| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Win 7 starter, 32 bit, SP1. Fra : Kbh. | 
  Dato :  10-07-11 06:27 |  
  |   
            Hvorfra kan Win7, starter, 32 bit, SP1, på en meget nem og enkel måde
 downloades fra??
 Har prøvet Microsofts hjemmeside, men synes den er for kringlet.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jens Peter Karlsen (10-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Peter Karlsen | 
  Dato :  10-07-11 16:02 |  
  |   
            Det er det eneste sted du kan downloade den lovligt.
 Hvad vl du dog også med en Starter?
 
 Regards Jens Peter Karlsen. 
 
 On Sun, 10 Jul 2011 05:26:30 -0700 (PDT), "Kbh." <kyndby2003@yahoo.dk>
 wrote:
 
 >Hvorfra kan Win7, starter, 32 bit, SP1, på en meget nem og enkel måde
 >downloades fra??
 >Har prøvet Microsofts hjemmeside, men synes den er for kringlet.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ivan V. Klattrup (10-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivan V. Klattrup | 
  Dato :  10-07-11 16:07 |  
  |  
 
            Jens Peter Karlsen skrev:
 >Hvad vl du dog også med en Starter?
 Det er vel starter der er preinstalleret, det er den på nogle netbooks, 
 var også på min, men inden jeg nåede aften var der linux på den, det andet 
 var for ulideligt.
 -- 
 Ivan V. Klattrup
 http://klattrup.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            kk (10-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : kk | 
  Dato :  10-07-11 17:31 |  
  |   
            Følgende er skrevet af Ivan V. Klattrup:
 > Jens Peter Karlsen skrev:
 >
 >>Hvad vl du dog også med en Starter?
 >
 > Det er vel starter der er preinstalleret, det er den på nogle netbooks, var 
 > også på min, men inden jeg nåede aften var der linux på den, det andet var 
 > for ulideligt.
 
 Er der fordele ved at bruge Linux på sin netbook? Jeg tænker på at det 
 jo er en langsom fætter, min er i hvert fald - eller er du bare 
 Linux-nørd? (Venligt ment!)
 mvh
 kk
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Ivan V. Klattrup (10-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivan V. Klattrup | 
  Dato :  10-07-11 17:36 |  
  |  
 
            kk skrev:
 >Er der fordele ved at bruge Linux på sin netbook?
 Tjae den jeg bruger kører rigtig godt på netbooken
 >Jeg tænker på at det jo er en langsom fætter, min er i hvert fald
 Derfor bruger jeg den der hedder Lubuntu (baseret på Ubuntu men med LXDE i 
 stedet for Gnome), det er en af de disributioner der ikke er særligt 
 krævende
 http://lubuntu.net/
>eller er du bare Linux-nørd?
 Nej, den maskine jeg skriver fra nu er da med Win 7 Pro
 -- 
 Ivan V. Klattrup
 http://klattrup.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Kim Ludvigsen (11-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Ludvigsen | 
  Dato :  11-07-11 00:32 |  
  |  
 
            Den 10-07-2011 18:35, Ivan V. Klattrup skrev:
 > Derfor bruger jeg den der hedder Lubuntu (baseret på Ubuntu
 > men med LXDE i stedet for Gnome), det er en af de
 > disributioner der ikke er særligt krævende
 Har du prøvet med en almindelig Ubuntu på netbook'en? Og i 
 så fald, hvor mærkbar er forskellen?
 Jeg har allerede en partition med Ubuntu 10.4 på min 
 netbook, men jeg synes ikke, forskellen på den og XP er 
 speciel stor, så jeg har hidtil holdt fast i XP af 
 kommunikationshensyn (videosamtale i Messenger).
 -- 
 Mvh. Kim Ludvigsen
 Omfattende brugerguide for begyndere om ubuntu Linux:
 http://kimludvigsen.dk/linux
            
             |   |   
            
        
 
            
         
               Ivan V. Klattrup (11-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivan V. Klattrup | 
  Dato :  11-07-11 00:49 |  
  |  
 
            Kim Ludvigsen skrev:
 >Har du prøvet med en almindelig Ubuntu på netbook'en? Og i så fald, hvor 
 >mærkbar er forskellen?
 Næ, bryder mig hverken om Gnome eller den nye brugerflade (som jeg ikke 
 kan huske hvad hedder)
 >Jeg har allerede en partition med Ubuntu 10.4 på min netbook, men jeg 
 >synes ikke, forskellen på den og XP er speciel stor, så jeg har hidtil 
 >holdt fast i XP af kommunikationshensyn (videosamtale i Messenger).
 Har ikke haft xp på den, har haft 7 starter i 3 timer på den inden jeg fik 
 nok af den
 -- 
 Ivan V. Klattrup
 http://klattrup.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Henning Præstegaard (10-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning Præstegaard | 
  Dato :  10-07-11 23:54 |  
  |   
            Den 10.07.2011 kl. 18:30 skrev kk <kru@nospammail.dk>:
 
 > Er der fordele ved at bruge Linux på sin netbook?
 Nej. Dvale fungerer af helvede til. Tilgengæld virker
 dvale upålageligt i Win XP.
 Kender en der har en nyrere maskine af samme slags med
 Win 7 starter. Ser ingen grund til at skifte OS på den.
 
 mvh
 Henning
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              kk (11-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : kk | 
  Dato :  11-07-11 07:51 |  
  |   
            Henning Præstegaard formulerede mandag:
 > Den 10.07.2011 kl. 18:30 skrev kk <kru@nospammail.dk>:
 >
 >> Er der fordele ved at bruge Linux på sin netbook?
 > Nej. Dvale fungerer af helvede til. Tilgengæld virker
 > dvale upålageligt i Win XP.
 > Kender en der har en nyrere maskine af samme slags med
 > Win 7 starter. Ser ingen grund til at skifte OS på den.
 >
 > mvh
 > Henning
 
 Tak for det, så tager jeg det roligt og lader den have sit eget tempo.
 I øvrigt har jeg på fornemmelsen, at hvis man lader den beholde sin 
 default installation, så starter den så mange features at den bliver 
 endnu langsommere. Jeg mener nu at have fundet en opsætning, som er 
 nogenlunde - i erkendelse af at en væddeløber, det bliver den aldrig. 
 (Det er en Akoya E1286 - Medion fra Aldi)
 mvh
 kk
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Carl Drud (11-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carl Drud | 
  Dato :  11-07-11 19:19 |  
  |   
            Henning Præstegaard <onkelhenning@not.vallid> writes:
 
 > 11 kl. 18:30 skrev kk <kru@nospammail.dk>:
 >
 >> Er der fordele ved at bruge Linux på sin netbook?
 > Nej. Dvale fungerer af helvede til. Tilgengæld virker
 > dvale upålageligt i Win XP.
 
 Fungerer fint hos mig Linux Mint.
 
 -- 
 Carl
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Carl Drud (11-07-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Carl Drud | 
  Dato :  11-07-11 19:22 |  
  |   
            Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:
 
 > Har du prøvet med en almindelig Ubuntu på netbook'en? Og i så fald,
 > hvor mærkbar er forskellen?
 
 Hos mig er den store forskel at der er ro på HD efter desktoppen er
 kommet frem. Hvorimod Windows har HD aktivitet i lang tid.
 
 -- 
 Carl
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |