er også nonstop tog på
 Køgebanen: Linie E standser mellem KBH og Ishøj kun på Friheden og Ny
 Ellebjerg. Såvidt jeg er orienteret, så kan et S-tog komme op på 120
 km/h, rigeligt til Helsingørbanen.
 -- 
 Jesper
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Per Rønne (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  02-07-07 18:36 |  
  |  
 
            Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
 > På Nørreport går der tog hvert 2. minut, så der er plads til en
 > kapacitetsfordobling på Helsingørbanen. Der er også nonstop tog på
 > Køgebanen: Linie E standser mellem KBH og Ishøj kun på Friheden og Ny
 > Ellebjerg. Såvidt jeg er orienteret, så kan et S-tog komme op på 120
 > km/h, rigeligt til Helsingørbanen.
 Hvad med Vesterport ?
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                      Jesper (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper | 
  Dato :  02-07-07 19:41 |  
  |   
            Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 
 > Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
 > 
 > > På Nørreport går der tog hvert 2. minut, så der er plads til en
 > > kapacitetsfordobling på Helsingørbanen. Der er også nonstop tog på
 > > Køgebanen: Linie E standser mellem KBH og Ishøj kun på Friheden og Ny
 > > Ellebjerg. Såvidt jeg er orienteret, så kan et S-tog komme op på 120
 > > km/h, rigeligt til Helsingørbanen.
 > 
 > Hvad med Vesterport ?
 
 Der skal bygges en ny perron, således at der bliver én perron per
 retning, og så bør man ved samme lejligehed overdække banegraven.
 Når man sælger byggegrundene ovenpå den overdækkede banegrav bliver det
 en ren overskudsforretning.
 -- 
 Jesper
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                       Per Rønne (03-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  03-07-07 05:26 |  
  |  
 
            Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
 > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 > 
 > > Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
 > > 
 > > > På Nørreport går der tog hvert 2. minut, så der er plads til en
 > > > kapacitetsfordobling på Helsingørbanen. Der er også nonstop tog på
 > > > Køgebanen: Linie E standser mellem KBH og Ishøj kun på Friheden og Ny
 > > > Ellebjerg. Såvidt jeg er orienteret, så kan et S-tog komme op på 120
 > > > km/h, rigeligt til Helsingørbanen.
 > > 
 > > Hvad med Vesterport ?
 > 
 > Der skal bygges en ny perron, således at der bliver én perron per
 > retning, og så bør man ved samme lejligehed overdække banegraven.
 > Når man sælger byggegrundene ovenpå den overdækkede banegrav bliver det
 > en ren overskudsforretning.
 Der er i øvrigt også andre stationer der mangler en ekstra perron,
 derudover skal du lige huske på at Helsingørbanen ikke bare kan
 reserveres til S-tog, da den indgår i den skånelandske og sjællandske
 regionaltrafik
 Et ekstra dobbeltspor vil være den mere varige løsning. Vest for det
 nuværende S-togs dobbeltspor.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                        Jesper (03-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jesper | 
  Dato :  03-07-07 15:38 |  
  |   
            Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 
 > Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
 > 
 > > Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 > > 
 > > > Jesper <spambuster@users.toughguy.net> wrote:
 > > > 
 > > > > På Nørreport går der tog hvert 2. minut, så der er plads til en
 > > > > kapacitetsfordobling på Helsingørbanen. Der er også nonstop tog på
 > > > > Køgebanen: Linie E standser mellem KBH og Ishøj kun på Friheden og Ny
 > > > > Ellebjerg. Såvidt jeg er orienteret, så kan et S-tog komme op på 120
 > > > > km/h, rigeligt til Helsingørbanen.
 > > > 
 > > > Hvad med Vesterport ?
 > > 
 > > Der skal bygges en ny perron, således at der bliver én perron per
 > > retning, og så bør man ved samme lejligehed overdække banegraven.
 > > Når man sælger byggegrundene ovenpå den overdækkede banegrav bliver det
 > > en ren overskudsforretning.
 > 
 > Der er i øvrigt også andre stationer der mangler en ekstra perron,
 > derudover skal du lige huske på at Helsingørbanen ikke bare kan
 > reserveres til S-tog, da den indgår i den skånelandske og sjællandske
 > regionaltrafik
 > 
 > Et ekstra dobbeltspor vil være den mere varige løsning. Vest for det
 > nuværende S-togs dobbeltspor.
 
 Udover Vesterport, så mangler der en ekstraperron på Nordhavn og
 Svanemøllen. For Charlottenlund og Ordrups vedkommende, så kan
 fjerntogssporerne reserveres gennemkørerne tog.
 Helsingørbanen indgår ikke i den skånelandske og sjællandske
 regionaltrafik på anden måde end at toget fra Malmø fortsætter til
 Helsingør efter det er kommet til Hovedbanegården. Jeg er ikke nogen
 problemer i at toget har endestation på Hovedbanegården og de passagerer
 der skal videre mod Helsingør så henvises til S-banen. Det skal de jo i
 forvejen hvis de skal mod Høje Tåstrup, Køge, Frederikssund, Hillerød og
 Farum.
 -- 
 Jesper
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                  Sten Schou (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sten Schou | 
  Dato :  02-07-07 19:09 |  
  |   
            
 ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:1i0mb94.1b1uoh1e43dsbN%per@RQNNE.invalid...
 
 > Jeg går ud fra at du kender til forholdene på det københavnske
 > motorvejsnet i myldretiden [det sker jo at du kommer herover, ved jeg].
 > Da jeg selv holder mig til cykel og tog/bus må jeg holde mig til hvad
 > jeg får at vide; tempoet er ofte nede på gangniveau.
 >
 > Det er derfor mange fra Nordsjælland nægter at møde i det centrale
 > København før 10:00. Og at man nu vil udvide Køge Bugt-motorvejen til 8
 > spor.
 >
 > Samtidig mangler S-toget voldsom kapacitet; det er ganske simpelt ikke
 > muligt at presse flere tog gennem røret mellem Hovedbanen og Svanemøllen
 > end i dag - et ekstra dobbelspor må være løsningen.
 
 Man kunne flytte nogle af de statslige institutioner til provinsen. Det 
 ville lette noget af presset på trafikken, når nu det ikke var nødvendigt at 
 køre til København på job.
 Og der er nok at tage af.
 
 Hilsen Sten 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                   Per Rønne (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  02-07-07 19:37 |  
  |  
 
            Sten Schou <dot@dotdot.com> wrote:
 > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 > news:1i0mb94.1b1uoh1e43dsbN%per@RQNNE.invalid...
 > 
 > > Jeg går ud fra at du kender til forholdene på det københavnske
 > > motorvejsnet i myldretiden [det sker jo at du kommer herover, ved jeg].
 > > Da jeg selv holder mig til cykel og tog/bus må jeg holde mig til hvad
 > > jeg får at vide; tempoet er ofte nede på gangniveau.
 > >
 > > Det er derfor mange fra Nordsjælland nægter at møde i det centrale
 > > København før 10:00. Og at man nu vil udvide Køge Bugt-motorvejen til 8
 > > spor.
 > >
 > > Samtidig mangler S-toget voldsom kapacitet; det er ganske simpelt ikke
 > > muligt at presse flere tog gennem røret mellem Hovedbanen og Svanemøllen
 > > end i dag - et ekstra dobbelspor må være løsningen.
 > 
 > Man kunne flytte nogle af de statslige institutioner til provinsen. Det
 > ville lette noget af presset på trafikken, når nu det ikke var nødvendigt at
 > køre til København på job.
 > Og der er nok at tage af.
 De ansatte ville jo ikke flytte med ... det ville være DRs børneafdeling
 om igen; den lukker jo med flytningen til Århus, da ingen af de ansatte
 flytter med ...
 Når folk vil bo i landets eneste storby, København, så er det jo pga
 hvad man kan foretage sig i fritiden.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                    Sten Schou (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sten Schou | 
  Dato :  02-07-07 20:26 |  
  |   
            
 ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 news:1i0n534.kn62mu1ivpj60N%per@RQNNE.invalid...
 
 > De ansatte ville jo ikke flytte med ... det ville være DRs børneafdeling
 > om igen; den lukker jo med flytningen til Århus, da ingen af de ansatte
 > flytter med ...
 
 Det undrer mig blot, at man i alle andre lande kan finde ud af at udflytte 
 statslige institutioner, men i Danmark kan man ikke.
 Dog udflyttede man i sin tid flådestation Holmen, og det gik udmærket.
 
 > Når folk vil bo i landets eneste storby, København, så er det jo pga
 > hvad man kan foretage sig i fritiden.
 
 Hvis folk vil klumpe sig sammen på et så lille sted, må de naturligvis også 
 age følgerne, herunder de trafikale problemer.
 
 Hilsen Sten 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                     Per Rønne (03-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  03-07-07 05:26 |  
  |  
 
            Sten Schou <dot@dotdot.com> wrote:
 > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 > news:1i0n534.kn62mu1ivpj60N%per@RQNNE.invalid...
 > 
 > > De ansatte ville jo ikke flytte med ... det ville være DRs børneafdeling
 > > om igen; den lukker jo med flytningen til Århus, da ingen af de ansatte
 > > flytter med ...
 > 
 > Det undrer mig blot, at man i alle andre lande kan finde ud af at udflytte
 > statslige institutioner, men i Danmark kan man ikke.
 > Dog udflyttede man i sin tid flådestation Holmen, og det gik udmærket.
 Gjorde det?
 I øvrigt fastholder officererne stædigt, at deres børn skal konfirmeres
 i Holmens Kirke, selv om de er blevet deporteret til Frederikshavn.
 Officersskolen ligger også fortsat på Holmen, hvor marinegasterne også
 fortsat møder første dag, for at blive indregistreret og få udleveret
 deres matrosuniform. Også dem der bor i Frederikshavn. Medmindre det har
 ændret sig siden der for få år siden var en fjernsynsudsendelse om det.
 > > Når folk vil bo i landets eneste storby, København, så er det jo pga
 > > hvad man kan foretage sig i fritiden.
 > 
 > Hvis folk vil klumpe sig sammen på et så lille sted, må de naturligvis også
 > age følgerne, herunder de trafikale problemer.
 Nu betaler den trediedel af befolkningen, der bor i HT-området, faktisk
 også statsskat. Mig bekendt  halvdelen, og 2/3 når vi ser på Sjælland
 som sådan.
 Nogle mennesker kan som dig godt lide at bo på landet, hvor der i
 fritiden er gode muligheder for jagt og fiskeri i fritiden, og hvor
 ungdommens alternative fritidsaktiviteter ellers synes begrænset til
 dækafbrænding.
 I storbyen sker der hele tiden en masse, fordi der er
 befolkningsunderlag til det.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Thomas von Hassel (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas von Hassel | 
  Dato :  02-07-07 08:11 |  
  |   
            Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:
 
 > Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> wrote:
 > 
 > > ""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen 
 > > news:1i0jekl.mu5ngj1iwr6lyN%per@RQNNE.invalid...
 > > > Netop set i fjernsynet. Flemming Hansen interviwet om den af jyderne
 > > > krævede Kattegatforbindelse.
 > > >
 > > > Han sagde at forbindelsen aldrig var blevet gennemanalyseret som
 > > > Fehmernbæltforbindelsen, og at en sådan analyse ville tage årevis. Han
 > > > skød i øvrigt på en pris på 60-80 milliarder kroner.
 > > >
 > > > Så åbenbart skal man nu koncentrere sig om de infrastukturinvesteringer,
 > > > der bliver en følge af Fehmernbæltforbindelse.
 > > >
 > > > Som en ny jernbanelinie langs Køge Bugt-motorvejen, som efter Køge såvel
 > > > fortsættes mod syd til Lolland Falster som mod vest til Ringsted. Vel at
 > > > mærke en jernbanelinie af en kvalitet som vil kunne klare
 > > > højhastighedstog.
 > > >
 > > > Samt i bygningen af en egentlig motorvej fra Farøbroerne til Rødby, og
 > > > altså også to nye tunneller under Guldborgsund. De to eksisterende
 > > > tunneller er for smalle til at kunne indeholde to spor + vigespor; det
 > > > kunne ganske vist godt klares med to personbiler ved siden af hinanden,
 > > > men ikke hvis der også er lastbiler ...
 > > >
 > > > Og så er der de motorveje i HT-området som må udvides til fire spor i
 > > > hver retning ... og det svenske ønske om et ekstra forbindelse mellem
 > > > Sjælland og Skåne, sandsynligvis mellem Helsingør og Helsingborg. Alene
 > > > i det sidste år er trafikken vokset med 20%, og siden indvielsen er den
 > > > fordoblet. Kastrup-motorvejen skal allereve være helt fyldt op af
 > > > pendlere der bor i Malmø og arbejder i København.
 > > 
 > > Så meget kan man ikke sætte jyderne i skammekrogen.
 > 
 > Du mener at jyderne har brug for endnu flere statsbetalte motorveje, med
 > problmer med at græsset vokser op gennem asfalten ?
 
 
 Jeg er helt enig at motorvejene nord for aaborg er til grin. jeg er en
 gang imellem i enten frederikshavn eller hjørring og møder måske 3-4
 biler på en strækrning på 20 km.
 
 Men f.eks. i Østjylland, trekantsområdet og især silkeborg mangler der
 godt godt nok også kapacitet. I myldretiden tager turen igemmen
 silkeborg ca. 30 minutter, noget der skulle tage højst 10!
 
 
 /thomas
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Sten Schou (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Sten Schou | 
  Dato :  02-07-07 19:13 |  
  |   
            
 "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i meddelelsen 
 news:1i0m9ej.cga6oi1cxk9s0N%thomas_lists@elements.dk...
 
 > Jeg er helt enig at motorvejene nord for aaborg er til grin. jeg er en
 > gang imellem i enten frederikshavn eller hjørring og møder måske 3-4
 > biler på en strækrning på 20 km.
 
 Hvis man definerer en motorvej som en vej, hvor bilerne holder kofanger ved 
 kofanger, og snegler sig afsted med 40 km/t, så er det rigtigt hvad 
 motorvejene i Nordjylland angår.
 Hvad det andet angår, at du møder 3-4 biler på en strækning af 20km, er 
 simpelthen løgn, medmindre du kører midt på den svarte nat, naturligvis, men 
 det kan du komme ud for overalt i landet.
 
 > Men f.eks. i Østjylland, trekantsområdet og især silkeborg mangler der
 > godt godt nok også kapacitet. I myldretiden tager turen igemmen
 > silkeborg ca. 30 minutter, noget der skulle tage højst 10!
 
 At der mangler kapacitet i både Østjylland og trekantsområdet er vi derimod 
 enige om.
 
 Hilsen Sten 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Thomas von Hassel (02-07-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas von Hassel | 
  Dato :  02-07-07 19:41 |  
  |   
            Sten Schou <dot@dotdot.com> wrote:
 
 > "Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i meddelelsen 
 > news:1i0m9ej.cga6oi1cxk9s0N%thomas_lists@elements.dk...
 > 
 > > Jeg er helt enig at motorvejene nord for aaborg er til grin. jeg er en
 > > gang imellem i enten frederikshavn eller hjørring og møder måske 3-4
 > > biler på en strækrning på 20 km.
 > 
 > Hvis man definerer en motorvej som en vej, hvor bilerne holder kofanger ved
 > kofanger, og snegler sig afsted med 40 km/t, så er det rigtigt hvad 
 > motorvejene i Nordjylland angår.
 > Hvad det andet angår, at du møder 3-4 biler på en strækning af 20km, er
 > simpelthen løgn, medmindre du kører midt på den svarte nat, naturligvis, men
 > det kan du komme ud for overalt i landet.
 > 
 
 Det er nok overdrevet, men det er ikke helt galt. Det er nok nærmere 20
 biler på samme strækning. Men det føles som om man er Palle alene i
 verden .. og det er mellem kl 10-12 som regel.
 
 > > Men f.eks. i Østjylland, trekantsområdet og især silkeborg mangler der
 > > godt godt nok også kapacitet. I myldretiden tager turen igemmen
 > > silkeborg ca. 30 minutter, noget der skulle tage højst 10!
 > 
 > At der mangler kapacitet i både Østjylland og trekantsområdet er vi derimod
 > enige om.
 
 Vejlef jord broen anyone ?
 
 
 /thomas
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           tgpedersen@hotmail.c~ (09-08-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : tgpedersen@hotmail.c~ | 
  Dato :  09-08-07 20:18 |  
  |   
            On 3 Jul., 16:38, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:
 > Per Rønne <p...@RQNNE.invalid> wrote:
 > > Jesper <spambus...@users.toughguy.net> wrote:
 >
 > > > Per Rønne <p...@RQNNE.invalid> wrote:
 >
 > > > > Jesper <spambus...@users.toughguy.net> wrote:
 >
 > > > > > På Nørreport går der tog hvert 2. minut, så der er plads til en
 > > > > > kapacitetsfordobling på Helsingørbanen. Der er også nonstop tog på
 > > > > > Køgebanen: Linie E standser mellem KBH og Ishøj kun på Friheden og Ny
 > > > > > Ellebjerg. Såvidt jeg er orienteret, så kan et S-tog komme op på 120
 > > > > > km/h, rigeligt til Helsingørbanen.
 >
 > > > > Hvad med Vesterport ?
 >
 > > > Der skal bygges en ny perron, således at der bliver én perron per
 > > > retning, og så bør man ved samme lejligehed overdække banegraven.
 > > > Når man sælger byggegrundene ovenpå den overdækkede banegrav bliver det
 > > > en ren overskudsforretning.
 >
 > > Der er i øvrigt også andre stationer der mangler en ekstra perron,
 > > derudover skal du lige huske på at Helsingørbanen ikke bare kan
 > > reserveres til S-tog, da den indgår i den skånelandske og sjællandske
 > > regionaltrafik
 >
 > > Et ekstra dobbeltspor vil være den mere varige løsning. Vest for det
 > > nuværende S-togs dobbeltspor.
 >
 > Udover Vesterport, så mangler der en ekstraperron på Nordhavn og
 > Svanemøllen. For Charlottenlund og Ordrups vedkommende, så kan
 > fjerntogssporerne reserveres gennemkørerne tog.
 > Helsingørbanen indgår ikke i den skånelandske og sjællandske
 > regionaltrafik på anden måde end at toget fra Malmø fortsætter til
 > Helsingør efter det er kommet til Hovedbanegården. Jeg er ikke nogen
 > problemer i at toget har endestation på Hovedbanegården og de passagerer
 > der skal videre mod Helsingør så henvises til S-banen. Det skal de jo i
 > forvejen hvis de skal mod Høje Tåstrup, Køge, Frederikssund, Hillerød og
 > Farum.
 
 Dårlig idé at konvertere Kystbanen til S-bane, det vil umuliggøre en
 tunnel Helsingør-Helsingborg. Der er langt større perspektiver i at
 konvertere hele S-banen til fjernbanestandard (ETCS, 25 kV), det vil
 muliggøre gennemgående tog til/fra Helsingborg til/fra Helsingør og
 København og dermed skabe passagergrundlag for kystbanen, så toggangen
 kan intensiveres.
 
 Torsten
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Per Rønne (13-08-2007) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per Rønne | 
  Dato :  13-08-07 10:38 |  
  |  
 
            <tgpedersen@hotmail.com> wrote:
 > On 3 Jul., 16:38, spambus...@users.toughguy.net (Jesper) wrote:
 > > Per Rønne <p...@RQNNE.invalid> wrote:
 > > > Der er i øvrigt også andre stationer der mangler en ekstra perron,
 > > > derudover skal du lige huske på at Helsingørbanen ikke bare kan
 > > > reserveres til S-tog, da den indgår i den skånelandske og sjællandske
 > > > regionaltrafik
 > >
 > > > Et ekstra dobbeltspor vil være den mere varige løsning. Vest for det
 > > > nuværende S-togs dobbeltspor.
 > >
 > > Udover Vesterport, så mangler der en ekstraperron på Nordhavn og
 > > Svanemøllen. For Charlottenlund og Ordrups vedkommende, så kan
 > > fjerntogssporerne reserveres gennemkørerne tog.
 > > Helsingørbanen indgår ikke i den skånelandske og sjællandske
 > > regionaltrafik på anden måde end at toget fra Malmø fortsætter til
 > > Helsingør efter det er kommet til Hovedbanegården. Jeg er ikke nogen
 > > problemer i at toget har endestation på Hovedbanegården og de passagerer
 > > der skal videre mod Helsingør så henvises til S-banen. Det skal de jo i
 > > forvejen hvis de skal mod Høje Tåstrup, Køge, Frederikssund, Hillerød og
 > > Farum.
 > 
 > Dårlig idé at konvertere Kystbanen til S-bane, det vil umuliggøre en
 > tunnel Helsingør-Helsingborg.
 Nu er der jo så kommet en alternativ idé, som skulle ligne DSBs tanker
 meget.
 En ny S-togsbane fra hovedbanegården til Ydre Østerbro, med forbindelse
 til Hellerup Station og Ryparken. Hvert andet S-tog tænkes at bruge
 denne linie, på alle linier bortset fra Ringlinien, og kapaciteten
 bliver fordoblet. Kapaciteten gennem røret er allerede i dag udnyttet
 100%.
 -- 
 Per Erik Rønne
 http://www.RQNNE.dk
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |